Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Psychologia Psycho – dusza Logos- wiedza.
Advertisements

Projekt Miasta Ruda Śląska/Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i współfinansowany ze środków.
Komunikacja interpersonalna
AUTOPREZENTACJA.
Opracowali: Łukasz Wasiak Mateusz Frydrycki
Jak uniknąć większości gaf
Etykieta studenta Tutorial I.
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
Emocje i uczucia Stres opracowała dr Agata Gąsiorowska
AUTOPREZENTACJA.
AUTOPREZENTACJA.
Jak zdobyć wymarzoną pracę
Jak dobrze zaprezentować się pracodawcy ?
Napięcie emocjonalne i stres
Spotkanie z rodzicami klas maturalnych
Jak prezentować.
Techniki Prezentacji Microsoft Student Consultant
Planowanie i przygotowanie wystąpień publicznych
Wystąpienia publiczne.
Jak budować pozytywny wizerunek placówki?
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA krok po kroku
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
FRUSTRACJA – reakcja organizmu na przeszkodę
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa I.
Przygotowanie wystąpienia publicznego
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
Autoprezentacja.
Komunikacja niewerbalna mowa ciała i nie tylko
MOWA CIAŁA.
Stres – jak sobie z nim radzić?
Inwentyka, twórcze rozwiązywanie problemów
Umiejętność obserwacji.
Jak Cię widzą, tak Cię piszą.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
KIEROWANIE WŁASNYM ROZWOJEM – WARUNEK SUKCESU ŻYCIOWEGO
Autor: Grzegorz Rogala, ”Concordia – Konsorcjum szkoleniowe” www
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Autoprezentacja eMKa Konsulting.
Komunikacja i jej formy :
Bariery komunikacyjne
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
Metody komunikowania się
Metody komunikowania się.
Metody komunikacji ludzi
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA Moje przygotowanie. Mój cel  Przed rozmową istotne jest określenie stanowiska pracy, które chcę zdobyć oraz uświadomienie sobie.
MOTYWACJA DROGĄ DO SUKCESU
Stres choroba „stulecia”
Stres Opracowanie: Natalia Niebylska Weronika Bednarek Kl. IG.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
INFORMACJE TEORETYCZNE Projekt edukacyjny „Jak młodzież z naszego gimnazjum radzi sobie ze stresem ?”
Komunikacja: proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty,
KOMUNIKACJA CZYLI POROZUMIEWANIE SIĘ Z LUDŹMI
5 grzechów rozmowy kwalifikacyjnej. GRZECHÓW ROZMOWY KWALIFIKACYJNEJ ROZMOWA KWALIFIKACYJNA – jeden z ważniejszych etapów procesu rekrutacyjnego, decydujący.
Stres w pracy nauczyciela
„Sposoby radzenia sobie ze stresem”
Wystąpienia publiczne Akcja Masz Głos, Masz Wybór
Szkodliwość hałasu w szkole
STRÓJ GALOWY czyli jak się ubierać, a jak nie podczas uroczystości szkolnych w IV LO – poradnik dla klas pierwszych (i nie tylko)
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Zapis prezentacji:

Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp. Autoprezentacja Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.

Autoprezentacja Spis treści: Czym jest stres? Metody zwalczania stresu Komunikacja Oficjalny strój Zasady wystąpień publicznych

stres to reakcja organizmu na wszelkie stawiane mu wymagania

Stres niektóre objawy stresu: reakcje psychofizyczne – napięcie, bóle mięśni, usztywnienie postawy ciała, nerwowe tiki, drżenie rąk, suchość w gardle, mdłości, pocenie się, swędzenie skóry, ból głowy, biegunka, częste oddawanie moczu… objawy behawioralno – emocjonalne – szybkie niespokojne poruszanie się lub mówienie, poczucie zmęczenia, apatii, lęku, paniki, plączący się język, zachowania mające ukoić nerwy (brzdąkanie palcami, palenie papierosów),kłopoty z pamięcią, wybuchy emocjonalne itp..

