Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżet państwa w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego.
KOWEZiU ul. Spartańska 1B Warszawa
"Nowoczesny Nauczyciel
PRZEZ NAUK Ę I PRAKTYK Ę NA POLITECHNIK Ę Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Rodzic jako doradca zawodowy
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Modernizacja kształcenia zawodowego
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
MINISTERSTWO EDUKACJI NARODOWEJ Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Plan Działania na lata
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Program szkoleń animatorów przedsięwzięć edukacyjnych w szkołach podstawowych.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Priorytet IX PO KL Podkarpacie stawia na rozwój Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Województwo Podkarpackie.
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe1 6. Idea, organizacja i technologia kształcenia modułowego 1. Podstawy teoretyczne, założenia.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki listopada 2008 r.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Projekty zrealizowane w ZS1
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zapis prezentacji:

Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki , Priorytet IX, Działanie 9.4. Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty

Kierunki rozwoju kształcenia zawodowego 1.Unowocześnienie procesu kształcenia. 2.Dostosowanie kształcenia do potrzeb rynku pracy. 3.Poprawa efektywności uzyskiwania dyplomów potwierdzających kwalifikacje zawodowe. 4.Zorganizowanie wewnętrznego systemu doradztwa edukacyjno-zawodowego i metodycznego. 5.Pozyskanie wsparcia z funduszy unijnych.

Unowocześnienie procesu kształcenia 1.Dobra organizacja zajęć (szkolny plan nauczania, plan dodatkowych zajęć, jasne procedury postępowania w rożnych sytuacjach dydaktycznych i wychowawczych). 2.Programy nauczania (dostosowane do warunków szkoły i lokalnego rynku pracy), 3.Kwalifikacje merytoryczne i metodyczne nauczycieli.

Modernizacja programów nauczania Programy do specjalizacji Autorskie programy nauczania Innowacje i eksperymenty pedagogiczne Unowocześnienie procesu kształcenia

Współpraca z uczelniami wyższymi w zakresie wykorzystania pracowników naukowych uczelni w procesie nauczania, organizowania szkoleń, pokazów, ścisła współpraca poszczególnych nauczycieli z konkretnymi pracownikami naukowymi. Dodatkowa praca nauczyciela w zakładzie pracy w zawodzie ściśle związanym z kierunkiem kształcenia. Unowocześnienie procesu kształcenia Kwalifikacje merytoryczne i metodyczne nauczycieli

Współpraca z pracodawcami, która może polegać np. na odpłatnym przeszkoleniu grupy nauczycieli w nowych technologiach, stażach z zakładach pracy, współpraca w zakresie realizacji części zajęć na terenie zakładu, gdzie uczniowie uczą się pracując pod kierunkiem nauczyciela ze szkoły i pracownika zakładu pracy. Unowocześnienie procesu kształcenia Kwalifikacje merytoryczne i metodyczne nauczycieli

– Szkolenia w zakresie planowania pracy (szczególnie dla początkujących nauczycieli). – Szkolenia z zakresu metodyki kształcenia zawodowego (ściśle dostosowane do potrzeb nauczycieli i posiadające aspekt praktycznego wykorzystania). – Doradztwo i konsultacje ekspertów z poza szkoły (doradców metodycznych, konsultantów, psychologów, pedagogów). Unowocześnienie procesu kształcenia Kwalifikacje merytoryczne i metodyczne nauczycieli

– Realizacja programów i przedsięwzięć przy udziale eksperta zewnętrznego (ekspert bezpośrednio uczestniczy w opracowywaniu i wdrażaniu różnych programów). –Studia podyplomowe. Unowocześnienie procesu kształcenia Kwalifikacje merytoryczne i metodyczne nauczycieli

Dostosowanie kształcenia do potrzeb rynku pracy Związanie szkoły z zakładami pracy i realizacja części zajęć w takim zakładzie (nie tylko praktyki zawodowe). Uruchomienie klas, w których jednocześnie uczy się w kilku zawodach (zajęcia ogólnokształcące realizowane są z całą klasą, a zajęcia zawodowe prowadzone osobno dla każdego zawodu).

Poprawa efektywności uzyskiwania dyplomów potwierdzających kwalifikacje zawodowe Zebranie danych o egzaminie i wynikach. Analiza standardu egzaminacyjnego. Analiza arkusza egzaminacyjnego. Analiza i zestawienie wyników egzaminów.

Poprawa efektywności uzyskiwania dyplomów potwierdzających kwalifikacje zawodowe Organizowanie próbnych egzaminów. Zastępowanie typowych klasówek testami. Stosowanie metod kształcenia sprzyjających kształtowaniu umiejętności opracowywania projektów. Modernizacja programu nauczania tak, aby znaleźć dodatkowe godziny na przygotowanie uczniów do egzaminu.

Poprawa efektywności uzyskiwania dyplomów potwierdzających kwalifikacje zawodowe Przystosowanie struktury wybranych lekcji na taką, która uczy rozwiązywania konkretnych zadań określonych w standardzie (np. zajęcia z opracowywania różnych harmonogramów, schematów blokowych, algorytmów).

Zorganizowanie wewnętrznego systemy doradztwa edukacyjno-zawodowego i metodycznego Opracowanie i wdrożenie programu przygotowania szkolnych doradców metodycznych. Opracowanie i wdrożenie programu doradztwa edukacyjnego i zawodowego na poziomie ponadgimnazjalnych szkół zawodowych.

BIURO PROJEKTU Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Gen. J. Sowińskiego 68, p Szczecin tel.: 091/