Opracowała mgr Iwona Kochaniak ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 16 IM. BOLESŁAWA PRUSA W SIEMIANOWICACH ŚLĄSKICH ROK SZKOLNY 2009/2010 INFORMACJA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Advertisements

Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
Wykorzystanie wyników w pracy nauczyciela polonisty Oprac. Małgorzata Ptak MODN Wyniki sprawdzianu 2009.
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
Jak efektywnie współpracować z rodzicami
5 kwietnia 2011 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
WYNIKI SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY 2010 DLA SZKOŁY.
Prąd elektryczny Opór elektryczny.
MATURA 2010 RAPORT Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk.
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 im. T. Kościuszki w Staszowie.
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE.
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
Ko ł o j ę zyka angielskiego. Opiekun: Renata Lewandowska CELE OGÓLNE: Rozwijanie zainteresowa ń i zdolno ś ci j ę zykowych uczniów Rozszerzanie wiadomo.
O tym, że fundusze europejskie są doskonałym narzędziem, które pomagają podnosić poziom nauczania i kwalifikacji młodych ludzi, nie trzeba już dzisiaj.
WYNIKI PRÓBNEGO SPRAWDZIANU W KLASACH VI 27 LISTOPADA 2012R. ILOŚĆ UCZNIÓW W KLASACH VI126 ILOŚĆ UCZNIÓW PISZĄCYCH PRÓBNY SPRAWDZIAN124.
Konferencja inauguracyjna Wolsztyn 14 listopada 2007.
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO POMORSKIE WOJEWÓDZTWO POMORSKIE wrzesień 2010.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
Jak wygląda moje gimnazjum w liczbach i procentach?
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Sprawozdanie z testu kompetencji klas szóstych październik 2012r.
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
Zestaw egzaminacyjny Zestaw egzaminacyjny zawierał zestaw 28zadań (80min), z podziałem na część humanistyczną oraz matematyczną: - j polski13 zadań21.
wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Sprawdzian po klasie szóstej INFORMACJE W PIGUŁCE Do rozwiązania było 26 zadań z języka polskiego i matematyki Maksymalnie można było uzyskać 40.
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
1 Szkolenia dla nauczycieli szkół podstawowych. 2 Wykorzystanie wyników sprawdzianów w planowaniu pracy nauczycieli przedmiotów matematyczno- przyrodniczych.
Rok szkolny 2015/2016 Szkoła Podstawowa im. Batalionów Chłopskich w Glinkach Opracowanie: Zespół ds. analizy sprawdzianów: Elżbieta Wachnik-Kulpa,Agnieszka.
Cel analizy statystycznej. „Człowiek –najlepsza inwestycja”
1 OKE w Krakowie PR ZYRODA NA SZLAKU SPRAWDZIANU w latach Elżbieta Tyralska - Wojtycza Kraków, wrzesień 2006 r.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Analiza wyników sprawdzianu szóstoklasisty dla Szkoły Podstawowej nr 17 w roku 2015.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część II.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 5 kwietnia 2016 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Informacja o wynikach na terenie OKE w Krakowie.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
SPRAWDZIAN PO KLASIE VI 5 kwietnia 2016 r.. W tym roku został zorganizowany po raz ostatni sprawdzian po klasie VI W przyszłym roku MEN sprawdzianu już.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
WEZ 1 Wyniki egzaminu zawodowego absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część III.
WEZ 1 Wyniki egzaminu zawodowego absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko- pomorskim w 2013 r. cz.3 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn R.
EGZAMIN GIMNAZJALNY kwiecień 2017
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych
Próbny egzamin gimnazjalny 2017/2018
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY grudzień 2018
Wyniki egzaminu próbnego
Zapis prezentacji:

Opracowała mgr Iwona Kochaniak ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 16 IM. BOLESŁAWA PRUSA W SIEMIANOWICACH ŚLĄSKICH ROK SZKOLNY 2009/2010 INFORMACJA O WYNIKACH SPRAWDZIANU UCZNIÓW KLAS VI a i VI b

Dnia uczniowie klas 6a i 6b pisali sprawdzian, którego wyniki zamieszczone s ą poni ż ej WojewództwoPowiatSzkoła SP 16 Liczba uczniów piszących sprawdzian Łatwość zestawu0,610,550,57 Wynik średni ( średnia arytmetyczna ) na możliwych 40 pkt. 24,3722,0822,95 Wynik najwyższy uzyskany przez uczniów Wynik najniższy uzyskany przez uczniów 249 Rozstęp Wynik najczęstszy ( modalna)3013- Wynik środkowy ( mediana) Odchylenie standardowe8,058,287,16

