Popytowe podejście do innowacji Design thinking

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

ROLĄ SAMORZĄDU JEST INTEGRACJA DZIAŁAŃ I STWORZENIE WARUNKÓW DO BUDOWY SYSTEMU INNOWACJI.
RAPORT.
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Istota i przesłanki badań marketingowych
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Niestandardowe techniki badań marketingowych.
1 Bielsko-Biała, 16 grudnia 2011 roku Konferencja INNOWACYJNOŚĆ AKADEMICKA - nowe trendy w rozwoju przedsiębiorczości – Zapotrzebowanie na innowacje ze.
Priorytety polskiej polityki innowacyjności
badania rynku turystycznego
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Oferta Krajowej Izby Gospodarczej - instytucji otoczenia biznesu w zakresie wsparcia operacyjnego MSP 23 listopada 2011.
(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
KONCEPCJA DZIAŁALNOŚCI
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
MARKETING STRATEGICZNY
SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
26/03/2017 Sposób na konkurencyjność – Jak innowacyjne są polskie przedsiębiorstwa Marta Mackiewicz.
Zarządzanie strategiczne
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu tryby prezentacji 1 1.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Innowacje w firmach – czy to się opłaca?
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
Copyright Status-C, 2010r.. Crowdsourcing – czerpanie wiedzy z t ł umu Metoda konkursu – wybór najlepszych z wielu nadesłanych. Wykorzystanie potencjału.
2010 Benchmarking klastrów w Polsce Dr Aleksandra Nowakowska Zespół Konsultantów PARP Benchmarking jako instrument poprawy jakości zarządzania Warszawa,
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Komercyjne wykorzystanie mechanizmów z gier komputerowych w marketingu
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Konferencja Innowacyjna gospodarka Innowacyjność w biznesie Panel II Warszawa, 03 marca 2008 r.
WORTAL TRANSFERU WIEDZY
Popytowe podejście do innowacji Willem Kruidhof 2011.
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
INFORMACJA MARKETINGOWA
Strategia przedsiębiorstwa
Strategia Rozwoju Klastra „Innowacyjna Medycyna”
Inicjatywa MNiSW Inkubator Innowacyjności w Poznańskim Parku Naukowo -Technologicznym.
Jak robić to efektywnie?
BADANIA ROZWOJU NOWEGO PRODUKTU
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Ekonomia menedżerska Katedra Ekonomii.
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
jako czynnik rozwoju regionalnego i lokalnego
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
1 Obserwacje... Obserwacja polega na ukierunkowanym, zamierzonym, celowym, systematycznym i prowadzonym według ustalonego planu postrzeganiu badanych obiektów.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Nazwa, logo i motto firmy
Ramowy program studiów
Innowacyjna gospodarka definicje, przykłady, dobre praktyki
Metoda design thinking, czyli spojrzenie z drugiej strony
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
Dobre praktyki zagraniczne w kształtowaniu rynku na innowacje
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

Popytowe podejście do innowacji Design thinking 2011 Popytowe podejście do innowacji Design thinking Wojciech Pander

Popytowe podejście do innowacji jako nowa koncepcja procesu innowacyjnego w firmie Model liniowy innowacji Model łańcuchowy Model otwarty innowacji (open innovation) Źródło: opracowanie własne

Przykładowe koncepcje tworzenia innowacji w firmach... ...czyli od modelu liniowego do modelu otwartego innowacji Open innovation – angażowanie podmiotów zewnętrznych do procesów tworzenia i wdrażania innowacji UDI – wykorzystanie wiedzy użytkowników w celu rozwijania nowych produktów i usług (systematyczne angażowanie użytkowników); źródłem innowacji są doświadczeni konsumenci (tworzenie platformy współpracy i wymiany opinii) - Design thinking – metodologia działań innowacyjnych która przedmiotem odniesienia czyni się człowieka i jego potrzeby (atrakcyjny design służy budowaniu emocji) Krzywa wartości jako narzędzie Blue Ocean Strategy W marketingu mówi się o kastomizacji...i crowdsourcingu...

Popytowe podejście do innowacji... user driven innovation „Konsumenci już się zorientowali, że znaleźli się na lepszej pozycji i jaką mają siłę. Firmy muszą pogodzić się z tym, że zamiast kontrolować zachowanie klientów, jak było do tej pory, same znajdują się pod kontrolą. To sprawia, że dotychczasowe strategie marketingowe i kanały dystrybucji zawodzą, bo często trudno zidentyfikować docelowego konsumenta. Reguły rządzące stosunkami z klientem uległy zmianie i obecnie mówi się, że sukces odniosą ci, którzy będą potrafili współtworzyć z klientem oczekiwane przez niego wartości, wspólnie kształtować ofertę usługową czy tworzyć produkty” Cytat rozmowy z dr Markiem Madejem - Prezesem Zarządu MARANI Sp. z o.o., Nowe Życie Gospodarcze, NR 17-18, 14-28 września 2008r.

Co to jest UDI? UDI (User-Driven Innovation) - to proces wykorzystania wiedzy użytkowników w celu rozwijania nowych produktów, usług oraz koncepcji, który bazuje na prawdziwym zrozumieniu potrzeb użytkowników i systematycznie angażuje użytkowników w proces rozwoju przedsiębiorstwa Definicja na podstawie publikacji Nordic Innovation Centre, User-Driven Innovation Context and Cases in the Nordic Region.

