Klasyfikacja usług hotelarskich

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt: „Dostosowanie do obowiązujących uregulowań prawnych budynku gminnego w Kraśniczynie, w którym funkcjonuje Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej”
Advertisements

Kongres Uzdrowisk Polskich Muszyna r
1 Zatrudnianie personelu do projektu Reguła proporcjonalności Kwalifikowalność uczestników.
Organizacje pozarządowe
Cel lekcji: poznanie istoty kredytu konsumenckiego i różnic między kredytem inwestycyjnym, a kredytem konsumenckim. Oczekiwane osiągnięcia ucznia: wyjaśni.
W obiekcie hotelarskim
PRAWNE FORMY DZIAŁANIA ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ.
PRODUKT PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO
Istota i funkcje podatku
Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego Prawo do opieki zdrowotnej SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE –
Ochrona danych osobowych
KOSZTY PRODUKCJI BUDOWLANEJ
UCHWAŁA SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
RYNEK W UJĘCIU MARKETINGOWYM
Status SP ZOZ, a komercyjne usługi medyczne
Publikacje zawodowe WSiP 2013
Zespół Szkół w Olsztynku im. K.C. Mrongowiusza
BIURA PODRÓŻY OPRACOWAŁA: D.DUNIEWICZ-KUFEL
Wykorzystanie nowoczesnych technik informatycznych w obsłudze ruchu turystycznego Konwersatorium III.
Rachunek Satelitarny Turystyki dla Polski
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
STANDARYZACJA W HOTELARSWIE
Ubezpieczenia turystyczne
Prawne aspekty tworzenia i sprzedaży zintegrowanych produktów turystycznych „Turystyka wiejska na drodze do komercjalizacji” Kielce 9-10 kwietnia 2010.
Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie TECHNIK OBSŁUGI TURYSTYCZNEJ ul. Gołdapska Olecko Tel.
usług gastronomicznych
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH w SOMONINIE
Technik technologii żywności jest zawodem związanym z:
OBSŁUGA RUCHU TURYSTYCZNEGO ćwiczenia
ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE W HOTELARSTWIE I GASTRONOMII ćwiczenia
Turystyka krajoznawcza
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie
Dziś Zajmiemy Się Takimi Hasłami:
Instytut Rynku Hotelarskiego Popyt na usługi hotelowe w 2006 oraz tendencje na najbliższe lata.
Usługi BDO - odpowiedź na realne potrzeby rynku
Portal koordynacja 3.0- Budżet domowy.
TECHNIK HOTELARSTWA.
Podstawowe akty prawne dotyczące zadań realizowanych dla cudzoziemców
PARTNERSTWO PUBLICZNO PRYWATNE Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie
Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004r. (Dz.U nr 22, poz. 169) w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w.
Wprowadzenie do segmentacji rynku
Istnieje wiele regulacji w prawie europejskim, które bezpośrednio bądź pośrednio (poprzez powiązania turystyki z hotelarstwem) dotyczą świadczenia usług.
Nasza oferta edukacyjna obejmuje kształcenie w następujących zawodach: - KUCHARZ   - PRACOWNIK POMOCNICZY OBSŁUGI HOTELOWEJ.
Produkt przedsiębiorstwa
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Współpraca PROW
USŁUGI TURYSTYCZNE. W myśl ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o usługach turystycznych obiekty, w których świadczone są usługi hotelarskie dzielą się.
BEZPIECZNY WYPOCZYNEK DZIECI I MŁODZIEŻY LATO 2015 JAK WYBRAĆ DOBRĄ I BEZPIECZNĄ OFERTĘ DLA SWOJEGO DZIECKA ?
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
PREZENTACJA SŁUCHACZA POLICEALNEJ SZKOŁY PROFESJA.
Konferencja Gdańsk - PODR
Businessman InstituteWarszawa, styczeń Nasze cele Celem spółki jest zwiększenie możliwości rozwoju oraz generowanych zysków poprzez rozszerzenie.
POJĘCIE KONSUMENTA Zakres obejmujący prawo polskie oraz prawo Unii Europejskiej Barbara Denisiuk.
Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia zawód – kucharz zawód – kucharz.
Pomoc publiczna w projektach – podsumowanie z dnia pierwszego WST PL-SK.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Ogólnopolska Konferencja Specjalistycznych Ośrodków Wsparcia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie Warszawa, 27 maj 2009 r. Profilaktyka, edukacja, pomoc oraz.
Technik transportu drogowego
Magdalena Kaczmarek Ilona Urbaniak Klasa III TH. Zakłady żywienia zbiorowego… Organizują one: - Przetwórstwo gastronomiczne, polegające na przygotowywaniu.
Własność intelektualna w projektach 7PR.
Kompleksowa obsługa gościa hotelowego
REZERWACJA USŁUG HOTELARSKICH
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
ORGANIZACJA BEZPIECZNYCH WYDARZEŃ MPI Poland Autumn Meeting 2012
Przedmiot: Prawo zamówień publicznych
Prawo transportowe 5 Podmiot wewnętrzny.
KREDYT KONSUMENCKI OCHRONA KONSUMENTA mgr Barbara Trybulińska.
Zapis prezentacji:

