POLSKA PLATFORMA TECHNOLOGICZNA TRANSPORTU DROGOWEGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OPOLSKIE CENTRUM ROZWOJU GOSPODARKI ,,Możliwości wsparcia działalności klastrów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Opolskiego”
Advertisements

Szanse, bariery i ograniczenia
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
CEL konsolidacja jednostek naukowych oraz podniesienie poziomu i znaczenia w Europejskiej Przestrzeni Badawczej, polskich badań w zakresie zmian zanieczyszczenia.
Warszawa 20 stycznia 2003 Sieć Doskonałości: Budownictwo, Materiały i Technologie Dzień informacyjny Nanotechnologie, materiały wielofunkcyjne i procesy.
SIEĆ NAUKOWA ZRÓWNOWAŻONE SYSTEMY ENERGETYCZNE
III Regionalna Konferencja Ewaluacyjna – Rzeszów 2010 Koncepcja systemu monitoringu i ewaluacji Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Podkarpackiego.
Uniwersytet Rzeszowski
1 Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A. Polsko - Japońskie Centrum Efektywności Energetycznej.
NewMAN w środowisku sieci BYDMAN
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.1 INFRASTRUKTURA DROGOWA Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego.
MONITOROWANIE TECHNICZNEGO STANU KONSTRUKCJI
Autostrada A1 Toruń, 18 stycznia 2010.
Sektorowy Program Operacyjny: Transport na lata
Virtual Design and Automation Centre
Planowane roboty drogowo-mostowe w latach 2009 ÷ Projekt -
Projekt Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego 1 17 października 2008 r. Anna Dobrowolska Dyrektor Departamentu Funduszy Europejskich Efekty SPO WKP –rola Ministerstwa.
Instytut Zaopatrzenia w Wodę i Ochrony Środowiska
Dlaczego warto zostać Studentem kierunku ELEKTROTECHNIKA
Współpraca Polski z Bawarią Dynamiczny rozwój stosunków gospodarczych między Bawarią a Polską Wymiana handlowa w ,4 mld EUR (wzrost o 0,5 mld EUR)
bazą nowoczesnej Polski
„Przebudowa drogi ekspresowej S8 odcinek węzeł Powązkowska – węzeł Marki (ul. Piłsudskiego). Etap II : węzeł Powązkowska – węzeł Modlińska”
Wyprawa naukowa Skn drogowiec
Park Naukowo Technologiczny w Świerku Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach.
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
Produkty Firmy Haller SA to:
POLSKA PLATFORMA TECHNOLOGICZNA PMU – PODUKCJA MASZYN I URZADZEŃ
Prof. dr hab. Anna Karma ń ska SGH, SKwP. 1. uwarunkowania zmian w zarz ą dzaniu przedsi ę biorstwem 2. zarz ą dzanie warto ś ci ą przedsi ę biorstwa.
Rola inteligentnych specjalizacji (IS) w kształtowaniu konkurencyjności regionów Joanna Oberbek spotkanie PGKK, Gdańsk 21 października.
KOMITET TRANSPORTU POLSKIEJ AKADEMII NAUK
GRUPA ROBOCZA 5 ZAPOBIEGANIE POWAŻNYM AWARIOM W PRZEMYŚLE
Tematyka badawcza Grupy Roboczej Czynniki ludzkie i organizacyjne odnosi się do następujących aspektów związanych z zapewnieniem BHP: ocena ryzyka zawodowego.
Bazy danych, sieci i systemy komputerowe
Marek Litwin, Warszawa r.
GRUPA ROBOCZA 1 Technologie Redukcji Ryzyka Zawodowego
Remont – odnowa nawierzchni drogi powiatowej nr 1405G Szemud-Karczemki, odcinek Kamień-Kielno Projekt Z/2.22/III/3.1/476/05 Projekt współfinansowany przez.
Ochrona dróg powiatowych przed degradacją. Część I Możliwości badawcze
Zmieniamy Warszawę Program Inwestycyjny Warszawy
DROGI PUBLICZNE W WOJEWÓDZTWIE ZACHODNIOPOMORSKIM
1 INSTYTUT AUTOSTRADA TECHNOLOGII I INNOWACJI CENTRUM KOMPETENCJI Bezpieczeństwo energetyczne Koordynator: Politechnika Opolska dr hab. inż. Waldemar Skomudek,
KOORDYNATOR Instytut Badawczy Dróg i Mostów POLSKA PLATFORMA TECHNOLOGICZNA TRANSPORTU DROGOWEGO PROPOZYCJA OBSZARU BADAWCZEGO NR 7.3 DO KRAJOWEGO PROGRAMU.
studia trzeciego stopnia (doktoranckie) studia drugiego stopnia (magisterskie) stacjonarne i niestacjonarne studia pierwszego stopnia (inżynierskie)
Wdrożenie telefonii IP na Uniwersytecie Warszawski Piotr Michalski Konferencja Promująca Projekt.
Posiedzenie Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia Samorządowego S6
Rola i znaczenie polskiej spółki gazownictwa w kształtowaniu rynku gazu w polsce Andrzej Dębogórski Międzyzdroje, maj 2015 r.
Warszawa, dnia 25 sierpnia 2015 r.
Szerokopasmowa Polska 2020 JUSTYNA ROMANOWSKA WARSZAWA 28 STYCZNIA 2016 R.
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Wsparcie innowacyjności w regionalnych programach operacyjnych Konferencja „Innowacyjna gospodarka”
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu siedleckiego Siedlce, 3 listopada 2009 r.
Obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego PARTNERSTWO SAMORZĄDOWO - RZĄDOWE Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Powiat Ostrowski.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
„Przebudowa drogi ekspresowej S8 odcinek węzeł Powązkowska – węzeł Marki (ul. Piłsudskiego). Etap II: węzeł Powązkowska – węzeł Modlińska”
Prezentacja spółki 2015 r.. 6 oddziałów (Gdańsk, Poznań, Tarnów, Warszawa, Wrocław, Zabrze) 19 zakładów ponad 200 jednostek terenowych 2 Działamy w całej.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ciechanowskiego Ciechanów, 20 października 2009.
Projekt proponowany do wpisania na Indykatywną Listę Projektów Indywidualnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata.
INTELIGENTE SPECJALIZACJE WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO – charakterystyka obszarów IS dla projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
NOWE UMOWY O DOFINANSOWANIE PROJEKTÓW DROGOWYCH. 22 wnioski o dofinansowanie 18 umów o dofinansowanie Projekty GDDKiA w POIŚ
Sejmik Województwa Lubuskiego, 7 lutego 2012, Andrzej Patalas AUTOSTRADA A2 ŚWIECKO – NOWY TOMYŚL (105,9 km)
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP
PROGRAM WSPÓŁPRACY Transgranicznej Polska - rosja OLSZTYN,
Zadania drogowe planowane do realizacji w 2017 r
Warunki wstępne (ex ante) stan
Działalność Naukowo –Badawcza
IV Konferencja Naukowo-Techniczna "Nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie.
Modelowanie komputerowe programem REVIT
Posiedzenie Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia Samorządowego S6
Inwestycje na drogach krajowych Warmii i Mazur
Zapis prezentacji:

