„Matka natura nam wynagrodzi jeśli z przyrodą będziemy w zgodzie”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TO NIE KRASNOLUDKI PALĄ ŚMIECI!
Advertisements

Nadeszła kolejna edycja akcji Sprzątanie Świata
EFEKT CIEPLARNIANY ( efekt szklarni )
LASY.
Witam, nazywam się Liwia Gaca.
Przygotował Wiktor Staszewski
TEMAT: PODSTAWOWE ŹRÓDŁA I SKUTKI ZANIECZYSZCZEŃ ATMOSFERY
„Zostań tropicielem dzikich wysypisk śmieci”
Skażenie wód metalami ciężkimi (ołowiem, rtęcią, kadmem) stosowanymi w przemyśle i substancjami wypłukiwanymi z hałd odpadowych.
LAS ZIELONE PŁUCA ZIEMI.
„Lider Lokalnej Ekologii” „CIEPŁO TWOJEGO DOMU”
Człowiek zmienia środowisko swojego życia.
Zanieczyszczenia środowiska naturalnego
Nasz priorytet – to ochrona środowiska …..Człowieku! Obudź się! Czy musisz być głuchy na Ziemi wołanie? Ważne problemy masz do rozwiązania. Pamiętaj trując.
Autor: Jacek Kukawski III a
Pole prostokąta i kwadratu
Woda – Najpopularniejszy związek chemiczny
Opiekun: mgr Monika Frukowska , mgr Renata Gut
Adriana Białobrzeska Lat 15 Klasa IIe Publiczne Gimnazjum nr.1 w Łomży im. Noblistów Polskich ul. Reymonta 9.
Nasza Błękitna Planeta
ŚWIATOWY DZIEŃ ZIEMI 2011 pod hasłem „Las całkiem blisko nas".
Zagrożenia cywilizacyjne: dziura ozonowa, efekt cieplarniany, zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, kwaśne deszcze. Grzegorz Wach kl. IV TAK.
Stan edukacji leśnej w polskich szkołach
Akcja Sprzątania Świata Zespół Szkół nr2 im.A.Świętochowskiego
Przed Po Od 2011 roku trwa w szkole zbiórka baterii które na podstawie umowy odbiera Organizacja Odzysku S.A. Reba.
Źródła i rodzaje zanieczyszczeń powietrza
Przyczyny i skutki zanieczyszczenia środowiska
Ziemia – planeta ludzi.
Czyli krótka lekcja o ochronie środowiska.
Pracę wykonała: Karolina Greniuk.
ZANIECZYSZCZENIE GLEBY
Nie bądź Łoś posprzątaj coś !
Wpływ zanieczyszczeń wody na środowisko
Lasy – zielone płuca świata
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „CZYSTA MAŁOPOLSKA”
Kto jest przyjacielem lasu ?
Kto jest przyjacielem lasu ?
Kto jest przyjacielem lasu?
Kto jest przyjacielem lasu?
Zapraszam do wspólnej wycieczki po lesie w Sobiatynie
ŹRÓDłA ENERGII Prezentacja wykonana na zajęciach informatycznych przez uczniów klas 0-III w ramach projektu SMS.
PRZYJACIEL LASU Przygotowała Natalia Hadacz
Kto jest przyjacielem lasu?
,,Kto jest przyjacielem lasu’’
Grupa Chemiczna.
Jak chronić Ziemię? Projekt edukacyjny w klasie II szkoły podstawowej.
Przyjaciel lasu ze mnie jest !
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
WODA Maja Janiszewska kl. VI c, SP-45.
Badanie wód jezior lobeliowych
Siły natury (zdjęcie wodospadu).
WPŁYW CZŁOWIEKA NA KLIMAT
Zanieczyszczenie powietrza
Projekt otrzymał wsparcie finansowe Unii Europejskiej. Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi wydawca. Narodowa Agencja Programu Erazmus.
Zanieczyszczenia wody
OKA Ż KULTUR Ę I CHRO Ń NATUR Ę bo nasza gmina już być zaczyna.
Ekologia Prezentacja.
Co to jest ekologia? Ekologia- nauka o budowie i funkcjonowaniu środowiska naturalnego, zajmująca się badaniem zależności pomiędzy organizmami żywymi,
Ekologia wokół nas..
Efekt cieplarniany.
Chcemy być szczupli, zdrowi i mądrzy. Warsztaty Ekologiczne Dbamy o naszą Ziemię.
EKOLOGIA.
Dlaczego warto sadzić i chronić drzewa?
Efekt cieplarniany.
Najpopularniejsze zanieczyszczenia powietrza
„LAS CAŁKIEM BLISKO NAS”
„ZASOBY WODY W PRZYRODZIE I WPŁYW CZŁOWIEKA NA ICH POZIOM”
Wpływ człowieka na środowisko
Departament Zrównoważonego Rozwoju Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu
Smog, efekt cieplarniany i dziura ozonowa
Zapis prezentacji:

