WEBQUEST SCOTLAND Przeznaczony jest dla uczniów klasy I

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Advertisements

ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
I spy with my little eyes
Rodzic jako doradca zawodowy
Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
WEBQUEST COMENIUS Eco & Art POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
COMENIUS CREATIVE BRAINS POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
ENGLISH AROUND THE WORLD
Testy semestralne w naszej szkole!
WIELKA BRYTANIA.
Temat: Cegłów dawniej i dziś
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Praca metodą projektu edukacyjnego
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
i trudności z nimi związane...
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
Konkurs międzyszkolny z języka angielskiego pod Honorowym Patronatem Mirosława Piotrowskiego- posła do Parlamentu Europejskiego.
2009- Rok Wojciecha Korfantego Polskiego przywódcy narodowego Górnego Śląska Strona GłównaStrona Główna/Wstęp/Zadanie/Procedura/Źródła/Ewaluacja/KonkluzjaWstępZadanieProceduraŹródłaEwaluacjaKonkluzja.
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
Anglia i tradycja „Five o’clock”
Analiza wyników z testu sprawdzającego wiedzę ze znajomości lektury „Anaruk chłopiec z Grenlandii” Klasy 3a i 3b Rok 2012/2013.
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
Technologia informacyjna
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii I Irlandii Północnej
Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Microsoft Word 2007 – przegląd zapomnianych funkcji
Znaczenie produktów zbożowych
Zabytki Berlina Sehenswürdigkeiten in Berlin
Opracowały: Paulina Pietruszka, Beata Wojciechowska
Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego:
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
WIELKA BRYTANIA.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Lekcje z komputerem, 2006.
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage Informatyka.
ŚREDNIA WAŻONA SZKOŁA PODSTAWOWA W LIGOCIE
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Scotland Szkocja.
Szkocja – część składowa Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, dawniej niezależne królestwo. Obejmuje północną część wyspy Wielkiej.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
WebQuest Barbara Skoczewska. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej Jest to państwo wyspiarskie, w którego skład wchodzą: Anglia (England) Szkocja (Scotland)
WEBQUEST JAKO METODA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
INFORMACJE PODSTAWOWE Klasy czwarte Klasy piąte Klasy szóste
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Technologia informacyjna
Wielka Brytania.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.
Zapis prezentacji:

WEBQUEST SCOTLAND Przeznaczony jest dla uczniów klasy I by Ewa Jedrysik Język angielski Przeznaczony jest dla uczniów klasy I Zasadniczej Szkoły Zawodowej

Table of contents / Spis treści Introduction / Wprowadzenie Task / Zadanie Process / Proces Resources / Źródło Evaluation / Ewaluacja Conclusion / Konkluzja Teacher page / Podręcznik dla nauczyciela

Introduction Part 1 / Wprowadzenie Szkocja (Scotland) to część Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Północnej Irlandii, zajmująca północną część wyspy oraz Hybrydy, Orkady i Szetlandy. Zajmuje 78 tyś km2 , a jej powierzchnia jest w większości górzysta i wyżynna. Szkocja rozciąga sięod bogatych terenów rolniczych (borders) aż po łańcuch wysp oddalonych o kilka stopni od koła polarnego. Poczynając od najazdu Rzymian na Brytanię dzieje Szkocji są naznaczone walkami przeciw obcej dominacji. Rzymianie nigdy nie podbili Szkocji, a od 1018 roku rozpoczęła się era konfliktów z Anglią.

Introduction part 2 W 1603 roku nastąpiło objęcie tronu Anglii przez Jakuba I Stuarta, wtedy to nastąpiło połączenie Anglii i Szkocji unią personalną. W roku 1707 w wyniku narzuconej unii realnej nastąpiło przyłączenie Szkocji do Anglii i utworzenie Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Północnej Irlandii. Wielka zmiana nastąpiła w roku 1999 wtedy to swoje obrady zainaugurował Parlament Szkocki Szkoci, których jest 6 milionów są bardzo dumni ze swojej odrębności, z własnego systemu prawnego, szkolnictwa , a od roku 1992 z parlamentu.

Introduction Part 3 / Wprowadzenie Wśród mieszkańców Highlands, górali szkockich istnieje system klanowy, ktory można prześledzić od XII wieku, kiedy to klany zaczęto rozpoznawać po kolorach wełnianych materiałów w kratę, zwanych tartanami. Menu

Task / Zadanie Rada Pedagogiczna naszej szkoły ogłosiła konkurs:” Szkocja – cel naszej podróży”. W grupie 6-osobowej planujecie wspólne 2-tygodniowe wakacje w Szkocji. Zaplanujcie swoją podróż. Przedstawcie w postaci plakatu oraz prezentacji z czego słynie Szkocja. Praca powinna także zawierać: słowniczek ‘A Scottish Glossary’, quiz, odpowiedzi na podane pytania oraz biogram poety.

