DORADCA posiada aktualną wiedzę z zakresu zawodoznawstwa, rynku pracy, aktywizacji zawodowej KLIENT często może posiadać wiedzę nieaktualną i posługiwać

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
II Międzynarodowe Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych
Advertisements

Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Struktura HR gotowa na wyzwania przyszłości – na przykładzie transformacji pionu HR w ING Nationale–Nederlanden Polska S.A. Przemysław Stalica Dyrektor.
Badanie efektywności pomocy dla grup szczególnego ryzyka
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
Analiza ryzyka projektu
Migracje zarobkowe i ich wpływ na lokalny rozwój i rynek pracy – możliwości i wyzwania dla instytucji rynku pracy Biała Podlaska,
BEZDOMNOŚĆ dotyka wszystkie grupy społeczne
Publikacja została sfinansowana ze środków pochodzących z darowizny Departamentu Stanu USA. Zawarte w niej opinie, stwierdzenia i konkluzje wyrażają przekonania.
Fundacja Polskich Kawalerów Maltańskich w Warszawie "Pomoc Maltańska"
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Skuteczne zachowania na rynku pracy
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej, Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie DOŚWIADCZENIA I STAN REALIZACJI PARTNERSTWA ZADANIOWEGO.
Ku nowej ekonomii politycznej
Poradnictwo i informacja zawodowa MCIZ OHP
ROPS Poznań wiedza zmienia przyszłość 23 kwietnia 2009
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Migracje zarobkowe i ich wpływ na lokalny rozwój i rynek pracy – możliwości i wyzwania dla instytucji rynku pracy Lublin, 14 listopada 2007 r.
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
Bez cudów, bez nerwów praktyczne sposoby rekrutacji dobrych lektorów Konferencja ESEE r., Warszawa.
FLOW Rzecz o efektywności w biznesie Jacek Rozenek Jan Marcinowski.
Profesjonalizacja branży eventowej
DYDAKTYKA MATEMATYKI Arkadiusz Mroczyk.
działający w Zespole Szkół nr 1 w Pabianicach
Szkolenia, Coaching, PR.
Indywidualny plan resocjalizacji
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Czy Państwa dziecko jest gotowe do szkoły?
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Wprowadzenie do Coachingu Systemowego
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
,,Filozofia pozytywnego myślenia’’
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
Umiejętność obserwacji.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Ocenianie holistyczne
To fundamentalny element procesu naprowadzającego ludzi w stronę zachowań i działań najbardziej odpowiednich w danej sytuacji.
Andrzej Majkowski 1 informatyka +. 2 „Choroby” informacyjne Paweł Perekietka.
Jak dobierać książki do biblioteki dla dzieci
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
TECHNIK HANDLOWIEC.
PORTFOLIO GIMNAZJALISTY
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Mówiący jest zawsze swoim słuchaczem, co pozwala na: śledzenie własnych wypowiedzi (self- monitoring) i na sprawdzanie, jakoś coś zostało powiedziane i.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Projekt innowacyjny: Poszukiwanie nowych skutecznych metod aktywizacji zawodowej i społecznej grup zawodowych wymagających szczególnego wsparcia PROJEKT.
Jak rozwiązywać problemy kryzysu dojrzewania dr Genowefa Janczewska-Korczagin.
PORADNICTWO ZAWODOWE Zapraszamy na wędrówkę po świecie poradnictwa zawodowego.
WOLONTARIAT PRACOWNICZY SZANSA DLA NGO I BIZNESU.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Afektywne podejście do lojalności
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
„Drogi dziecka ku samodzielności: Słowa porządkują, pozwalają zrozumieć.” „Wyspa wsparcia” z cyklu.
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
Rola i istota doradcy restrukturyzacyjnego
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

DORADCA posiada aktualną wiedzę z zakresu zawodoznawstwa, rynku pracy, aktywizacji zawodowej KLIENT często może posiadać wiedzę nieaktualną i posługiwać się mitami i stereotypami jeżeli klient i doradca posiadają różną wiedzę, to taka sytuacja może powodować nieporozumienia, problemy z komunikacją i doborem metod pracy REFLEKSJE DORADCÓW rozpoznając problem klienta warto poznać aktualność jego wiedzy na dany temat