Pozycja ucznia ze wzgl ę du na osi ą gni ę ty wynik w populacji pisz ą cych przedstawiona zosta ł a na skali standardowej dziewi ą tki, zwanej te ż skal ą staninow ą. Przedziały punktoweStaninOpis wynikuWojewództwoPowiatSzkoła SP najniższy3,2%5,27%2,70% bardzo niski7,9%14,29%5,41% niski11,7%14,63%21,62% niżej średni17,6%17,35%18,92% średni20,4%18,88%18,92% wyżej średni16,8%15,14%21,62% wysoki11,4%6,97%5,41% bardzo wysoki8,4%5,95%5,41% najwyższy2,6%1,53%--

Przeprowadzony sprawdzian dostarczy ł informacji, na jakim poziomie uczniowie ko ń cz ą cy szko łę podstawow ą opanowali umiej ę tno ś ci w zakresie poszczególnych standardów. Tabela przedstawia wska ź niki ł atwo ś ci za standardy. STANDARD MAX liczba punktów WojewództwoPowiatSzkoła SP 16 1 Czytanie 100,740,720,77 2 Pisanie 100,530,49 3 Rozumowanie 80,640,570,63 4 Korzystanie z informacji 40,590,550,59 5 Wykorzystanie wiedzy w praktyce 80,520,410,37

Za rozwi ą zanie zada ń, sprawdzaj ą cych opanowanie umiej ę tno ś ci z zakresu czytania zdaj ą cy móg ł otrzyma ć maksymalnie 10 punktów. Najwy ż szy wynik to 10 i osi ą gn ęł o go 2 uczniów, a najni ż szy wynik to 5 punktów i osi ą gn ęł o go te ż 2 uczniów. Wska ź nik ł atwo ś ci obszaru tej umiej ę tno ś ci w SP 16 wyniós ł 0,77. Jest to wynik wy ż szy ni ż w województwie i o 0,05 wy ż szy ni ż w powiecie. Umiej ę tno ś ci z zakresu czytania okaza ł y si ę dla uczniów ł atwe.

Za rozwi ą zanie zada ń sprawdzaj ą cych opanowanie umiej ę tno ś ci z zakresu pisania zdaj ą cy móg ł otrzyma ć maksymalnie 10 punktów. Najwy ż szy wynik to 10 i osi ą gn ął go 1 ucze ń, a najni ż szy wynik to 0 punktów i osi ą gn ął go te ż 1 ucze ń. Wska ź nik ł atwo ś ci obszaru tej umiej ę tno ś ci w SP 16 wyniós ł 0,49. Jest to wynik ni ż szy od wska ź nika w województwie i taki sam jak w powiecie. Umiej ę tno ś ci z zakresu pisania okaza ł y si ę dla uczniów trudne.

Za rozwi ą zanie zada ń sprawdzaj ą cych opanowanie umiej ę tno ś ci z zakresu rozumowania zdaj ą cy móg ł otrzyma ć maksymalnie 8 punktów. Najwy ż szy wynik to 8 i osi ą gn ęł o go 7 uczniów, a najni ż szy wynik to 1 punkt i osi ą gn ęł o go 2 uczniów. Wska ź nik ł atwo ś ci tej umiej ę tno ś ci w SP 16 wyniós ł 0,63. Jest to wynik ni ż szy od wska ź nika w województwie ale o 0,06 wy ż szy od wska ź nika w powiecie. Umiej ę tno ś ci z zakresu rozumowania okaza ł y si ę dla uczniów umiarkowanie trudne.

Za rozwi ą zanie zada ń sprawdzaj ą cych opanowanie umiej ę tno ś ci z zakresu korzystania z informacji zdaj ą cy móg ł otrzyma ć maksymalnie 4 punkty. Najwy ż szy wynik to 4 i osi ą gn ęł o go 3 uczniów, a najni ż szy wynik to 0 punktów i osi ą gn ęł o go te ż 3 uczniów. Wska ź nik ł atwo ś ci tej umiej ę tno ś ci w SP 16 wyniós ł 0,59. Jest to wynik taki sam jak w województwie i o 0,04 wy ż szy ni ż w powiecie. Umiej ę tno ś ci z zakresu korzystania z informacji okaza ł y si ę dla uczniów SP 16 umiarkowanie trudne.

