Politechnika Warszawska, 6 grudzień 2007

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Harmonogram przebudowy ul. Piotrkowskiej Terminy Marzec 2011 Kwiecień 2011 Maj 2011 Czerwiec 2011 Lipiec 2011 Sierpień 2011 Wrzesień 2011 Październik 2011.
Advertisements

Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Opracowanie: zespół WIM, WI, ZDiUM, WTR pod przewodnictwem POKE marzec 2010 r. Obsługa komunikacyjna UEFA EURO 2012 TM.
Najważniejsze projekty i programy krajów europejskich noszą nazwy:
Projekt CiViTAS CARAVEL w Krakowie
Budowa centralnego odcinka II linii metra
Stanisław Gaca – Politechnika Krakowska
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
Ścieżki Rowerowe.
Alternatywa dla samochodu. Transport publiczny i rowerowy.
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II wraz
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Parkingi podziemne w Warszawie – realizacja w formule PPP
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
INWESTYCJE DROGOWE W MAŁOPOLSCE PÓŁNOCNEJ.
INWESTYCJE KOMUNIKACYJNE I Konferencja
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
Konsultacje Społeczne, 06-07/09/20071 PROJEKT TRASY KRASIŃSKIEGO na odcinku plac Wilsona ul. Budowlana wraz przeprawą mostową i torowiskiem tramwajowym.
Czysty transport miejski
KONCEPCJA USPOKOJENIA RUCHU DLA OSIEDLA GRZYBOWEGO Robert Urbański Kierownik Zespołu Studiów Transportowych Suchy Las, 18 kwiecień 2013.
Przygotowanie projektu technicznego
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
DO PRACY JADĘ ROWEREM Doświadczenia z przebiegu kampanii w Biurze Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni Izabela Gendek.
Przebudowa ulicy Wojska Polskiego Projekt przebudowy obejmował ul. Wojska Polskiego od skrzyżowania z ul. Młyńską do skrzyżowania z ul. Armii.
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
MIASTA PRZYJAZNE PIESZYM i ROWERZYSTOM
Mieczysław Reksnis Mieczysław Reksnis.
Zieleń w mieście – dlaczego jej potrzebujemy?
Propozycja rozszerzenia Listy projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko o nowe projekty w zakresie sektora transportu.
STREFY RUCHU USPOKOJONEGO I PIESZEGO W ŚRÓDMIEŚCIU KRAKOWA Andrzej RUDNICKI (Politechnika Krakowska) Andrzej KOLLBEK (GDDKiA.
KOMITET TRANSPORTU POLSKIEJ AKADEMII NAUK
   Praca dyplomowa inżynierska
ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA KOMUNIKACJA W ZINTEGROWANYM PROGRAMIE ROZWOJU PRZESTRZENNEGO ŚRÓDMIEŚCIA OLSZTYNA WYDZIAŁ ROZWOJU MIASTA, MARZEC 2014.
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Przebudowa torowisk TRAMWAJOWych wraz z siecią trakcyjną w Szczecinie w ciągu komunikacyjnym na odcinku od ul. Energetyków poprzez ul. Gdańską, do.
Przygotował: Tomasz Kacprzak 2014
Wydziałowe Międzyinstytutowe
„STREFA 30” POZNAŃ CENTRUM CELE PROJEKTU „STREFA 30”  USPOKOJENIE RUCHU W CENTRUM MIASTA  POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA RUCHU  STWORZENIE LEPSZYCH.
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Etap 1 Warszawa, wrzesień 2011.
BUDOWA MIEJSC PARKINGOWYCH WZDŁUŻ JEZDNI DROGI PUBLICZNEJ GMINNEJ
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
Działania rewitalizacyjne na Pradze. Działania rewitalizacyjne na Pradze do 2014 r. budowa infrastruktury sportowej remont obiektów zabytkowych modernizacja.
Tramwaje Warszawskie przyjazne ludziom i miastu
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
KOMUNIKACJA ROWEROWA NA TERENIE MIASTA OTWOCK. KOALICJA ROWEROWA OTWOCK.
Zespół Mobilności Aktywnej Urząd Miejski w Elblągu ul. Łączności 1, Elbląg Rowerowe zmiany w Elblągu – trzy lata działalności Pełnomocnika.
PODSTAWOWE DEFINICJE Z KODEKSU DROGOWEGO.
IV warsztaty eksperckie SUiKZP Policentryczność Gdańska I 16 października 2015 I.
Uwarunkowania Na terenie miasta Zielona istniejący układ komunikacyjny, opiera się głównie na następujących ciągach dróg: droga ekspresowa S3, droga krajowa.
Kompleksowa modernizacja chodników, miejsc parkingowych i nawierzchni dróg w kwartale ulic: Królowej Jadwigi/Bogusława/ Bohaterów Getta Warszawskiego/Ściegiennego.
Gmina-Miasto Koszalin Budowa i przebudowa dróg stanowiących zewnętrzny pierścień układu komunikacyjnego miasta Koszalin – I etap odcinek od ul. Gnieźnieńskiej.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU.
Bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe na ul. Stryjeńskich m.st. Warszawa | Zarząd Dróg Miejskich.
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
m.st. Warszawa | Warszawska Polityka Mobilności
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
SPOTKANIE Z OFICEREM ROWEROWYM 14 WRZEŚNIA 2017
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU OBSZARU FUNKCJONALNEGO
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
II spotkanie konsultacyjne dotyczące budowy drogi dla rowerów oraz wydzielenia torowiska wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej Poznań,
ALMADA – dobre praktyki transportowe
WROCŁAWSKI PROGRAM TRAMWAJOWY
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
KONSULTACJE SPOŁECZNE DOT. POŁĄCZENIA UL. BURACZANEJ I STRZELCÓW
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Zapis prezentacji:

