Podsumowanie projektu edukacyjnego klasy IIa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Obchody Roku Chopinowskiego w PSP Nr 15 w RADOMIU
Advertisements

W związku z obchodami Roku 2012 Roku Janusza Korczaka
ZAWODY W PIŁKĘ NOŻNĄ W WIŚNIEWIE Opracowały: Ula Stupałkowska
XX Jubileuszowy Tydzień Kultury Języka
Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
NASZ PROJEKT EDUKACYJNY
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
„WOKÓŁ POLSKIEGO HYMNU”
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Biblioteka jako szkolne centrum informacji multimedialnej jest miejscem gromadzenia i udostępniania różnych materiałów/mediów dydaktycznych uczniom, ich.
Klasa I,, D”.
Tydzień eTwinning debiut – 2007 Zespół Szkół Ekonomicznych w Brzegu 11 – 18 X 2007.
Szkolny konkurs pt. ”Bezpieczny w sieci”
Projekt edukacyjny „Wokół Słowackiego”
Nie zostawiajmy świata takim, jakim jest
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
w kulturze europejskiej
Sprawozdanie z realizacji działania w ramach obchodów Roku Korczaka
Idee Janusza Korczaka w naszej szkole – w szkole XXI wieku
EDUKACJA CZYTELNICZA W GIMNAZJUM NR 1 W PRZEMYŚLU
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
OBCHODY ROKU JANUSZA KORCZAKA W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH W BAŁTOWIE W ROKU SZKOLNYM 2011/2012.
Fotografia naszym życiem
Międzynarodowe Święto Bibliotek.
25 maja 2012 r. Konkurs Wiedzy o źródłach energii odnawialnej
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
ROK JANUSZA KORCZAKA - w naszej szkole
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
S ZEŚCIOLATKI PRZEKRACZAJĄ PROGI … SZKOŁY P ODSTAWOWEJ NR 41 W K RAKOWIE czyli o tym, jak nasi najmłodsi milusińscy współpracują ze starszymi kolegami.
Cele konkursu: Rozwijanie wszechstronnych zainteresowań uczniów;
Debata na temat demokracji w życiu szkoły i uczniów
Czy znasz życie i dorobek naukowy Marii Skłodowskiej-Curie?
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
To projekt zawodoznawczy zrealizowany w Zespole Placówek Specjalnych w Legnicy w ramach projektu unijnego Modernizacja Kształcenia Zawodowego na Dolnym.
Cyberstrach ma wielkie oczy
Formy pracy z książką (lekturą)
Biblioterapia a profilaktyka uzależnień
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
KONKURS DLA KLASY CZWARTEJ „Myślę i liczę” przygotowany przez członków koła matematycznego pod opieką pani Mileny Makowskiej.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
NARODOWE ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI POLSKA - w drodze do wolności …
PODSUMOWANIE DZIAŁALNOŚCI KOŁA LZS DOŁUJE ROK 2014.
„KTO ZASŁUGUJE NA MIANO PATRONA GIMNAZJUM?”. NASZA GRUPA PROJEKTOWA.
„Stulecie Czesława Miłosza”
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
KONKURS MUZYCZNY ZAPRASZAM WSZYSTKICH UCZNIÓW DO WZIĘCIA UDZIAŁU W INTERNETOWYM KONKURSIE MUZYCZNYM ORGANIZOWANYM PRZEZ WSZYSCY UCZNIOWIE ZA UDZIAŁ KONKURSIE.
By zaangażować innych w działalność wolontariatu stworzyliśmy tzw. Małą Skrzynkę Wielkich Pomysłów. W wyniku czego otrzymaliśmy wiele ciekawych pomysłów,
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
PROJEKT SZKOŁY Z KLASĄ „RADY NA NASZE ODPADY”.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
OSIĄGNIĘCIA SZKOŁY Z NASZYM UDZIAŁEM SZKOŁA PODSTAWOWA NR 88.
EUROPEJSKI DZIEŃ LOGOPEDY Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Zakopanem Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Sierockiem Sierockie, r.
Szkolne Koło Caritas przy Szkole Podstawowej nr14 w Nowym Sączu.
Dobre rady na odpady Projekt realizowany przez uczniów klasy III a Szkoły Podstawowej nr1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu w ramach programu „Szkoła Myślenia”
KONKURS PLASTYCZNY ZAWODY PRZYSZŁOŚCI - MAKIETA GRUPA PROJEKTOWA: Klaudia Zielińska Ewelina Socha Katarzyna Tomiczek Klaudia Binda Dominik Jordan Szymon.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
Kształtowanie świadomości finansowej uczniów
Sprawozdanie z realizacji działania w ramach obchodów Roku Korczaka
ROK STANISŁAWA WYSPIAŃSKIEGO
Rok Janusza Korczaka w naszej szkole
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Zapis prezentacji:

Podsumowanie projektu edukacyjnego klasy IIa Janusz Korczak Podsumowanie projektu edukacyjnego klasy IIa Prezentację przygotowali: Paweł Lipiór, Mateusz Bryk, Dominik Dolot i Adam Szot

Korczak dla mnie, dla ciebie, dla nas

Nauczyciele prowadzący W przeprowadzeniu całego projektu pomagali nam nasi opiekunowie. W naszym przypadku była to pani mgr Beata Mazur i pani mgr Grażyna Gurbiel. Były one dla nas bardzo pomocne, poczynając od motywacji do pracy, kończąc na ocenie pracy uczniów.

