Metodyki zarządzania projektami

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Metodyka Prince 2 Wprowadzenie.
Advertisements

Kamil Markuszewski Mateusz Mikłuszka
Plan gospodarowania wodami – harmonogram i planowane prace
Zmiany w projektach w ramach PO KL
Analiza ryzyka projektu
Planowanie zadań i metody ich obrazowania
Zarządzanie przedsięwzięciami i PRINCE2
Zarządzanie projektami – pojęcia
Zarządzanie projektami – controlling data: Katedra Nauk Społecznych wykładowca: dr Małgorzata Madej.
Projektowanie Aplikacji Komputerowych
PLANOWANIE w QMS zgodnym z ISO 9001 Jacek Węglarczyk.
Inżynieria oprogramowania II Wykład 10 PRINCE2 i TSP
Zarządzanie przedsięwzięciami i PRINCE2
Zasady metodyki Prince 2
HARMONOGRAM PROCESU UDZIAŁU SPOŁECZEŃSTWA - ZESTAWIENIE DZIAŁAŃ, KTÓRE NALEŻY PRZEPROWADZIĆ W DRODZE KONSULTACJI Opracowanie: Ksenia Starzec-Wiśniewska.
SCHEMATY REALIZACJI PRZEDSIĘWZIĘĆ BUDOWLANYCH
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Bardzo ważnym elementem metodologii projektowania systemów informatycznych jest PMBoK PMBoK (ang. Project Management Body of Knowledge) jest zbiorem standardów.
Specjalista do spraw odnawialnych źródeł energii
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Zarządzanie projektami
Projekt „Drogowskaz dla NGO”
Schemat przygotowywania wniosku o dofinansowanie zgodnie z założeniami metodyki Zarządzania Cyklem Projektu Metodyka Zarządzania Cyklem Projektu pozwala.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Microsoft Solution Framework
Metodyki zarządzania projektami
Klucze do sukcesów w zarządzaniu
Zarządzanie projektami
Zarządzanie projektami
Ogólny plan procesu restrukturyzacji profilu działalności społeczno-gospodarczej spółdzielni socjalnych.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Planowanie przepływów materiałów
Wdrożenie outsourcingu
Uzasadnienie biznesowe
Metodyki wytwarzania i utrzymywania aplikacji
Koszty jakości w projektowaniu (Zofia Zymonik) 1.
Analiza kluczowych czynników sukcesu
1 Moduł IV. Obszar formułowania zadań budżetowych typu B.
Moduł III Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Wstęp do zarządzania projektami
Pojęcie sterowania przepływem produkcji
Projektowanie Aplikacji Komputerowych
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Korekcja, działania korygujące, działania zapobiegawcze
Zarządzanie projektami EFS Projekty, które przeszły wszystkie trzy etapy wyboru przedstawiane są komisji regionalnej do akceptacji Po otrzymaniu akceptacji.
2014 Rejestr Usług Rozwojowych - aktualny stan prac Warszawa, r. Rafał Kamiński.
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Sposoby doboru metod i narzędzi do komunikacji w zespole projektowym
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Zarządzanie wdrożeniem oprogramowania w organizacji w oparciu o metodykę ITIL Michał Majewski s4440 Praca magisterska napisana pod kierunkiem dr inż. Tomasza.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
Organizacja zespołu projektowego
Innowacyjne metody zarządzania jakością oprogramowania, Zarządzanie ryzykiem w metodyce PRINCE2 Jerzy Nawrocki
Zarządzanie ryzykiem w projektach Poznań, r.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
Przygotowanie projektów unijnych
Funkcja planowania.
Metodyka PRINCE 2 w zarządzaniu projektami informatycznymi administracji publicznej – inicjowanie projektu dr inż. Stefan Rozmus PRINCE2 Registered Practitioner.
IV Konferencja Naukowo-Techniczna "Nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie.
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Prezentacja biznesplanu
Zgłoszenie w ramach kategorii Wewnętrzne doskonalenie organizacji cc
Zgłoszenie w ramach kategorii Razem
Zapis prezentacji:

Metodyki zarządzania projektami Prince2

Zasady metodyki Prince 2 projekt jest skończonym zbiorem aktywności, mającym swój początek i koniec projekt musi być zarządzany tak, aby skończył się sukcesem właściwe zaangażowanie zainteresowanych stron, wszyscy muszą mieć pełną jasność po co dany projekt jest realizowany co zamierzamy osiągnąć jak zamierzamy to osiągnąć w jakim stopniu strony ponoszą odpowiedzialność za powodzenie projektu

Podstawą PRINCE 2 jest osiem procesów Przygotowanie założeń projektu Planowanie Konstruowanie projektu Strategiczne decyzje projektu Sterowanie etapem Zarządzanie wytwarzaniem produktów Zarządzanie zakresem etapu Zamykanie projektu

Przygotowanie założeń projektu Określenie zespołu zarządzania projektem i jego funkcji Dokument „Podstawowe założenia projektu” Określenie formuły organizacyjnej projektu Rejestr ryzyka Wstępny plan konstruowania projektu.