Klasyfikacja usług hotelarskich Muzychka Kateryna w45527 Tkachuk Olga w45459

Usługi hotelarskie – to są wszelkie świadczenia realizowane przez zakłady hotelarskie na rzecz gości hotelowych i innych klientów korzystających z oferty obiektów hotelowych

Wśród stosowanych kryteriów podziału usług hotelarskich najczęściej wymienia się: 1. Rodzaj zaspokajanych potrzeb; 2. Związek z podstawową potrzebą (stosunek do podstawowej funkcji obiektu); 3. Swobodę korzystania z usług przez gościa hotelowego; 4. Odpłatność usług; 5. Przedmiot oddziaływania i charakter przeobrażeń; 6.Obligatoryjność świadczenia wynikającą z przepisów prawa.

Rodzaj zaspokajanych potrzeb. Noclegowe Gastronomiczne Rezerwacji Udzielania informacji Przechowywania bagażu, sprzętu rekreacyjnego (np.nart, rowerów) i wartościowych przedmiotów Transportowe Handlowe Kosmetyczne i fryzjerskie

Pralnicze Rekreacyjne i odnowy biologacznej Rozrywkowe Kasyna gry Organizowania spotkań/konferencji, obsługi imprez okolicznościowych Parkingowe Zdrowotne (udzielenie pierwszej pomocy, dostęp do leków przeciwbólowych) i uzdrowiskowe (np. zabiegi typu bicze szkockie, fango czy thalassoterapia) Telekomunikacyjne i pocztowe Finansowe (np.wymiana walut) Usługi wypożyczania (samochodów, sprzętu turystycznego)

Ze względu na ich związek z zaspokajaniem potrzeby podstawowej zgłaszanej przez gości, czyli wypoczynku i głodu. Podstawowe (zaspokajające wspomniane potrzeby podstawowe, tj. sen, wypoczynek, higiena, zaspokojenie, głodu i zapewnienie bezpieczeństwa) Dodatkowe (zaspokajające potrzeby pozostałe lub umożliwiające realizację usług podstawowych).

Wymienione już usługi dodatkowe dzieli się z kolei na usługi uzupełniające usługi podstawowe (zwane również komplementarnymi), fakultatywne i towarzyszące. W tym przypadku kryterium podziału przyjmuje złożony charakter. Klasyfikacji tej dokonuje się ze względu na takie zmienne, jak: odpłatność usług i swoboda gościa hotelowego odnośnie do korzystania z nich, stopień konieczności ich świadczenia przez obiekt noclegowy oraz adresatów usług.

Usługi uzupełniające (komplementarne) są to świadczenia ściśle związane z oferowaniem usług podstawowych. Bez większości z nich realizacja usług noclegowych i gastronomicznych stałaby się niemożliwa. Są to usługi, których cena wliczona jest zazwyczaj w cenę usługi podstawowej (noclegowej, gastronomicznej), a klient nie ma swobody zrezygnowania z nich i w ten sposób pomniejszenia kosztów pobytu.

Usługi fakultatywne są skierowane do osób korzystających z usług podstawowych w celu wzbogacenia ich doznań i uatrakcyjnienia pobytu w obiekcie. Nie są niezbędne i nie warunkują świadczenia usług podstawowych.

Ostatni typ świadczeń, a mianowicie usługi towarzyszące to często odrębny typ działalności, której oferta skierowana jest zarówno do gości hotelowych (nocujących w obiekcie), jak i passantów (osób z zewnątrz, nie nocujących w obiekcie).

Ostatnim z wymienionych kryteriów jest obligatoryjność świadczenia wynikająca z przepisów prawa. W przypadku ustawodawstwa polskiego takimi przepisami prawnymi są Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. o usługach turystycznych i akt wykonawczy do niej, ustanowiono wymagania co do wyposażenia oraz zakresu świadczonych usług, w tym usług gastronomicznych, dla poszczególnych rodzajów i kategorii obiektów hotelarskich, a wymagania te zawarto w odpowiednich załącznikach do rozporządzenia. Oznacza to, że niektóre obiekty hotelarskie, w zależności od rodzaju i kategorii, mają obowiązek świadczenia określonych usług, a inne , mogą ze świadczenia tych usług dobrowolnie zrezygnować.

Obiekty noclegowe świadczą zatem wiele różnorodnych usług, co, jak już wspomniano, jest bezpośrednią konsekwencją wielości potrzeb zgłaszanych przez klientów w związku z ich pobytem w obiekcie hotelarskim. Zakres usług stale się poszerza, co z kolei wynika z rosnących wymagań konsumentów i coraz większej konkurencji. W poszukiwaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa celowo bowiem poszerzają swoją ofertę, licząc na większe zainteresowanie ze strony nabywców.