Opracowała: Joanna Kozieł

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
Advertisements

w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Sokółce
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
„Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki”
Niepubliczne Przedszkole
Uczestnictwo nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej Szkoły Podstawowej nr 59 im. Jana Matejki w Katowicach w projektach COMENIUS w roku szkolnym 2012/2013.
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
PREZENTACJA ZDJĘĆ Z PROGRAMU KLUCZ DO UCZENIA SIĘ MODUŁ- PROGRAM LITERACKI PROWADZONEGO W GRUPIE DZIECI 3- 4 LETNICH Grupa Stokrotki Prowadząca Edyta.
Przedszkolak Pełen Zdrowia
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
KLUCZ DO UCZENIA SIĘ „jedyny w Polsce, kompletny, łatwy do wdrożenia, zmieniający wszystkie dzieci i nauczycieli z Gąsienic w piękne i mądre Motyle...”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Sprawozdanie z realizacji projektu „Klucz do uczenia się” wdrażanego od 13 września 2012 roku do 13 grudnia 2012 roku przez nauczycielkę mgr Ewelinę Adamczyk.
w Przedszkolu Miejskim nr 44 w Sosnowcu
w okresie 1 lipca 2011 do 28 lutego 2013”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
„Klucz do uczenia się – rozwój umiejętności zawodowych
Praktyka obejmowała przeprowadzenie 48 sesji z programu Klucz do uczenia się. Podczas praktyk realizowałam z dziećmi zajęcia z modułów: Gry Rozwijające.
Zespół Placówek Oświatowych Publiczne Samorządowe Przedszkole w Sypniewie realizacja projektu „Otwarte Przedszkola” współfinansowanego ze środków Europejskiego.
Praktyka w ramach projektu
"Klucz do uczenia się" opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012
„KLUCZ DO UCZENIA SIĘ…” klucz do sukcesu dziecka
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
nauczyciel: mgr Justyna Gorzkowicz Przedszkole Miejskie nr 54
Prezentacja praktycznego wdrażania „Klucza do uczenia się”
Beata Pachoł Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
PRZEBIEG PRAKTYKI REALIZOWANEJ W RAMACH PROJEKTU: KDU
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
Zdolni Chętni do pracy UCZNIOWIE PRZYNALEŻĄCY DO SZKOLNYCH ZESPOŁÓW KOMPETENCYJNYCH Joanna Kossowska Uniwersytet Gdański.
KLOCKOMANIA.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Małgorzata Nikiel-Czyż Szkoła Podstawowa nr 23 w Gliwicach
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
Przedszkole Samorządowe w Dobrzyniewie Dużym
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI AKCJI „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
- Agnieszka Janiszewska
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
„Klucz do przeobrażeń procesu wychowawczo - dydaktycznego leży w ręku nauczyciela, który znając i rozumiejąc rzeczywistość pedagogiczną szuka najlepszych,
BUDYNEK SZKOŁY Szkoła w tym budynku zostałą otwarta w 2003 roku. Budynek zaaranżowo w taki sposób, aby był atrakcyjny, bezpieczny i wygodny dla wszystkich.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
 Zajęcia są prowadzone od powstania Naszej placówki. Jest to wspaniała propozycja dla dzieci, które jeszcze nie rozpoczęły swojej przygody z przedszkolem,
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
By zaangażować innych w działalność wolontariatu stworzyliśmy tzw. Małą Skrzynkę Wielkich Pomysłów. W wyniku czego otrzymaliśmy wiele ciekawych pomysłów,
FASCYNUJĄCY ŚWIAT NAUKI I TECHNOLOGII „ W CZARODZIEJSKIM ŚWIECIE BAJEK” ścieżka edukacyjna w zakresie przedmiotów humanistycznych grupa projektowa: klasa.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
„KAŻDY MOŻE BYĆ ARTYSTĄ - MAŁE ORIGAMI” Opracowała: mgr Marta Gozdek
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Programowanie dla każdego
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
Zapraszamy do oddziału przedszkolnego w Szkole Podstawowej nr 238
Szkoła Podstawowa nr 1 Twórcze umysły im. Wojska Polskiego w Żywcu
Zapis prezentacji:

Opracowała: Joanna Kozieł Projekt Klucz do uczenia się – rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej Klucz do uczenia się „konstrukcje-Gąsienice” podsumowanie praktyki realizowanej w Przedszkolu Miejskim nr 54 w Sosnowcu 2012 r. Opracowała: Joanna Kozieł

z 12 osobową grupą dzieci 4 letnich. Uczestnicząc w projekcie „Klucz do uczenia się – rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej” okresie od 24.09.2012r. do 12.12.2012r realizowałam program „Klucz do uczenia się” moduł Konstrukcje -Gąsienice” z 12 osobową grupą dzieci 4 letnich. Prowadzenie zajęć odbywało się w przygotowanej sali wyposażonej w odpowiednie pomoce dydaktyczne . Pierwszym krokiem było zapoznanie dzieci z salą zabaw oraz zasadami obowiązującymi podczas realizacji sesji.