Za rozwi ą zanie zada ń sprawdzaj ą cych opanowanie umiej ę tno ś ci z zakresu wykorzystania wiedzy w praktyce zdaj ą cy móg ł otrzyma ć maksymalnie 8 punktów. Najwy ż szy wynik to 6 i osi ą gn ęł o go 4 uczniów, a najni ż szy wynik to 0 punktów i osi ą gn ęł o go 2 uczniów. Wska ź nik ł atwo ś ci tej umiej ę tno ś ci w SP 16 wyniós ł 0,37. Jest to wynik ni ż szy od wska ź nika w województwie i w powiecie. Umiej ę tno ś ci z zakresu wykorzystania wiedzy w praktyce okaza ł y si ę dla uczniów trudne.

Wartość wskaźnika 0- 0,190,20 – 0,490,50 – 0,690,70 – 0,890, Interpretacjabardzo trudnetrudne umiarkowanie trudne łatwe bardzo łatwe Nr zadań 1 standard ______11,3 1, 2, 4,6, 7, 12, 10, 13 Nr zadań 2 standard _______25__________ _________ Nr zadań 3 standard _______________14, 249, 16, 17,________ Nr zadań 4 standard 19________185, 20________ Nr zadań 5 standard 21, ________

Zestaw zada ń zastosowany na sprawdzianie szóstoklasisty w kwietniu 2010 okaza ł si ę dla uczniów klas szóstych naszej szko ł y umiarkowanie trudny. Wska ź nik ł atwo ś ci dla ca ł ego zestawu wyniós ł 0,57. Uczniowie wykazali si ę opanowaniem 57 % badanych umiej ę tno ś ci. Zatem poziom osi ą gni ęć szóstoklasistów jest ni ż ej zadowalaj ą cy. Ponad po ł owa uczniów uzyska ł a wynik 23 i wi ę cej punktów, który na skali staninowej odczytujemy jako ś redni, wy ż ej ś redni, wysoki, bardzo wysoki. Pozosta ł a cz ęść uczniów uzyska ł a wynik poni ż ej 23 punktów. 1 ucze ń uzyska ł wynik najni ż szy (poni ż ej 10 punktów), a bardzo niski 2 uczniów (pomi ę dzy 10 – 13 punktów). Dla uczniów naj ł atwiejsze okaza ł y si ę umiej ę tno ś ci z zakresu czytania (1 standard), a najtrudniejsze z pisania (2 standard) i wykorzystywania wiedzy w praktyce (5 standard). Analiza wyników sprawdzianu szóstoklasisty dostarcza wielu cennych wskazówek, które powinny zosta ć wykorzystywane w procesie dydaktycznym.

- doskonali ć umiej ę tno ś ci najs ł abiej opanowane, - na lekcjach stosowa ć g ł o ś n ą analiz ę tre ś ci polece ń do zada ń, - ć wiczy ć techniki rozwi ą zywania testów zawieraj ą cych zadania zamkni ę te i otwarte, - w czasie lekcji zwraca ć wi ę ksz ą uwag ę na pozyskiwanie informacji zwrotnych od uczniów, - ć wiczy ć poprawne pisanie na zadany temat, - w procesie lekcyjnym stosowa ć aktywizuj ą ce metody nauczania, które rozwijaj ą twórcze i samodzielne my ś lenie uczniów, - rozwi ą zywa ć zadania wymagaj ą ce logicznego my ś lenia, - na lekcjach wykorzystywa ć ró ż nego rodzaju pomoce dydaktyczne, które pomog ą wy ć wiczy ć bieg ł o ść w wyszukiwaniu i korzystaniu z informacji zawartych w ró ż nych ź ród ł ach, a tym samym ć wiczy ć wykorzystywanie wiedzy teoretycznej w praktyce, - wyrabia ć nawyk sprawdzania poprawno ś ci rozwi ą zania zada ń, - zwraca ć uwag ę na staranno ść zapisu rozwi ą zania zadania i udzielenie pe ł nej odpowiedzi pisemnej przy zadaniach otwartych, - obj ąć uczniów sta łą pomoc ą w ramach zaj ęć wspomagaj ą cych, - prowadzi ć przez nauczycieli zaj ę cia maj ą ce na celu przygotowanie uczniów do sprawdzianu szóstoklasisty, - prowadzi ć kontrol ę comiesi ę cznego przyrostu wiedzy uczniów na zmian ę z poszczególnych przedmiotów, - u ś ci ś li ć wspó ł prac ę z rodzicami, u ś wiadomi ć im, ż e od nich w du ż ej mierze zale ż y przygotowanie si ę ucznia do zaj ęć lekcyjnych i odrabianie prac domowych.

