Prawa dziecka do życia kulturalnego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Co powinieneś wiedzieć o teatrze
Advertisements

Działalność Akademii Trzeciego Wieku w Wyższej Szkole Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa.
Co trzeba wiedzieć o teatrze?
My i przestrzeń publiczna
Teatr Anna Kozłowska Kl. IIc.
Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.
HOBBY lubię – interesuję się.
ZACZYNAJĄ SIĘ OD PRAW DZIECKA
OBCHODY DNIA PRAW CZŁOWIEKA
Konwencja Praw Dziecka
1 Prawo do udziału w życiu kulturalnym Autor: Patrycja Kowalczyk.
Debata na temat: Czy samorząd uczniowski jest w szkole potrzebny?
Temat: (s. 111) Odrębność narodowa i kulturowa. Podręcznik: str
,,Dzieci nie będą dopiero, ale są już ludźmi, tak ludźmi są a nie lalkami, można przemówić do ich rozumu, odpowiedzą nam, przemówimy do serca, odczują.
Prawo do udziału w życiu kulturowym
PRAWO DO ŻYCIA Jest podstawą wszystkich praw dziecka!
Zespól Szkól Szpitalnych
Projekt przygotowany przez Radę Rodziców przy Przedszkolu nr 102 we Wrocławiu: Ale w szkole jest wesoło, kolorowo i sportowo....
CZAS WOLNY DZIECKA.
Prawa dziecka.
Możliwość korzystania z bogactwa kultury artystycznej jest jednym z wielkich osiągnięć współczesnych społeczeństw demokratycznych. Możliwość uczestniczenia.
To w informatyce, telewizji, sprzęcie elektronicznym zdolność do odbierania informacji z równoczesnym reagowaniem na nie.
ROK SZKOLNY 2011/2012. W klasie realizowany będzie program liceum ogólnokształcącego z przedmiotami rozszerzonymi: język polski wiedza o kulturze język.
MOŻLIWOŚCI SPĘDZANIA WOLNEGO CZASU W INTERNECIE PRZEZ OSOBY DOROSŁE.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
Muzyka romantyzmu Marek Follendorf.
Sztuka dla dziecka Artystyczna Euforia w hotelu Nosalowy Dwór w ramach II Festiwalu Muzyki Kameralnej Muzyka na szczytach Zakopane 2010.
Projekt edukacyjny pt. „Czy możemy czuć się bezpieczni w Internecie”
Happening, performance i teatr eksperymentalny
Ryszard Wagner – twórca dramatu muzycznego
Jakie prawa mają dzieci?
Praca wykonana na podstawie ankiety pod tytułem:
Prawa Dziecka.
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
TEATR Zuzanna Stasiak Klasa 5B.
TEATR Pracownicy teatru.
Słowniczek.
Podział i funkcje mass mediów
Rola komputera i telewizji w życiu naszych dzieci?
Teatr powstał niedaleko: Przejdź się i podziękuj Grekom…
BAW SIĘ, UCZ I ROŚNIJ RAZEM Z NAMI !
PRZEPYSZNA SZTUKA BAROKU
„Polsko – Czeskie Słuchanie, Śpiewanie i Granie” Projekt realizowany przez Przedszkole w Syryni w partnerstwie z Przedszkolem w Hlučínie.
Opera na przełomie wieków
Konwencja Praw Dziecka
P R E Z E N T U J Ą : B A R T O S Z B E Ś K A M A K S Y M I L I A N D A L E C K I M A T E U S Z L E W A N D O W S K I Z K L A S Y I I A P R A W A D Z.
Jak zachęcać uczniów do czytania
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Prawa dziecka.
Ul. Standego Łódź tel
Widz idealny. Telewizja w liczbach Przeciętnie żyjemy 80 lat. 8 godzin śpimy, czyli przesypiamy 26 lat. 8 godzin uczymy się w szkole i w domu, 8 godzin,
Załącznik do protokółu Sesji nr XXII/12 Rady Gminy Unisław Funkcjonowanie punktu przedszkolnego „Radosne dzieciństwo przedszkolaka w Unisławiu” Rok szkolny.
Czas wolny dawniej a dziś.
Niezwykły tydzień w szkole Szkoła Podstawowa Im. Marii Konopnickiej w Kostomłotach.
Ul. Standego Łódź tel
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
ORGANIZACJA CZASU WOLNEGO BIALSKICH PIĘCIOLATKÓW AGNIESZKA DMITRUK, HELENA POPŁAWSKA, WOJCIECH HOŁUB.
Moja Pasja Pasja, w odpowiednich rękach, jest narzędziem potrzebnym do konstrukcji ideału.
Jezioro łabędzie Na motywach baletu Piotra Czajkowskiego
Jakie prawa mają dzieci?
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Przemysły kreatywne Na podstawie raportu:
Czas wolny dawniej, a dziś - różnice czy podobieństwa.
Spektakl. Teatralny „ Morska
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
STANISŁAW MONIUSZKO.
Jakie prawa mają dzieci?
Teatr w Afryce, Afryka w teatrze Percepcja sztuki teatralnej
Jakie prawa mają dzieci?
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Zapis prezentacji:

