Tramwaje w Saint Etienne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pieszy, rowerzysta i motorowerzysta w ruchu drogowym
Advertisements

PAT WSPÓLNE PASY I PRZYSTANKI AUTOBUSOWO-TRAMWAJOWE W WARSZAWIE
Znaki informacyjne.
WYCHOWANIE KOMUNIKACYJNE
Znaki informacyjne.
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
ZMIANY W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ PO ROZPOCZĘCIU BUDOWY DWORCA ŁÓDŹ FABRYCZNA FAZA I Łódź, 4 październik 2011 r. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi.
Ścieżki Rowerowe.
Zasady dotyczące ruchu drogowego rowerzystów
ZNAKI DROGOWE.
Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego
Prezentacja – Daria Staś
Program „IIII” DZIECI I RUCH DROGOWY.
Podstawowe manewry w ruchu drogowym
Manewry ruchu drogowego
Znaki poziome.
Zawracanie Cofanie Postój i zatrzymanie
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
PRZEPISY O RUCHU PIESZYCH, PRZEMARSZ KOLUMN PIESZYCH
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
MOJE PIERWSZE PRAWO JAZDY
w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Znaki Drogowe Test.
Pieszy w ruchu drogowym
Tramwaje w Miluzie.
Podstawowe manewry w ruchu drogowym
Tramwaje w Sheffield.
ZNAKI INFORMACYJNE TEST.
ZNAKI DROGOWE DLA ROWERZYSTÓW
Tramwaje w Sztutgarcie
Zasady przejazdu przez skrzyżowania o ruchu niekierowanym
Droga z pierwszeństwem
PODSTAWOWE MANEWRY W CZASIE JAZDY ROWEREM
Tramwaje w Nottingham.
Tramwaje w Nicei.
Tramwaje w Marsylii.
Tramwaje w Grenoble.
przygotował: Jacek Makuch SEMINARIUM Z PRZEDMIOTU „KOLEJE MIEJSKIE”
Program „IV” DZIECI I RUCH DROGOWY.
Program „O” DZIECI I RUCH DROGOWY.
Przygotował: Tomasz Kacprzak 2014
Toruń, 31 lipca 2014 r. Zmiany w organizacji RUCHU DROGOWEGO I KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ od 1 sierpnia 2014 „Przebudowa torowiska tramwajowego na linii średnicowej.
Podstawowe pojęcia z ruchu drogowego.
INFORMACJA W ZAKRESIE UTRUDNIEŃ W ORGANIZACJI RUCHU DROGOWEGO
Znaki drogowe!.
Tramwaje Warszawskie przyjazne ludziom i miastu
TRAMWAJ NA NARAMOWICE.
ZNAKI DROGOWE Z ZAKRESU KARTY ROWEROWEJ
Droga z pierwszeństwem.
Niebezpieczny zakręt w prawo.
PODSTAWOWE DEFINICJE Z KODEKSU DROGOWEGO.
Znaki informacyjne.
WYMIJANIE to przejeżdżanie obok pojazdu lub innego uczestnika ruchu poruszającego się w przeciwnym kierunku.
Gdańsk, 12 kwietnia 2016 Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą - ograniczenie ruchu pojazdów ciężarowych, zmiana organizacji na rondzie Marynarki Polskiej,
TRANSEKT MIASTA ŁODZI IDENTYFIKACJA I ANALIZA STRUKTUR PRZESTRZENNYCH ŁÓDŹ, LISTOPAD-GRUDZIEŃ 2014 autorzy: Anna Kowalska, Jan Nowak – Gospodarka Przestrzenna.
Bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe na ul. Stryjeńskich m.st. Warszawa | Zarząd Dróg Miejskich.
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
Poznań: Ocena Systemu Komunikacyjnego 25 maja 2016 r.
m.st. Warszawa | Warszawska Polityka Mobilności
Uczeń na drodze Eliminacje szkolne test 2017
Jak prawidłowo poruszać się po jezdni
Ruch Pieszych oraz Zachowanie się kierującego pojazdem wobec pieszych.
ZNAKI I MANEWRY DROGOWE
Tramwaje w Bordeaux.
WROCŁAWSKI PROGRAM TRAMWAJOWY
TRAMWAJ NA NARAMOWICE.
Tramwaje w Nicei.
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Zapis prezentacji:

Tramwaje w Saint Etienne

http://historia.arch.p.lodz.pl/jw37/urbtr/trsh- stetienne.html Prezentację opracowano na podstawie strony internetowej Jacka Wesołowskiego: http://historia.arch.p.lodz.pl/jw37/urbtr/trsh- stetienne.html uzupełnionej o informacje oraz ilustracje z innych stron: http://en.wikipedia.org/wiki/Tramway_de_Saint- %C3%89tienne http://www.railfaneurope.net/pix_frameset. html