1) Oczywi ś cie najwi ę ksz ą uwag ę nale ż y zwróci ć na te wiadomo ś ci i umiej ę tno ś ci, które w tym sprawdzianie wypad ł y s ł abo i bardzo s ł abo oraz okaza ł y si ę dla uczniów du ż ym problemem. Du ż y nacisk po ł o ż y ć na Standard 2- Pisanie. Aby doskonali ć t ę umiej ę tno ść nale ż y: - ć wiczy ć pisanie na temat, - ć wiczy ć pisanie ró ż nych form wypowiedzi np. opis, opowiadanie, list, sprawozdanie, zaproszenie, og ł oszenie, notatka itp. - ć wiczy ć formu ł owanie wypowiedzi ze ś wiadomo ś ci ą celu, - ć wiczy ć budowanie tekstu poprawnego pod wzgl ę dem j ę zykowym, ortograficznym i interpunkcyjnym, - wiele ć wicze ń po ś wi ę ci ć na prac ę ze s ł ownikami, aby wdro ż y ć uczniów do korzystania z nich oraz ubogaca ć s ł ownictwo wypowiedzi uczniów, - zwraca ć uwag ę na czytelno ść i estetyk ę zapisu. Du ż y nacisk po ł o ż y ć na Standard 5 - Wykorzystanie wiedzy w praktyce. Aby doskonali ć t ę umiej ę tno ść nale ż y ć wiczy ć : - obliczanie d ł ugo ś ci rzeczywistej z zastosowaniem podanej skali, - zamian ę jednostek d ł ugo ś ci, czasu, pieni ę dzy, powierzchni, wagi, - obliczanie pola prostok ą ta, - wykonywanie oblicze ń z zastosowaniem podanego algorytmu, - stosowanie porównania ilorazowego i ró ż nicowego, - wykonywanie oblicze ń dotycz ą cych czasu, pieni ę dzy, powierzchni, wagi, d ł ugo ś ci, - wykorzystywanie w sytuacjach praktycznych w ł asno ś ci liczb, figur, zjawisk, przemian, - pos ł ugiwanie si ę poznanymi terminami do opisywania zjawisk i sytuacji spotykanych w ś rodowisku.

2) Nale ż y nadal ć wiczy ć i utrwala ć wiadomo ś ci i umiej ę tno ś ci, które uczniowie opanowali dobrze i ś rednio. Nadal doskonali ć Standard 1– Czytanie poprzez: - ć wiczenie czytania ze zrozumieniem, - okre ś lenie czasu wydarze ń, - wskazanie cechy wyró ż niaj ą cej bohatera, - rozpoznawanie narracji pierwszoosobowej, - okre ś lenie uczu ć bohatera na podstawie jego wypowiedzi (zwrotu przeno ś nego), - wnioskowanie na podstawie informacji, - wybór tytu ł u odpowiedniego dla ca ł ego tekstu, - rozpoznanie funkcji porównania, - rozpoznanie rytmu jako charakterystycznej cechy fragmentu tekstu, - rozpoznanie uczu ć osoby mówi ą cej w wierszu. Nadal doskonali ć Standard 3– Rozumowanie poprzez: - wyznaczanie liczby spe ł niaj ą cej warunki zadania, - rozpoznawanie trójk ą ta prostok ą tnego równoramiennego, - wskazywanie, jak ą cz ęść ca ł o ś ci stanowi wyró ż niony fragment obiektu, - wskazywanie informacji potrzebnych do rozwi ą zania zadania, - obliczanie ceny towaru kupionego na raty oraz za gotówk ę, - opisywanie sytuacji przedstawionej w zadaniu za pomoc ą wyra ż e ń matematycznych, planu, mapy, diagramu, schematu, - rozpoznawanie cech i w ł asno ś ci liczb, figur, zjawisk, przemian, elementów ś rodowiska, - ustalanie sposobu rozwi ą zywania zadania oraz prezentowanie tego rozwi ą zania, - analizowanie otrzymanych wyników i ocenianie ich sensowno ś ci.

Nadal doskonali ć Standard 4– Korzystanie z informacji poprzez: - korzystanie z informacji zawartych w przypisie do tekstu, - wskazywanie, o ile tygodni pó ź niej w jednym regionie ni ż w drugim rozpocz ęł o si ę dane wydarzenie, - wskazywanie liczby regionów, w których dane wydarzenie mia ł o miejsce w tym samym przedziale czasowym, - wyznaczanie przedzia ł u czasowego spe ł niaj ą cego warunki zadania, - pracowanie ze s ł ownikami, encyklopedi ą, map ą, wykresem, tabel ą, ró ż nymi przewodnikami, - motywowanie uczniów do szukania informacji w ró ż nych ź ród ł ach; Internet, s ł owniki itp. - ć wiczenie odczytywania danych z tabeli, wykresów, diagramów.