Realizacja modułu konstrukcje wzbudziła duże zainteresowanie wśród dzieci. Z zaangażowaniem uczestniczyły w zajęciach a proponowane zabawy wyzwalały wiele pozytywnych emocji. W tym czasie uczyły się podejmowania inicjatywy, współpracy w grupie, samokontroli ,rozwijały inwencję twórczą. Wykorzystywanie zabawy jako podstawowej formy aktywności sprawiło, iż podczas zajęć czuły się swobodnie, były kreatywne a opuszczając zajęcia często pytały o następne. Całokształt zabaw sprawił, iż rozwinęła się u dzieci zdolność logicznego myślenia, rozwiązywania problemów, wypowiadania się. Dzieci w sposób naturalny, zapamiętywały ” techniczne” słownictwo, ponadto wiele radości dało im budowanie konstrukcji z klocków tworzonych zarówno wg przykładu jak i z własnej inicjatywy. Klocki modularne to pomoc dydaktyczna bardzo prosta i niezmiernie pomocna w rozwoju każdego dziecka. Zaproponowane dodatkowo pomoce dydaktyczne wpłynęły na podniesienie poziomu atrakcyjności zajęć. Oto krótki przegląd naszych zabaw:

Poznajemy rodzinę klocków Przedstawienie rodziny klocków odbywało się w wielkim skupieniu. Dzieci z uwagą poznawały kolejne klocki, utrwalały ich wygląd i nazwy.

Budując swoje pierwsze konstrukcje wykazały się dużą kreatywnością. Pierwsze budowle Budując swoje pierwsze konstrukcje wykazały się dużą kreatywnością.

„Sześcian w świetle reflektorów-przedstawienie klocków W atmosferze tajemniczości poznawały kolejne klocki. Proponowane zabawy uczyły skupienia, zrozumienia poleceń ,logicznego myślenia.

w „Papużkę „ zaciekawiła dzieci. Chętnie podjęły zabawę w parach. „Papużko, papużko czy umiesz to zrobić? – budowanie poprzez naśladowanie krok po kroku Zabawa w „Papużkę „ zaciekawiła dzieci. Chętnie podjęły zabawę w parach.

„Mebelki dla lalek” – budowanie poprzez naśladowanie papużka powtarza cały proces Budowanie mebli dla lalek było wielką frajdą dla dzieci. Powstałe meble posłużyły do zabaw z lalkami.

„Łóżko dla dużej lalki i łóżko dla małej lalki-budowanie zgodnie z podanymi kryteriami”

„Mebelki dla trzech Misiów budowanie zgodnie z podanymi kryteriami” Punktem wyjścia do zabawy było posłuchanie bajki „Złotowłosa”.

Meble dla misiów nie były skonstruowane zbyt dokładnie, lecz na pewno dostosowane do ich wielkości.

Oto chwila otrzymania „Świadectwa producenta mebli” Oto chwila otrzymania „Świadectwa producenta mebli”. Dzieci z wielką powagą je przyjęły.

„Długie, krótkie dróżki- Budowanie dróżek o różnych długościach” Sesja wzbudziła zainteresowanie wśród dzieci, poprawnie stosowały pojęcia: długi, krótki, dłuższy, krótszy.

Wykorzystane pomoce wpłynęły na atrakcyjność zajęcia.

„Dróżka do domku królika, budowa dróżek o różnych długościach zgodnie ze schematem” Dzieci prawidłowo posługiwały się nazwami klocków, zrozumiały koncepcję długości.

Budowanie według określonego planu zaciekawiło dzieci, starały się dokładnie wykonać zadanie.

Zbudowanie drogi wystarczająco szerokiej dla auta było łatwe. Czy jest wystarczająco szeroka – budowanie dróżek o różnych szerokościach Zbudowanie drogi wystarczająco szerokiej dla auta było łatwe.

Oto różne sposoby budowania dróg z tych samych klocków.

W środku i na zewnątrz – budowanie niskich i wysokich płotów

Ozdobne płoty – budowanie płotów o zmiennych wzorach Konstruowanie płotów o zmiennych wzorach było równie łatwe, jak płotów wysokich i niskich.

Za ogrodzeniem – budowanie zagród zgodnie z przykładem i podanymi kryteriami Budowanie zagród na podstawie schematu wzbudziło zainteresowanie wśród dzieci, nie mogły się doczekać kiedy wykonają kolejną konstrukcję.

Zbudowane place zabaw były inspiracją do wspólnej zabawy.

Budując według własnego pomysłu dzieci wykazały się kreatywnością.

Ogrodzenia zbudowane dla kaczek były bardzo solidne. Ratujemy kaczki – budowanie ogrodzenia zgodnie z indywidualnym projektem Ogrodzenia zbudowane dla kaczek były bardzo solidne.

Ogrodzenia dla kwiatów zostały zbudowane z dużą dokładnością.

Wystarczająco wysoki , szeroki -Budowanie bram i wejść o różnych szerokościach okazało się bardzo proste.

w pracy przyczynią się do dalszego kreatywnego rozwoju dzieci . Udział w projekcie i realizacja programu „Klucz do uczenia się” przyczyniła się również do podniesienia moich kompetencji zawodowych, poszerzenia warsztatu pracy a przede wszystkim dała możliwość obserwacji małych sukcesów dzieci, które w przyszłości /mam nadzieję/ będą podwaliną pod większe osiągnięcia. Przed mami kolejne spotkania z „Klucza do uczenia się” myślę, że zdobyte przeze mnie doświadczenia w pracy przyczynią się do dalszego kreatywnego rozwoju dzieci . W przyszłości zamierzam realizować kolejne moduły programu.

Dziękuję za uwagę