III SPOTKANIE EKSPERCKIE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
FIRMY Badanie przeprowadzone przez: ASM- Centrum Badań i Analiz
Advertisements

Irena Wóycicka Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową
Prezentacja Konkursu TERAZ POLSKA
MENEDŻER JAKOŚCI.
AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELI PRZEGLĄD ROZWIĄZAŃ PRAWNYCH W EUROPIE
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
Metoda Development Center w praktyce
system zarządzania zasobami ludzkimi
Zespół opiniodawczo-doradczy do spraw statusu zawodowego nauczyciela „ Jaki status dyrektora szkoły?” Warszawa, 21 lipca 2010 r.
Jak prawidłowo publikować wyniki badań? Mgr Magdalena Szpunar.
Kobiety w biznesie dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek
„Moje dziecko i Internet”
M I N I S T E R S T W O NAUKI I INFORMATYZACJI Przebieg realizacji zasad i trybu doboru ekspertów w pilotażowym projekcie Foresight w dziedzinie ZDROWIE.
1 Zdrowie i Życie Wyniki i d oświadczenia z pracy panelu głównego Zdrowie i życie Andrzej Matczewski, Iwona Nowicka.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
Pracownia Ewaluacji Jakości Kształcenia
Specjalność: Metody i systemy wspomagania decyzji II
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
O pożytkach z badań satysfakcji użytkowników biblioteki Omówienie ankiety SPB oraz sposobów analizy uzyskanych z niej danych Dariusz Wojakowski AKADEMIA.
Statystyka szkolna wskaźniki efektywności nauczania
PRAWNE I ETYCZNE ASPEKTY PSYCHOLOGII TRANSPORTU
Jak ubiegać się o pracę Opis warsztatów dla nauczycieli – członków Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS.
STOP.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Ankieta została przeprowadzona wśród uczniów klas pierwszych w listopadzie 2013 r., przez uczennice klasy 3B: Annę Klecuń, Karolinę Gaczoł i Martę Eljaszewicz.
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
Psychometryczna ocena upośledzenia umysłowego
Czynniki wpływające na atrakcyjność zajęć internetowych
Program profilaktyki i wczesnego wykrywania nowotworów jelita grubego
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
O teście Aptis Globalny test z języka angielskiego opracowany przez British Council Test kompetencji w języku angielskim dla osób dorosłych (16+) Oparty.
VII OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA KADRY KIEROWNICZEJ OŚWIATY OSKKO,
Szkolenia, Coaching, PR.
OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA BIBLIOTEKARZY
ROI w szkoleniach – rentowność inwestycji rozwojowych
Kryzys pod kontrolą? Ryzyko jako stały element zarządzania firmą II Kongres Dyrektorów Finansowych Sheraton Warsaw Hotel, 28 kwietnia r.
„Student jako konsument na rynku multimediów”
Prezentacja Programu Everything DiSC Facilitation System
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Metody zbierania danych empirycznych
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Ewaluacja Mały Mistrz 2014 Wrocław,
XX SESJA DO SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY. Nie ma nie-polityki. Wszystko jest polityką. Thomas Mann.
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
Ankieta nt. wolontariatu
Ankieta INER „Rodzina i metody jej planowania”
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Dostępność Internetu a wyniki egzaminów próbnych Dr Jacek Stańdo Politechnika Łódzka.
Firmy w polskich parkach i inkubatorach technologicznych w 2013 roku Opracowanie: Aneta Milczarczyk Marzena Mażewska Anna Szynka.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Wyniki ankiety dla uczniów Gimnazjum w Starym Kurowie.
Podsumowanie ankiet na temat szkolnego systemu oceniania Ankietę przeprowadzono w kwietniu 2012 r. wzięło w niej udział 13 nauczycieli ZSP w Gietrzwałdzie.
Alternatywny slajd początkowy – animacja logotypu załączona jako film, w trybie prezentacji animację należy uruchomić poprzez kliknięcie w grafikę.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
Ankieta Oceny Zajęć 2014/2015. Na zakończenie każdego z semestrów w roku akademickim 2014/2015 tj. w terminie 2 lutego marca 2015 oraz 8 czerwca.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR: STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
OCHRONA PRAW WIERZYCIELI W KONTEKŚCIE POŻYCZEK CHWILÓWKOWYCH Na podstawie wyników badań
Analiza wyników ankiety na temat Internetu Opracowali D.Gliniak i B.Prus Zespół Szkół Budowlanych im. Generała Józefa Bema we Wrocławiu.
- wsparcie pracodawców i ich pracowników Kielce, 28 czerwca 2016 r.
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród studentów w roku akademickim 2016/2017 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród studentów w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Zapis prezentacji:

III SPOTKANIE EKSPERCKIE Narzędzia selekcji menedżerów stosowane w Polsce Serock, 15.09.2009

