Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
D-Link Technology Trend Wyniki badania
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
D-Link Technology Trend Zakupy online Grudzień, 2007.
Urządzenia elektroniczne i Internet w domach Polaków
D-Link Technology Trend sprzęt komputerowy i internet w gospodarstwach domowych Wyniki badania.
Społeczności w Internecie
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Uzależnieniom mówimy STOP!
Badanie efektywności pomocy dla grup szczególnego ryzyka
Jakość wody oraz działalność spółki Saur Neptun Gdańsk w opinii mieszkańców 2007 Uniwersytet Gdański Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Gdańsk.
Wyniki badania TNS OBOP
Standardowy Eurobarometr 68 / jesień 2007 – TNS Opinion & Social Eurobarometr 68 / JESIEŃ 2007 / GŁÓWNE WYNIKI: POLSKA EUROBAROMETR 68 OPINIA PUBLICZNA.
CO POLACY MY Ś L Ą O DEMOKRACJI NA BIA Ł ORUSI? Warszawa, marzec 2007 Przygotowanie: Paweł Ogrodziński, Mariusz Toniszewski,
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Raport z badania ilościowego CATI wśród liderów komunikacji Kwiecień 2006 Autor: Olga Wagner Koordynacja:
Automotive 1 Grudzień 2006 Akcja edukacyjna Prowadzący – niepijący Ewaluacja kampanii przeciwko nietrzeźwym kierowcom Raport Warszawa, grudzień 2006.
SPRZEDAŻ ALKOHOLU ...stosunek Polaków do zjawiska sprzedaży alkoholu osobom nieletnim... Raport z badania przygotowany przez TNS OBOP Warszawa,
Raport z badania Capibus
Omówienie kwestii związanych z próbą badawczą Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi za realizację badania pracodawców Toruń, 26 marca 2012.
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
Festiwal Nauki 2009 Prezentacja wyników badań Autor: Olga Wagner Koordynacja: Kuba Antoszewski.
1 Kto utożsamia się z Wielkopolską, a kto nie?. 2 Mieszkańcy Wielkopolski próba reprezentatywna, N=800.
1 Wakacje Polaków Warszawa, czerwiec 2011 Projekt realizowany przez TNS PENTOR © 2011 Research International. No part of these materials may be used, reproduced.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
Zdrowie Polaków – tendencje w czasie
1 Wakacje Polaków Warszawa, lipiec 2010 Projekt realizowany przez PENTOR RI © 2010 Research International. No part of these materials may be used, reproduced.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Metodologia badania 3 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
Wizerunek lekarza anestezjologa w opinii
STUDENCI POLSCY PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ, INICJATYWA, FIRMY Główne wyniki badań Warszawa, Czerwiec 2002.
Matematyka znajomość i ocena reklam zachęcających do nauki matematyki
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt K apitał ludzki i społeczny jako czynniki rozwoju regionu łódzkiego" Dr Paweł Kubiak.
Internet jako narzędzie badań
Naukowiec i nauka – obraz społeczny Wyniki badań CAPIBUS
Centrum Badań Edukacyjnych Wyższa Szkoła Humanistyczno- Ekonomiczna w Łodzi Badanie efektywności działań władz samorządowych Piotrkowa Trybunalskiego w.
Raport z badania przygotowany
Zwyczaje żywieniowe Polaków
Rozproszenie uwagi kierowcy
Instytut Statystyki i Demografii
LUDNOŚĆ I PROCESY DEMOGRAFICZNE W BADANIACH STATYSTYCZNYCH
POLACY O SPRZEDAWANIU ALKOHOLU NIELETNIM WYNIKI BADAŃ ANKIETOWYCH
Opieka rodzicielska Wyniki badania dla Fundacji Rodzin Adopcyjnych.
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Jakość życia na obszarach wiejskich Wybrane zagadnienia Wzorcowy System Regionalny Monitoringu Jakości Usług Publicznych i Jakości Życia.
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
KTO TU JEST KLASĄ ROBOTNICZĄ? PRACOWNICY I PRZEDSIĘBIORCY Średni miesięczny czas pracy Przebywanie na urlopach Przebywanie na zwolnieniach lekarskich Badanie.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
Polacy o Powstaniu Warszawskim
Zarządzanie różnorodnością w opinii przedsiębiorców – wyniki badań zrealizowanych w ramach projektu Diversity Index Warszawa, 20 lutego 2013 r.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem Polaków 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM POLAKÓW Czerwiec 2014.
Zwyczaje związane z myciem okien
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
Pomiar został przeprowadzony w dniach lipca 2015 roku metodą CAWI na ogólnopolskiej próbie Polaków liczącej N=1053 osób dobranych z panelu Ariadna.
WARSZAWA LIPIEC 2015 Mazowiecki Ośrodek Badań Regionalnych URZĄD STATYSTYCZNY W WARSZAWIE DZIEŃ Z ŻYCIA MIESZKAŃCA MAZOWSZA.
Kierunki i formy transformacji czytelnictwa w Polsce Jak czytamy Wstępna prezentacja drugiej edycji badania ilościowego PIK Kraków, październik 2015.
Sopot, grudzień 2008 roku dla Urzędu Miasta Gdańska Ocena jakości pracy oraz obsługi klientów UM w Gdańsku Raport przygotowany przez PBS DGA Spółka z o.o.
Sytuacja materialna i problemy życia codziennego mieszkańców Gdańska w aspekcie utworzenia Centrum Integracji Społecznej.
1 UWODZENIE Wyniki badania ilościowego dla Warszawa, Listopad 2008 Niech Cię uwiedzie!
OCHRONA PRAW WIERZYCIELI W KONTEKŚCIE POŻYCZEK CHWILÓWKOWYCH Na podstawie wyników badań
RESZOWSKA DIAGNOZA SPOŁECZNA 2015 Dr Hubert Kotarski Dr Krzysztof Malicki Dr Mariusz Palak Dr Krzysztof Piróg Uniwersytet Rzeszowski.
Głos Polaków w sprawie wina
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
Ocena jakości powietrza we Wrocławiu Raport z badań sondażowych 2017
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Postawy studentów wychowania fizycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego wobec zdrowia Dr Jaromir Grymanowski Uniwersytet Rzeszowski Wydział Wychowania Fizycznego.
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Kopiowanie - w jakim celu, jakie materiały, jak często?
Zapis prezentacji:

Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Warszawa, sierpień 2007

2 METODOLOGIA Badanie zostało przeprowadzone w dniach 2 – 7 sierpnia 2007 roku w ramach badania Omnibusowego na reprezentatywnej próbie 1021 Polaków powyżej 15 roku życia. Do każdego sondażu losowanych jest 200 rejonów badawczych/ adresów startowych. Źródłem adresów jest Rządowe Centrum Ewidencji Ludności "Pesel" - dysponujące bazą adresową wszystkich mieszkańców kraju. W każdym z wylosowanych rejonów badawczych przeprowadzanych jest po pięć wywiadów. Pierwszy wywiad - z wylosowanym z imienia i nazwiska respondentem, następne cztery - kolejno w co piątym odliczonym mieszkaniu/ gospodarstwie domowym na przemian z mężczyzną i kobietą. Jeżeli w gospodarstwie domowym znajduje się więcej osób spełniających wymogi próby, wywiad realizowany jest z osobą, która jako ostatnia obchodziła urodziny. Odliczanie mieszkań odbywa się według specjalnej procedury tzw. metody lewej ręki, która precyzyjnie wyznacza kierunek poruszania się ankietera. Próba pobierana jest warstwowo. Algorytm losowania adresów-punktów startowych uwzględnia podział administracyjny i urbanizacyjny kraju na regiony, województwa oraz typy miejscowości (wieś, miasta do 20 tys., tys. i ponad 200 tys. mieszkańców). Otrzymane wyniki poddawane są, w celu uzyskania reprezentatywności, procedurze ważenia. Algorytm ważenia oparty jest na danych GUS pochodzących z III kwartału 2006 roku z publikacji Aktywność ekonomiczna ludności Maksymalny błąd pomiaru wynosi 3,1.

3 N=1021 Czy według Pana(i) picie niewielkich ilości alkoholu (w tym także czerwonego wina) przez kobiety w ciąży: Średnia 1,5 Zdecydowana większość Polaków (83%) ma świadomość, że picie nawet niewielkich ilości alkoholu (w tym także czerwonego wina) przez kobiety w ciąży ma szkodliwy wpływ na zdrowie dziecka. Jednak co dziesiąta osoba uważa, że picie alkoholu przez kobiety w ciąży nie ma wpływu na zdrowie dziecka, a 3% wskazało, że alkohol ma pozytywny wpływ. Zdecydowana większość Polaków (83%) ma świadomość, że picie nawet niewielkich ilości alkoholu (w tym także czerwonego wina) przez kobiety w ciąży ma szkodliwy wpływ na zdrowie dziecka. Jednak co dziesiąta osoba uważa, że picie alkoholu przez kobiety w ciąży nie ma wpływu na zdrowie dziecka, a 3% wskazało, że alkohol ma pozytywny wpływ.

