WEBQUEST JOLANTA MUSIALIK KURS BELFER ONLINE 21/SM/K/2011

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Advertisements

Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
TEMAT: ŚWIĘTA WIELKANOCNE WebQuest skierowany jest dla uczniów klasy V Szkoły Podstawowej w Pielgrzymowicach. Stworzony został przez bibliotekarza i.
ENGLISH AROUND THE WORLD
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
GIMNASTYKA KOREKCYJNA DLA 6-LATKÓW
Segregacja to rewelacja WebQuest dla uczniów gimnazjum
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Budowa atomu Katarzyna Chojnacka.
WebQuest dla uczniów klasy IV Cyfrowa historia Jolanta Wuzik
Moja wymarzona podróż po Europie
2009- Rok Wojciecha Korfantego Polskiego przywódcy narodowego Górnego Śląska Strona GłównaStrona Główna/Wstęp/Zadanie/Procedura/Źródła/Ewaluacja/KonkluzjaWstępZadanieProceduraŹródłaEwaluacjaKonkluzja.
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
IWONA SOKOŁOWSKA-DZIUK KURS BELFER ON LINE
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
GIMNASTYKA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNA
WebQuest Tropem Pluszowego Misia A. Schneefuhs W. Koczubik.
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela Opracowanie.
Technologia informacyjna
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
Od maja 2002 r. do października 2003 r. trwała I edycja akcji "Szkoły z klasą". Wzięło w niej udział ponad 4,3 tys. szkół, z których 3118 zrealizowało.
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
TRZYMAJ FORMĘ.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Webquest Wojciech Korfanty
Trzymamy formę- zdrowy styl życia
Warzywa i owoce, czyli to co reguluje moje moce.
Wiem, co jem?! Webquest dla uczniów klasy VI szkoły podstawowej
Wprowadzenie Zadania O turnieju Źródła Ocenianie Organizatorzy.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 14 w Opolu jest mocno zaangażowana w procesie edukacji zdrowotnej i w związku z powyższym przeprowadzone zostały liczne.
Opracowała Agnieszka Balcerak
Propozycje tematów prac magisterskich
ZDROWY STYL ŻYCIA.
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
w praktyce pedagogicznej
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Aplikacje internetowe do wizualizacji tekstu
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Źródła energii na świecie
Szkoła Promująca Zdrowie
Znaczenie produktów zbożowych
WebQuest Król Maciuś I miał na imię Janusz
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
„CZY WIESZ CO JESZ ?” WebQuest dla uczniów szkoły ponadgimnazjalnej autor: Gabriela Gurgul Edukacja zdrowotna w ramach wychowania fizycznego.
Trzymaj Formę!-II edycja Zofia LIPKA – koordynator programu “Trzymaj Formę!”
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Web Quest dla uczniów klasy drugiej gimnazjum przygotowała: Marlena Partyka – Koperek.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
WebQuest Barbara Skoczewska. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
WAŻENIE TORNISTRÓW 2016.
prezentacji multimedialnej na konkurs „Tajemniczy świat Bałtyku”
Szkoła Promująca Zdrowie
« Szlachetne zdrowie-czy wiesz co jesz ? » WebQuest w ramach edukacji zdrowotnej Autor: Marta GAMBUTO.
WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
DLACZEGO RUCH JEST TAK WAŻNY DLA NASZEGO ZDROWIA ?
Zapis prezentacji:

WEBQUEST JOLANTA MUSIALIK KURS BELFER ONLINE 21/SM/K/2011 GRUPA WIEKOWA KLASA VI SZKOŁA PODSTAWOWA GIMNASTYKA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNA

Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela

Wprowadzenie WADY POSTAWY CIAŁA „... dobrze ukształtowanego dziecięcia trzeba pilnować, aby równie dobrze rosło, aby tej pierwiastkowej budowy nie nadwyrężyło, słabych zaś i źle utworzonych tak należy kierować i prowadzić, aby te zboczenia sprostować i uchybienia, ile można naprawić„ J.ŚNIADECKI