Ankieta: Narzędzia selekcji menedżerów stosowane w Polsce Adresaci ankiety: pracownicy działów HR Ankieta była dostępna na stronie internetowej Instytutu od kwietnia do czerwca 2009 Analiza statystyczna została przeprowadzona na podstawie danych uzyskanych od 84 osób

WYNIKI BADANIA

Kryteria wyboru metod selekcyjnych dla stanowisk menedżerskich Dominują trzy kryteria w wyborze metod selekcyjnych: zakres wymaganych kompetencji obowiązki na danym stanowisku cechy kandydata pożądane przez przełożonego. Mniej niż 50% organizacji uwzględnia koszty selekcji w wyborze metod. Wyniki te sugerują, że: nie we wszystkich organizacjach podchodzi się systemowo do budowania systemów selekcyjnych, nie we wszystkich organizacjach uwzględnia się opłacalność stosowanych systemów selekcyjnych.

Metody wykorzystywane w procesie selekcji Najczęściej stosowane metody w procesie selekcji menedżerów to: wywiad strukturalizowany, wywiad spontaniczny. Około 30% organizacji w selekcji menedżerów korzysta jedynie z wywiadów, nie sięgając po bardziej zaawansowanych techniki, takie jak testy i AC. W około 28% AC nie stosuje się żadnych testów, co ogranicza ich skuteczność selekcyjną.

Wykorzystywanie w firmach testów dostępnych na rynku Żaden z testów nie osiągnął pozycji dominującej w zastosowaniu do selekcji menedżerów. Z ogólnie dostępnych testów do najczęściej wykorzystywanych należą: Extended Disc, NEO-FFI, EPQ-R, MBTI, APIS. Wbrew powszechnym opiniom, jakość trzech popularnych testów, tj. Extended Disc, MBTI, Thomas International, jest wątpliwa, gdyż testy te nie spełniają warunków dla predyktywnych testów psychologicznych. Niektóre popularne testy mają małą moc predyktywną (np. NEO-FFI r <0.26, tj. 7%)

Liczba stosowanych testów Liczba testów stosowanych w procedurze selekcyjnej Liczba stosowanych testów % osób 45 1 27 2 12 pow. 2 16 Metodologia i praktyka badań psychologicznych zawierają wymóg stosowania większej liczby metod diagnozujących te same zmienne, aby zwiększyć trafność prognostyczną. Z przeprowadzonej ankiety wynika, iż: 45% osób nie wykorzystuje testów w procesie selekcyjnym – deklarowana częstotliwość stosowania testów w selekcji menedżerów jest stosunkowo niska. Zaledwie 16% osób zadeklarowało używanie w procedurze selekcyjnej więcej niż dwóch testów.

Testy autorskie W firmach wykorzystywane są testy autorskie. Najczęściej badają one takie obszary, jak: kompetencje, osobowość wiedzę. Powstaje pytanie, czy testy te zostały poddane odpowiedniej weryfikacji empirycznej.

Walidacja stosowanych metod prawie nieobecna Około ¾ badanych stwierdziło, że nie przeprowadza żadnych badań sprawdzających efektywność stosowanej procedury selekcyjnej. Konsekwencją takiego działania może być używanie metod selekcyjnych, które się nie sprawdzają.

Ocena procedury selekcyjnej menedżerów stosowana w firmie Wśród badanych dominuje optymizm co do przydatności procedur selekcyjnych, ponieważ aż 95% respondentów oceniło je jako zawsze lub zwykle się sprawdzające. Skoro ¾ badanych zadeklarowało, że nie przeprowadza żadnych badań sprawdzających efektywność procedur selekcyjnych, to pojawia się pytanie, czy ten optymizm oparty jest na solidnych podstawach?

Ocena procedury selekcyjnej w odniesieniu do stosowanych metod selekcyjnych Zawsze się sprawdza Procedura selekcyjna oparta tylko na wywiadzie została oceniona niżej niż stosowanie wywiadu i AC. Pozostałe różnice nie były statystycznie istotne.

Wnioski Zbyt wiele organizacji stosuje testy nie zweryfikowane pod kątem jakości dostarczanych informacji. Trafność fasadowa nie wystarcza. Deklarowany duży optymizm co do efektywności procedur selekcyjnych powinien być weryfikowany empirycznie. Można podnieść skuteczność selekcji menedżerów poprzez zastosowanie odpowiednio dobranego zestawu narzędzi. Istnieje potrzeba budowy testów selekcyjnych na stanowiska menedżerskie. Istnieje potrzeba analizy efektywności kosztowej procedur selekcyjnych.

Rekomendowany model wielofazowej selekcji Faza I Faza II Faza III Analiza dokumentów Oceny pracownicze Badania opinii pracowniczej Rozmowa kwalifikacyjna Testy psychologiczne Testy kompetencyjne Testy wiedzy 0cena 360 Assessment Center/Development Center Diagnoza indywidualnych preferencji i aspiracji zawodowych