Politechnika Warszawska, 6 grudzień 2007 PROJEKT MODERNIZACJI UL. EMILII PLATER WRAZ Z SYSTEMEM ROWERU MIEJSKO-AKADEMICKIEGO Karolina Jesionkiewicz KNIK/TransEko Krzysztof Masłowski KNIK/FABER MAUNSELL Polska

Konferencja Naukowo – Techniczna Miasto i Transport 2007 PROJEKT MODERNIZACJI UL. EMILII PLATER WRAZ Z SYSTEMEM ROWERU MIEJSKO-AKADEMICKIEGO PLAN PREZENTACJI: IDEA ORAZ GENEZA PROJEKTU ELEMENTY PROJEKTU PROJEKT MODERNIZACJI UL. E. PLATER SYSTEM ROWERU MIEJSKO-AKADEMICKIEGO PROMOCJA SYSTEMU SZCZEGÓŁY PRZEBUDOWY CIĄGU UL. E. PLATER- NOAKOWSKIEGO PODSUMOWANIE Konferencja Naukowo – Techniczna Miasto i Transport 2007

PROJEKT MODERNIZACJI UL PROJEKT MODERNIZACJI UL. EMILII PLATER WRAZ Z SYSTEMEM ROWERU MIEJSKO-AKADEMICKIEGO IDEA PROJEKTU: Rozwój ruchu rowerowego w Warszawie dzięki wykorzystaniu możliwości aktywizacji środowiska uczelnianego PW (21,5 tys. studentów i 3,5 tys. pracowników) budowa tras rowerowych obsługujących PW, uruchomienie systemu roweru miejsko-akademickiego (wypożyczalnie). Modernizacja ul. E. Plater połączona ze zmianą charakteru przestrzeni publicznej wprowadzenie elementów uspokojenia ruchu, ułatwienia dla ruchu pieszego i rowerowego w tym wyznaczenie korytarza rowerowego łączącego kampus Politechniki Warszawskiej z centrum miasta (Dworce kolejowe: Śródmieście, Centralny i WKD). Ogromne zainteresowanie rozwojem ruchu rowerowego Warszawska Masa Krytyczna Konferencja Naukowo – Techniczna Miasto i Transport 2007

Konferencja Naukowo – Techniczna Miasto i Transport 2007 PROJEKT MODERNIZACJI UL. EMILII PLATER WRAZ Z SYSTEMEM ROWERU MIEJSKO-AKADEMICKIEGO GENEZA PROJEKTU: Praca dyplomowa wykonana na wydziale Inżynierii Lądowej, pt. „Koncepcja miejsko-akademickiego systemu rowerowego w Warszawie. Etap I – powiązanie obiektów Politechniki z centrum miasta”. Grant Rektora PW dla Koła Naukowego Inżynierii Komunikacyjnej przeznaczony na rozwój ruchu rowerowego na uczelni. List intencyjny Rektora PW i Dyrektora Biura Drogownictwa i Komunikacji m.st. Warszawy, o współpracy na rzecz rozwoju ruchu rowerowego. Uwzględnienie projektu w strategii transportowej Warszawy (Strategia Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportu Publicznego w Warszawie na lata 2007-2015). Konferencja Naukowo – Techniczna Miasto i Transport 2007

