Zamek królewski w Warszawie – DZIŚ KIERUNKI STRATEGICZNE perspektywa 5 letnia 2011-2015 Zamek królewski w Warszawie – DZIŚ
ANALIZA Strategia została sformułowana na podstawie wnikliwych analiz zewnętrznego otoczenia rynkowego Zamku Królewskiego w Warszawie oraz wewnętrznych uwarunkowań.
STRATEGIA
MISJA JAKO JEDNA Z NAJWAŻNIEJSZYCH W POLSCE REZYDENCJI HISTORYCZNYCH O CHARAKTERZE PAŃSTWOWYM ZAMEK KRÓLEWSKI W WARSZAWIE POPRZEZ SWOJĄ ARCHITEKTURĘ, KOLEKCJE, PROGRAMY NAUKOWE, EDUKACYJNE I ARTYSTYCZNE WZBOGACA SFERĘ LUDZKICH PRZEŻYĆ ESTETYCZNYCH ORAZ POGŁĘBIA WIEDZĘ O KULTURZE I HISTORII.
CELE STRATEGICZNE A – Dostępność i Publiczność B – Autorytet w Polsce i na Świecie C – Sprawność i Efektywność D - Inwestycje
A – Dostępność i Publiczność Zamek Królewski w Warszawie szeroko udostępnia wnętrza historyczne rezydencji królewskiej, ich wyposażenie oraz zbiory artystyczne, a także wyniki prowadzonych nad nimi badań naukowych odbiorcom, zróżnicowanym pod względem wieku, przygotowania zawodowego i intelektualnego oraz stopnia zainteresowania problematyką kulturalną (historyczną), w następujących sferach swojej działalności: prezentacji ekspozycji stałych, wystaw czasowych, badań naukowych, działań edukacyjnych, elektronicznego dostępu do ekspozycji i zbiorów.
B – Autorytet w Polsce i na świecie Utrzymywać autorytet Zamku Królewskiego w Warszawie, jako jednego z najważniejszych muzeów w Europie o charakterze rezydencji historycznej.
C – Sprawność i Efektywność Zarządzać z finansową i organizacyjną sprawnością i efektywnością.
D - Inwestycje Zakończyć proces odbudowy Zamku Królewskiego w Warszawie i dostosować infrastrukturę do nowych technologii.