DORADCA wie, że rozwiązanie problemu wymaga odpowiedniej ilości czasu /zależy od złożoności problemu, zaangażowania klienta i własnych możliwości doradcy/ KLIENT może oczekiwać szybkiej recepty i wskazania metody postępowania, która będzie podana przez doradcę, a nie wypracowana przez niego klient może mieć różne oczekiwania zarówno w stosunku do roli doradcy jak i jego samego w procesie porady oraz czasu trwania samej porady REFLEKSJE DORADCÓW rozpoczynając pracę z klientem dobrze jest przestrzegać zasady zawierania kontraktu

DORADCA dostosowuje sposób pracy z klientem do jego aktualnego etapu życia, biorąc pod uwagę dotychczasowe doświadczenia życiowe jak i zawodowe oraz wiek i bieżącą sytuację KLIENT oczekuje porady, która będzie dla niego zrozumiała, aktualna /czyli dostosowana do jego bieżącej sytuacji/ i pożądana /tzn. odnosiła się do realnych problemów/ niedostosowanie formy i sposobu pracy z klientem może być przyczyną jego zniechęcenia do pracy i wycofania się bądź pozornej współpracy REFLEKSJE DORADCÓW dobrze przeprowadzona rozmowa wstępna daje szanse na dobór metod pracy adekwatnych do wiedzy, etapu życia, doświadczenia i problemów klienta

DORADCA rozpoznaje sposób działania klienta w czasie i dostosowuje do niego metody pracy KLIENT często ma powierzchowną, intuicyjną /niezwerbalizowaną/ wiedzę o sobie i może zgadzać się na zadania, których nie będzie potrafił wykonać w określonym czasie doradca bez znajomości klienta w zakresie jego sposobu działania w czasie może np. nadać za szybkie tempo pracy bądź polecić zbyt wiele zadań do wykonania REFLEKSJE DORADCÓW znajomość sposobów działania ludzi w czasie i umiejętność ich rozpoznawania pozwala na dostosowanie sposobu pracy i osiąganie najlepszej efektywności

DORADCA często nie może przeznaczyć na pracę z klientem tyle czasu, ile jest konieczne do wypracowania rozwiązania KLIENT chcąc rozwiązać swój problem jest gotów pracować przez tak długi czas, jaki jest potrzebny, by mógł dokonać oczekiwanej przez siebie zmiany niedostateczny czas przeznaczony na pracę z klientem może skutkować jego niezadowoleniem /wypracowanie powierzchownego rozwiązania/ i brakiem wiary w sens takiej porady REFLEKSJE DORADCÓW poddawanie się różnym naciskom i brak reakcji powoduje, że niechciana, trudna sytuacja będzie się powtarzać /może to prowadzić np. do wypalenia zawodowego/

DORADCA ma świadomość szybkości zmian współczesnego świata i dąży do ukierunkowania klienta w dokonaniu zmian długofalowych KLIENT może oczekiwać rozwiązania aktualnej sytuacji, bądź znajduje sposób zmiany na teraz i nie odnosi się do przyszłości brak zachęcania klienta do perspektywicznego rozważania swojego życia zawodowego może prowadzić do jego częstego powrotu do doradcy, a nawet utraty wiary we własne możliwości REFLEKSJE DORADCÓW wiedza i umiejętność analitycznego myślenia pozwalają na dostosowanie obecnych działań do wyzwań przyszłości

DORADCA czasami zapomina, że każdy klient jest inny i czas może mieć dla niego różne znaczenie i wymiar KLIENT w sytuacji porady często nie dostrzega innego znaczenia czasu dla siebie i dla doradcy czas w różnych kulturach może mieć inne znaczenie i warto uwzględniać to w procesie doradczym, by unikać nieporozumień z tym związanych REFLEKSJE DORADCÓW znajomość kultur wielu narodów pozwala na adekwatny dobór sposobu pracy i wzajemne zrozumienie