Konferencja Naukowo – Techniczna Miasto i Transport 2007 PROJEKT MODERNIZACJI UL. EMILII PLATER WRAZ Z SYSTEMEM ROWERU MIEJSKO-AKADEMICKIEGO UCZESTNICY PROJEKTU: Koło Naukowe Inżynierii Komunikacyjnej (KNIK). Politechnika Warszawska, Instytut Dróg i Mostów. Urząd Miasta st. Warszawy, Biuro Drogownictwa i Komunikacji. Biuro Projektowo Konsultingowe TransEko. INSTYTUT DRÓG I MOSTÓW POLITECHNIKI WARSZAWSKIEJ idim@il.pw.edu.pl Konferencja Naukowo – Techniczna Miasto i Transport 2007

Konferencja Naukowo – Techniczna Miasto i Transport 2007 PROJEKT MODERNIZACJI UL. EMILII PLATER WRAZ Z SYSTEMEM ROWERU MIEJSKO-AKADEMICKIEGO ELEMENTY PROJEKTU: Modernizacja ul. E. Plater – Noakowskiego wraz wyznaczeniem trasy rowerowej z Pl. Politechniki do centrum miasta. System roweru miejsko – akademickiego umożliwiający odbywanie podroży pomiędzy kampusem PW i Dw. Warszawa – Śródmieście. Promocja ruchu rowerowego w środowisku pracowników i studentów PW. Konferencja Naukowo – Techniczna Miasto i Transport 2007

EMILII PLATER – ULICA O DWÓCH OBLICZACH PROJEKT MODERNIZACJI UL. EMILII PLATER WRAZ Z SYSTEMEM ROWERU MIEJSKO-AKADEMICKIEGO EMILII PLATER – ULICA O DWÓCH OBLICZACH CZĘŚĆ PÓŁNOCNA CZĘŚĆ POŁUDNIOWA Ulica z intensywnym ruchem samochodowym Ulica o ruchu uspokojonym ZADANIE: UTRZYMAĆ ZRÓŻNICOWANIE !!! Konferencja Naukowo – Techniczna Miasto i Transport 2007

ODCINEK PÓŁNOCNY ZASADA ROZWIĄZANIA PRZEKROJU POPRZECZNEGO PROJEKT MODERNIZACJI UL. EMILII PLATER WRAZ Z SYSTEMEM ROWERU MIEJSKO-AKADEMICKIEGO ODCINEK PÓŁNOCNY ZASADA ROZWIĄZANIA PRZEKROJU POPRZECZNEGO dwie jezdnie po 2 pasy ruchu dla KI wydzielona jezdnia w środku ulicy dla KZ obustronne pasy dla rowerów Konferencja Naukowo – Techniczna Miasto i Transport 2007

ODCINEK POŁUDNIOWY ZASADA ROZWIĄZANIA PRZEKROJU POPRZECZNEGO PROJEKT MODERNIZACJI UL. EMILII PLATER WRAZ Z SYSTEMEM ROWERU MIEJSKO-AKADEMICKIEGO ODCINEK POŁUDNIOWY ZASADA ROZWIĄZANIA PRZEKROJU POPRZECZNEGO Koncepcja rozwiązania przekroju na ul. E. Plater z uwzględnieniem potrzeb ruchu pieszego i rowerowego Projekt wykonany wariantowo: dwukierunkowy pas dla rowerów, dwukierunkowa ścieżka rowerowa, kontrapas. Konferencja Naukowo – Techniczna Miasto i Transport 2007

ETAPY ROZWOJU SYSTEMU ROWERU MIEJSKO-AKADEMICKIEGO PROJEKT MODERNIZACJI UL. EMILII PLATER WRAZ Z SYSTEMEM ROWERU MIEJSKO-AKADEMICKIEGO ETAPY ROZWOJU SYSTEMU ROWERU MIEJSKO-AKADEMICKIEGO I etap: uruchomienie wypożyczalni rowerów w rejonie Pl. Politechniki i Dw. Śródmieście, uruchomienie systemu bezobsługowego, zakup 70 rowerów II etap rozwój systemu dróg rowerowych – połączenie wszystkich obiektów PW uruchomienie kolejnych wypożyczalni rozwój parku rowerowego Konferencja Naukowo – Techniczna Miasto i Transport 2007

