SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Advertisements

Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
7 punktów Kodeksu 2.0.
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
„W ŚWIECIE PROMIENIOTWÓRCZOŚCI MARII SKŁODOWSKIEJ-CURIE”
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5.
Zespół Placówek Oświatowych im. hm Janka Bytnara „Rudego”
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
GIMNAZJUM IM. MIKOŁAJA KOPERNIKA W ZALASEWIE
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Podstawowe informacje o projekcie.
Temat: Cegłów dawniej i dziś
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
„Procentowe przystanki naszej rzeczywistości”
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Co to jest TIK?.
KOMUNIKUJMY SIĘ.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Biblioteka jako Szkolne Centrum Informacji
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
N ASZA PRACA Czyli jak rozwijamy nasze umiejętności.
O zainteresowaniach technicznych, głównie elektronicznych Życzliwe i umiejące pracować w grupie O szybkiej orientacji i spostrzegawczości Wytrwałe i.
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
im. Adama Mickiewicza w Łebie
Edukacja informatyczna w naszej szkole Beata Skowrońska.
Podsumowanie projektu grupy 2
Czym jest czas? Projekt realizowany przez uczniów kl.4a
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
WYBRANE PARAFIE ZIEMI PUDNICKIEJ
TARGI
Szkoła z klasą 2.0.
PROJEKT EDUKACYJNY JAKO METODA PRACY Z DZIEĆMI
Wirtualny portret Ukraińców mieszkających na Ziemi Wałeckiej
Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał
środowisko przyrodnicze i zagospodarowanie turystyczne szczytu
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Źródła energii na świecie
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Cyberstrach ma wielkie oczy
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Z KLASĄ ..
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
Elementarz Ziemianina
Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego:
Tworzywa sztuczne wokół nas
KORZYSTANIE Z TIK. 1.Korzystamy z telefonów komórkowych na przerwach międzylekcyjnych.
Gimnazjum nr1 w Piszu Bożena Obrycka
PROJEKT NTUE GRUPA III. NA ZAJĘCIACH:  Zapoznawaliśmy się z zagrożeniami w szczególności związanymi z ochroną przeciwpożarową oraz sposobami alarmowania.
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Dlaczego mówi się o bezpieczeństwie w sieci ??? W naszej szkole każdy uczeń ma dostęp do komputera. Mimo to że komputer może być źródłem wielu pożytecznych.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
PŁAZY I GADY POCZESNEJ Projekt edukacyjny realizowany
Prawo autorskie w szkole, czyli … zasady eksploatacji Internetu
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Opiekunowie: Bożena Karwacka Adam Balon. Wykonywaliśmy zdjęcia Publikowaliśmy je na stronie SP1, UM.
Debata szkolna Zestawienie Odpowiedzi na pytania udzielone przez uczniów klas I-VI (SP7 Głogów)
KONKURS PLASTYCZNY ZAWODY PRZYSZŁOŚCI - MAKIETA GRUPA PROJEKTOWA: Klaudia Zielińska Ewelina Socha Katarzyna Tomiczek Klaudia Binda Dominik Jordan Szymon.
20 LUTY 2016 GIMNAZJUM NR UCZ I UCZ SIĘ Z TIK – WYKORZYSTUJEMY TECHNOLOGIĘ NA LEKCJACH 2. PRZESTRZEGAMY ZASAD NETYKIETY 3. RESPEKTUJEMY PRAWA AUTORSKIE.
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 4
NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE WSZYSTKIE ETAPY PROJEKTU
TIK w szkole.
Zapis prezentacji:

SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU AUTOR PROJEKTU: Małgorzata Szczepańska gosia.szczepanska@vp.pl Publiczne Gimnazjum nr 1 w Prudniku UCZESTNICY PROJEKTU: Uczniowie klasy: II e i II h Publiczne Gimnazjum nr 1 w Prudniku im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego

Publiczne Gimnazjum nr 1 w Prudniku im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego CELE PROJEKTU: Uświadomienie roli i znaczenia szkoły w życiu każdego ucznia Aktywny udział uczniów w obchodach święta szkoły Poznanie historii i tradycji szkoły W twórczy sposób opracują zebrane informacje na temat szkoły i zaprezentują swoją pracę w różnych formach: folder, prezentacja multimedialna, konkursy, makieta, film, wywiad. Kształtowanie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji, nauka ich selekcjonowania, opracowania oraz zaprezentowania wyników własnej pracy w różnorakiej formie Rozwiną umiejętność posługiwania się technologią informacyjną: wykonanie i obróbka zdjęć i filmu, wyszukiwanie informacji w Internecie, przygotowanie prezentacji multimedialnej w programie Power Point, praca z programem Word, Movie Maker, Publisher, Google Earth, XnView. Publiczne Gimnazjum nr 1 w Prudniku im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego

Publiczne Gimnazjum nr 1 w Prudniku im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego OPIS PROJEKTU Uczniowie gromadzili materiały korzystając z różnych źródeł, a następnie je selekcjonowali i wykonali 4 prezentacje multimedialne Opracowali i wykonali logo oraz kalendarz projektu Wykonali zaproszenia, plakaty Przeprowadzili wywiady wykorzystując dyktafon Zwymiarowali szkołę używając dalmierza Skanowali zdjęcia do prezentacji Wykonali folder z 10-lecia szkoły Stworzyli galerię zdjęć z realizacji projektu, oraz wykonali obróbkę zdjęć Wykonali makietę szkoły Za pomocą GPS-a nanieśli trasę wycieczki „Śladami patrona” oraz wszystkie szkoły znajdujące się w Prudniku W ramach projektu uczniowie wykonali : rysunki, gazetki ścienne, plakaty poświęcone naszej szkole Wykonali kompilację plików filmów oraz zdjęcia „zrzutów” ekranu Brali udział w konkursach organizowanych w ramach projektu Nagrali film „Śladami patrona” Publiczne Gimnazjum nr 1 w Prudniku im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego

