Hospitacja – na co warto zwrócić uwagę!

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Od kompetencji do kwalifikacji
Advertisements

Sale 3D: Serwer 1 Strona projektu Film - ankieta Serwer 2
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Praca domowa w procesie dydaktycznym
JAK OCENIAĆ, BY WSPIERAĆ ROZWÓJ UCZNIA
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Śmiech to zdrowie… ale i nauka.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Wymaganie 1.2 Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
Konspekt, a scenariusz (teza 13).
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
DYDAKTYKA MATEMATYKI Arkadiusz Mroczyk.
Biologia jako nauka WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Informacje ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Przebieg zajęć Powiązanie.
Organizacja nadzoru pedagogicznego Sprawny system przepływu informacji Prawidłowość doboru pracowników do charakteru realizowanych zadań Terminowość zadań
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Dydaktyka ogólna.
10 LAT Z OK SZKOŁA UCZĄCA SIĘ 10 LAT PO PIERWSZEJ EDYCJI KURSU INTERNETOWEGO Z OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO BADANIE JAKOŚCIOWE PRZEPROWADZONE WŚRÓD UCZESTNIKÓW.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Pierwszy pakiet edukacyjny do prowadzenia
PROJEKT BADAWCZY DYDAKTYKA LITERATURY I JĘZYKA POLSKIEGO W GIMNAZJUM W ŚWIETLE NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ BADANIA ILOŚCIOWE Dr Grzegorz Adamczyk Katolicki.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Konspekt (plan metodyczny) a scenariusz
Lekcja o podającym toku pracy dydaktycznej
Treści kształcenia.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Wyniki diagnoz w klasach pierwszych i drugich Wrzesień 2014.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
dr Ilona Iłowiecka-Tańska Centrum Nauki Kopernik
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I litery i sylaby 1 godz. lekcyjna.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
JAK PLANOWAĆ ZAJĘCIA POZALEKCYJNE? Autorzy: Katarzyna Michalik.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Technologia informacyjna
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
Zapis prezentacji:

Hospitacja – na co warto zwrócić uwagę! Autor: Małgorzata Krawczyk

Cele hospitacji Informacja o jakości pracy nauczyciela Wsparcie dla nauczyciela Motywowanie nauczyciela i uczniów Diagnoza stopnie realizacji celów zawartych w programie Ocena rezultatów procesu dydaktyczno-wychowawczego Podniesienie jakości pracy szkoły

Zeszyt ucznia: pojęcia, pisownia wyrazów religijnych konieczność prowadzenia zeszytu pojęcia, pisownia wyrazów religijnych wyniki pracy uczniów nie przepisywać podręcznika estetyka zeszytu

Podręczniki Czy uczniowie posiadają podręczniki/zeszyty ćwiczeń? Funkcje podręcznika: f. informacyjna f. badawcza f.transformacyjna- umiejętności f.samokształceniowa Celowość korzystania z podręcznika

Konspekt lekcji Temat lekcji Jak sformułowano cele lekcji? Zgodny z programem nauczania Jasno sformułowany Jak sformułowano cele lekcji? Czy przebieg lekcji jest jasny i czytelny? Podsumowanie etapów lekcji Praca domowa

Praca domowa Cele pracy domowej: Sposób sformułowania zad. domowego Kontynuacja pracy na lekcji Utrwalenie , rozszerzenie wiadomości Ćwiczenie, nabywanie umiejętności Sposób sformułowania zad. domowego Częstotliwość zadawanych prac Kontrolowanie prac domowych

Charakterystyka katechezy Jasny układ lekcji Tempo i płynność lekcji Czy zastosowane metody są dostosowane do wieku uczniów celów i treści katechezy modelu katechezy Modlitwa Zastosowane środki dydaktyczne Praca domowa

Charakterystyka katechety Stopień przygotowania do lekcji Kontakt z uczniami, atmosfera na lekcji Sposób przekazu, język, komunikatywność Umiejętność motywowania i aktywizowania uczniów Umiejętność zadawania pytań Sposoby reagowania na niewłaściwe zachowanie uczniów Umiejętność oceniania i doceniania uczniów

Obserwacja uczniów Zaangażowanie w przebieg lekcji Współpraca z nauczycielem i między sobą Umiejętność pracy metodami aktywizującymi Umiejętność wypowiadania się, zadawania pytań