Planowanie projektu Projektowanie planu Określenie i analizowanie produktów Określenie działań i zależności pomiędzy nimi Szacowanie Harmonogramowanie Analizowanie ryzyk Kompletowanie planu

Inicjowanie projektu Obejmuje wszelkie działania przygotowujące i rozpoczynające realizację projektu Składowe procesu: planowanie jakości ustanowienie elementów sterowania projektem ustanowienie systemu dokumentacji Wynikiem procesu jest "dokument inicjujący" projekt

Strategiczne decyzje projektu Decyzja o rozpoczęciu konstruowania projektu Decyzja o realizacji projektu Decyzja o wprowadzeniu w życie planu kolejnego etapu lub planu awaryjnego Doraźne decyzje strategiczne Zatwierdzenie zamknięcia projektu

Sterowanie etapem Jest to główny mechanizm w projektach zgodnych z Prince2 Elementy składowe: zgoda na wykonanie grupy zadań ocena postępów rejestrowanie zagadnień projektowych (zmiany i decyzje) analizowanie zagadnień projektowych dokonywanie przeglądu stanu etapu raportowanie o ważnych zdarzeniach podejmowanie działań korygujących przenoszenie zagadnień projektowych na wyższy szczebel odbieranie wykonanej grupy zadań

Sterowanie etapem Jest to główny mechanizm w projektach zgodnych z Prince2 Elementy składowe: zgoda na wykonanie grupy zadań ocena postępów rejestrowanie zagadnień projektowych (zmiany i decyzje) analizowanie zagadnień projektowych dokonywanie przeglądu stanu etapu raportowanie o ważnych zdarzeniach podejmowanie działań korygujących przenoszenie zagadnień projektowych na wyższy szczebel odbieranie wykonanej grupy zadań

Zarządzanie wytwarzaniem produktu Jest to proces, który skupia się na tworzeniu, modyfikowaniu i uzyskiwaniu produktów projektu Elementy składowe procesu: sprawdzanie autoryzacji pakietów roboczych planowanie pracy zespołów kontrola wykonania prac kontrola spełniania kryteriów jakościowych raportowanie postępu realizacji zadań i jakości Kierownikowi projektu uzyskiwanie akceptacji produktu końcowego projektu

Zarządzanie zakresem etapu Celem tego procesu jest: zagwarantowanie, że wszystkie produkty zaplanowane dla bieżącego etapu zostały wykonane i spełniły określone dla nich kryteria jakości; dostarczenie informacji o harmonogramie, wynikach technicznych i budżecie; stworzenie mechanizmu ustanawiania tolerancji dla następnego etapu - tolerancja jest elementem sterowania określającym liczbowo wartości graniczne dla terminu i kosztów, poza które kierownik projektu nie może wyprowadzić projektu bez zgody komitetu sterującego; zapisanie wszelkich informacji lub doświadczeń zdobytych w trakcie realizacji projektu wpływających na kolejne etapy

Zarządzanie zakresem etapu Proces ten obejmuje następujące podprocesy: Planowanie etapu Uaktualnienia planu projektu Uaktualnienie uzasadnienia biznesowego projektu Uaktualnienie rejestru ryzyka Raportowanie końca etapu Opracowanie planu naprawczego

Zamykanie projektu Jest to proces przygotowujący projekt do zamknięcia w sposób uporządkowany Głównym celem procesu jest zagwarantowanie właściwego zakończenia projektu przed jego formalnym zamknięciem przez naczelne kierownictwo Elementy składowe: Przygotowanie projektu do zamknięcia Określanie działań następczych Przegląd oceniający projekt

Jednolity system dokumentacji projektów Prince2 wprowadza ujednolicony system dokumentacji, opierający się na 4 rodzajach dokumentów (podział rodzajowy): Teczka projektu Teczka etapu (teczki etapów) Teczka jakości Teczka merytoryczna

Teczka projektu Organizacja projektu Plany Uzasadnienie biznesowe Rejestr ryzyka Dokumenty dotyczące sterowania Lista produktów Sprawozdanie z nabytych doświadczeń

Teczka etapu Organizacja Plany Dziennik etapu Korespondencja Lista produktów

Teczka jakości Charakterystyka produktów Oceny jakości Zagadnienia realizacyjne (problemy) Rejestr problemów realizacyjnych Rejestr jakości

Teczka merytoryczna Elementy konfiguracji Rejestr konfiguracji Lokalizacja elementów Poprawki specyfikacji