Ortofonia-(gr. orthos-prosty, słuszny, prawidłowy, phone-głos, dźwięk)- dział językoznawstwa i logopedii artystycznej, zajmujący się ustalaniem zasad.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Metoda integracji sensorycznej
Advertisements

Doskonalenie kompetencji pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych – na przykładzie projektu: pomoc psychopedagogiczna i terapeutyczna w poradnictwie.
Projekt „Uwaga! Sposób na sukces”
Zaburzenia procesu komunikatywnego- wybrane aspekty dotyczące głosu i słuchu Anna Pajor konspekt.
Rozwój mowy dziecka 3 i 4-letniego
Trudności w nauce czytania i pisania u dzieci z wadą wymowy
ZABURZENIE MOWY POCHODZENIA ŚRODOWISKOWEGO
Wybrane zagadnienia z logopedii i zaburzeń rozwoju mowy
FORMY POMOCY DZIECIOM Z DYSFUNKCJĄ NARZĄDU SŁUCHU NA TERENIE PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM OPRACOWANIE: mgr.
Zaburzenia wymowy.
Logopeda: mgr Arleta Jasińska
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Logopeda: mgr Arleta Jasińska.
WADY WYMOWY.
Przyjaciel czy wróg naszych dzieci?
AFAZJA MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH
JAK ROZWIJA SIĘ MOWA? Proces rozwoju mowy przebiega etapami i trwa kilka lat. Zanim dziecko nauczy się wyrażać swoje myśli, musi przejść wiele etapów,
ZESPÓŁ WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECI
Okresy rozwoju mowy wg Leona Kaczmarka
Podsumowanie z realizacji projektu
"Granice mojego języka są granicami mojego świata". /cyt. z "Traktatu logiczno - filozoficznego" Ludwika Wittgensteina/
Specjalizacja logopedyczna
Anatomia i fizjologia narządów mowy
Lucyna Biłgorajska Beata Pluta
Prawidłowe kształtowanie mowy jest fundamentem wychowania człowieka.
"Granice mojego języka są granicami mojego świata".
Osiągnięcia Dzieci, Rodziców i terapeutów Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Warce Jurki, r.
Szkoła Podstawowa Nr 3 ul. 29 Listopada – 100 Łańcut
logopedyczny-prezentacja
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Czy rozwój mowy mojego dziecka przebiega prawidłowo ?
Grupa „Muchomorki”.
Wpływ zaburzeń mowy na naukę szkolną Opracowała: Karolina Dubieniecka
SKALA GOTOWOŚCI SZKOLNEJ
Integracja sensoryczna
Zajęcia z zakresu logopedii szkolnej
Pomóż mi ładnie mówić Program opracowały: mgr Renata Stępień
Głoska GŁOSKA –najmniejszy element dźwiękowej formy wypowiedzi charakteryzujący się stałym zespołem cech: artykulacyjnych, tzn. związanych z położeniem/
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA DZIECKA 6 LETNIEGO W ASPEKCIE ROZWOJU MOWY
ZABURZENIA ROZWOJU MOWY
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
JĄKANIA WCZESNODZIECIĘCEGO
Najczęściej spotykane wady wymowy u dzieci w wieku
Wczesne wspomaganie rozwoju mowy
WADA WYMOWY.
Fonetyka i fonologia.
Zajęcia logopedyczne w Szkole Podstawowej im. W. Witosa w Górkach
Rozwój mowy i jego wspomaganie
Specjalizacja logopedyczna. LLLLogopedia jest dziedziną wiedzy (nauką i pragmatyką dydaktyczną) o kształtowaniu prawidłowej mowy, usuwaniu wad wymowy.
ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE W ZESPOLE SZKÓŁ NR 1 W HUMNISKACH
Nauka czytania metodą fonetyczno –literowa - barwną B. Rocławskiego
Gimnastyka buzi i języka
Dziecko w gabinecie logopedycznym – zarys terapii logopedycznej
Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka – jest jednostką organizacyjną, powołaną przez Dyrektora Przedszkola „Leśne Skrzaty” w Przeźmierowie w dniu.
METODA DOBREGO STARTU.
Logopedia w szkole.
SUBWENCJA OŚWIATOWA oferta wyposażenia gabinetu psychologiczno-pedagogicznego termin składania wniosków:
CHARAKTERYSTYKA WAD WYMOWY, SPOSÓB ICH ROZPOZNAWANIA ORAZ ZESTAW ĆWICZEŃ WSPOMAGAJĄCYCH TERAPIĘ LOGOPEDYCZNĄ GRAŻYNA REMBACZ.
Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Doradztwa Zawodowego i dla Dzieci z Wadami Rozwojowymi w Łodzi al. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego.
„S PRÓBUJMY MÓWIĆ POPRAWNIE ” Program profilaktyki logopedycznej.
Rola wymowy w komunikacji społecznej. Definicja mowy wg Leona Kaczmarka ojca logopedii polskiej Mowa jest aktem w procesie językowego porozumienia się.
Jak wspierać rozwój mowy dziecka
ŁÓDŹ ul. OBROŃCÓW WESTERPLATTE 28 Tel
Wady wymowy.
Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne
Rady dla rodziców dotyczące stymulowania rozwoju językowego
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
JAK WSPIERAĆ ROZWÓJ KOMUNIKACJI DZIECKA Z ZABURZENIAMI MOWY W GRUPIE RÓWIEŚNICZEJ Z WYKORZYSTANIEM AAC.
Warsztaty dykcji i emisji głosu dla koła teatralnego
DLACZEGO RUCH JEST TAK WAŻNY DLA NASZEGO ZDROWIA ?
Przykładowe ćwiczenia: Przykładowe ćwiczenia: Przykładowe ćwiczenia:
Zapis prezentacji:

Ortofonia-(gr. orthos-prosty, słuszny, prawidłowy, phone-głos, dźwięk)- dział językoznawstwa i logopedii artystycznej, zajmujący się ustalaniem zasad poprawnej wymowy

Ćwiczenia ortofoniczne mają za zadanie doskonalenie i usprawnianie wymowy tak, aby była ona zgodna z ustalonymi zasadami 2 główne cele w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną zapobieganie zaburzeniom artykulacyjnym prawidłowe kształtowanie wymowy

2 rodzaje ćwiczeń ortofonicznych ćwiczenia wstępne, (przygotowujące) ćwiczenia artykulacyjne, czyli bezpośrednio związane z procesem mówienia ćw. oddechowe ćw. słuchowe ćw. fonacyjne ćw. praksji oralnej, czyli usprawniające narządy artykulacyjne ćw. logorytmiczne

Ćwiczenia oddechowe- cele ekonomiczne zużywanie powietrza= przedłużanie fazy wydechowej różnicowanie fazy wdechowej i wydechowej relaksacja