Collegium Copernicanum cel spotkania: dyskusja nad powołaniem międzywydziałowego koła naukowego Wprowadzenie do dyskusji Stanisław Czachorowski Propozycja.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W ZESPOLE SZKÓŁ SPORTOWYCH
Advertisements

Studenckie Koło Naukowe Marketingu MarkeTEAM Targi Kół Naukowych I Organizacji Studenckich 2004.
Międzywydziałowe Koło Naukowe EuroProjekt
Zasady odbywania praktyk
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
INSTYTUT EKONOMICZNY największa jednostka organizacyjna na Wydziale Społeczno-Ekonomicznym INSTYTUT EKONOMICZNY największa.
Historia Koła Rok założenia: 1994 r. Opiekun: dr Iwona Pawlas.
Doświadczenia z budowania relacji między Wydziałem Ekonomiczno-Socjologicznym UŁ a jej otoczeniem – koncepcja Wydziałowej Rady Biznesu Dr Agnieszka Kurczewska,
FORUM BIZNESU KONFERENCJA i SEMINARIUM BiznesKlaster – innowacyjna forma współpracy sektora biznesu, nauki i administracji Białystok, r. KONFERENCJA.
Koło Naukowe „Młody Menedżer” jest organizacją studencką z pasją.
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
dr Janina Pietrzak Dyrektor
Konferencja regionalna „Doradca metodyczny a jakość w edukacji”
Ewa Łukaszyk przy współpracy z Agatą Zalewską
Tytuł Projektu: Absolwent na wagę złota Analiza rynku pracy pod kątem wymagań pracodawców względem potencjalnych pracowników.
Fundacja Inicjatyw Badawczo- Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie Ul. Drawska Warszawa Tel w Fundacja.

Nasze Koło Naukowe istnieje od 2008 roku za sprawą głodnych wiedzy studentów oraz zaangażowania Pani dr inż. Małgorzaty Zajdel W grudniu 2008 roku EuroProjekt.
NA KIERUNKACH I SPECJALNOŚCIACH NAUCZANIA: OGRODNICTWO KSZTAŁTOWANIE TERENÓW ZIELENI STUDIA W PWSZ W SULECHOWIE.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Po co mi KNMI? Z naszych studiów zachowujemy w pamięci ostatecznie tylko to, co możemy wykorzystać praktycznie J. W. Von Goethe.
Promocja kształcenia ustawicznego w województwie lubuskim.
Koło Młodych przy Polskim Stowarzyszeniu Zarządzania Kadrami Warszawa 2005.
Instytut Spraw Publicznych
KONFERENCJA PRASOWA 30 listopada 2009 roku Projekty dotychczas realizowane ze środków Unii Europejskiej : Lekarz, pielęgniarka – nowoczesny pracownik.
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Kraina Małych Odkrywców – Uniwersytet Dziecięcy Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego MARZEC – LIPIEC.
BIOLOGIA, CHEMIA, J. ANGIELSKI
ALGORYTM Co wynika dla uczelni technicznych
Prezentacja Studenckiego Koła Matematyków AGH
Wydział Informatyki, Elektroniki i Telekomunikacji.
Ramy współpracy Politechniki Gdańskiej ze szkołami 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
Język francuski na świecie
Studenckie Koło Naukowe AGH
Język francuski na świecie
PORTFOLIO KARIERY CO TO JEST PORTFOLIO?
Ogólnopolski Tydzień Kariery w ZSHE. Co to jest OTK? Ogólnopolski Tydzień Kariery, czyli OTK, to coroczne działanie inicjowane przez Stowarzyszenia Doradców.
Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Ogólnopolski Tydzień Kariery na Warmii i Mazurach 2014 „Nowe formy wsparcia dla młodych i przedsiębiorców” października 2014 roku.
Koło naukowe:. Działalność koła Badania naukowe dotyczące zarządzania oraz marketingu Pisanie artykułów naukowych Wyjazdy na konferencje naukowe.
IV Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdyni.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Administracji i Prawa Kierownik Katedry: dr hab. Małgorzata Baron - Wiaterek.
Rekrutacja 2014/2015. Propozycje klas na rok szk. 2014/2015.
OTK 2011 Stowarzyszenie Doradców Szkolnych i Zawodowych RP OTK 2011.
Koło Naukowe „ Agresywni Administratorzy Samorządowi” Targi Kół Naukowych Łódź, października 2004.
Nowe przestrzenie w animacji pracy z ludźmi starszymi Miriam Mościcka-Biedak Joanna Czerniewicz III Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka 2 czerwca.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dlaczego warto? wykształcenie inżynierskie + poszukiwane na rynku pracy specjalności ciekawa i dobrze płatna praca po studiach.
Katedra Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Łódzkiego Łódź 2015 Informacja – droga do przyszłości.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Projekt polsko - słowacki NR SK01-KA _2 "Podróże z liczbami" w ramach programu Erasmus+ edukacja szkolna - partnerstwo strategiczne szkół.
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów I stopnia.
Uniwersytet Trzeciego Wieku. (ang. University of the Third Age, U3A)  placówka dydaktyczna dla osób w podeszłym wieku.
WYDZIAŁ DZIENNIKARSTWA, INFORMACJI I BIBLIOLOGII Janusz Włodzimierz Adamowski Program wyborczy: kadencja
 To grupa studentów którym nie jest obce dobro rodziny i dziecka;  To osoby, które chcą nieść pomoc;  To serca które są wrażliwe na krzywdę drugiego.
SZKOŁA STOWARZYSZONA W UNESCO PATRONAT NAD SZKOŁĄ SPRAWUJĄ Wydział Farmaceutyczny.
SZKOŁA STOWARZYSZONA W UNESCO PATRONAT NAD SZKOŁĄ SPRAWUJĄ.
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 22 marca 2014 roku (sobota), godz – kwietnia 2014 roku (sobota), godz – Pomorska 105,
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Studia miejskie i regionalne
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Dobre praktyki w realizacji projektów w ramach programu Erasmus +
Pedagogika, studia II stopnia
WYNIKI ANKIET EWALUACYJNYCH
Zmiany w kształceniu zawodowym – czyli jak zdobyć upragniony zawód?
Zapis prezentacji:

