Branding „Nie sposób być lepszym, jeśli najpierw nie jest się innym.”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
BRAND BUILDING Markowi pracownicy w procesie budowania markowej firmy
Advertisements

Elastyczność popytu.
Zdobądź przewagę nad konkurencją ! Bądź społecznie odpowiedzialny!
Wartości i wartościowanie w nowej podstawie programowej
PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 7
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Zespół konsultantów: Michał Kłos Robert Lewicki Michał Jędrzejczak
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
ISTOTA PRODUKTÓW Plan wykładu
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Michał Kociankowski synergion
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
PODSTAWY WIEDZY EKONOMICZNEJ cz. 1– PODSTAWY EKONOMII
PRAKTYKI KSZTAŁCENIOWE ZARZĄDZANIE ZMIANĄ? ZMIANA ZARZĄDZANIA?
W poszukiwaniu granic BEx Michał Kociankowski
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
Małgorzata Bródka Kinga Adamiak
Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Słupsku
MARKETING MIX CYKL ŻYCIA PRODUKTU Opracowała: Grażyna Nowak.
Lojalność w świetle analizy relacji konsument - marka
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
UMOWA SPOŁECZNA PRACA. Tegoroczne kampanie wyborcze toczą się w dwudziestopięciolecie powstania Solidarności. To szczególne zobowiązanie i nie wolno o.
Szkolenia, Coaching, PR.
Moduł H e-Biznes Opiekun: dr Małgorzata Grzegorczyk Tematyka modułu obejmuje podstawy teoretyczne Nowej Gospodarki, obejmujące zagadnienia tworzenia różnych.
Systemy zapewnienia jakości
Perspektywy rozwoju lokalnych rynków pracy w opinii pracodawców dr Krzysztof Markowski Instytut Zarządzania i Marketingu Katolicki Uniwersytet Lubelski.
Współpraca brokerów i ubezpieczycieli. Partnerstwo w interesie klienta reguły wymiany podstawą budowania partnerstwa w relacjach ubezpieczający – broker.
COACHING WEEK Zapraszamy na cykl konferencji w ramach które odbędą się
Nazwa projektu Osoba Projekt finansowany ze środków Miasta Gdańsk Sponsor.
„Aktywizacja zawodowa i społeczna repatriantów w Województwie Łódzkim”
Customer Experience ubezpieczonych Czy jest sens się troszczyć
Wykład nr 2 Cel i zadania analizy kosztów w przedsiębiorstwie.
Wnioski na temat: Jak jest?. 1.Samorząd nic nie robi. 2.Służy tylko do organizowania kiepskich technicznie apeli. 3.Losowanie szczęśliwego numerka. 4.Nie.
Copyright Universum 2009 Zatrudniamy ok. 200 osób na 5 kontynentach. Siedziba główna Universum znajduje się w Sztokholmie. Zaufało nam ponad klientów,
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Rola samorządu w zarządzaniu rozwojem regionalnym i lokalnym.
Autor: Franciszek Sobiecki Promotor: Dr inż. Andrzej Szuwarzyński
Zadanie: Kuchenne Atelier Piotr i Paweł
Apteka XXI wieku.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Marka i jej znaczenie Michał Białek.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Polska organizacja zbiorowego zarządzania prawami autorskimi twórców. Akronim ZAiKS w nazwie pochodzi od nazwy Związek Autorów i Kompozytorów Scenicznych.
PRODUKT.
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Rewitalizacja na świecie – przykłady dobrych praktyk
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Zachowania organizacyjne- ćwiczenia
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Prezentacja do scenariusza zajęć pn. „Wielka rola konsumentów w kształtowaniu rynku opakowań”
Wprowadzenie Firma On Product Publishing (OPP) jest właścicielem innowacyjnej formy etykietowania produktów, która pozwala na produkowanie Labelzine™
Wojciech Fedyk Tourist Consulting Warsztaty zorganizowane przez Stowarzyszenie „Lokalna Grupa Działania Partnerstwo Kaczawskie.
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
Kategoria: BEST USE OF CONTENT
HOOP - Dzień Przytulania
ZKM przypomnienie.
NESCAFE Budzik w iPhone
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Ze spostrzeżenia w wyobrażenie.
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
1 Elementy Kreacji Marki| Elementy Kreacji Marki Adam Szurgociński, Dawid Drywa.
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Opracowanie: Dagmara Lustyk
Oczekiwania biznesu od HR Business Partnera
Zapis prezentacji:

Branding „Nie sposób być lepszym, jeśli najpierw nie jest się innym.” T. Ambler

Czynniki wpływające na zmianę sytuacji konsumenta na przełomie XX/XXI w Zwielokrotnienie możliwości wyboru – trudny wybór, Nawał informacji – brak informacji, Skrócenie czasu życia produktu – potrzeba ciągłości, Unifikacja – chęć wyodrębnienia własnej tożsamości, Globalizacja – zmiana punktów odniesienia.