Wady postawy czy to już choroba cywilizacyjna? Wprowadzenie Postawę ciała nazywamy indywidualne ukształtowanie ciała i położenie poszczególnych odcinków tułowia oraz nóg w pozycji stojącej. Według Kasperczyka wady postawy to odchylenie od ogólnie przyjętych cech postawy prawidłowej, właściwej danej kategorii wieku, płci i typu budowy. Proste wady określamy niekiedy jako błędy postawy. Zmiany strukturalne oraz różnorodne deformacje w obrębie narządu ruchu nazywamy wadami budowy np. wady klatki piersiowej, koślawość kolan, skoliozy. Raport Światowej Organizacji Zdrowia zawiera alarmujące dane o stanie narządów ruchu u dzieci i młodzieży do 20. roku życia. Szacuje się, że odsetek wad postawy wynosi ponad 96 procent. Nawet około 80 procent dzieci w Polsce ma nieprawidłową postawę ciała. Coraz wygodniejszy styl życia i coraz mniej ruchu fizycznego to w znacznym stopniu przyczyny chorób cywilizacyjnych. Wady postawy stały się chorobą cywilizacyjną, a dekadę 2000 – 2010 roku ogłoszono Dekadą Chorób Kości. Wady postawy czy to już choroba cywilizacyjna?

Zadanie Waszym zadaniem jest znalezienie informacji dotyczących wad postawy: ogólnej charakterystyki wad postawy czynników wpływających na postawę przyczyn ich powstania skutków ich posiadania Następny krok to usystematyzowanie poszczególnych wad postawy i przygotowanie krótkich notatek na temat, każdej wady postawy z odpowiednią grafiką. Przedstawienie materiałów dokumentujących działania związane z ich korekcją: niedopuszczenia do powstania wad postawy ciała likwidacją istniejącej wady postawy lub zahamowaniem jej progresji Efektem Waszej pracy będzie prezentacja wykonana w programie Microsoft Power Point, która spowoduje proces zmian: rozwijanie świadomości związku środowiska i zdrowia rozwijanie u uczniów zainteresowań dotyczących zdrowia kształtowanie nawyku prawidłowej postawy przekonanie do pełnego uczestnictwa w wychowaniu fizycznym

Zadanie Dolegliwości związane z bólami kręgosłupa stanowią poważny problem społeczny. Blisko 60% kobiet i 45% mężczyzn deklaruje, że w ich przypadku taki problem wystąpił Tak! Sport, ruch, ćwiczenia to podstawa naszej diety! Najnowsze badania naukowe potwierdzają tradycyjne przysłowia takie jak, "sport to zdrowie„, "w zdrowym ciele zdrowy duch".

Proces Będziecie pracować w grupach. W każdej grupie wybierzecie lidera, odpowiedzialnego za przebieg Waszych działań i wybieranie informacji, które zamieścicie w prezentacji. Prace podzielcie między siebie sprawiedliwie. Pamiętajcie, że jeśli wszyscy będziecie pracować na miarę swoich możliwości, prezentację wykonacie szybciej i lepiej. Spróbujcie wyszukać informacji na zadany temat, następnie stwórzcie opracowania w formie prezentacji multimedialnej.

Proces W przemyślany sposób dobierajcie przykłady umieszczane w Waszej prezentacji. Przy tworzeniu prezentacji dołączcie materiały odnośnie wychowania zdrowotnego jako nadrzędnej konieczności warunkującej kształtowanie nawyków służących konserwacji i doskonaleniu zdrowia. Przy wyszukiwaniu informacji możecie korzystać ze stron, do których linki znajdują się w źródłach, zasobach lub znaleźć inne źródła informacji. Prezentacja musi być gotowa za miesiąc. Maksymalny czas prezentacji ok. 6 minut.

Źródła Tu znajdziesz linki stron, które pomogą Ci dotrzeć do informacji na temat: http://www.wikipedia.pl http://www.zemlamed.pl/wadypostawy.html http://anidur.fm.interia.pl/ Możesz również użyć następujących wyszukiwarek internetowych: http://www.google.pl http://www.infoseek.pl/