Nurty w popytowym podejściu do innowacji

Metody i techniki badawcze użyteczne w procesie UDI IDI Obserwacja Grupy fokusowe Techniki projekcyjne Warsztaty Techniki heurystyczne Techniki analityczne Panele ekspertów Testowanie Źródło: opracowanie własne

Strategia innowacji firmy według UDI rozpoznawanie potrzeb i oczekiwań konsumentów kreowanie nowych pomysłów, projektowanie rozwiązań zdolności i możliwości technologiczne oszacowanie możliwości rynkowych wdrażanie strategia innowacji Źródło: opracowanie własne

Co wyróżnia UDI od tradycyjnego podejścia? Metoda UDI różni się od standardowego podejścia takimi elementami jak: produkowanie tego, co się sprzedaje (technology push), a nie sprzedawanie tego, co jest już wyprodukowane; inwestowanie w umiejętności, zasoby w celu lepszego zrozumienia konsumentów i ich potrzeb (jawnych i ukrytych); używanie różnorodnych narzędzi i metod w procesie innowacyjnym – kombinacje nie tylko technicznych i biznesowych narzędzi, ale także włączenie w proces innowacyjny fachowej wiedzy i kompetencji innych użytkowników; bardziej bezpośrednie obejmowanie konsumentów procesem innowacji – przez obserwacje procesów i współuczestnictwo w tworzeniu innowacji.

Co wyróżnia UDI od tradycyjnego podejścia? Koncepcja UDI wpisuje się w potrzebę rozwijania zewnętrznych źródeł informacji w przedsiębiorstwach; Proces wdrażania innowacji w oparciu o UDI powoduje zmiany organizacyjno - marketingowe w przedsiębiorstwach; Istotą koncepcji UDI jest komunikacja z klientami. Stosowane w tym celu techniki i metody badawcze powinny skupiać się na maksymalizacji efektów współpracy: przedsiębiorstwo – klient; Wdrażanie UDI w przedsiębiorstwach daje szereg korzyści wynikających z interakcji z otoczeniem, ale również napotyka na bariery i problemy o charakterze wewnętrznym, które należy neutralizować.

Metody i instrumenty wykorzystywane w ramach popytowego podejścia do innowacji Internet !!! Firmy badawcze lub eksperci zewnętrzni Własne zespoły analityczne

Metody i instrumenty wykorzystywane w ramach popytowego podejścia do innowacji – jak je przeprowadzić? Pogłębione wywiady indywidualne Obserwacja Grupy focusowe Panele ekspertów Techniki heurystyczne Techniki projekcyjne Inne techniki analityczne Testowanie Gry

Praktyczne przykłady zastosowania na świecie popytowego podejścia do innowacji BZ WBK DELL STARBUCKS

BZ WBK https://bankpomyslow.bzwbk.pl/ mechanizm zbierania insightów z rynku, włączenie konsumentów w kreowanie produktów i pomysłów na działania marki użytkownicy facebooka mogą logować się swoim loginem ze społeczności facebook bez konieczności rejestracji klienci generują pomysły dotyczące zmiany oferty banku, do tej pory stworzyli ich prawie 2000

DELL http://ideastorm.com/ Idea Storm – globalna społeczność klientów Dell, istniejąca od lutego 2007 w tym czasie społeczność Idea Storm zgłosiła 13 778 pomysłów, a Dell wdrożył 410 z nich każdy zarejestrowany użytkownik może zgłosić swój pomysł oraz głosować i komentować pomysły innych osób dzięki koncepcji „burz” Dell ma możliwość nakierowania użytkowników na jeden, istotny w danym momencie temat i zebrania feedbacku do prowadzonych działań

Starbucks http://mystarbucksidea.force.com/ jasna i przejrzysta struktura skupienie się na idei generowania pomysłów, głosowaniu, komentowaniu i wdrożeniu rozbudowa struktury o ankiety i sondy na zasadzie „Pytanie Dnia” oraz blog relacjonujący postępy w pracach mechanizm budowania autorytetu i statusu w formie rankingu najaktywniejszych użytkowników

Design Thinking jako sposób tworzenia innowacji w skali świata W ujęciu kształtowania strategii firmy design thinking to proces, który jest zorientowany na człowieka i opiera się na obserwacji, współpracy, szybkiej nauce, wizualizacji pomysłów, szybkim prototypowaniu, przy jednoczesnym wykorzystaniu analizy biznesowej. Koncepcja ta z pewnością wymaga zmian w strukturze firmy, procesach oraz normach kulturowych w przedsiębiorstwach. Jest to zaangażowanie metod obserwacji, etnografi i, słuchania, patrzenia i obserwowania w celu zrozumienia ludzkich potrzeb (koncepcja bazuje na głębokim zrozumieniu potrzeb)

Design thinking (myślenie rozwiązaniami) – - jak wprowadzać innowacje Definiowanie problemu Powołanie zespołu (multidyscyplinarność) Obserwacja (zrozumienie użytkownika) Szukanie rozwiązań (techniki heurystyczne) Prototypowanie

Warsztat...

Kontakt: wpander@case.com.pl Dziękuję za uwagę Kontakt: wpander@case.com.pl