4 [A] MĘŻCZYŹNI N=486 Więcej kobiet niż mężczyzn ma świadomość, że picie alkoholu przez kobiety w ciąży ma zdecydowanie szkodliwy wpływ na zdrowie dziecka. Mężczyźni natomiast, częściej niż kobiety, twierdzili, że picie alkoholu nie ma wpływu na zdrowie dziecka. [B] KOBIETY N=535 Czy według Pana(i) picie niewielkich ilości alkoholu (w tym także czerwonego wina) przez kobiety w ciąży: [1] Ma zdecydowanie szkodliwy wpływ na zdrowie dziecka [2] Ma raczej szkodliwy wpływ na zdrowie dziecka [3] Nie ma wpływu na zdrowie dziecka [4] Ma raczej pozytywny wpływ na zdrowie dziecka [5] Ma zdecydowanie pozytywny wpływ na zdrowie dziecka Nie wiem, trudno powiedzieć Średnia 1,6B Średnia 1,5 A, B – różnice istotne statystycznie

5 Świadomość zagrożeń związanych z piciem alkoholu przez kobiety w ciąży wzrasta wraz z wiekiem respondentów. Najwięcej trzydziestolatków (15%) uważa, że picie alkoholu nie ma wpływu na zdrowie dziecka. Czy według Pana(i) picie niewielkich ilości alkoholu (w tym także czerwonego wina) przez kobiety w ciąży: WIEK RESPONDENTA ŚREDNIA 1,6 G 1,7 FG 1,6 1,4 C, D, E, F, G – różnice istotne statystycznie

6 Osoby z wykształceniem podstawowym, najczęściej ze wszystkich grup, wskazywały, że picie alkoholu przez kobiety w ciąży ma zdecydowanie negatywny wpływ na zdrowie dziecka. Czy według Pana(i) picie niewielkich ilości alkoholu (w tym także czerwonego wina) przez kobiety w ciąży: WYKSZTAŁCENIE RESPONDENTA ŚREDNIA 1,3 1,7 HJ 1,5 H 1,7 H H, I, J, K – różnice istotne statystycznie

7 Miejsce zamieszkania nie różnicuje w istotny sposób opinii respondentów. Czy według Pana(i) picie niewielkich ilości alkoholu (w tym także czerwonego wina) przez kobiety w ciąży: ŚREDNIA 1,5 1,6 1,5 1,4 MIEJSCE ZAMIESZKANIA RESPONDENTA

8 N=1021 W ciągu ostatnich kilku miesięcy co drugi badany miał kontakt z informacjami na temat szkodliwości picia alkoholu przez kobiety w okresie ciąży. Najczęściej jako źródło przekazu takich informacji wskazywano media: telewizję, prasę i radio. Częściej kontakt z informacjami na temat szkodliwości picia alkoholu w okresie ciąży deklarowały: kobiety (58%), osoby w wieku lat (61%), z wykształceniem średnim (57%) i wyższym (62%), mieszkańcy miast powyżej 50 tys. mieszkańców (61%) oraz regionu środkowo – zachodniego (63%). W ciągu ostatnich kilku miesięcy co drugi badany miał kontakt z informacjami na temat szkodliwości picia alkoholu przez kobiety w okresie ciąży. Najczęściej jako źródło przekazu takich informacji wskazywano media: telewizję, prasę i radio. Częściej kontakt z informacjami na temat szkodliwości picia alkoholu w okresie ciąży deklarowały: kobiety (58%), osoby w wieku lat (61%), z wykształceniem średnim (57%) i wyższym (62%), mieszkańcy miast powyżej 50 tys. mieszkańców (61%) oraz regionu środkowo – zachodniego (63%). N=534 Czy w ciągu ostatnich kilku miesięcy spotkał(a) się Pan(i) z informacjami na temat szkodliwości picia alkoholu w okresie ciąży? A gdzie spotkał(a) się Pan(i) z takimi informacjami?