Tramwaje w Nottingham.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Bezpieczni na drodze.
Advertisements

Pieszy, rowerzysta i motorowerzysta w ruchu drogowym
Znaki informacyjne.
WYCHOWANIE KOMUNIKACYJNE
Znaki informacyjne.
ZMIANY W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ PO ROZPOCZĘCIU BUDOWY DWORCA ŁÓDŹ FABRYCZNA FAZA I Łódź, 4 październik 2011 r. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi.
Autorzy: Karolina Kopka, Sabina Napierała, Patryk Dutkowski.
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI UCZESTNIKÓW RUCHU DROGOWEGO
Ścieżki Rowerowe.
Prezentacja – Daria Staś
Manewry ruchu drogowego
Komunikacja bez barier
Znaki poziome.
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
PRZEPISY O RUCHU PIESZYCH, PRZEMARSZ KOLUMN PIESZYCH
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
"Jeżdżę z głową" Joanna Ziętarska Michalina Sochacka Natalia Czarnecka
Jak moje miasto jeździ z głową?
Bezpieczeństwo dzieci w ruchu drogowym.
MOJE PIERWSZE PRAWO JAZDY
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM
Znaki Drogowe Test.
Pieszy w ruchu drogowym
BĄDŹ BEZPIECZNY NA DRODZE
Tramwaje w Miluzie.
Podstawowe manewry w ruchu drogowym
Tramwaje w Sheffield.
WYBRANE PRZEPISY MANEWRY O RUCHU DROGOWYM Przygotowała:
ZNAKI DROGOWE DLA ROWERZYSTÓW
Jak moje miasto jeździ z głową !
Tramwaje w Sztutgarcie
Zasady przejazdu przez skrzyżowania o ruchu niekierowanym
Zmiany w Prawie o ruchu drogowym dotyczące rowerzystów
Tramwaje w Nicei.
Tramwaje w Saint Etienne
Tramwaje w Marsylii.
Tramwaje w Grenoble.
przygotował: Jacek Makuch SEMINARIUM Z PRZEDMIOTU „KOLEJE MIEJSKIE”
Piotr Klimek przedstawia: Historia i okolica centrum Przecławia
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
MANEWRY.
Rowerem do szkoły ! Autor: Julia Łąkas.
„Rozwiązanie komunikacyjne dla Naramowic”
Toruń, 31 lipca 2014 r. Zmiany w organizacji RUCHU DROGOWEGO I KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ od 1 sierpnia 2014 „Przebudowa torowiska tramwajowego na linii średnicowej.
Chełmno, 2 grudnia 2014 r. ORGANIZATORZY Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko- Pomorskiego.
„Bądź bezpieczny na drodze”
Manewry na drodze cz.3: wymijanie, omijanie, wyprzedzanie
Znaki drogowe!.
Znaki i sygnalizacja świetlna
Tramwaje Warszawskie przyjazne ludziom i miastu
TRAMWAJ NA NARAMOWICE.
ZNAKI DROGOWE Z ZAKRESU KARTY ROWEROWEJ
Lekcja r. Temat: Zasady bezpiecznego korzystania z publicznych środków lokomocji.
Droga z pierwszeństwem.
Jak uczynić przełomową inwestycję przyjazną dla lokalnej społeczności?
Znaki informacyjne.
Bezpieczeństwo na drogach
WYMIJANIE to przejeżdżanie obok pojazdu lub innego uczestnika ruchu poruszającego się w przeciwnym kierunku.
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
Szczecińska Kolej Metropolitalna
Uczeń na drodze Eliminacje szkolne test 2017
Ruch Pieszych oraz Zachowanie się kierującego pojazdem wobec pieszych.
ZASADY PIERWSZEŃSTWA PRZEJAZDU NA SZKRYŻOWANIACH
Uczeń na drodze Eliminacje szkolne test 2018
Tramwaje w Bordeaux.
TRAMWAJ NA NARAMOWICE.
Projekt poprawy jakości transportu miejskiego w aglomeracji szczecińskiej narzędziem technicznego wsparcia integracji transportu publicznego w Szczecińskim.
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Zapis prezentacji:

Tramwaje w Nottingham

http://historia.arch.p.lodz.pl/jw37/urbtr/trsh- nottham.html Prezentację opracowano na podstawie strony internetowej Jacka Wesołowskiego: http://historia.arch.p.lodz.pl/jw37/urbtr/trsh- nottham.html uzupełnionej o informacje oraz ilustracje z innych stron: http://en.wikipedia.org/wiki/Nottingham_Express_Tra nsit http://www.thetram.net/home.asp