Główne cele projektu Popularyzacja tekstów Janusza Korczaka wśród dzieci i młodzieży Kształtowanie: umiejętności wyszukiwania informacji i poprawnego ich przedstawienia umiejętności organizacji i systematyczności wyobraźni i kreatywności

Działania podjęte podczas realizacji projektu

Przeprowadzenie konkursu biograficznego

Konkurs biograficzny – informacje ogólne Konkurs biograficzny został przeprowadzony w naszej szkole w dwóch etapach. Jego tematem przewodnim była twórczość i życie „Starego Doktora” Pierwszy z nich polegał na rozwiązaniu krótkiego testu, drugi zaś na rozwiązaniu krzyżówki. Niektóre pytania były bardzo proste, natomiast inne mogły przysporzyć uczestnikom niemałych problemów.

Działania grupy przygotowującej konkurs W skład grupy wchodzili uczniowie: Klaudia Guła, Sylwia Pietrzycka, Justyna Helowicz i Rafał Ćwik. Mieli oni nie lada wyzwanie. Musieli sporządzić jasny i przejrzysty regulamin, opracować pytania konkursowe i na dodatek znaleźć sponsorów, którzy sfinansowaliby nagrody. Pokonali wszystkie trudności i spisali się na medal.

Pierwszy etap konkursu Konkurs wzbudził spore zainteresowanie uczniów. W pierwszym etapie wzięło udział 58 uczniów.

Drugi etap konkursu Drugi etap konkursu polegał na rozwiązaniu przygotowanej przez organizatorów krzyżówki. Wzięło w nim udział 24 uczestników. W tym etapie ostatecznie wyłoniono zwycięzców konkursu.

Zwycięzcy i rozdanie nagród Po konkursie oczywiście przyszedł czas na ogłoszenie wyników. Pierwsze miejsce zajęła Magdalena Wójcik, drugie miejsce Oliwia Rusin, Monika Wacławska i Agata Wilk, a trzecie Faustyna Piłat i Klaudia Knap.

Przeprowadzenie konkursu plastycznego

Konkurs plastyczny – informacje ogólne Konkurs został ogłoszony w naszej szkole 26 listopada 2012 roku. Od tej daty uczniowie mieli dokładnie dwa tygodnie na złożenie swoich prac. Dzięki uprzejmości pana Wojciecha Kaszuba uczniowie mogli wykonywać i dopracowywać swoje dzieła na lekcjach plastyki. Do konkursu zgłoszono 70 prac konkursowych, które zostały ocenione przez jury 11 grudnia 2012 r.

Działania grupy przygotowującej konkurs W skład grupy wchodzili: Ilona Piwnica, Łukasz Skrzypek, Krzysztof Słomba, Katarzyna Lelek, Adriana Furtak, Katarzyna Miśtura i Sabina Noga. Uczniowie musieli m.in. opracować regulamin, ogłosić konkurs, wybrać najlepsze prace i znaleźć sponsorów chcących dofinansować nagrody dla zwycięzców.

Prace jury Ze względu na dużą ilość prac konkursowych jury, w składzie pani dyrektor Barbary Dybskiej, pani Beaty Mazur, pana Wojciecha Kaszuba i Ilony Piwnicy miało pełne ręce roboty. Ostatecznie jednak wybrano najlepsze prace i ogłoszono wyniki.

Wyniki konkursu I. Jagoda Augustyn kl. I d II. Klaudia Cynkier kl. III e III. Elżbieta Knap kl. III e Krzysztof Strzelczyk kl. III e Anna Ozimek kl. III g Praca, która zajęła pierwsze miejsce

Wybrane prace

Audycja radiowa

Audycja radiowa – informacje Audycja radiowa w naszej szkole została nadana przez szkolny radiowęzeł 26 listopada 2012 roku podczas trwania piątej godziny lekcyjnej. Dodatkowym uatrakcyjnieniem audycji był podkład muzyczny, którym był utwór „Polskie drogi” - Leszek Możdżer & Sinfonia Varsovia .

Działania grupy i cele projektu Głównym celem audycji było włączenie się w przeżywanie Roku Korczaka i zapoznanie uczniów z biografią i jego cytatami . W skład grupy wchodziły trzy uczennice naszej klasy: Alicja Lubera, Weronika Salamon i Adriana Furtak. Miały twardy orzech do zgryzienia, gdyż musiały opracować tekst do przeczytania, umówić termin audycji i w poprawny sposób ją przedstawić.

