WYMAGANIA Przedmiot: psychologia poznawcza

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Cele: 1. rozumienie podstaw relacji pomiędzy teorią a praktyką edukacyjną, 2. poznanie nowoczesnego procesu edukacji i jego uwarunkowań, 3. wyposażenie.
Advertisements

Zmiany w egzaminie maturalnym od 2015 r.
Bogusława Dorota Gołębniak DSW we Wrocławiu
Biostatystyka i metody dokumentacji
PSYCHOLOGIA REKRUTACJA 2011_12. TRYB STACJONARNY.
Philip Zimbardo Psychologia i życie
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 czwartek, 7 listopada 2013czwartek, 7 listopada 2013czwartek, 7 listopada 2013czwartek,
Obowiązkowy egzamin maturalny z matematyki od 2010 roku
PODSTAWY MARKETINGU Ćwiczenia nr 1.
Wykłady Zofii Gołąb-Meyer „Podstawy psychologiczne nauczania fizyki”
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia.
Literatura.
Psychologia niestacjonarna
Laboratorium z Probabilistyki IV sem. Wydział Transportu
Philip Zimbardo Psychologia i życie
Polski system medialny
Seminarium dyplomowe dr inż. Ewa Więcek-Janka
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2012/13.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2013/2014.
Biologiczne Mechanizmy Zachowania
Literatura dla dzieci i młodzieży ćwiczenia
MATEMATYCZNE MODELOWANIE SYSTEMÓW
Psychologia społeczna kurs 024 – rok akad. 2002/2003
Philip G. Zimbardo Psychologia i życie
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY MATEMATYKA EGZAMINY.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY JĘZYK MNIEJSZOŚCI NARODOWEJ CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY.
Moduł: Informatyka w Zarządzaniu
Współpraca brokerów i ubezpieczycieli. Partnerstwo w interesie klienta reguły wymiany podstawą budowania partnerstwa w relacjach ubezpieczający – broker.
Architektura Systemów Komputerowych
Laboratorium z Probabilistyki sem. IV Wydział Transportu
Seminarium Dobre praktyki w organizacji studiów I stopnia Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechnika Gdańska Prof. dr hab. inż. Alicja.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2014 / 2015.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
Mikroekonomia A Ćwiczenia nr 1.
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Heurystyki Wersja studencka.
Teorie osobowości Literatura podstawowa
INFORMACJE O EGZAMINIE
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Technologia kształcenia zawodowego
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2015 / 2016.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
Heurystyki Wersja studencka. Heurystyki Opisane i nazwane w latach 70. XX wieku Daniel KahnemanAmos Tversky.
PRAWO KARNE SKARBOWE Prof. nadzw. dr hab. Janusz Sawicki
Wykład I Relacyjna baza danych i system zarządzania bazą danych opr. Lech Banachowski, Krzysztof Matejewski1.
Kwantowy opis atomu wodoru Anna Hodurek Gr. 1 ZiIP.
Marketing polityczny Założenia przedmiotu Sławomir Gawroński – Rzeszów 2016.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2016 / 2017.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2017 / 2018.
Zmiany w programie kierunku Kognitywistyka
Wykład 1 Przedmiot psychologii
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2018 / 2019.
Zajęcia 1 – Zasady współpracy i zaliczenia
Psychologia w Zarządzaniu
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
Psychologia w Zarządzaniu
Zaawansowane Technologie Remediacji Środowiska
podstawy dydaktyki 2018/2019 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2019 / 2020.
Zapis prezentacji:

WYMAGANIA Przedmiot: psychologia poznawcza Rok akademicki 2013/14

PRZEDMIOT NA STUDIACH Obligatoryjny 10 pkt ECTS Struktura przedmiotu: 30 godzin wykładu (dr Aleksandra Jasielska) + 30 godzin konwersatorium (dr Aleksandra Jasielska) +30 godzin ćwiczeń (mgr Marta Andrałojć, mgr Anna Nowotnik, mgr Łukasz Budzicz, mgr Lech Kaczmarek) Konwersatorium i ćwiczenia kończą się zaliczeniem, niezbędnym do podejścia do egzaminu z wykładów

WYKŁADY 15 tematów realizowanych w blokach 2-godzinnych Wykłady kompatybilne z konwersatoriami i ćwiczeniami Treści programowe dostępne na stronie IP

EGZAMIN Wykłady kończą się egzaminem w zakres którego wchodzi treść wykładów (dowolna lektura) i treść literatury obowiązkowej przypisanej do niektórych wykładów oraz treść ćwiczeń Ocena bdb. uzyskana z konwersatorium czy ćwiczeń nie zwalnia z egzaminu !!!! Organizacja wykładu: termin A lub B i poprawka (w sytuacjach „losowych” możliwość zdawania ze studentami niestacjonarnymi) Forma testu pisemnego jednokrotnego i wielokrotnego wyboru

Rodzaje pytań na egzaminie z psychologii poznawczej (1) Pytania jednokrotnego wyboru, gdzie tylko jedna odpowiedź jest poprawna   PRZYKŁAD Polecenie: DO KAŻDEGO PYTANIA DOŁĄCZONO PROPOZYCJE ODPOWIEDZI. WYBIERZ JEDNĄ, NAJTRAFNIEJSZĄ ODPOWIEDŹ NA KAŻDE PYTANIE: Bodziec zakłócający to inaczej: detektor deprywator dyspozytor dystraktor derywator 