Konferencja Naukowo – Techniczna Miasto i Transport 2007 PROJEKT MODERNIZACJI UL. EMILII PLATER WRAZ Z SYSTEMEM ROWERU MIEJSKO-AKADEMICKIEGO WIEDEŃ Konferencja Naukowo – Techniczna Miasto i Transport 2007

Konferencja Naukowo – Techniczna Miasto i Transport 2007 PROJEKT MODERNIZACJI UL. EMILII PLATER WRAZ Z SYSTEMEM ROWERU MIEJSKO-AKADEMICKIEGO BRUKSELA Konferencja Naukowo – Techniczna Miasto i Transport 2007

Konferencja Naukowo – Techniczna Miasto i Transport 2007 PROJEKT MODERNIZACJI UL. EMILII PLATER WRAZ Z SYSTEMEM ROWERU MIEJSKO-AKADEMICKIEGO KOPENHAGA Konferencja Naukowo – Techniczna Miasto i Transport 2007

Konferencja Naukowo – Techniczna Miasto i Transport 2007 PROJEKT MODERNIZACJI UL. EMILII PLATER WRAZ Z SYSTEMEM ROWERU MIEJSKO-AKADEMICKIEGO FRANKFURT Konferencja Naukowo – Techniczna Miasto i Transport 2007

Program promocji ruchu rowerowego PROJEKT MODERNIZACJI UL. EMILII PLATER WRAZ Z SYSTEMEM ROWERU MIEJSKO-AKADEMICKIEGO Program promocji ruchu rowerowego Grant Rektora realizowany przez KNIK w okresie jesień 2007 – wiosna 2008 Realizowane (i planowane) działania: Inwentaryzacja europejskich rozwiązań dot. roweru miejskiego Zakup 10 rowerów- listopad 2007. Badanie preferencji studentów odnośnie ruchu rowerowego - do końca 2007r. Uruchomienie pilotowego systemu wypożyczania rowerów na Politechnice Warszawskiej – kwiecień/maj 2008. Sprawdzenie efektów programu pilotowego - do końca sierpnia 2008. Konferencja Naukowo – Techniczna Miasto i Transport 2007

Ul. E. PLATER - NOAKOWSKIEGO PROJEKT MODERNIZACJI UL. EMILII PLATER WRAZ Z SYSTEMEM ROWERU MIEJSKO-AKADEMICKIEGO PROJEKT ZMIANY ORGANIZACJI RUCHU NA Ul. E. PLATER - NOAKOWSKIEGO Konferencja Naukowo – Techniczna Miasto i Transport 2007

WARIANTY ROZWIĄZANIA PRZEKROJU POPRZECZEGO: PROJEKT MODERNIZACJI UL. EMILII PLATER WRAZ Z SYSTEMEM ROWERU MIEJSKO-AKADEMICKIEGO WARIANTY ROZWIĄZANIA PRZEKROJU POPRZECZEGO: 1 2 3 4 Konferencja Naukowo – Techniczna Miasto i Transport 2007

Konferencja Naukowo – Techniczna Miasto i Transport 2007 PROJEKT MODERNIZACJI UL. EMILII PLATER WRAZ Z SYSTEMEM ROWERU MIEJSKO-AKADEMICKIEGO WARIANT POSTULOWANY ZALETY: obsługa celów podróży – obiekty PW po stronie zachodniej przejazd przez Al. Jerozolimskie – możliwy tylko po stronie zachodniej wprowadzenie uspokojenia ruchu – zwężenie szerokości jezdni dla ruchu samochodowego zapewnienie wysokiego poziomu brd – ruch rowerowy (i pieszy) oddzielony od samochodowego uwzględnienie potrzeb parkingowych – po wschodniej stronie ulicy więcej miejsc do parkowania walory estetyczne - po zachodniej stronie ulicy wytworzenie przyjaznej przestrzeni bez samochodów Konferencja Naukowo – Techniczna Miasto i Transport 2007