„Matka natura nam wynagrodzi jeśli z przyrodą będziemy w zgodzie” J.Kasperkowiak

Zmiany spowodowane działalnością człowieka Ziemia to nasza planeta. Żyją na niej ludzie, rośliny i zwierzęta. Ludzie jednak stworzyli zagrożenie dla całej przyrody. Często niszczą środowisko, w którym żyją. Ścieki z zakładów przemysłowych i gospodarstw domowych zatruwają wodę w rzekach, jeziorach i stawach. Dymy z kominów zanieczyszczają powietrze. Wysypiska śmieci powodują skażenie gleby. A my oddychamy zatrutym powietrzem, pijemy zanieczyszczoną wodę, jemy żywność, która nam szkodzi i toniemy w śmieciach. W zatrutym środowisku chorują ludzie, giną rośliny i zwierzęta . Na szczęście ludzie zrozumieli, że niszcząc Ziemię niszczą siebie i wiedzą, że nadal są częścią środowiska i powinni umieć w zgodzie z nim żyć.

Krajobraz całkowicie przekształcony Krajobraz częściowo przekształcony Krajobraz naturalny

Negatywne wpływy człowieka na środowisko przyrodnicze nielegalne wysypiska śmieci zanieczyszczenia wód wycinka lasów pozyskiwanie terenów pod osiedla kopalnie piasku na terenach rolniczych stosowanie nawozów sztucznych wypalanie traw

Nielegalne wysypiska śmieci

Pozyskiwanie terenów pod osiedla

Wycinka lasów Zanieczyszczenie wód

Czy wiesz, że...? Z powodu picia zanieczyszczonej wody umiera co roku w krajach Trzeciego Świata 25 mln ludzi. Dzięki wodzie komórki zachowują właściwe wymiary i kształty. Liście roślin zawierają 80-90% wody, ślimak – 84%, a komórki glonu do 98%. Woda uczestniczy w regulacji temperatury, ciśnienia wewnątrzustrojowego itp. Najsuchszym miejscem na świecie jest pustynia Atacama w Chile, gdzie nie spada ani jedna kropla deszczu

Wypalanie traw

Czy wiesz, że...? Już samo przebywanie w zamkniętym pomieszczeniu powoduje zwiększenie w nim ilości pary wodnej, dwutlenku węgla i innych substancji. W rzadko i źle wietrzonych mieszkaniach znacznie częściej występują zarodniki grzybów i roztocza należące do pajęczaków. Najgroźniejszymi dla naszego zdrowia substancjami zanieczyszczającymi powietrze w domu są: tlenek węgla, dym tytoniowy i radon.

