Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowania Komputerów Radosław.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Programowanie Wizualne WYKŁAD 5
Advertisements

Filmy poklatkowe wykonane za pomocą programu SALSAJ
Wspólne skoroszytów Wspólne użytkowanie skoroszytów Arkusze i skoroszyty Tworzenie nowego skoroszytu Obliczenia w skoroszytach Przeglądanie wzorów w skoroszytach.
Platforma .Net i Vs.Net.
Programowanie w języku Visual Basic
Niektóre możliwości programu GIMP
P I OTR SKOŁYSZ. POCHODZENIE I CELE CZYM JEST.NET ? CO IMPLEMENTUJE MONO ? ŚRODOWISKO PRACY [MONODEVELOP] SYTEMY OPERACYJNE CO PROGRAMOWAĆ ? JĘZYKI PRZYKŁADOWY.
WINDOWS 95.
SZPIF – Harmonogram, Opis narzędzi, Schemat bazy danych
Ekran startowy Microsoft Windows Gdy Windows 1.x startuje, uruchamia aplikację o nazwie MS-DOS Executive. Jest to pewien rodzaj Menadżera plików.
C# Windows Forms Zastosowania Informatyki Wykład 2
Opracowała: Iwona Kowalik
Podstawy programowania II Wykład 2: Biblioteka stdio.h Zachodniopomorska Szkoła Biznesu.
Rozwój aplikacji przy wykorzystaniu ASP.NET
Witold Bołt Wprowadzenie do .NET Witold Bołt
ARKUSZ KALKULACYJNY JUŻ PROŚCIEJ SIĘ NIE DA Wersja OFFICE 2010
Instytut Tele- i Radiotechniczny WARSZAWA
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium programowania i Zastosowań Komputerów Repetytorium.
Podstawy programowania. Język C i C++– podstawy Temat: 1
Kurs komputerowy - podstawy
Temat: Operacje na plikach i folderach str.
Tworzenie aplikacji graficznych na przykładzie programu GregEditor
The GNU Image Manipulation Program
XML - podstawy Szymon Bohdanowicz. Pierwszy przykład Marek Szymon Przypomnienie Pamiętaj o spotkaniu w piątek.
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów Marcin Hankiewicz.
Łukasz Strzała Baza danych „Wypożyczalnia WIDEO”
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
PRACA DYPLOMOWA WORKING TOOL 1.0
Lokalizacja i Globalizacja na witrynie w Visual Web Developer 2008 (ASP.Net) Daniel Literski.
Programowanie strukturalne i obiektowe
Strona internetowa pralni chemicznej
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów Paweł Abramczyk.
Programowanie Windows na przykładzie C# część 1
GIMP część 1 Adam Rębisz.
Wykonał: Michał Nikołajuk
XML – eXtensible Markup Language
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów Katalog WWW.
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów Piotr.
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów.
Robimy własne notatki - Notatnik
Temat 2: Edytory HTML.
DZIEŁ Z KATALOGU PUBLIKACJI
Tworzenie komiksu MS PowerPoint Beata Sanakiewicz.
MICROSOFT Access TWORZENIE MAKR
Okienkowy system operacyjny
Projektowanie stron WWW
Nieprawidłowy (inny niż JPG) format zdjęcia Zdjęcia skanowane lub robione w laboratoriach fotograficznych bywają zapisywane w plikach BMP lub innych. Aby.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka
Program Logomocja.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
PULPIT WINDOWS.
HTML (ang. HyperText Markup Language ) – język do tworzenia stron internetowych opierający się na znacznikach, czy inaczej je nazywając – tagach. Język.
Obróbka obrazu w komputerze
prezentacja multimedialna
Technologie internetowe Wykład 5 Wprowadzenie do skrytpów serwerowych.
1 Analiza możliwości języka C# w aspekcie oprogramowania dla myszy Łukasz Łysyganicz Nr indeksu Praca napisana pod kierunkiem: Prof. nzw. Dr hab.
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Łączenie dokumentów Łączenie dokumentów  Mechanizm OLE Mechanizm OLE  Obiekt osadzony Obiekt osadzony  Obiekt połączony.
Formatowanie dokumentów
Waldemar Bartyna 1 Programowanie zaawansowane LINQ to XML.
Platforma .Net.
poziom średniozaawansowany
Operacje na plikach i folderach
Informatyka Mysz komputerowa.
Przetwarzanie obrazów
Temat: Porównanie technologii php,c# oraz javascript na przykładzie webaplikacji typu społecznościowy agregator treści Autor: Wojciech Ślawski.
Microsoft® Office Word
Obróbka obrazu w komputerze
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania
Podstawy programowania
Zapis prezentacji:

Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowania Komputerów Radosław Gurzyński „Fotka” – Program do przeglądania i podstawowej edycji obrazów napisany w języku C# Praca dyplomowa opiekun: dr Jacek Matulewski Toruń 2008

Założenia projektu Podstawowym założeniem projektu było stworzenie programu umożliwiającego przeglądanie zdjęć oraz rozwinięcie umiejętności programowania w języku C#. Zaawansowane filtry oraz mechanizmy skalowania oparte na framework’u AForge.NET, w znaczący sposób rozszerzyły jego możliwości.