Niestety większą część sieci zlikwidowano około 1954 roku W 1881 roku otwarto pierwszą linię tramwaju parowego między Bellevue i Terrasse Zelektryfikowano ją dopiero w 1907roku, konwersja innych tras miała miejsce wcześniej Niestety większą część sieci zlikwidowano około 1954 roku Na szczęście pierwotna linia przetrwała jako jeden z trzech systemów tramwajowych we Francji Linia przebiega południkowo główną ulicą śródmieścia Poddano ją gruntownej modernizacji do standardu nowoczesnego tramwaju, dobudowano również jej przedłużenia w latach: 1983, 1991 i 2006 W końcu 2007 roku 35 tramwajów obsługiwało 11,6 km sieci

Rue Charles de Gaulle - torowisko na ulicy z ruchem uspokojonym, z jezdnią zwężoną do jednego pasa ruchu, dzięki czemu uzyskano wydzielenie torowiska

Rue du Général Leclerc przy Place Anatole France Jednokierunkowe i niskopodłogowe tramwaje wyprodukowane w latach 1991-98 przez firmy Alsthom i Vevey są wąskotorowym rozwinięciem modelu wprowadzonego w Grenoble

Rue Charles de Gaulle między Place Jean Jaurès i Place de l'Hôtel de Ville (najbardziej centralny fragment trasy) - dopuszcza się tutaj ruch kołowy w jedną stronę, ale nie jest on wielki wskutek zakazu przejeżdżania przez Place Jean Jaurès

Budynek z podcieniem to Ratusz

Place Jean Jaurès - przystanek przed zarządem prefektury

Rue du Général Foy przy Place du Peuple - dość odważne rozwiązanie przystanku, zważywszy na małą szerokość chodnika

Place du Peuple to miejsce, gdzie odchodzi linia do głównego dworca kolejowego

Place du Peuple to także węzeł strefy pieszej ...

... któremu budynki i drzewa nadają malowniczy charakter

Cours Victor Hugo widziana z Place du Peuple - plac został zmieniony w strefę pieszo- tramwajową dopiero w 2006 roku, wraz z otwarciem linii do dworca

Place du Peuple - handlową ulicę Rue Gambetta (z lewej) uznano za zbyt wąską dla tramwajów i pieszych, dlatego linia używa jej tylko w kierunku na północ, tramwaje jadące na południe używają Cours Victor Hugo (z prawej)

Rue Gambetta widziana od Place du Peuple - jednokierunkowy ruch samochodów dopuszczony jest w dalszej części ulicy

Rue Gambetta widziana przez Place Anatole France z jadącym na północ tramwajem, który zbliża się do przystanku, z lewej tor dla kierunku południowego w Rue du Général Leclerc

Sygnalizacja wzbudzana przez tramwaj Świecący się pod sygnalizatorem romb oznacza przyjęcie zgłoszenia dla ustawienia przejazdu tramwaju (zaraz zgaśnie wraz z sygnałem "wolna droga” pokazywanym na sygnalizatorze)

Rue du 11 Novembre na południowym krańcu śródmieścia - „oszczędne” urządzenie przekroju poprzecznego ulicy ...

... betonowe pasy obok torów przeznaczone są dla rowerów, ulica ma 25-30 m szerokości

Rue du 11 Novembre staje się węższa przy Rue Edouard Vaillant - ruch w kierunku centrum (prawa jezdnia) jest skierowany na ulice obwodowe

Rue du 11 Novembre - przystanek po lewej jako antyzatoka

Place Anatole France Architektura przystanku i plac miejski

Rue Gambetta przy Place Anatole France - cały ruch skierowany jest poza strefę przystanku (w przyszłości ma tu powstać nowe odgałęzienie sieci tramwajowej - linia do Métare)

Place du Peuple - początek linii do dworca otwartej w 2006 roku

Przystanek na Place Fourneyron (obok pomnik żołnierzy walczących w Indochinach)

Avenue Libération widziana od Place Fourneyron - nowo zbudowane torowisko zajmuje sporo miejsca

Place Fourneyron - dzięki zmniejszeniu liczby jezdni plac zmienił się w miły pieszy skwer, z ruchem kołowym na niektórych obrzeżach

Przestronny Square de Stalingrad przed dworcem St-Etienne Châteaucreux

Okrągły parking w oddali przykrywa pętlę tramwajową

Pętla przy dworcu Châteaucreux

Do północnych dzielnic tramwaje jadą po Rue Bergson zwykle po wydzielonym torowisku

Krańcówka Hôpital Nord w St- Priest-en-Jarez znajduje się niedaleko od głównego wejścia do szpitala

Place Massenet na północnej granicy miasta - tramwajowo-autobusowy węzeł przesiadkowy Terrasse zbudowany dokładnie na stropie tunelu autostrady

Typowy ciekłokrystaliczny wyświetlacz informacji dynamicznej - niezbyt czytelny przy słabym świetle zimowego dnia

Nowa zajezdnia tramwajowo-autobusowa STAS w St-Priest-en-Jarez, z oryginalnie zaprojektowanym zadaszeniem

Schemat nowej zajezdni