Wasza praca będzie oceniona zespołowo. Kryteria oceny są następujące: Ewaluacja Wasza praca będzie oceniona zespołowo. Kryteria oceny są następujące: Minimalne 0-1 pkt Średnie 2 pkt Dobre 3 pkt Wzorowe 4 pkt Pkt Zawartość merytoryczna (poziom i jakość informacji, logiczna argumentacja i uzasadnienie wyboru) Duża pobieżność w opracowanym materiale, krótki lub niepełny opis Poprawnie zrealizowany temat lecz brak szczegółów oraz uzasadnienia własnej opinii Pokaźny zbiór informacji lecz powściągliwa argumentacja i mało przekonywujące uzasadnienie Wymienione wszystkie wymagane informacje, obszerne, logiczne i poprawnie merytorycznie sformułowania dotyczące argumentacji i uzasadnienia wyboru 1-4 Ogólne wrażenia estetyczne (styl i forma prezentacji ustnej) Prezentacja mało ciekawa, brak pewności siebie, brak przygotowania oraz własnej opinii Prezentacja ciekawa lecz brak zaangażowania w pracę wszystkich członków grupy, brak własnej opinii Bardzo ciekawa prezentacja, dobry styl, przedstawienie wszystkich informacji w dobrze uporządkowany sposób, widoczne zaangażowanie uczniów w realizację projektu Wzorowa, oryginalna prezentacja, przedstawienie informacji w interesujący sposób widoczne zaangażowanie wszystkich uczniów poparte dużą pewnością siebie Poprawność i jakość wykonania prezentacji w Microsoft Power Point (przejrzystość, czytelność, szata graficzna, jakość elementów graficznych) Prezentacja nieczytelna uboga, źle dobrana animacja Prezentacja dość przejrzysta, niepoprawny dobór kolorów, uboga ilość grafiki i zły dobór animacji Prezentacja ciekawa graficznie, prawidłowy  dobór kolorów, prawidłowo uporządkowane wiadomości Bardzo dobrze przygotowana prezentacja, przejrzysta, czytelna, odpowiedni dobór kolorów, animacji ii innych elementów multimedialnych Koordynacja działań i zespołowość podczas pracy nad zadaniem (umiejętność współpracy w grupie) Całkowity brak współpracy Praca indywidualna, mała kolektywność Dobra współorganizacja pracy, współdziałanie w grupie Doskonała współpraca całej grupy

Ewaluacja Skala ocen: OCENA ILOŚĆ PUNKTÓW CELUJĄCA 16-15 BARDZO DOBRA 14-13 DOBRA 12-10 DOSTATECZNA 9-8 DOPUSZCZAJĄCA 7-6 NIEDOSTATECZNA 5-0

Konkluzja Wady postawy zostały sklasyfikowane jako choroba cywilizacyjna. Konieczna jest szeroka wiedza na temat poszczególnych wad postawy, ich wpływu na zmiany organizmu i prawidłowego funkcjonowania człowieka zarówno w życiu dziecka i dorosłym. Zmiany postaw i kontrolowanie własnego organizmu jest niezbędnym czynnikiem zdrowego silnego społeczeństwa. Poprzez prezentację i poszerzanie wiedzy na temat wychowania zdrowotnego powiększamy grono zdrowego społeczeństwa, zachęcając do pozytywnego zainteresowania zdrowiem w oparciu o niezbędne wiadomości, leczenie, pielęgnację, rehabilitację oraz stosowanie zasad higieny w życiu jednostki i zbiorowości.

Konkluzja Ważą niewiele ponad 20 kilogramów, a codziennie dźwigają do szkoły tornistry, plecaki o wadze przekraczającej cztery, pięć, a nawet siedem  kilogramów. Na taki wysiłek narażone są tysiące uczniów polskich podstawówek. Nieprawidłowy dobór szkolnego tornistra może spowodować u dzieci trwałe wady postawy. Aby do tego nie dopuścić, zwracajmy baczną uwagę na to, co nasze dzieci noszą w swoich tornistrach i jak je noszą.

Konkluzja

Podręcznik dla nauczyciela Wykonanie i prezentacja projektu składa się z dwóch części. Czas wykonania projektu–miesiąc. W pierwszej części uczniowie pracują samodzielnie w domu: zapoznają się z projektem, znajdują w sieci informacje przydatne do rozwiązania problemu w czasie konsultacji, przedstawiają nauczycielowi problemy związane z wykonaniem prezentacji W drugiej części: na lekcji liderzy przedstawiają prezentację WebQuest może być wykorzystany w realizacji projektów z każdego przedmiotu.