Prawa dziecka do życia kulturalnego Opracowała: Joanna Kąkol kl. I A

Menu : Prawa kulturalne dziecka Podsumowanie Dorobek kultury z którego Z Konwencji Praw Dziecka wzięte Zainteresowanie kulturą w naszym Gimnazjum Prawa kulturalne dziecka Podsumowanie Dorobek kultury z którego mogą korzystać dzieci

Z Konwencji Praw Dziecka wzięte: Artykuł 31 1. Państwa-Strony uznają prawo dziecka do wypoczynku i czasu wolnego, do uczestniczenia w zabawach i zajęciach rekreacyjnych, stosownych do wieku dziecka, oraz do nieskrępowanego uczestniczenia w życiu kulturalnym i artystycznym. 2. Państwa-Strony będą przestrzegały oraz popierały prawo dziecka do wszechstronnego uczestnictwa w życiu kulturalnym i artystycznym oraz będą sprzyjały tworzeniu właściwych i równych sposobności dla działalności kulturalnej, artystycznej, rekreacyjnej oraz w zakresie wykorzystania czasu wolnego.

Prawa kulturalne dziecka : • prawo do nauki (nauka w zakresie szkoły podstawowej i gimnazjalnej jest obowiązkowa i bezpłatna), • prawo do zmienności swych praw, • prawo do korzystania z dóbr kultury, • prawo mniejszości etnicznych do znajomości swojej kultury, wyznania i praktyk religijnych.

Dorobek kultury z którego mogą korzystać dzieci : • Teatr - (łac. theatrum, z gr. theatron, przyglądanie się, widowisko) – rodzaj sztuki widowiskowej – aktor lub grupa aktorów na żywo daje przedstawienie dla zgromadzonej publiczności. • Filharmonia - instytucja zajmująca się organizacją i prezentacją koncertów muzyki poważnej, głównie tych największych, a więc o charakterze pełno orkiestrowym, najczęściej równocześnie przygotowująca takie utwory do wykonania. Pojęcie jednocześnie oznacza gmach takiej instytucji, aczkolwiek istnieją filharmonie posiadające jedynie własne zaplecze lokalowe, a które prezentują utwory w wynajmowanych salach koncertowych. Działalność filharmonii jest ukierunkowana na możliwość prezentowania utworów wymagających największych obsad wykonawczych, jak również najbogatszego instrumentarium.

• Opera - sceniczne dzieło muzyczne wokalno-instrumentalne, w którym muzyka współdziała z akcją dramatyczną (libretto). Podobnie jak i balet, wywodzi się z włoskich, renesansowych maskarad karnawałowych, które przerodziły się w widowiska dramatyczne. Opera składa się najczęściej z 4 aktów, które podzielone są na sceny. • Kino - miejsce, w którym publicznie wyświetla się filmy. Zazwyczaj składa się z projektora, ekranu i foteli dla widzów. • Muzeum - instytucja powołana do gromadzenia, badania oraz opieki nad obiektami posiadającymi pewną wartość historyczną bądź artystyczną. • Telewizja (film) • Radio (muzyka) • Komputer (gry komputerowe, Internet) • Książki • Prasa itp.

Jezioro łabędzie Piotr Czajkowski

Straszny dwór Stanisław Moniuszko

Tangos Astor Piazzolla

Zainteresowanie kulturą w naszym Gimnazjum: Czy lubisz oglądać/słuchać występów operowych, teatralnych itp.?

Czy chętnie odwiedzasz muzea, skanseny itp.?

Jak często w domu rozmawiasz o kulturze? Pytania zostały wzięte z ankiety, którą przeprowadziła nasza grupa.

Podsumowanie: Dzieci mają wiele praw jednym z nich jest właśnie prawo do życia kulturalnego. Jest ono opisane w Konwencji Praw Dziecka, mówi o tym, że dziecko powinno w pełni uczestniczyć w życiu kulturalnym i społecznym. Ale tak naprawdę dzieci nie interesują się dorobkiem kulturalnym, a to dlatego, że rodzice często nie rozmawiają z nimi na temat kultury, więc dzieci mało mają wiadomości na temat kultury.