NARZĘDZIA I PROGRAMY KOMPUTEROWE WYKORZYSTANE W REALIZACJI PROJEKTU LP UŻYTE PROGRAMY KOMPUTEROWE WYKONANE ZADANIE 1. PhotoShop, PowerPoint Wykonanie loga projektu 2. Publisher Wykonanie zaproszeń, plakatów, 3. PowerPoint Wykonanie prezentacji multimedialnych 4. Dalmierz Zwymiarowano szkołę 5. PhotoFiltre Obróbka zdjęć z aparatu cyfrowego 6. Photo Story 3 Pokaz galerii zdjęć 7. Word Redagowanie pism, gazetek 8. Outlook Zarządzanie informacją elektroniczną 9. Internet, explorer, Mozilla Firefox Wyszukiwanie stron internetowych 10. Komunikatory internetowe: Skype, gadu gadu Komunikowanie się między sobą Publiczne Gimnazjum nr 1 w Prudniku im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego

NARZĘDZIA I PROGRAMY KOMPUTEROWE WYKORZYSTANE W REALIZACJI PROJEKTU LP UŻYTE PROGRAMY KOMPUTEROWE WYKONANE ZADANIE 11. GPS Nanoszenie tras wycieczek 12. Testico Przeprowadzenie konkursu 13. Kamera cyfrowa Nagranie filmu 14. Skaner Skanowanie zdjęć 15. Aparat cyfrowy Wykonanie zdjęć z realizacji projektu 16. Projektor multimedialny Prezentowanie efektów pracy 17. Krótkofalówki Narzędzie komunikacji na wycieczce Publiczne Gimnazjum nr 1 w Prudniku im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego

Publiczne Gimnazjum nr 1 w Prudniku im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego ROLA NAUCZYCIELA Pomogłam w sformułowaniu głównych zadań projektu Monitorowałam pracę nad projektem Pomogłam w selekcjonowaniu informacji Nauczyłam uczniów korzystać z programu Photo Story 3, Xn View Publiczne Gimnazjum nr 1 w Prudniku im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego

REZULTATY PRACY UCZNIÓW-1 Opracowali i wykonali logo projektu Opracowali i wykonali kalendarz projektu Publiczne Gimnazjum nr 1 w Prudniku im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego

REZULTATY PRACY UCZNIÓW-2 Wykonali prezentacje multimedialne-STRONA NTUE Publiczne Gimnazjum nr 1 w Prudniku im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego

REZULTATY PRACY UCZNIÓW-3 Broszura o szkole Publiczne Gimnazjum nr 1 w Prudniku im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego

REZULTATY PRACY UCZNIÓW-4 Zaproszenie Dyplom Publiczne Gimnazjum nr 1 w Prudniku im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego

REZULTATY PRACY UCZNIÓW-5 Konkurs z wykorzystaniem TESTICO Publiczne Gimnazjum nr 1 w Prudniku im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego

REZULTATY PRACY UCZNIÓW-6 Makieta szkoły Publiczne Gimnazjum nr 1 w Prudniku im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego

REZULTATY PRACY UCZNIÓW-7 Publiczne Gimnazjum nr 1 w Prudniku im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego

REZULTATY PRACY UCZNIÓW-7 Publiczne Gimnazjum nr 1 w Prudniku im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego

REZULTATY PRACY UCZNIÓW-8 Folder z 10 –lecia szkoły Publiczne Gimnazjum nr 1 w Prudniku im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego

REZULTATY PRACY UCZNIÓW-9 Interaktywna mapa szkół w Prudniku Publiczne Gimnazjum nr 1 w Prudniku im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego

REZULTATY PRACY UCZNIÓW-10 Trasa wycieczki naniesiona GPS-em Publiczne Gimnazjum nr 1 w Prudniku im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego

REZULTATY PRACY UCZNIÓW-11 Przeprowadzono wywiady oraz nakręcono filmy: „Śladami patrona”, „Wycieczka do Wodipu”, które można obejrzeć na stronie NTUE Publiczne Gimnazjum nr 1 w Prudniku im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego

Publiczne Gimnazjum nr 1 w Prudniku im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego Wycieczka do Wodipu-30.11.2009 Publiczne Gimnazjum nr 1 w Prudniku im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego

WNIOSKI Z REALIZACJI PROJEKTU Projekt ten miał duży wpływ na uczniów. Pozwolił im poznać zarówno wiadomości merytoryczne jak również udoskonalić technikę posługiwania się komputerem oraz internetem. Nauczyli się wyszukiwać informacje w internecie i je selekcjonować Udoskonalili umiejętności posługiwania się programem PowerPoint Nauczyli się kompilować pliki filmowe Nauczyli posługiwać się programem Photo Story 3 Udoskonalili umiejętności obróbki zdjęć w PhotoShop i PhotoFiltre Nauczyli się współpracować w grupie Nauczyli się posługiwać GPS-em, dalmierzem, dyktafonem Publiczne Gimnazjum nr 1 w Prudniku im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego

Publiczne Gimnazjum nr 1 w Prudniku im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego KONIEC Publiczne Gimnazjum nr 1 w Prudniku im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego