WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ostrosłupy SAMBOR MARIUSZ O A B C D E F H R S α S H h r R a S b h H a
Advertisements

WIELOŚCIANY FOREMNE CZYLI BRYŁY PLATOŃSKIE
TEMAT: ŚWIĘTA WIELKANOCNE WebQuest skierowany jest dla uczniów klasy V Szkoły Podstawowej w Pielgrzymowicach. Stworzony został przez bibliotekarza i.
ENGLISH AROUND THE WORLD
Autorzy pakietu: mgr Małgorzata Zawilińska mgr Tomasz Mikołajczyk
Wielościany platońskie i archimedesowe
Wielościany foremne Prezentację przygotował Krystian Misiurek I”b”
Bryły geometryczne Konrad Wawrzyńczak kl. IIIa Bryły obrotowe
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
Wielościany foremne Bryły platońskie.
BRYŁY PLATOŃSKIE – MATEMATYCZNE BOMBKI NA CHOINKĘ
Wielościany.
Bryły platońskie.
Definicje matematyczne - geometria
Bryły złożone-cuda architektury
Pasożyty wokół nas Kozieł Mirosława.
Segregacja to rewelacja WebQuest dla uczniów gimnazjum
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Budowa atomu Katarzyna Chojnacka.
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
Rok 2009 rokiem wojciecha korfantego
WebQuest dla uczniów klasy IV Cyfrowa historia Jolanta Wuzik
2009- Rok Wojciecha Korfantego Polskiego przywódcy narodowego Górnego Śląska Strona GłównaStrona Główna/Wstęp/Zadanie/Procedura/Źródła/Ewaluacja/KonkluzjaWstępZadanieProceduraŹródłaEwaluacjaKonkluzja.
Figury przestrzenne.
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
IWONA SOKOŁOWSKA-DZIUK KURS BELFER ON LINE
Wielościan foremny (bryła platońska) – wielościan spełniający następujące trzy warunki:
Jak ocieplenie zmienia klimat?
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
C.A.R.Metal czyli Cyrkiel i Linijka
WebQuest Tropem Pluszowego Misia A. Schneefuhs W. Koczubik.
Bryły archimedesowskie i platońskie
Każdy z tych przedmiotów jest modelem figury przestrzennej
Technologia informacyjna
Przygotowali: Weronika, Ewa, Piotr, Kacper
W 2009 roku będziemy obchodzić 70 rocznicę śmierci Wojciecha Korfantego. Dla uczczenia wielkiego syna Śląskiej Ziemi podjęto wiele działań. Jednym z nich.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
Bryły geometryczne Wielościany Wielościany_foremne Bryły obrotowe
Warzywa i owoce, czyli to co reguluje moje moce.
Wprowadzenie Zadania O turnieju Źródła Ocenianie Organizatorzy.
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Źródła energii na świecie
WIELOŚCIANY FOREMNE Edyta Przedwojewska.
Znaczenie produktów zbożowych
Świat wierszy Jana Brzechwy
Zabytki Berlina Sehenswürdigkeiten in Berlin
Segreguję i Ziemię ratuję!
Opracowały: Paulina Pietruszka, Beata Wojciechowska
WebQuest Jestem ptakiem
WebQuest Król Maciuś I miał na imię Janusz
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
Bryły ostrosłupy graniastosłupy bryły obrotowe.
Wielościany platońskie i archimedesowe
Opracowały: Alicja Piślewska i Roma Kwiatkiewicz
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
WebQuest Barbara Skoczewska. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
Opis graniastosłupa. Siatka graniastosłupa.
Wykonały: Martyna Gunia & Klaudia Francikiewicz. Wielościan gwiaździsty jest to rodzaj wielościanu zbudowanego z kilku innych wielościanów, o części centralnej.
BRYŁY PLATOŃSKIE WYKONAŁ MIKOŁAJ MATUSZEWSKI UCZEŃ KLASY 2B
WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
Zapis prezentacji:

WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne Małgorzata Piątek Kurs Belferonline

Spis Treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela

Wprowadzenie powrót Wielościany foremne – to wielościany, których wszystkie ściany są wielokątami foremnymi, a wszystkie kąty bryłowe są równe. Inne nazwy wielościanów foremnych to wielościany platońskie, bryły platońskie. Wielościany foremne znane były uczonym już w starożytności. W kosmologii Platona teoria pięciu wielościanów foremnych zajmuje ważne miejsce.

Zadanie powrót Zadaniem Waszym będzie poznanie właściwości wielokątów foremnych oraz zbudowanie niektórych z nich z papieru metodą origami. Pracować będziecie w 3-osobowych zespołach.