Collegium Copernicanum cel spotkania: dyskusja nad powołaniem międzywydziałowego koła naukowego Wprowadzenie do dyskusji Stanisław Czachorowski Propozycja wspólnego wykładu Leszek Szarzyński

Problem Niż demograficzny (najbliższe 15 lat) Wzrastająca konkurencja i wyjazdy zagraniczne Atrakcyjność studiowania w Olsztynie oraz perspektywy dobrej pracy Przykład: udział w projekcie finansowanym z UE, Ełk 2005

Szukanie pracy Wiedza teoretyczna Absolwenci są za starzy i bez doświadczenia Praktyki zawodowe są nieliczne Lepiej sobie radzą studenci pracujący dorywczo, wolontariusze, uzupełniający doświadczenie, współpracujący z różnymi organizacjami i instytucjami, stowarzyszeniami, klubami Przykład: andrzejki w szkole przy szpitalu psychiatrycznym (przy okazji udział w projekcie edukacyjnym)

Kształcenie poprzez projekty Uzupełnienie nauczania teoretycznego i tradycyjnego Uniwersytet wspomagający tworzenie biografii (doświadczenie do CV) Poza promocją ważne jest ułatwianie kontaktu z potencjalnymi pracodawcami i kształcenie przez projekty Z uniwersytetem na Ty, Orneta 2005, burmistrz jako potencjalny pracodawca

Co to jest projekt? Od początku do końca (od planowania do świętowania) Skupienie się na konkretnym zadaniu, przedsięwzięciu Zbliżenie do rzeczywistości (wieloaspektwej) Interdyscyplinarność i współpraca w grupie Najlepiej międzywydziałowo i różnowiekowo Dzień Ziemi, kwiecień 2005, udział studentów zagranicznych z Socratesa

Misja uniwersytetu, m.in.: Edukacja społeczności lokalnej Krzewienie kultury w regionie Popularyzowanie osiągnięć naukowych Dni Ochrony Środowiska 2005

Koła naukowe Dlaczego pełniejsze i bardziej otwarte kształcenie ma być zarezerwowane dla nielicznego odsetka studentów? Ograniczenie - mała liczba opiekunów naukowych (koła) Przy liczniejszych grupach utrudniony kontakt studenta z profesorem Centrum Edukacji Ekologicznej, Ełk, współpraca w tworzeniu Muzeum Jeziora, warsztaty plastyczne

Collegium Copernicanum Na bazie doświadczeń kół naukowych oraz akcji-projektów np. Z uniwersytetem na TY: 1. Międzywydziałowe koło naukowe? 2. Collegium Copernicanum (wzorując się na ogólnopolskim Collegium Invisibile – nauki humanistyczne i ekonomiczne) Mikołaj Kopernik jako patron – region i wszechstronność zainteresowań

Cel główny Włączenie kształcenia poprzez projekty Swoiste koło międzywydziałowe Niemiecko-polskie zajęcia terenowe w formie projektu, Meklemburgia 2005

CC dla studenta Poczucie przynależności do elitarnej grupy Bliższy kontakt z profesorem-tutorem i realizacja indywidualnej ścieżki studiów Więcej kadry zaangażowanej jako tutorzy Nie będzie kolidowało z innymi kołami (i forami aktywności studenckiej) Pełniejsza aktywność obcokrajowców w ramach programu Socrates-Erasmus

Ramy organizacyjne Wymaga ustalenia i przedyskutowania (kilka różnych możliwości i rozwiązań) Rada programowa (wydział?, studia międzywydziałowe? Senat uczeni? Tutor (do 15 studentów?) Finansowanie z budżetu uczelni oraz projektów

Formy działania Konferencje i seminaria studencie Projekty naukowe Projekty edukacyjne realizowane w regionie lub/i Olszynie Otwarte spotkania dyskusyjne Polsko-rosyjskie (biologia, geografia) badania terenowe, grant UE, Ełk 2005

Warto się nad tym zastanowić! Jakie będą kolejne kroki?

Z czym wyjdziemy dzisiaj? Kto (i jak) zechce się włączyć w prace przygotowawcze – grupa inicjatorów Otwarte spotkanie z wykładem (marzec 2006) – wybrać miejsce… Decyzja o spotkaniach wieczornych na Starówce lub Kortowie (a może la boca?) Co tydzień w każdą środę?

Przykład: Z uniwersytetem na Ty Leszek Szarzyński – zaproszenie do wspólnego wykładu (marzec 2006)

Co dalej? Czas na przedyskutowanie pomysłu Collegium Copernicanum Zacznijmy od wspólnego przedsięwzięcia (wykład w marcu 2006)