POLSKA PLATFORMA TECHNOLOGICZNA TRANSPORTU DROGOWEGO PROPOZYCJA OBSZARU BADAWCZEGO NR 7.3 DO KRAJOWEGO PROGRAMU RAMOWEGO KOORDYNATOR Instytut Badawczy Dróg i Mostów

Obszar badawczy 7.3. „TRANSPORT DROGOWY” ROZWÓJ SEKTORA Planowana sieć dróg szybkiego ruchu - ok. 4700 km Koszt rozwoju sieci drogowej - 80 mld zł. Zrealizowano odcinki autostrad i dróg ekspresowych o łącznej długości 768 km, tj. 16% zaplanowanej sieci Stan sieci drogowej w Polsce Instytut Badawczy Dróg i Mostów

Priorytetowe tematy badawcze: Obszar badawczy 7.3. „TRANSPORT DROGOWY” Priorytetowe tematy badawcze: Nowoczesne materiały i technologie budowy i utrzymania infrastruktury drogowej i mostowej Nowoczesne systemy efektywnego zarządzania infrastrukturą drogową i mostową Inteligentne systemy zarządzania ruchem drogowym Instytut Badawczy Dróg i Mostów

Obszar badawczy 7.3. „TRANSPORT DROGOWY” Priorytetowe tematy badawcze 1. Nowoczesne materiały i technologie budowy i utrzymania infrastruktury drogowej i mostowej Materiały i technologie Wpływ na środowisko pracy i środowisko naturalne Materiały alternatywne (produkty uboczne i odpady przemysłowe) Modelowanie konstrukcji nawierzchni i konstrukcji inżynierskich Interakcja pojazd – nawierzchnia, pojazd – obiekt inżynierski Walidacja w warunkach rzeczywistych – przyśpieszone badania w skali rzeczywistej (wykorzystanie doświadczeń i urządzeń badawczych w krajach UE) Instytut Badawczy Dróg i Mostów