Okno programu

Język programowania C# C# (C Sharp, C♯, wym. si-szarp, dosłownie C-krzyżyk) to obiektowy język programowania zaprojektowanym przez zespół pod kierunkiem Andersa Hejlsberga dla firmy Microsoft. Program napisany w tym języku kompilowany jest do języka Common Intermediate Language (CIL), specjalnego kodu pośredniego wykonywanego w środowisku uruchomieniowym .NET, Mono lub DotGNU (środowiska darmowe).

Przykładowy kod C# using System; using System.Collections.Generic; using System.Text; namespace ConsoleApplication1 { class Program static void Main(string[] args) Console.WriteLine("Hello world!"); } Deklaracje przestrzeni nazw Klasa główna programu ‘Main’ rozpoczyna program Wypisanie tekstu w konsoli

MS Visual C# 2005 Express Eksplorator projektu Kod programu Okno właściwości aktywnego obiektu Błędy / ostrzeżenia podczas kompilacji

Wykorzystane biblioteki ScalablePictureBox – ScalablePictureBox jest rozszerzeniem standardowej kontrolki PictureBox znanej z Visual C#. Skaluje ona automatycznie załadowany do niej obraz i pokazuje go w skali dopasowanej do aktualnej wielkości kontrolki; AForge.NET Framework – biblioteka AForge.Imaging jest zbiorem narzędzi do skalowania obrazów, nakładania filtrów, tekstur, wyszukiwania krawędzi; Image Processing Lab – formularze filtrów;

Format XML XML (z angielskiego Extensible Markup Language, w wolnym tłumaczeniu rozszerzalny język znaczników) to uniwersalny język formalny przeznaczony do reprezentowania różnych danych w ustrukturalizowany sposób. XML jest niezależny od platformy, co umożliwia łatwą wymianę dokumentów pomiędzy różnymi systemami. Pliki XML wykorzystano do przechowywania konfiguracji programu.

Odczyt i zapis danych z XML System.XML.XmlTextReader – Klasa odpowiadająca za odczyt danych XML z pliku, sprawdzając czy dokument jest poprawnie zbudowany. Odczytując dokument można poruszać się tylko do przodu; System.XML.XmlTextWriter – pozwala z kolei na zapisywanie danych do pliku XML (bez możliwości cofnięcia się do poprzednich linii);

Przykładowy plik XML Nagłówek / deklaracja wersji i kodowania <?xml version="1.0" encoding="utf-8" standalone="yes"?> <!--plik z ustawieniami okna fotka--> <opcje nazwa="fotka"> <pozycja> <x>209</x> <y>137</y> </pozycja> <wielkość> <w>953</w> <h>748</h> </wielkość> <ostatnio_otwarty> <sciezka_1>C:\Dokumenty\GT\005.jpg</sciezka_1> </ostatnio_otwarty> </opcje> Znacznik ‘opcje’ zawierający wszystkie elementy Element pozycja i jego el. potomne x i y z wartościami Element wielkość i jego el. potomne w i h wartościami Scieżka do ostatnio otwartego pliku Znacznik zamykający ‘opcje’

Mechanizm Drag’n’drop Przeciągnij i upuść (ang. drag and drop) to jedno z udogodnień oferowanych przez menedżery okien graficznych interfejsów użytkownika. Polega ono na umożliwieniu użytkownikowi wykonywania określonych operacji na dwóch różnych obiektach za pomocą pojedynczego ruchu myszą komputerową.

W celu użycia tej techniki należy wykonać następujące czynności: ustawić kursor myszy nad obiektem na ekranie, wcisnąć lewy klawisz myszy trzymając wciśnięty klawisz, przesunąć myszą kursor do miejsca docelowego puścić przycisk myszy Przeciąganie pliku na ikonę programu lub jego okno w celu otworzenia tego pliku:

Menu programu Menu ‘Plik’ – pozwala otworzyć dowolny lub ostatnio otwarty, zamknąć aktualnie otwarty, zapisać, opuścić program; Menu ‘Edycja/Filtry’ –pozwala przywołać ustawienia programu oraz zastosować wybrane przekształcenie lub filtr; Menu ‘Info’ – zawiera informacje na temat programu;

Okno ustawień

Dostępne przekształcenia / filtry Skalowanie Obracanie o dowolny kąt Symetria względem obu osi Filtrowanie kanałów RGB Skala szarości Sepia Negatyw Korekta nasycenia, jasności, kontrastu Binaryzacja wg kilku algorytmów Zmiana ostrości (wygładzanie i wyostrzanie – kilka algorytmów) Wyszukiwanie krawędzi Drgania, pikselizacja

Przykłady przekształceń Oryginał obrazu:

Obrót o zadany kąt

Skalowanie

Filtrowanie kanałów

Sepia

Skala szarości

Negatyw

Jasność, nasycenie, kontrast

Binaryzacja

Wygładzanie

Wyostrzanie

Wykrywanie krawędzi

Pikselizacja

Koniec Dziękuję za uwagę * w prezentacji wykorzystano plik graficzny img5.jpg będący częścią systemu Windows Vista i własnością Microsoft