Stres siła pobudzenia stresowego - mobilizacja do działania w trudnej sytuacji

stresory to czynniki, bodźce wywołujące stres

odporność psychiczna i temperament osoby wysokoreaktywne Stres rodzaj i siła stresora odporność psychiczna i temperament osoby wysokoreaktywne osoby niskoreaktywne

Stres perfekcjonizm - narzucanie sobie wysokich wymagań i przekonanie, że wynik nie jest dość zadawalający surowa ocena siebie: powinienem zrobić to lepiej powinienem się bardziej wysilić to nie jest wystarczająco dobre powinienem zrobić to szybciej powinienem sprawić innym większą przyjemność

Komunikacja 2/3 komunikacji ma charakter niewerbalny (znaczenie mają słowa, ale również wygląd, zachowanie, sposób poruszania) wg. antropologa Alberta Merabiana wrażenie, jakie wywieramy na innych zależy od tego: co widać - 55% co słychać - 38% co mówimy - 7%

Komunikacja Ocenianie ludzi, których pierwszy raz widzimy: efekt anielski (przypisanie pozytywnych cech) efekt diabelski (cechy negatywne i niepożądane) Pierwsze wrażenie czasem może być złudne!

Klasyczna elegancja stroju damskiego klasyczny kostium ze spodniami lub spódnicą (tuż przed kolano lub dłuższą) bluzka koszulowa buty z zakrytymi palcami i piętami obowiązkowe rajstopy (bez względu na porę roku) stonowane kolory, dodatki nierzucające się w oczy czego należy unikać dzinsów wzorzystych, świecących materiałów eksponowania ciała (duże dekolty, prześwitujące bluzki, itp.)

Klasyczna elegancja stroju męskiego garnitur stonowany, jednorzędowy koszula, krawat skórzane, zawiązywane buty skarpetki dobrane do koloru spodni jednorodne dodatki /pasek, zegarek, spinki, teczka/ Wskazana odzież elegancka, konserwatywna, dobra jakościowo!

Zasady wystąpień publicznych przemawiający nie może żądać od słuchaczy uwagi, musi ją zdobyć przez: kontakt wzrokowy uporządkowanie (realizacja celów) żywość, ekspresję przekazu angażowanie słuchacza głośność, zrozumienie, poprawność językową

Zasady wystąpień publicznych reakcje słuchacza: podporządkowanie się mówcy, bierność opór (nie będzie mi mówił, co mam robić) nuda (nie jestem w stanie się zainteresować, wiem to wszystko) zniecierpliwienie (po co tu siedzę, mógłbym teraz) myślenie „konkurencyjne” (wiem to samo, niech mnie nie poucza)

Zasady wystąpień publicznych czytelne sygnały mowy ciała: kontakt wzrokowy tempo wypowiedzi swobodna gestykulacja opanowanie odpowiedni ubiór mimika (uśmiech, żywe spojrzenie, ruchliwe wargi)

Zasady wystąpień publicznych Przygotowanie wystąpienia: sformułować cel, sprecyzować odbiorcę, określić zakres i czas wypowiedzi, przygotować przesłanie, motyw, najważniejszą myśl wystąpienia, zakończyć prezentację mocnym sloganem, krótkim cytatem, mądrą myślą, podziękowaniem za uwagę.

Zasady wystąpień publicznych Taktyki autoprezentacyjne: ukazywanie siebie w korzystnym świetle demonstrowanie pewnych postaw wykonywanie drobnych przysług i życzliwych gestów w celu budowania atmosfery zaufania wykorzystanie elementów związanych z wyglądem zewnętrznym wykorzystanie mowy ciała (gesty, mimika, spojrzenia, rezonans emocjonalny)

Dziękuję za uwagę www.womgorz.edu.pl