Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżet państwa w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
KOWEZiU ul. Spartańska 1B Warszawa
Poradnictwo zawodowe świadczone przez Wojewódzki Urząd Pracy w Zielonej Górze stan aktualny i projekty na przyszłość.
Kierunki zmian w kształcemiu zawodowym.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz przez budżet państwa, realizowany pod nadzorem Wojewódzkiego.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Znaczenie podręcznika
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej
Modernizacja kształcenia zawodowego
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
EDUKACJA KLUCZEM DO SUKCESU Projekt współfinansowany z budżetu Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
Kształcenie zawodowe szansą zatrudnienia na rynku pracy
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego UDA-POKL /10 Szyte na miarę kwalifikacje przyszłością
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Stan realizacji programów modułowych w szkołach zawodowych i placówkach oświatowych w Polsce Konferencja System wsparcia szkół i placówek oświatowych wdrażających.
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Witold Woźniak Gronowo, 28 października 2014 Doświadczenia we wdrażaniu nowej podstawy programowej kształcenia zawodowego.
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Rama Kwalifikacji Celem projektu Europejskich Ram Kwalifikacji jest ułatwienie porównywania kwalifikacji zdobywanych w różnym czasie, miejscach i formach,
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
MONITOROWANIE LOSÓW ABSOLWENTÓW SZKÓŁ ZAWODOWYCH
5. Kształcenie praktyczne zawodowe
MOŻLIWOŚCI WSPARCIA EDUKACJI
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
tel/fax: (34) ul.Jasnogórska 15/ Częstochowa Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
PRIORYTET IX PO KL ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Dualne kształcenie zawodowe
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Zapis prezentacji:

Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System wsparcia szkół i placówek oświatowych wdrażających modułowe programy kształcenia zawodowego Warszawa, Działanie 3.3 – Poprawa jakości kształcenia Podziałanie – Modernizacja treści i metod kształcenia Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Małgorzata Sienna – ŁCDN i KP Teresa Kazimierska - KOWEZiU

Sytuacja w obszarze kształcenia zawodowego Tradycyjne kształcenie zawodowe na poziomie ponadgimnazjalnym nie jest dostosowane do wymogów gospodarki opartej na wiedzy Oferta edukacyjna szkół zawodowych, CKP oraz CKU wymaga uatrakcyjnienia, uelastycznienia oraz skorelowania z potrzebami rynku pracy

Sytuacja w obszarze kształcenia zawodowego Absolwenci szkół zawodowych mają trudności z poruszaniem się po rynku pracy Wielu uczniów i słuchaczy ma niedostatecznie ukształtowane umiejętności samodzielnego uczenia się i ustawicznego kształcenia i doskonalenia zawodowego

Istniejące regulacje prawne stwarzają podstawy do wdrażania modułowych programów nauczania dla zawodów W Polsce nie udało się powszechnie wprowadzić do praktyki szkolnej modułowych programów kształcenia zawodowego Sytuacja w obszarze kształcenia zawodowego

Nowe wyzwania - działania Podnieść rangę kształcenia zawodowego Spopularyzować w środowisku edukacyjnym oraz wśród samorządowców model kształcenia zawodowego bardziej efektywny niż tradycyjny

Nowe wyzwania - działania Inspirować i aktywizować szkoły i placówki do wdrożenia programów o strukturze modułowej Zapewnić wsparcie umożliwiające szkołom i placówkom oświatowym sprawne przygotowanie do wdrażania programów modułowych

Nowe wyzwania - działania Działania związane z wdrażaniem programów modułowych do praktyki szkolnej mają charakter przedsięwzięć podejmowanych przez najbardziej aktywnych i poszukujących innowacyjnych rozwiązań dyrektorów

Wyzwania – działania na poziomie szkoły Przygotować atrakcyjną ofertę edukacyjną skorelowaną z potrzebami rynku pracy Przygotować absolwentów efektywnego wykonywania zadań zawodowych

Sylwetka absolwenta Absolwent szkoły zawodowej powinien: Legitymować się wysokim poziomem umiejętności ponadzawodowych, ogólnozawodowych i zawodowych oraz charakteryzować się: aktywnością zawodową mobilnością otwartością na kształcenie ustawiczne

Wyzwanie dla grupy Kształcenie zawodowe według modułowych programów nauczania wiąże się z wieloma trudnościami, jednak ma wiele zalet, korzyści, które wspólnie spróbujemy wyróżnić

Korzyści dla uczniów Skuteczniejsze uczenie się przez działanie Elastyczny cykl kształcenia Indywidualny tok zdobywania nowych umiejętności Stopniowe nabywanie kwalifikacji do zawodu Przyjazna relacja MISTRZ – UCZEŃ Atrakcyjniejsze i bardziej świadome przygotowanie do zawodu Łatwiejsze uzyskanie uznania kkwalifikacji u pracodawcy

Korzyści dla nauczycieli i szkoły Motywacja do rozwoju Aktualizacja wiedzy Wzbogacenie warsztatu Wzmacnianie wrażliwości na potrzeby gospodarki Uczeń częściej staje się aktywny Współpraca z pracodawcami Wzrasta ranga szkoły

Korzyści dla otoczenia szkoły Uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej zgodnej z potrzebami rynku Skorelowanie treści kształcenia z zadaniami zawodowymi Realizacja strategii MEN Czynnik mobilizujący do uatrakcyjnienia kierunków kształcenia Wyższe wyniki zdawalności egzaminów potwierdzających kwalifikacje Elastyczna oferta szkoleń Przygotowany pracownik

Korzyści w skali makro Dostosowanie oferty do rynku pracy Uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej Dostęp do nowości technicznych Współpraca z pracodawcami Szybkie pozyskiwanie pracownika Uczestnictwo w programach unijnych Możliwość przekwalifikowania (kursy) Elastyczność specjalizacji

Korzyści dla pracodawców i rynku pracy Nowe miejsca pracy Pracownik o szerszych umiejętnościach zawodowych Kształcenie w zawodach dla rynku pracy Zmniejszenie bezrobocia Możliwość szybkiego przekwalifikowania pracownika Umiejętność obsługi przez pracownika urządzeń w przedsiębiorstwie Brak potrzeby wstępnego szkolenia pracownika

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego