Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Kategoria: BEST USE OF CONTENT

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Kategoria: BEST USE OF CONTENT"— Zapis prezentacji:

1 Kategoria: BEST USE OF CONTENT
Wyścigi blogerów Kategoria: BEST USE OF CONTENT

2 1A Założenia i cele kampanii
Marka: Mercedes Benz AMG. Polska. Produkt: Mercedes SLS AMG. Grupa docelowa: Fani motoryzacji. Cel: Umocnienie wizerunku marki jako motoryzacyjnego obiektu pożądania. Dalsza budowa sportowego wymiaru wizerunku marki Mercedes.

3 1B Założenia i cele kampanii
SLS AMG jest najważniejszym modelem Marki Mercedes-Benz wprowadzonym do produkcji w 2010 roku. Najnowocześniejsza technologia i materiały. Zapierający dech w piersiach design. Oryginalne, otwierane do góry drzwi w kształcie skrzydeł mewy. Grupą docelową kampanii były osoby interesujące się najnowszymi trendami w świecie motoryzacji i sportów motorowych – prawdziwi fani. Celem działań było wypromowanie nowego sportowego Mercedesa SLS AMG wśród grupy docelowej oraz wygenerowanie pozytywnych treści na temat nowego produktu w sieci. W założeniu akcja miała przyczynić się do budowy bardziej sportowego wizerunku marki Mercedes. W tym wymiarze wizerunkowym marka ta napotyka na silny opór ze strony BMW.

4 2A Wyzwanie marketingowe, insight
Wyzwanie: Wąska grupa docelowa. Znikomy budżet mediowy. Insight: Super samochody to ogromne emocje. Mając materiał video z udziałem Michaela Schumachera testującego nowego Mercedesa SLS AMG) i wiedząc jak go dystrybuować nie potrzebny nam był duży budżet mediowy.

5 2B Wyzwanie marketingowe, insight
Ogromnym wyzwaniem było zainteresowanie przekazem marketingowym grupy celowej, tworzącej w sieci hermetyczne społeczności, przyzwyczajonej do intensywnych aktywności reklamowych brandów motoryzacyjnych na serwisach przez nich odwiedzanych. Sporym ograniczeniem był również niewielki budżet przeznaczony na komunikację Insight: Super samochody to ogromne emocje. Fani motoryzacji z entuzjazmem dzielą się filmami i zdjęciami na ich temat. To ogromny potencjał kreowania i darmowej dystrybucji treści w sieci. W przypadku kiedy posiadamy kontent o tak dużej mocy (spot z udziałem Michaela Schumachera testującego nowego Mercedesa SLS AMG) i wiemy jak go dystrybuować nie potrzebny jest budżet mediowy

6 3A Strategia Strategia: Dotarcie do TG poprzez osoby cenione i znane w ich hermetycznym świecie fanów motoryzacji. Społeczności te są wyczulone na typowy przekaz marketingowy Rozwiązanie: 8 autorów popularnych blogów o tematyce motoryzacji bierze udział w Wyścigu Blogerów. Główna nagroda to wyjazd do fabryki Mercedesa w Niemczech i testowanie Mercedesa SLS AMG.

7 3B Strategia Strategia zakładała dotarcie do grupy docelowej poprzez osoby cenione i znane w ich otoczeniu. Ludzi wiarygodnych, piszących z pasją na tematy związane z motoryzacją i sportami motorowymi. Posiadające swoich wiernych czytelników, nie rzadko fanów. Zaangażowaliśmy ich w komunikację i zaprosiliśmy do „Wyścigu Blogerów”. Główną nagrodą w rywalizacji był niepowtarzalny wyjazd do fabryki AMG w Affalterbach oraz możliwość osobistego testowania modelu SLS AMG. Nagroda determinowała do emocjonującej rywalizacji a jednocześnie dawała ogromną szanse doświadczenia modelu SLS AMG. Wszystko to wzmacniało wizerunek marki Mercedes jako motoryzacyjnego obiektu pożądania.

8 4A Realizacja kampanii 8 liderów opinii, autorów popularnych blogów o tematyce motoryzacji i sportów motorowych zostało zaproszonych do niesamowitej rywalizacji – „Wyścigu Blogerów”. Każdy z wybranych Blogerów musiał: Zamieścić spot video na swoim blogu Opisać swoje wrażenia Zachęcić czytelników do obejrzenia filmu i dyskutowania na jego temat Wygrywa ten kto wygeneruje największa liczbę komentarzy i obejrzeń filmu. Zwycięzca relacjonuje wyprawę na swoim blogu.

9 4B Wykonanie Wybraliśmy 8 liderów opinii, autorów popularnych blogów o tematyce motoryzacji i sportów motorowych i zaprosiliśmy ich do niesamowitej rywalizacji – „Wyścigu Blogerów”. Każdy z wybranych Blogerów musiał: Opisać swoje wrażenia Zachęcić swoich czytelników do obejrzenia filmu i dyskutowania na jego temat Zamieścić spot reklamowy, w którym Michael Schumacher zasiada za kierownicą krwistoczerwonego Mercedesa SLS AMG na swoim blogu Wygrał autor bloga, który wygenerował jak największa liczbę obejrzeń filmu i pozytywnego szumu wokół marki.

10 5A Realizacja celów Dotarcie do ponad 200 tysięcy osób z TG
Bloger stworzył i dystrybuował kilkadziesiąt minut materiałów wideo w jakości HD i kilkaset niesamowitych zdjęć Kilkudziesięciokrotny wzrost aktywności użytkowników nagrodzonego bloga Idea konkursu jak i nagroda główna umacniały wizerunek marki Mercedes jako motoryzacyjnego obiektu pożądania, samochodu tylko dla wybranych.

11 5B Realizacja celów Przeznaczając na kampanię bardzo symboliczną wartość budżetu udało się dotrzeć w niestandardowy sposób do ponad 200 tysięcy osób z TG. W miejscach skupiających fanów motoryzacji stworzonych zostało kilkadziesiąt minut materiałów wideo w jakości HD i kilkaset niesamowitych zdjęć ilustrujących wyprawę. Stały się one naturalnym nośnikiem komunikacji. Zyskała nie tylko marka Mercedes-Benz ale również twórca blogu, który wygrał konkurs. Była to pierwsza kampania, w której atrakcyjność formuły i niepowtarzalny charakter nagrody głównej, zachęciły do rywalizacji osoby najcenniejsze z punktu widzenia marki, czyli liderów opinii, cenionych i uznanych wśród grupy docelowej.


Pobierz ppt "Kategoria: BEST USE OF CONTENT"

Podobne prezentacje


Reklamy Google