“Człowiek tyle jest wart, ile może dać drugiemu człowiekowi” Jan Paweł II Nasze pomysły na wolontariat w Czeladzi – i my możemy dużo z siebie dać!

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DZIAŁALNOŚĆ SZKOLNEGO KOŁA POLSKIEGO CZERWONEGO KRZYŻA
Advertisements

Wolontariat (łac. Voluntarius - dobrowolny) jest to dobrowolna, świadoma i bezpłatna praca na rzecz innych lub całego społeczeństwa.
Demokracja w szkole.
Oszczędzanie -szkolny happening kliknij.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
„Człowiek tyle jest wart, ile może dać drugiemu człowiekowi”.
PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA
realizacja VIII punktu
Wiesław Włodarski 13 kwietnia 2010 r
Wybory do samorządu uczniowskiego 2013/2014
Uczniowski Fundusz Inicjatyw Skorzystaj i spełniaj marzenia
W O L N T A R I.
Dlaczego warto zostać uczniem ZSI w Sokółce
„Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.” ~Jan Paweł II.
Wolontariat dla każdego
Zespół Szkół – SP i Gimnazjum im. Legionów Polskich w Poroninie, ul. Piłsudskiego 34.
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
Nie jest bogatym ten, kto dużo ma, lecz ten, kto dużo daje.
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
GIMNAZJUM NR powodów… …dla których warto wybrać Gimnazjum Nr powodów…
Wybory na radnego.
Adrianna Romaniec prezentacja końcowa Grupa 1015
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
Gimnazjum im. ks. J. Twardowskiego w Mysłowie
XVII SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY
BYĆ WOLONTARIUSZEM! TO BRZMI DUMNIE!!!.
Kwiecień 2014 r. Debata.
“Człowiek tyle jest wart ile może dać drugiemu człowiekowi”
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
Nowe oblicze wolontariatu
“Szkoła w procentach”.
Młodzież w okresie szkolnym wykazują dużą otwartość i ciekawość świata, mają potrzebę przebywania w grupie, podejmowania działań na rzecz innych. Wolontariat.
Autorzy: Kinga Kolaszyńska Anna Jankowska weronika wlaszczyk
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem „Mój przyjaciel jest inwalidą – jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność?”.
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
Działaj charytatywnie – nie wiesz, kiedy Ty będziesz potrzebował pomocy!
W dniach od 21 do 31 marca bieżącego roku w naszej szkole odbyły się akcje promujące wolontariat. Na ten czas wcieliliście się w rolę wolontariuszy. Wspólnie.
. Jak można pomóc ludziom potrzebującym? Czy da się zmienić ich życie na lepsze? Czy można pomóc dzieciom, kształcić się i rozwijać? Myślimy, że dzięki.
Szkolne Koło Wolontariatu „Lubimy pomagać” Opiekunki: Maria Szczepaniak Barbara Waszuk.
R OZTAŃCZONA PRZERWA w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Chęcinach.
WOLONTARIAT.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Forma Aktywności Społecznej !
Czym dla nas jest „Wolontariat na rzecz aktywności obywatelskiej”? Jest to głównie opieka podopiecznymi różnych fundacji, pomaganie osobą którzy takiej.
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
Co to jest WOLONTARIAT?.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
WOLONTARIAT.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
ANKIETA SZKOLNA Ankieta dotyczy codziennego życia uczniów naszej szkoły, a także ich zainteresowań.
Konkurs Grantowy Fundacji Aviva „To dla mnie ważne”
„Dzielimy się doświadczeniami”
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Badanie oczekiwań i potrzeb kulturalnych młodzieży powiatu żarskiego.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
Winda do Pracy Ponownie witamy Państwa w nowym roku szkolnym, w Specjalnym Ośrodku Szkolno- Wychowawczym Nr 1 dla Dzieci Niepełnosprawnych Ruchowo, który.
III EDYCJA. ZADANIA DO WYBORU NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Grupa Liderów Klubu Samopomocy
SZKOŁA PODSTAWOWA NR UL. BAŁTYCKA 59
Kształtowanie świadomości finansowej uczniów
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Wolontariacka pomoc niepełnosprawnym
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Wolontariusz roku.
Zapis prezentacji:

“Człowiek tyle jest wart, ile może dać drugiemu człowiekowi” Jan Paweł II Nasze pomysły na wolontariat w Czeladzi – i my możemy dużo z siebie dać!