Task Part 2/ Zadanie cd Menu Uwzględnijcie: Historię - słynne zamki i zabytki; Kulturę folklorystyczną - muzykę, tańce, rękodzielnictwo; Sporty narodowe; Słynne legendy; Regionalne potrawy. Pracę należy złożyć do 20 października a następnie przedstawić na lekcji otwartej Menu

Process / Proces Będziecie pracować w grupach 6- osobowych. Zweryfikujcie swoją dotychczasową wiedzę na temat Szkocji, zróbcie plan pracy i przygotujcie materiały. Korzystając z podanych źrodeł i materiałów dodatkowych, zapisuj teksty w dokumentach edytora tekstu, a grafiki zapisuj w specjalnie utworzonym folderze. Na podstawie zgromadzonych materiałów przydzielcie sobie zadania.

Process Part 2 / Proces cd. Zadania: Przygotuj plakat przedstawiający atrakcje turystyczne Szkocji. Utwórz ”A Scottish Glossary” uwzględniając typowe szkockie słówka takie jak: kilt, tartan, Harris tweed, bagpipes etc. Przygotuj prezentację a następnie utwórz quiz na temat Szkocji. Robert Burns – przygotuj krótką notatkę na temat poety. Przygotuj pytania (musisz też znać odpowiedź) dla audytorium np. What is Scotland famous for? What is the capital of Scotland? A loch is the Scottish word for:… A drink associated with Scotland is… Bagpipes are a kind of … A tartan kilt is… etc. 5. Staraj się samodzielnie znaleźć dodatkowe źrodła i materiały. Menu

Resources / Źródło Poniżej prezentujemy przydatne źródła: http://pygaman.w.interia.pl/ http://www.talentscotland.com/polska http://www.szkocja24h.pl/ http://www.youtube.com/watch?v=O1FnF1XPkYU&NR=1 http://www.wildernessscotland.com/ http://www.heraldscotland.com/comment/herald-view/ Menu

Evaluation / Ewaluacja Kryteria oceny Ocena dopuszczająca Ocena dostateczna/dobra Ocena bardzo dobra Jakość zgromadzonej i zaprezentowanej informacji. Za opracowanie otrzymujemy: 1 zag.-12%; 2 zag.-24%; 5 zag.-60% Przedstawiono podstawowe elementy pracy. Praca nie przemyślana, brak planu i podstawowej struktury pracy, praca ciągła-brak paragrafów. Praca przedstawiona niespójnie. Prezentacja zawiera liczne, wymagane elementy pracy. Praca przygotowana na podstawie podanych źródeł. Dobra struktura pracy. Prezentacja przedstawiona dobrze. Praca wzbudzająca nasz entuzjazm, tematy poszczególnych punktów znacznie wykraczają poza podaną strukturę i źródła. Praca przedstawiona płynnie. Współpraca w grupie (15%) Brak porozumienia i współpracy w grupie. Każdy pracuje indywidualnie - przypadkowe dygresje na temat pracy. Współpraca w grupie dobra, pojawiają się jednak niedomówienia np. dwie osoby opracowały to samo zagadnienie. Współpraca w grupie bardzo dobra, uczniowie wspierają się wzajemnie, służą sobie radą i pomocą. Wizualny efekt pracy (25%) Prezentacja zawiera różnorodne rozmiary i kroje fontów. Nieproporcjonalne rozmieszczeniu treści na stronie, brak kolorystyki i elementów wzbogacających pracę. Praca średnio-dobra, brak dostępnych narzędzi , które powinny być wykorzystane w tego rodzaju pracy. Praca przygotowana bardzo starannie, liczne efekty wizualne i dźwiękowe. Estetyczny i harmonijny wygląd pracy.

Evaluation / Ewaluacja Skala ocen Bardzo dobry 95-100% Dobry 75-94% Dostateczny 50-74% Dopuszczający 30-49% Niedostateczny 0-29% Ocenę niedostateczną otrzymują uczniowie, którzy nie opracowali w całości ani jednego zadania z komponentu Process Part 2 i nie wykazali min. zainteresowania i pracy . GOOD LUCK Menu

Conclusion / Konkluzja Wycieczka do Szkocji jest wspaniałym przeżyciem i dlatego warto się do niej przygotować. Zasoby internetowe otwierają nam nieograniczone możliwości aby poznawać i odkrywać wciąż na nowo Szkocję. Czas poświęcony stworzeniu prezentacji zainspiruje nas do pogłębienia wiedzy na temat tego regionu, a udział i ewentualna wygrana w konkursie sprawią, iż zadanie staje się atrakcyjniejsze. Menu