Proces Waszym zadaniem będzie: powrót Waszym zadaniem będzie: wyszukać informacje w Internecie o wielościanach foremnych (właściwości i rodzaje), wybrać dwie różne bryły do wykonania. opracować informacje o wybranych dwóch bryłach w postaci pliku Word wyszukać informacje o różnych technikach wykonania wielościanów. na podstawie zebranych informacji zaplanować i przygotować materiały, narzędzia do ich wykonania; wykonać co najmniej dwa różne wielościany jedną z poznanych technik.

Źródła powrót Wielościany foremne – informacje ogólne http://pl.wikipedia.org/wiki/Wielo%C5%9Bcian_foremny#Dowody_istnienia_najwy.C5.BCej_pi.C4.99ciu_wielo.C5.9Bcian.C3.B3w_foremnych http://youtu.be/DuCSSxihPe8 Czworościan foremny (gr. tetraedr) http://www.youtube.com/watch?v=BEK_TVPKvCs&feature=related http://www.zsobobowa.za.pl/joomla/index.php?/content/view/118/205/1/0/ Sześcian http://www.youtube.com/watch?v=L7V0MMKWjCc http://youtu.be/K6K Ośmiościan foremny http://www.zsobobowa.za.pl/joomla/index.php?/content/view/166/220/ Dwunastościan http://www.zsobobowa.za.pl/joomla/index.php?/content/view/190/220/

Ewaluacja powrót Skala ocen: dst: 6-7 pkt cel:12pkt dop: 4-5 pkt bdb:10 -11pkt ndst: 0-3 pkt db: 8-9 pkt powrót Działanie 1 punkt 2 punkty 3 punkty Ilość i jakość zgromadzonych informacji, poprawność merytoryczna. Zgromadzono niektóre informacje, są one jednak niepełne. Zgromadzono większość wymaganych informacji, ale nie wszystkie są konieczne do zrealizowania zadania. Przygotowuje dokument tekstowy, który zawiera błędy edycyjne. Zgromadzono wszystkie wymagane informacje konieczne do zrealizowania zadania w pełni. Przygotowano dokument tekstowy zgodnie z zasadami edycji tekstu. Planowanie  i przygotowanie materiałów  i narzędzi. Zgromadzono materiały, lecz nie są one dobrze dobrane do wykonania zadania. Zgromadzono materiały  i narzędzia, są one jednak niepełne i nie wystarczają do wykonania zadania. Zgromadzono wszystkie materiały  i narzędzia, co pozwala wykonać w pełni zadanie. Przygotowano prawidłowo stanowisko pracy.

Ewaluacja powrót Działanie 1 punkt 2 punkty 3 punkty Wykonanie bryły wybraną techniką. Pracy nie można wykonać. Praca oryginalna wykonana zgodnie  z wybraną techniką,  z wykorzystaniem zgromadzonych materiałów  i narzędzi, przy zachowaniu zasad BHP. Jednak estetyka wymaga poprawy. Praca estetyczna, oryginalna wykonana zgodnie  z wybraną techniką,  z wykorzystaniem zgromadzonych materiałów  i narzędzi, przy zachowaniu zasad BHP. Praca  w zespole. Słaba współpraca pomiędzy osobami  w zespole, więc zadania nie mogą być wykonywane dokładnie  i terminowo. Dobra współpraca  w zespole, wymaga jednak odrobiny koordynacji ze strony nauczyciela. Bardzo dobra współpraca  w zespole, wszyscy uczniowie współpracują, co pozwala na dokładne  i terminowe wykonanie zadania.

Konkluzja powrót Mam nadzieję, że Wasza wspólna praca da dobry efekt w postaci starannie wykonanych brył o odpowiednim kształcie. Jednocześnie rozwiniecie swoją wiedzę o wielościanach foremnych oraz wyobraźnię przestrzenną, a w procesie wykonywania bryły udoskonalicie Wasze zdolności manualne.

Podręcznik dla nauczyciela powrót Podręcznik dla nauczyciela W tym celu klasę podzielimy na zespoły 3-osobowe. Każdy zespół wykona to samo zadanie – przygotuje charakterystykę dwóch wielościanów foremnych w edytorze tekstu. Wybrany przez grupę lider zespołu wybiera jedną z proponowanych w źródłach metod wykonania wielościanów. Pierwsza osoba (Poszukiwacz)– wyszuka w Internecie informacje: wyszuka w Internecie informacje: Rodzaje i właściwości wielościanów foremnych przygotowuje w edytorze tekstu zebrane informacje, zgodnie z zasadami edycji tekstu. Druga osoba (Technik) – na podstawie opracowanej informacji przez "Poszukiwacza" przygotowuje materiały do wykonania co najmniej 2 brył. Trzecia osoba (Mistrz): na podstawie informacji o technikach tworzenia organizuje pracę w zespole podczas wykonywania i łączenia poszczególnych modułów brył.