Stowarzyszenie na Rzecz Osób Niepełnosprawnych "Familia" – my też możemy pomóc Pierwszym naszym pomysłem na wolontariat jest zbiórka pieniędzy, które przekażemy Stowarzyszeniu na Rzecz Osób Niepełnosprawnych „Familia” w Czeladzi. Dzięki temu możemy zapewnić osobom należącym do tej organizacji lepsze warunki bytowe. To dofinansowanie umożliwi Stowarzyszeniu zakup niezbędnych przedmiotów codziennego użytku dla jego podopiecznych, takich jak wózki inwalidzkie, zabawki dla poprawienia humoru, a także innych bardziej zaawansowanych sprzętów medycznych.

Zbiórki te chciałybyśmy zorganizować w następujący sposób : Przeprowadzenie naboru na wolontariuszy w Gimnazjum nr 2 w Czeladzi – im więcej uczniów podejmie się tego zadania, tym lepszy będzie efekt naszej pracy Wyznaczenie grup kilkuosobowych, które zbierałyby pieniądze w określonych miejscach, np. szkoły podstawowe i gimnazjalne, kościoły i czeladzki rynek, a także w miejscach, w których znajdziemy osoby chętne do udzielenia pomocy. Przeliczenie pieniędzy oraz przekazanie całej kwoty, mamy nadzieję, że sporej, Stowarzyszeniu „Familia” - chcemy podjąć się tej akcji wyłącznie z potrzeby serca, a nie pieniędzy.

Opieka nad przedszkolakami Przedszkolaki potrzebują się wyszaleć, ale ich rodzice nie zawsze znajdują czas na zabawę z nimi. Dlatego maluchy są zaprowadzane do przedszkoli. Niestety, te placówki mają określone godziny otwarcia. Często zdarza się, że rodzice pracują do późna i nie ma kto odebrać ich dziecka z przedszkola. Jak rozwiązać ten problem? Otóż, młodzież z naszej szkoły mogłaby zaopiekować się małymi rozrabiakami między zakończeniem pracy przedszkolanek, a powrotem rodziców. Nasza praca wymagałaby dużego wysiłku, gdyż dzieciaki uwielbiają rozmaite zabawy, takie jak ciągłe bieganiny itp. To żadna przeszkoda dla nas, gdyż lubimy wyzwania i jesteśmy gotowi na wszystko!

Nasza samoorganizacja przebiegałaby w taki oto sposób : Uzyskanie niezbędnej do naszych działań zgody dyrektorów przedszkoli w naszym mieście. Wyłonienie odpowiednich do tego zadania osób, z odpowiedzialnym i cierpliwym podejściem do dzieci. Ustalenie harmonogramu opieki w danej placówce. Aktywne realizowanie planu – opieka i nauka dzieci poprzez zabawę. Czas wykonywania projektu: Opiekę nad maluchami sprawowalibyśmy codziennie późnymi popołudniami. Każdej grupie gimnazjalistów przypadałby jeden tydzień opieki w kwartale. Ten projekt realizowalibyśmy przez półtora roku naszego pobytu w gimnazjum.

Podstawówka – innowacyjne zajęcia pozalekcyjne Okres uczęszczania do szkoły podstawowej to najlepszy czas na rozwijanie swoich zainteresowań i talentów. Jednak w tym przedziale wiekowym dziecko jeszcze nie ma określonego celu życiowego. Natomiast gimnazjaliści doskonalą się w swoich ulubionych dziedzinach (czy to sport, czy przedmioty ścisłe lub humanistyczne). Dlatego my, starsi koledzy i koleżanki, moglibyśmy pomóc w kształtowaniu ich zainteresowań, organizując dla nich dodatkowe zajęcia pozalekcyjne, takie jak : taneczne, fotograficzne, teatralne, aerobiku, samoobrony, muzyczne.

