WYPRAWA ZA KRĄG POLARNY

Położenie Finlandii Finlandia leży w Europie Północnej, nad Zatoką Botnicką i Zatoką Fińską Morza Bałtyckiego. Kraj graniczy z Norwegią , Rosją i Szwecją.

Głogów – miejsce, gdzie mieszkam. Głogów: ,9 os./km² 10 osiedli mieszkaniowych: - Kopernik - Piastów Śląskich - Śródmieście.
Przemyska Gildia Fantastyki. Cele organizacji: - Popularyzacja tematyki Fantasy wśród mieszkańców miasta Przemyśl i jego okolic - Stworzenie możliwości.
Od 1 września 2001 roku Stowarzyszenie Przyjaciół Szkół Katolickich z Częstochowy pełni funkcję organu prowadzącego szkołę, a władze samorządowe Gminy.
WYPRAWA DO RUMUNII W RAMACH PROGRAMU COMENIUS WYJECHALIŚMY DO RUMUNII.
Finlandia- znana i nieznana.
MOJE HOBBY PODRÓŻOWANIE Autor: Paweł Herma.
Nasze gimnazjum istnieje od 1999 r. W 2003 roku staraniem Pani Dyrektor zostało mu nadane imię prof. Stefana Myczkowskiego oraz ufundowany sztandar. Pani.
Prezentacja multimedialna Aleksandry Świąder
DZIECI RÓŻNYCH RAS Dzieci różnych ras można odróżnić patrząc na cechy wyglądu dziedziczone od rodziców. kształt twarzy kolor oczu kolor włosów barwa skóry.
„Cudze chwalicie, swego nie znacie’’ Skrzydlów
Prezentacja na lekcję historii
Rodzinna wyprawa w okoliczne lasy
Socrates Comenius Rugby Harris School –
NORWEGIA 2005 Wyprawa zorganizowana przez STJ KW Kraków.
Wyprawa na Grenlandię.
Nasze wakacje były udane! Uczniowie klasy piątej chcą się pochwalić, jak spędzili tegoroczne wakacje Część I.
GRENLANDIA OPRACOWAŁA ANNA ŻMUDA.
ALPY SZWAJCARSKIE.
Wszystko co musisz wiedzieć o marnowaniu jedzenia!
SUNDSVALL Bergsakers Skola –
Ksawerów i jego krajobrazy.
ŁOTWA grudzień W dniach grudnia 2013 r. uczennice wraz z nauczycielami z ZSO w Józefowie nad Wisła gościli w Jelgavie na Łotwie w ramach.
Wielkanoc w Niemczech Kacper Nędza 3a PG.
DAWID DAMIAN KINGA FILIP ANDRZEJ NADIA NATALIA.
Mamy wieloletnie doświadczenie w zakresie świadczenia usług reklamowych z wieloma sukcesami w innych formach takich jak mailing oraz kampanie SMS. Open-AD.
Dokąd to prowadzi?.
OFERTA INWESTYCYJNA MŁYNY. WOJEWÓDZTWO PODKARPACKIE.
LASY W MOJEJ OKOLICY Opracowanie: Mateusz Czołomiej, kl. III G Data urodzenia: r. Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Kawalerów Orderu.
Przyjaciel lasu.
Lasy w mojej okolicy.
Lasy w mojej okolicy Dominika Mysiorska
KONTYNENTY I ICH MIESZKAŃCY.
„Lasy w mojej okolicy” Opracowanie: Michał Mela Publiczne Gimnazjum
Gran Canaria Kasia K.
Wykonała: Klaudia Gajda kl. 6 SP w Marklowicach Górnych
„Kto jest przyjacielem lasu”
Prezentacja multimedialna
Opracowała: Aleksandra Wysocka
. Jak można pomóc ludziom potrzebującym? Czy da się zmienić ich życie na lepsze? Czy można pomóc dzieciom, kształcić się i rozwijać? Myślimy, że dzięki.
7.03 – W ramach Białej Szkoły tradycyjnie pojechaliśmy do małej miejscowości Ząb koło Zakopanego.
PRZYJACIEL LASU.
Wycieczka na Białą Górę Marcelina Góral. Odpoczynek Podczas wycieczki musieliśmy się zatrzymać by odpocząć.W tym czasie była to nasza najlepsza lekcja.
Postanowiliśmy zobrazować Państwu nasze wnioski z przeprowadzonego badania. Zobaczcie główne problemy naszego targowiska oraz pomysły mieszkańców na ich.
Przyjaciel lasu Zapraszam na prezentację pt. "Przyjaciel lasu"
Wolontariat jako dobry pomysł na spędzenie wolnego czasu.
OPRACOWAŁA : Martyna Gruczyk Publiczne Gimnazjum im. gen. Edwarda Żółtowskiego w Mochowie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W CHRZYPSKU WIELKIM WYPOCZYNEK LETNI.
 Wieś w Polsce położona w województwie śląskim, w powiecie kłobuckim, w gminie Wręczyca Wielka  W latach Długi Kąt administracyjnie należał.
„BEZPIECZEŃSTWO TO NASZA WSPÓLNA SPRAWA”
Na zajęciach: Metryczka lektury Kilka słów o autorach
Roczny Program Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi na 2015 rok.
Nasze nadleśnictwo Nadleśnictwo Gniezno powstało roku. Położone jest na terenie województwa wielkopolskiego, wśród Jezior Pojezierza Gnieźnieńskiego.
Niestety – lasy są wycinane – jest ich coraz mniej.
Wycieczka rowerowa po Dolinie Baryczy. Dolina Baryczy Uważana jest za Europejską Ostoję Ptaków, chronioną w ramach Europejskiej Sieci Natura Występują.
Staż zawodowy – My, czyli Konrad Grzywacz i Karol Skibiński z kl. IV ct mieliśmy przyjemność spędzić te 3 miesiące na stażu zawodowym.
Dzieci świata Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Klasztor Heiligenkreuz Okazały średniowieczny klasztor Cystersów założony został w pierwszej połowie połowie XII. Przywiezione z Jerozolimy święte relikwie.
„NASZE NADLEŚNICTWO” TEMAT PRACY KONKURSOWEJ : „ CIEKAWA OSOBOWOŚĆ - dr ROMAN BARTOL”
„Grzędzice i Ja”. „Moja Szkoła” Szkoła istnieje od roku 1946.Moja szkoła ma już 62 lata. W 2006 roku szkole nadano imię „Jana Pawła II”.
Spotkanie Jaworzno liderem e-mobilności rozpoczęliśmy o godz
Informacje ogólne Pobyt pielgrzymów na terenie parafii
NOWY LOKAL DO WYNAJĘCIA W CENTRUM NOWEGO TARGU
„Od Technika do Europejczyka. Nowe doświadczenia- większe możliwości”
Vitalis-Niemcy 2017 Dominik Gwizdała.