Priorytetowe tematy badawcze Obszar badawczy 7.3. „TRANSPORT DROGOWY” Priorytetowe tematy badawcze 2. Nowoczesne systemy efektywnego zarządzania infrastrukturą drogową i mostową Diagnostyka Zarządzanie na podstawie wiarygodnych danych z pomiarów diagnostycznych Systemy ważenia pojazdów w ruchu (most jako waga) Własne modele degradacji stanu konstrukcji uwzględniające warunki: - materiałowe - technologiczne - klimatyczne - obciążenia ruchem Strategie utrzymania sieci drogowej i obiektów mostowych Bezpieczeństwo ruchu drogowego Instytut Badawczy Dróg i Mostów

Priorytetowe tematy badawcze Obszar badawczy 7.3. „TRANSPORT DROGOWY” Priorytetowe tematy badawcze 3. Inteligentne systemy zarządzania ruchem drogowym Telemetria i teledetekcja drogowa - Sensory drogowe - Urządzenia monitoringu drogi (mobilne i stacjonarne) Teleinformatyka drogowa - Systemy transmisji danych - Systemy eksperckie - Systemy analityczne - Systemy czasu rzeczywistego. Instytut Badawczy Dróg i Mostów

UCZESTNICY POLSKIEJ PLATFORMY TECHNOLOGICZNEJ TRANSPORTU DROGOWEGO Obszar badawczy 7.3. „TRANSPORT DROGOWY” UCZESTNICY POLSKIEJ PLATFORMY TECHNOLOGICZNEJ TRANSPORTU DROGOWEGO Koordynator - Instytut Badawczy Dróg i Mostów   Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa  Polskie Stowarzyszenie Wykonawców Nawierzchni Asfaltowych  Polska Izba Konstrukcji Stalowych  Stowarzyszenie Producentów Cementu i Wapna  Polski Cement Sp. z o.o PEKAES S.A  ORLEN ASFALT Sp. z o.oBUDIMEX DROMEX S.A  Hermann Kirchner Polska Sp. z o.o  Warszawskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych S.A  Przedsiębiorstwo Robót Mostowych 'MOSTY - Łódź' S.A  CZMUDA S.A Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów TRANSPROJEKT MSR Traffic Sp. z o.o  INTER METAL Sp. z o.o  Przedsiębiorstwo Produkcyjno - Usługowe "TRAX Elektronik Slag Recycling Sp. z o.o  19. Infotron Sp. z o.o  Energomar-Nord Sp. z o.o Instytut Badawczy Dróg i Mostów

Obszar badawczy 7.3. „TRANSPORT DROGOWY” Instytut Badawczy Dróg i Mostów

Obszar badawczy 7.3. „TRANSPORT DROGOWY” INFORMACJA O KOORDYNATORZE PLATFORMY Instytut Badawczy Dróg i Mostów swoimi pracami naukowymi, wdrożeniowymi, ekspertyzami i konsultacjami wspiera inwestycje, modernizacje oraz remonty dróg i mostów, systemy zarządzania siecią drogową, rozpoznaje stan dróg i mostów nowoczesnymi metodami diagnostycznymi. Instytut Badawczy Dróg i Mostów jest stowarzyszony w organizacjach: FEHRL i FERSI, zrzeszających czołowe instytuty europejskie zajmujące się zagadnieniami dróg i mostów oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego IBDiM posiada 8 akredytowanych laboratoriów badawczych i zajmuje się certyfikowaniem wyrobów stosowanych w budownictwie komunikacyjnym. Instytut Badawczy Dróg i Mostów

Obszar badawczy 7.3. „TRANSPORT DROGOWY” Akredytacja Instytut od dnia 4 stycznia 2002 r. posiada akredytacje Polskiego Centrum Akredytacji dla 8 laboratoriów: Nr AB 378 dla Laboratorium Betonu Nr AB 421 dla Laboratorium Geotechniki Nr AB 422 dla Pracowni Lepiszczy Bitumicznych Nr AB 423 dla Pracowni Technologii Nawierzchni Nr AB 424 dla Pracowni Chemii i Ochrony Środowiska Nr AB 425 dla Polowego Laboratorium Badań Pali Nr AB 426 dla Laboratorium Diagnostyki Nawierzchni Nr AB 547 dla Laboratorium Badań Konstrukcji Mostowych Instytut Badawczy Dróg i Mostów

Obszar badawczy 7.3. „TRANSPORT DROGOWY” Skala prac inwestycyjnych i modernizacyjnych programu rozwoju infrastruktury drogowej przy planowanych nakładach wysokości 80 mld zł. stwarza ogromną szansę opracowania i wdrożenia nowoczesnych rozwiązań w praktyce inżynierskiej. Instytut Badawczy Dróg i Mostów