Metoda działań Na początek organizacji tego projektu przeprowadziłybyśmy ankietę wśród uczniów szkół podstawowych, aby ocenić stan zainteresowania tymi zajęciami. Potem wystarczy tylko zgoda dyrektora szkoły i grupa gimnazjalistów, która chciałaby je prowadzić. Mamy nadzieję, że młodsi uczniowie docenią nasze starania poprzez aktywne uczestniczenie w tych zajęciach. Czas trwania projektu: Na naukę dzieci poświęcilibyśmy 3 lata, przy czym jednogodzinne zajęcia prowadzilibyśmy raz w tygodniu.

Gimnazjaliści – wzajemna pomoc Jak wiadomo, wielu uczniów naszej szkoły potrzebuje tzw. „korków”, czyli pomocy w nauce przedmiotu, z którym sobie nie radzą. Po co wydawać pieniądze na prywatne korepetycje, skoro zdolniejsi uczniowie chętnie pomogą tym słabszym? Każdy z uczniów jest „dobry” z jakiegoś przedmiotu szkolnego. Fizyka wcale nie musi być trudna, a matematyka niezrozumiała, jeśli poprosisz o pomoc odpowiednią osobę. Oprócz konsultacji prowadzonych przez nauczycieli, podczas których można poprawić oceny lub pisać zaległe prace, można by zorganizować „uczniowskie korepetycje”, prowadzone przez nas, z myślą o słabszych kolegach, którzy mają problemy z nauką. Zajęcia mogłyby się odbywać po lekcjach, według określonego harmonogramu.

Plan zajęć Moglibyśmy go ustalić, uzyskawszy wcześniej zgodę od Pani Dyrektor, na podstawie planów lekcji poszczególnych klas tak, aby ze sobą nie kolidowały. Dzięki tym korepetycjom nasza szkoła uzyskiwałaby z roku na rok coraz lepsze wyniki w nauce. Kto wie, może ta placówka będzie kiedyś najlepszym gimnazjum na arenie kraju, do czego dążymy. Czas trwania projektu: korepetycje „wypadałyby” 2 razy w tygodniu z każdego przedmiotu przez I semestr następnego roku szkolnego. Na każde z takich zajęć poświęcilibyśmy 2 godziny lekcyjne.

Opieka nad seniorami W Czeladzi od wielu lat funkcjonuje Ośrodek Integracyjny „Senior” im. Jana Kaczmarka. Powstał on z myślą o ludziach, którzy w pewnym etapie życia potrzebują spokoju i odpowiedniej atmosfery. Niestety, wielu z nich nie umie sobie poradzić nawet z najprostszymi czynnościami życiowymi, w przeciwieństwie do gimnazjalistów, którzy mają dość siły, aby pomóc seniorom. Dlatego chciałybyśmy zebrać grupę uczniów z naszej szkoły, chętnych do pomocy. Jesteśmy w stanie odwiedzać ośrodek, w celu opieki nad starszymi ludźmi oraz w dotrzymaniu im towarzystwa. Ponoć pewne badania wykazały, że przebywanie z młodszymi osobami wzmacnia u starszych osób witalność i zwiększa energię. Odwiedziny przypadałyby w dni wolne od zajęć lekcyjnych w szkole. Jako reprezentantki gimnazjum myślimy, że starsi ludzie docenią naszą pomoc i zmienią swoje zdanie na temat współczesnej młodzieży. Przekonamy ich, że nie jesteśmy tacy źli, za jakich nas uważają i sumiennie wypełniamy swoje obowiązki.

Jak to zrobić ? Wybieramy odpowiednich do tego zajęcia wolontariuszy. Prosimy o zgodę dyrektora placówki. Przeprowadzamy ankietę wśród mieszkańców ośrodka, aby wiedzieć, co sądzą o tym projekcie. Przystępujemy do działań według określonego harmonogramu. Czas wykonywania projektu: uczniowie opiekowaliby się seniorami 2 razy w miesiącu przez 3 lata szkolne. Każda z wizyt trwałaby 4 godziny.

Prezentację wykonały: Paulina Marzec i Agata Gregor