Rodzaje pytań na egzaminie z psychologii poznawczej (2) Pytania polegające na przyporządkowaniu jednych elementów do drugich zgodnie z podaną zasadą i odrzucenie nadmiarowego elementu   PRZYKŁAD Polecenie : POŁĄCZ POSZCZEGÓLNE ETAPY ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW Z ICH OPISAMI- OPISÓW JEST O JEDEN ZA DUŻO: Monitorowanie rozwiązywania Tworzenie strategii Ocena Tworzenie reprezentacji problemu Dostrzeżenie problemu Zidentyfikowanie sytuacji jako problemowej Określenie problemu aby go zrozumieć Planowanie sposobu rozwiązania Sprawdzenie czy rozwiązanie jest zadowalające Kontrolowanie stanu zaawansowania pracy nad problemem Radzenie sobie z brakiem środków na rozwiązanie problemu

Rodzaje pytań na egzaminie z psychologii poznawczej (3) Pytania wielokrotnego wyboru polegające na wyborze jednej z pięciu możliwych kombinacji   PRZYKŁAD Polecenie: KAŻDEMU PYTANIU PRZYPORZDĄKOWANO CZTERY ODPOWIEDZI, Z KTÓRYCH CO NAJMNIEJ JEDNA JEST PRAWIDŁOWA. Wskaż odpowiedź lub odpowiedzi, które uważasz za trafne. Jeśli wybierasz: 1, 2, 3 - to wybierasz A 1, 3 - to wybierasz B 2, 4 - to wybierasz C 4 -to wybierasz D 1,2,3,4 -to wybierasz E Pętla fonologiczna: jest hipotetycznym komponentem pamięci operacyjnej, jest narzędziem nabywania mowy, jest mechanizmem kontrolnym szczególnie przydatnym do zachowania kolejności informacji, operuje na informacjach przestrzennych.

Przykładowa treść wykładu Wykład 2. Temat: Istota i forma reprezentacji umysłowych Pojęcie i przedmiot reprezentacji umysłowej. Główne stanowiska w sporze na temat formy reprezentacji umysłowych. Reprezentacje obrazowe. Reprezentacje werbalne. Teoria podwójnego kodowania Paivio. Wzajemne relacje pomiędzy słowem a obrazem. Stanowisko propozycjonalne. Hipoteza języka myśli. Pierwotność a wtórność nietrwałych reprezentacji umysłowych. Koncepcja modeli mentalnych Jonsona-Lairda.   Literatura obowiązkowa: Nęcka E., Orzechowski J. i Szymura B. (2006) Psychologia poznawcza. Warszawa: PWN. (s. 86-88).[Reprezentacje numeryczne]

LITERATURA

Nęcka E. , Orzechowski J. i Szymura B. (2006) Psychologia poznawcza Nęcka E., Orzechowski J. i Szymura B. (2006) Psychologia poznawcza. Warszawa: PWN.

Sternberg, R. J. (2001). Psychologia poznawcza. Warszawa: Wyd Sternberg, R. J. (2001). Psychologia poznawcza. Warszawa: Wyd. Szkolne i Pedagogiczne

Maruszewski, T. (2011). Psychologia poznania. Umysł i świat Maruszewski, T. (2011). Psychologia poznania. Umysł i świat. Gdańsk: GWP

Jagodzińska, M. (2005). Psychologia pamięci Jagodzińska, M. (2005). Psychologia pamięci. Badania, teorie, zastosowania. Gliwice: Wydawnictwo Helion.

Chlewiński, Z. (red.). Psychologia poznawcza w trzech ostatnich dekadach XX wieku. Gdańsk: GWP.

Maruszewski, T. (2001). Psychologia poznania. Gdańsk: Gdańskie Wyd Maruszewski, T. (2001). Psychologia poznania. Gdańsk: Gdańskie Wyd. Psychologiczne

Maruszewski T. (1996) Psychologia poznawcza Maruszewski T. (1996) Psychologia poznawcza. Warszawa: Polskie Towarzystwo Semiotyczne.

J. Strelau (red. ), Psychologia. Podręcznik akademicki, t J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki, t. 2 Gdańsk: GWP.

Doliński, D. (red.) 92011). Psychologia akademicka. Gdańsk: GWP. Rozdział 6. Procesy poznawcze – Andrzej Falkowski, Tomasz Maruszewski, Edward Nęcka

Baddeley, A. (1998). Pamięć. Poradnik użytkownika Baddeley, A. (1998). Pamięć. Poradnik użytkownika. Warszawa: Prószyński i S-ka.

POLECAM „Pułapki umysłu” – serial dokumentalny USA; emisja National Geographic; niedziela 22: 00, poniedziałek 18:00, czwartek 16:00

ZAPRASZAM Koło Naukowe Psychologii Poznawczej Problematyka: Związki procesów poznawczych z emocjami i ich regulacją Spotkania: poniedziałek (14.10.) godz. 17.00 sala 95

aleksandra.jasielska@amu.edu.pl