PRZYKŁADOWE ELEMENTY PROJEKTU: PROJEKT MODERNIZACJI UL. EMILII PLATER WRAZ Z SYSTEMEM ROWERU MIEJSKO-AKADEMICKIEGO PRZYKŁADOWE ELEMENTY PROJEKTU: Skrzyżowanie Al. Jerozolimskich i ul. Emilii Plater Konferencja Naukowo – Techniczna Miasto i Transport 2007

PRZYKŁADOWE ELEMENTY PROJEKTU: PROJEKT MODERNIZACJI UL. EMILII PLATER WRAZ Z SYSTEMEM ROWERU MIEJSKO-AKADEMICKIEGO PRZYKŁADOWE ELEMENTY PROJEKTU: Wlot na skrzyżowanie Al. Jerozolimskich z ul. Emilii Plater Konferencja Naukowo – Techniczna Miasto i Transport 2007

PRZYKŁADOWE ELEMENTY PROJEKTU: PROJEKT MODERNIZACJI UL. EMILII PLATER WRAZ Z SYSTEMEM ROWERU MIEJSKO-AKADEMICKIEGO PRZYKŁADOWE ELEMENTY PROJEKTU: Skrzyżowanie ul. Emilii Plater, Noakowskiego z ul. Koszykową Konferencja Naukowo – Techniczna Miasto i Transport 2007

Konferencja Naukowo – Techniczna Miasto i Transport 2007 PROJEKT MODERNIZACJI UL. EMILII PLATER WRAZ Z SYSTEMEM ROWERU MIEJSKO-AKADEMICKIEGO ZIDENTYFIKOWANE PROBLEMY: PRZEPISY WYKONAWCZE DOT. PROJEKTOWANIA Konferencja Naukowo – Techniczna Miasto i Transport 2007

Jest to niczym nieuzasadniona i niepotrzebna strata czasu !!! PROJEKT MODERNIZACJI UL. EMILII PLATER WRAZ Z SYSTEMEM ROWERU MIEJSKO-AKADEMICKIEGO ZIDENTYFIKOWANE PROBLEMY: PRZEPISY WYKONAWCZE DOT. PROJEKTOWANIA Istniejące przepisy wykonawcze: w sposób niejednoznaczny określają warunki techniczne jakim powinny odpowiadać trasy rowerowe, w zakresie wymagań są niedostosowane do potrzeb projektowania modernizacji (przekształceń) ulic śródmiejskich, szczególnie w zakresie projektowania rozwiązań dla ruchu rowerowego. W praktyce oznacza to: ograniczenie swobodnego kształtowania przestrzeni ulicy – realizacji przyjętej strategii transportowej, ograniczenie rozwoju ruchu rowerowego. W rezultacie przekształcenie przestrzeni śródmiejskiej ulicy o ruchu uspokojonym (30 km/h) wymaga angażowania urzędników Ministerstwa Infrastruktury do uzyskania odstępstw od przepisów. Jest to niczym nieuzasadniona i niepotrzebna strata czasu !!! Konferencja Naukowo – Techniczna Miasto i Transport 2007

Konferencja Naukowo – Techniczna Miasto i Transport 2007 PROJEKT MODERNIZACJI UL. EMILII PLATER WRAZ Z SYSTEMEM ROWERU MIEJSKO-AKADEMICKIEGO PODSUMOWANIE: Podstawowe efekty projektu: Stworzenie rozwiązań ułatwiających i zachęcających do korzystania z rowerów w podróżach na politechnikę, Promocja ruchu rowerowego w całym mieście, Przekształcenie przestrzeni ulic Emilii Plater i Noakowskiego (uporządkowanie przekroju, segregacja ruchu, ograniczenie natężeń ruchu, redukcja prędkości), Poprawa bezpieczeństwa ruchu, Pozytywny wpływ na środowisko naturalne i zdrowie mieszkańców Warszawy i użytkowników systemu transportowego, Poprawa wizerunku miasta i Politechniki Warszawskiej, Konferencja Naukowo – Techniczna Miasto i Transport 2007

Karolina Jesionkiewicz PROJEKT MODERNIZACJI UL. EMILII PLATER WRAZ Z SYSTEMEM ROWERU MIEJSKO-AKADEMICKIEGO Dwukierunkowy pas dla rowerów w ciągu ulic Emilii Plater i Noakowskiego Karolina Jesionkiewicz Krzysztof Masłowski Konferencja Naukowo – Techniczna Miasto i Transport 2007