Linia ta łączy północne przedmieścia z Midland Station w centrum W latach 1877 - 1902 w Nottingham były eksploatowane tramwaje konne, natomiast w latach 1897 - 1936 - elektryczne W 2004 roku po niemal 70-letniej przerwie uruchomiono pierwszą linię tramwajową z planowanego systemu nowoczesnych tramwajów o nazwie Nottingham Express Transit (NET) Linia ta łączy północne przedmieścia z Midland Station w centrum W północnej części linia posiada dwa odgałęzienia W środkowej części linia przebiega różnymi trasami w przeciwnych kierunkach tworząc tzw. „pętlę” Hyson Green

W nadchodzących latach trasa linii tramwajowej ma być przedłużona do przedmieść południowych (linia czerwona i żółta)

Old Market Square, w tle Ratusz - centralny odcinek nowootwartej linii przechodzi przez śródmiejską strefę pieszą

Market Street - tramwaj obok Theatre Royal

Waverley Street - tory w jezdni są typowe dla tego systemu, malowanie jezdni ma wykluczyć próby wyprzedzania tramwaju, warto zwrócić uwagę na wyodrębnione pasy rowerowe, oczywiście nie dopuszcza się parkowania

Noel Street - tramwaj wyjeżdża z jednokierunkowej Terrace Street na południowym skraju "pętli" Hyson Green Ze względu na rozgałęzienie torów na długości łuku zastosowano wcześniejszy rozjazd i podwójną szynę

To samo miejsce widziane w drugą stronę, w oddali widoczny przystanek "The Forest”; eksploatowane tramwaje to Incentro Bombardiera o długości 33 m

Przystanek "The Forest" - może pełnić również funkcję krańcówki, gdyż wyposażono go w osobny tor do zmiany kierunku jazdy

Shipstone Street at Radford Road - stare domy, staroświeckie sklepy i nowe tramwaje

"pętla" Hyson Green w okolicy Gladstone Street

"Tramwaj zmienia nasze życie w piekło "Tramwaj zmienia nasze życie w piekło. Wibracje i hałas” - nie wszyscy są zadowoleni z nowego środka transportu

Radford Road - kierowca blokujący przejazd tramwaju (roztargnienie albo zemsta za pogorszenie warunków poruszania się samochodami)

Przystanek "Wilkinson Street" położony na północnym końcu "pętli" w Hyson Green - powiązany z dużym parkingiem Park & Ride na 912 miejsc; tory na prawo idą do zajezdni

W oddali widać, jak linia wznosi się na wiadukt ponad Robin Hood Line (kolej sieci krajowej), której później towarzyszy

Zajezdnia przy Wilkinson Street

Trasa wzdłuż kolei Robin Hood Line - tramwaje nie mają rogatek na przejazdach (zatrzymują się łatwiej niż pociągi, po za tym ich prędkość i tak ogranicza przystanek)

Szybka jazda wzdłuż Robin Hood Line - prędkość 80 km/h; część trasy jest jednotorowa

Broad Meadow w centrum miasta na początku trasy do Phoenix Park

Tramwaj opuszcza odbudowany wiadukt kolei Great Central i wjeżdża w ulicę Middle Hill (dotychczasowa krańcówka widoczna w oddali)

Middle Hill przy Victoria Street - linia tramwajowa powinna przyciągać inwestorów, ponieważ zwiększa dostępność terenu i jak widać, nowe budynki powstają

Wilkinson Street - specjalne znaki drogowe dla rowerzystów chcących uniknąć szyn w jezdni oraz dla kierowców w celu skorzystania z Park & Ride

Kolumny informacyjne dla pasażerów mają zamontowane panele umożliwiające bezpośrednią pomoc z dyspozytorni NET

Druga strona kolumny informacyjnej przedstawia schemat linii tramwajowej

Przystankowa tablica informacyjna - czytamy z niej na przykład, że każdy przystanek jest "na żądanie”, bilet całodzienny - 2 funty, tygodniowy - 9 funtów

Wszystkie tramwaje NET mają konduktorów na pokładzie, którzy sprzedają bilety - nie ma więc żadnych automatów biletowych Zalety takiego rozwiązania to: przeciwdziałanie wandalizmowi, zwiększenie poczucia bezpieczeństwa pasażerów oraz eliminacja przejazdów bez biletów