Co to jest marka?

Marka… Marka to nazwa, symbol lub ich kombinacja stworzona w celu zakomunikowania niepowtarzalnych i wiarygodnych obietnic.

Marka identyfikuje i pozytywnie wyróżnia Główna funkcja marki Marka identyfikuje i pozytywnie wyróżnia „W nieruchomościach chodzi o lokalizację, lokalizację i jeszcze raz lokalizację. W prowadzeniu biznesu chodzi o wyróżnienie się, wyróżnienie się i jeszcze raz wyróżnienie się…” Robert Goizneta, prezes Coca Coli

…buduje tożsamość konsumenta. …ale również …buduje tożsamość konsumenta. „Marka jest niewerbalnym narzędziem komunikacji konsumenta.” Jacek Kall

Analiza modelu konstruowania systemu tożsamości marki >> SPADEK <<

1. Sytuacja wyjściowa Do zagospodarowania: 15 samochodów osobowych

2. W poszukiwaniu „nieodkrytego lądu” Możliwości wykorzystania spadku: -Sprzedaż Korporacja taksówkowa Wypożyczalnia samochodów Firma kurierska Analiza rynków Pogłębiona analiza branży o największej dynamice rozwoju

3. Identyfikowanie niszy - potrzeb Usługi kurierskie: specjalistyczne, O wysokich wymaganiach w stosunku do kuriera, O wysokim poziomie kultury osobistej, Gwarantujące dostarczenie przesyłki Z zachowaniem dyskrecji

4. Definiowanie niepowtarzalnych wartości marki 1. Wysoka kultura osobista (savoir vivre, strój, ogłada) 2. Pewność 3. Dyskrecja

5. Strategia komunikacji Odbiorcy: szefowie firm w dużych miastach, Zatrudniający od 3 do 10 pracowników, Działający w sferze B2B, Dbali o reputację swojej firmy Kanały komunikacji: bezpośrednie kontakty z szefami, Działanie w cieniu, bez reklamy, oparte o rekomendacje. Wpisanie w rodzinę marek.

6. Opracowanie nazwy i systemu identyfikacji werbalnej Badanie wstępnych propozycji: Jan, Agent, Posłaniec. Rozbudowa systemu: Slogan: Bardzo proszę, Nazwy oddziałów, Nazwy usług, Standaryzacja stylu językowego, Forma prezentacji telefonicznej itp

7. Opracowanie logo i systemu identyfikacji wizualnej Elementy bazowe Opisanie systemu Materiały biurowe Materiały reklamowe Środki transportu Standaryzacja stroju Druki zleceń

Co składa się na tożsamość marki Strategia komunikacji Wyróżnik Misja Osobowość / charakter Strategia komunikacji TOŻSAMOŚĆ MARKI Miejsce bycia / środowisko Nazwa System identyfikacji werbalnej Imię i nazwisko Logo / opakowanie System identyfikacji wizualnej Wygląd

Budując tożsamość naszej marki, wyznaczamy sobie cel Budując tożsamość naszej marki, wyznaczamy sobie cel. Stopień jego realizacji kontrolować będą na bieżąco konsumenci. Tożsamość marki Cel dzisiaj jutro TOŻSAMOŚĆ DYNAMICZNA

Tożsamość a wizerunek Jak jest? Wizerunek marki Tożsamość marki Jak powinno być?

SZYBKOŚĆ, WYTRZYMAŁOŚĆ Tożsamość a wizerunek SZYBKOŚĆ, WYTRZYMAŁOŚĆ SZYBKOŚĆ, SIŁA SIŁA, POWOLNOŚĆ Tożsamość marki Wizerunek marki

Rola badań Świadomość Wizerunek Badania ilościowe Badania jakościowe

Pośrednie kontakty osobiste Kontakty bezpośrednie Pośrednie kontakty osobiste Doświadczenie spedycja Strategia promocji sekretariat finanse prezes Media Plotki

Podstawowe prawa budowania marek: Prawo wyjątkowości Prawo rozgłosu Prawo ciągłości Prawo redukcji Prawo rodziny

Najczęstsze błędy popełniane w procesie budowania marki Naśladownictwo Brak przekonującej niepowtarzalnej obietnicy korzyści Nieprzestrzeganie praw zarządzania marką Lekceważenie roli pracowników – niespójność komunikacyjna Spłycanie pojęcia marki do SIW lub tylko do nazwy Rozbieżność pomiędzy tożsamością a rzeczywistością Brak konsekwencji we wdrażaniu tożsamości Brak wyznaczonych osób dbających o wizerunek

Co nam po silnej i wyraźnej marce? cały czas mówi, dlaczego jesteśmy lepsi od konkurencji jest reklamowym perpetuum mobile (nawet po śmierci…) „penetruje” nowych potencjalnych odbiorców świadczy o naszej wiarygodności buduje klub swoich użytkowników staje się wymierną wartością firmy

w w w . m v j . p l w w w . m v j . p l