WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne Małgorzata Piątek Kurs Belferonline
Spis Treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela
Wprowadzenie powrót Wielościany foremne – to wielościany, których wszystkie ściany są wielokątami foremnymi, a wszystkie kąty bryłowe są równe. Inne nazwy wielościanów foremnych to wielościany platońskie, bryły platońskie. Wielościany foremne znane były uczonym już w starożytności. W kosmologii Platona teoria pięciu wielościanów foremnych zajmuje ważne miejsce.
Zadanie powrót Zadaniem Waszym będzie poznanie właściwości wielokątów foremnych oraz zbudowanie niektórych z nich z papieru metodą origami. Pracować będziecie w 3-osobowych zespołach.
Proces Waszym zadaniem będzie: powrót Waszym zadaniem będzie: wyszukać informacje w Internecie o wielościanach foremnych (właściwości i rodzaje), wybrać dwie różne bryły do wykonania. opracować informacje o wybranych dwóch bryłach w postaci pliku Word wyszukać informacje o różnych technikach wykonania wielościanów. na podstawie zebranych informacji zaplanować i przygotować materiały, narzędzia do ich wykonania; wykonać co najmniej dwa różne wielościany jedną z poznanych technik.
Źródła powrót Wielościany foremne – informacje ogólne http://pl.wikipedia.org/wiki/Wielo%C5%9Bcian_foremny#Dowody_istnienia_najwy.C5.BCej_pi.C4.99ciu_wielo.C5.9Bcian.C3.B3w_foremnych http://youtu.be/DuCSSxihPe8 Czworościan foremny (gr. tetraedr) http://www.youtube.com/watch?v=BEK_TVPKvCs&feature=related http://www.zsobobowa.za.pl/joomla/index.php?/content/view/118/205/1/0/ Sześcian http://www.youtube.com/watch?v=L7V0MMKWjCc http://youtu.be/K6K Ośmiościan foremny http://www.zsobobowa.za.pl/joomla/index.php?/content/view/166/220/ Dwunastościan http://www.zsobobowa.za.pl/joomla/index.php?/content/view/190/220/
Ewaluacja powrót Skala ocen: dst: 6-7 pkt cel:12pkt dop: 4-5 pkt bdb:10 -11pkt ndst: 0-3 pkt db: 8-9 pkt powrót Działanie 1 punkt 2 punkty 3 punkty Ilość i jakość zgromadzonych informacji, poprawność merytoryczna. Zgromadzono niektóre informacje, są one jednak niepełne. Zgromadzono większość wymaganych informacji, ale nie wszystkie są konieczne do zrealizowania zadania. Przygotowuje dokument tekstowy, który zawiera błędy edycyjne. Zgromadzono wszystkie wymagane informacje konieczne do zrealizowania zadania w pełni. Przygotowano dokument tekstowy zgodnie z zasadami edycji tekstu. Planowanie i przygotowanie materiałów i narzędzi. Zgromadzono materiały, lecz nie są one dobrze dobrane do wykonania zadania. Zgromadzono materiały i narzędzia, są one jednak niepełne i nie wystarczają do wykonania zadania. Zgromadzono wszystkie materiały i narzędzia, co pozwala wykonać w pełni zadanie. Przygotowano prawidłowo stanowisko pracy.
Ewaluacja powrót Działanie 1 punkt 2 punkty 3 punkty Wykonanie bryły wybraną techniką. Pracy nie można wykonać. Praca oryginalna wykonana zgodnie z wybraną techniką, z wykorzystaniem zgromadzonych materiałów i narzędzi, przy zachowaniu zasad BHP. Jednak estetyka wymaga poprawy. Praca estetyczna, oryginalna wykonana zgodnie z wybraną techniką, z wykorzystaniem zgromadzonych materiałów i narzędzi, przy zachowaniu zasad BHP. Praca w zespole. Słaba współpraca pomiędzy osobami w zespole, więc zadania nie mogą być wykonywane dokładnie i terminowo. Dobra współpraca w zespole, wymaga jednak odrobiny koordynacji ze strony nauczyciela. Bardzo dobra współpraca w zespole, wszyscy uczniowie współpracują, co pozwala na dokładne i terminowe wykonanie zadania.
Konkluzja powrót Mam nadzieję, że Wasza wspólna praca da dobry efekt w postaci starannie wykonanych brył o odpowiednim kształcie. Jednocześnie rozwiniecie swoją wiedzę o wielościanach foremnych oraz wyobraźnię przestrzenną, a w procesie wykonywania bryły udoskonalicie Wasze zdolności manualne.
Podręcznik dla nauczyciela powrót Podręcznik dla nauczyciela W tym celu klasę podzielimy na zespoły 3-osobowe. Każdy zespół wykona to samo zadanie – przygotuje charakterystykę dwóch wielościanów foremnych w edytorze tekstu. Wybrany przez grupę lider zespołu wybiera jedną z proponowanych w źródłach metod wykonania wielościanów. Pierwsza osoba (Poszukiwacz)– wyszuka w Internecie informacje: wyszuka w Internecie informacje: Rodzaje i właściwości wielościanów foremnych przygotowuje w edytorze tekstu zebrane informacje, zgodnie z zasadami edycji tekstu. Druga osoba (Technik) – na podstawie opracowanej informacji przez "Poszukiwacza" przygotowuje materiały do wykonania co najmniej 2 brył. Trzecia osoba (Mistrz): na podstawie informacji o technikach tworzenia organizuje pracę w zespole podczas wykonywania i łączenia poszczególnych modułów brył.