Metoda projektu a kompetencje kluczowe w społeczeństwie opartym na wiedzy Koprzywnica, 6 czerwca 2013 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
Advertisements

KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Nauczyciel jako przywódca edukacyjny
ocenianie, które pomaga się uczyć
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Janina Grzecznowska Gorzów Wlkp. marzec 2013.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
ocenianie, które pomaga się uczyć
Rola koordynatora projektu
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Ocenianie kształtujące
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
MOTYWACJA - OSIĄGANIE SUKCESU W PRACY
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
STRATEGIA ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 30 im. Marii Zientary-Malewskiej w Olsztynie UCZEŃ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 30 im. Marii Zientary-Malewskiej.
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Opracowała: Monika Zając, Szkoła Podstawowa nr 23.
Maciej Drzewicki, „Gazeta Wyborcza” w Gdańsku Prezentacje wniosków z warsztatów „Przyszłość w edukacji: jak kształcić młodych ludzi, aby pomorski rynek.
Zasady pracy metodą projektu
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna.
Wychowanie ekologiczne
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
EDUKACJA MATEMATYCZNA skuteczna, przyjazna dziecku i nauczycielowi Arkadiusz Mroczyk.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Kurs - OK zeszyt.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Obserwacja wybranych uczniów
Edukacja Fizyczna w Późnej Dorosłości specjalność na kierunku Wychowanie Fizyczne studia II stopnia stacjonarne i niestacjonarne.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Co chcieliśmy osiągnąć?
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Szkoła z mocą zmieniania świata!
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Metoda projektu a kompetencje kluczowe w społeczeństwie opartym na wiedzy Koprzywnica, 6 czerwca 2013 r.

Plan prezentacji 1. Wyzwania szkoły XXI wieku 2. Dlaczego metoda projektu? 3. Metoda projektu w trzech odsłonach 4. Uczeń i nauczyciel a metoda projektu 5. I jeszcze …

Człowiek w społeczeństwie opartym na wiedzy Jeżeli umiecie diagnozować radość dziecka i jej natężenie, musicie dostrzec, że największą jest radość pokonanej trudności, osiągniętego celu, odkrytej tajemnicy. Radość triumfu i szczęście samodzielności, opanowania, władania… Janusz Korczak

Wyzwania szkoły XXI wieku Szkoła przygotowuje dzieci do życia w świecie, który nie istnieje (Albert Camus) WYZWANIE Przygotowywać do życia w świecie, którego nie znamy

Szkoła XXI wieku – czyli jaka?

Dlaczego metoda projektu? Interdyscyplinarność Nauczanie i wychowanie Kompetencje kluczowe IndywidualizmPolisensoryczność Ujęcie holistyczne Myślenie dywergencyjne Metapoznanie Konstruktywizm Kompetencje społeczne Samodzielność i zespołowość Wiedza szkolna i pozaszkolna

Metoda projektu w trzech odsłonach Sukces to maksymalne wykorzystanie możliwości, jakie masz. Zig Ziglar Zig Ziglar

I. Projektowanie/Planowanie Co? Po co? Jak? Gdzie? Z kim? Jakie kryteria? Jaka ocena? Jaka dokumentacja?

II. Realizacja proces uczenia się w kulturze zaufania i współpracy kończący się prezentacją efektu projektu

III. Ocena i ewaluacja Ocena sumatywna a Ewaluacja Ewaluacja - oszacowanie wartości podjętych działań - kierunki zmian

Uczeń w projekcie Uczy się planowania i organizowania Rozwija świadomość własnego procesu uczenia się Uczy się skutecznego współdziałania w zespole Uczy się autorefleksji i samooceny Uczy się inicjowania i prowadzenia procesu decyzyjnego w grupie Uczy się podejmowania odpowiedzialności za pracę własną i grupy

Nauczyciel w projekcie – czyli kto? Krytycznyprzyjaciel Mentor Couch wprowadza przybliża pomaga stwarza dopinguje wspiera wskazuje doradza wycofuje się, gdy … udziela informacji zwrotnej organizuje samoocenę i ocenę koleżeńską dokonuje oceny projektu zgodnie z przyjętymi kryteriami

I jeszcze … Autonomia / uczeń Prezentacja / projekt Promocja / środowisko Celebrowanie / sukces

Największą oznaką sukcesu dla nauczyciela... jest bycie zdolnym, by powiedzieć: Te dzieci pracują, jak gdybym nie istniała. Największą oznaką sukcesu dla nauczyciela... jest bycie zdolnym, by powiedzieć: Te dzieci pracują, jak gdybym nie istniała. Maria Montessori

Dziękuję za uwagę Ewa Furche