WYPRAWA ZA KRĄG POLARNY Autor: Ryszard Malec

Wyprawa miała na celu zwiedzić część Skandynawii, była to wymiana kulturalna pomiędzy Polską a Szwecją. Miejscem docelowym było Balinge niewielka miejscowość położona niedaleko Lulea nad Zatoką Botnicką.

Tu byliśmy Tu byliśmy

Pierwszy odpoczynek po wyjeździe z promu Pierwszy odpoczynek po wyjeździe z promu. Znajdujemy się niedaleko Linkoping u państwa Andersonów, Mac Anderson jest dyrektorem szkoły średniej kształcącej młodzież w kierunku rolniczym i leśnym.

Niedaleko Linkoping

Gra w krykieta

Gdzieś w drodze

Domki w części miasta Lulea usytuowane obok XIII wiecznego kościoła Domki w części miasta Lulea usytuowane obok XIII wiecznego kościoła. Ponieważ msze w kościele nie odbywają się co niedziela a tylko co jakiś czas właściciele tych mieszkań mieszkają w nich przeważnie w okresie modlitw.

Na zdjęciu obok polaków oprowadzająca nas Szwedka oraz emigrantka z Ghany

Po kilkudniowym pobycie w Balinge gdzie byliśmy goszczeni przez mieszkańców wioski jedziemy w kierunku Kiruny po drodze przekraczamy krąg polarny, obok tablicy znajdują się duże namioty a w nich sklepy gdzie można kupić pamiątki oraz certyfikat przekroczenia koła podbiegunowego obok namiotów jest wypchany renifer albinos.

W kierunku Kiruny

Aby zarobić na drogę powrotną będziemy zbierać Hjortron jest to malina polarna kwitnie tak jak zawilec ma biały kwiat i rośnie przeważnie w terenie bagiennym ale nie jest to regułą.

Kwitnące kwiaty Hjortronu

Dojrzały Hjortron Hjortron po zerwaniu jeżeli chodzi o smak zdania są podzielone mnie nie smakuje.

Pierwszy zbiór

Znajdujemy się w miejscowości Allevare jest to malutka wioska składająca się z kilku domostw. Jedzenie gotujemy na ognisku drewno do ogniska dostarczają nam mieszkańcy a w żywność zaopatrujemy się w Gallivare najbliższym mieście położonym około 40 km. na południe. Łowimy ryby w pobliskich jeziorach ale też zbieramy grzyby np. o pierwszej w nocy.

Obozowisko

Niestety dla nas na Hjortronie żyją muszki są ich miliardy i są bardzo agresywne aby móc zbierać malinę polarną musimy używać specjalnych sztyftów albo zakładać moskitiery. Jako że obok jest teren bagienny oraz sporo większych i mniejszych jezior są również niezliczone ilości komarów.