Kopalnie piasku na terenie rolniczym wcześniej teraz

Pozytywne wpływy człowieka na środowisko przyrodnicze segregacja śmieci oczyszczalnie ścieków kontrolowane wysypiska śmieci obszar chroniony krajobrazowy: Kozienicki Park Krajobrazowy przydomowe oczyszczalnie ścieków kolektory słoneczne wykorzystanie kompostowników jak naturalnych nawozów

Segregacja śmieci

Kozienicki Park Krajobrazowy

Czy wiesz, że...? Przeciętne drzewo liściaste wydziela ok. 370 l tlenu na godzinę. 1 ha boru sosnowego to 70-150 km² powierzchni asymilacyjnej. Bór taki pochłania 150-200 t dwutlenku węgla, produkując ok. 13 t masy organicznej rocznie. W 1 m³ powietrza leśnego jest 46-70 razy mniej organizmów chorobotwórczych niż w powietrzu miejskim. Sosna, brzoza i jałowiec wytwarzają wokół siebie 3-5 metrową strefę wolną od bakterii.

Kolektory słoneczne

Kompostowniki

,,Dla Ziemi, dla siebie” Uczniowie naszej szkoły również chcieli się włączyć w ochronę środowiska, dlatego został przeprowadzony konkurs ekologiczny pt.,,Dla Ziemi, dla siebie” . Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem o czym świadczy duża ilość ciekawych prac wykonanych przez uczniów. Trudno było wyłonić zwycięzcę, gdyż wszystkie prace były doskonałe. Starannie wykonane dowolną techniką plakaty zostały wywieszone na szkolnej tablicy.

Prace z konkursu ekologicznego ,,Dla Ziemi, dla siebie”

Dzień Ziemi W naszej szkole z okazji Dnia Ziemi została przygotowana gazetka ścienna. Jest to bardzo ważne święto ekologiczne, dlatego chcielibyśmy, aby uczniowie wiedzieli coś więcej na jego temat. Ta gazetka miała również uświadomić młodym ludziom, że Ziemia jest tylko jedna i trzeba o nią dbać. Myślę, że dzięki tej pracy każdy ma teraz większą wiedzę na temat Dnia Ziemi i jest świadomy tego, że trzeba chronić nasza planetę.

Gazetka ścienna z okazji Dnia Ziemi

Dlaczego kolektory słoneczne są czarne? Aby przekonać się dlaczego kolektory słoneczne są czarne zostało przeprowadzone doświadczenie, które nam to wyjaśni. Przedmioty potrzebne do doświadczenia: dwa termometry biała i czarna kartka

1.Układam termometry na słońcu 2.Pierwszy przykrywam białą kartką, a drugi czarną

3.Po 15 minutach sprawdzam temperaturę na obu termometrach Na pierwszym termometrze temperatura jest znacznie mniejsza niż na drugim. Wyjaśnia nam to, że czarny kolor przyciąga promienie słoneczne, dlatego kolektory słoneczne są czarne.

Czy w naszej okolicy występują kwaśne deszcze? Aby dowiedzieć się czy w naszej okolicy występują kwaśne deszcze zostało przeprowadzone doświadczenie, które nam to wyjaśni. Przedmioty potrzebne do doświadczenia: słoik papierki wskaźnikowe (lakmusowe)

2.Po tygodniu sprawdzam ilość wody deszczowej 1.Układam słoik w niezasłoniętym miejscu, aby zebrała się w nim woda deszczowa 2.Po tygodniu sprawdzam ilość wody deszczowej

Wniosek: w mojej okolicy występują kwaśne deszcze 3.Za pomocą papierków wskaźnikowych sprawdzam kwasowość wody deszczowej 4.Oto wynik jaki otrzymałam Wniosek: w mojej okolicy występują kwaśne deszcze

Jakie zanieczyszczenia występują w mojej okolicy? Aby się dowiedzieć jakie zanieczyszczenia występują w mojej okolicy zostało przeprowadzone doświadczenie, które nam to wyjaśni. Przedmioty potrzebne do doświadczenia: słoik wata

1.Ustawiam słoik z watą w niezasłoniętym miejscu, aby zebrały się w nim zanieczyszczenia Wniosek: w mojej okolicy występuje niewielka ilość zanieczyszczeń w postaci pyłków. 2.Po tygodniu sprawdzam ilość zanieczyszczeń. Oto wynik jaki otrzymałam:

Dziękuję za obejrzenie prezentacji autor: Anna Duchnik