Zajęcia czytelnicze

Zajęcia czytelnicze – informacje ogólne W ramach projektu edukacyjnego część uczniów naszej klasy wybrała się do miejscowego przedszkola. Tam przeprowadzili zajęcia czytelnicze dla dwóch grup dzieci. Przygotowali scenariusz zajęć w trakcie których czytali fragment książki napisanej przez Janusza Korczaka pt. „Kajtuś Czarodziej”.

Działania grupy Grupę tworzyło dziesięć osób: Hubert Kopacz, Rafał Ćwik, Łukasz Skrzypek, Marek Turek, Seweryn Tracz, Mateusz Hodur, Krystian Gawryś, Katarzyna Lelek, Ilona Piwnica i Krzysztof Słomba. Członkowie grupy przygotowali scenariusz zajęć, wybrali tekst książki i opracowali różne zabawy dla dzieci. Podsumowując, całość wypadła znakomicie, dzieci z uwagą słuchały przygotowanych fragmentów tekstu.

Zdjęcia z przedszkola

Specjalne wydanie gazetki

Praca grupy Grupa opracowująca gazetkę składała się z 6 osób: Rafał Ćwik, Arkadiusz Helowicz, Artur Markulis, Hubert Kopacz, Katarzyna Miśtura, Sabina Noga. Te osoby przygotowały między innymi artykuły o biografii i twórczości Janusza Korczaka, ciekawostki z jego życia i działalności, unikatowy „Przystanek Korczak” oraz specjalnie na tą okazję przygotowaną krzyżówkę.

Przygotowanie materiałów na szkolne tablice informacyjne

Działania grupy Grupa składała się z pięciu uczniów, którymi byli: Seweryn Tracz, Krystian Gawryś, Marek Turek, Mateusz Hodur i Arkadiusz Helowicz. Podjęli się oni zadania wyszukania i przywieszenia na tablicach informacyjnych znanych cytatów i złotych myśli Janusza Korczaka.

Strona internetowa

Działania grupy Grupa składająca się z dwóch osób: Patryka Czopura i Piotrka Chmury podjęła się stworzenia strony internetowej poświęconej projektowi. Tworząc stronę musieli opanować języki programowania, obróbkę skomplikowanej grafiki etc. Mimo sporych trudności jakie napotykali w czasie swojej pracy ukończyli zadanie w terminie. Efekt końcowy można obejrzeć na stronie : KLIK

Prezentacja podsumowująca

Działania grupy Do wykonania prezentacji podsumowującej zgłosiło się cztery osoby : Paweł Lipiór, Mateusz Bryk, Dominik Dolot i Adam Szot. Wykonali oni właśnie tę prezentację. Nie możemy sami jej ocenić, więc krytykę pozostawiamy widzowi. Możemy tylko powiedzieć, że włożyliśmy w nią dużo pracy. Jej wykonanie zajęło wiele godzin, a zdobywanie materiałów do jej wykonania było równie trudne.

Cele, które kierowały nami przy tworzeniu prezentacji Chcieliśmy stworzyć ładną i profesjonalną prezentację, która podsumuje cały projekt edukacyjny klasy IIa. Staraliśmy się wiernie odwzorować trudy pracy nad projektem, poświęcenie wszystkich grup i ich wkład w rozpowszechnianie uniwersalnych idei Janusza Korczaka.

Elementarz Korczaka

Dodatkowa praca w ramach projektu Elementarz Korczaka nie był zaplanowanym działaniem projektowym. Jednak gdy tylko uczniowie dowiedzieli się o nim, od razu zgłosili się do programu. Wszyscy uczestnicy zostali podzieleni na trzy grupy. Każda z nich rywalizowała w kilku zadaniach, które rozwiązywały na platformie Wirtualnego Elementarza. Jednej z grup udało się wygrać dwa zadania. Podsumowując, ta praca przyniosła uczniom wiele radości i satysfakcji.

Wirtualny Elementarz

Zwycięzcy Po zaciętej rywalizacji przyszedł również czas na ogłoszenie wyników. W wirtualnym elementarzu wyróżnione zostały: Justyna Helowicz, Alicja Lubera, Klaudia Guła, Weronika Salamon i Sylwia Pietrzycka. Uczestniczki otrzymały od CEO pamiątkowe dyplomy i zestaw lektur szkolnych.

Artykuł na stronie CEO

Próba samorządności „ Uczniowie Gimnazjum im. ks. Popiełuszki w Przecławiu podzielili się zadaniami i dzięki temu przygotowali bardzo różnorodny projekt edukacyjny o Korczaku.” – fragment artykułu na stronie CEO Cały artykuł : KLIK

Bibliografia – czyli materiały i strony, z których korzystaliśmy 2012korczak.pl -> Link <- www.ceo.org.pl -> Link <- wikipedia.pl -> Link <- szuflada.net -> Link <- Tło -> Link <-

Koniec