EDUKACJA – PRACA - KARIERA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DOBRE TRADYCJE MALTAŃSKICH HOTELARZY I RESTAURATORÓW NASZYM WZOREM DZIAŁANIA.
Advertisements

w programie „Uczenie się przez całe życie”
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Międzynarodowa Konferencja Związku Miast: Bogatynia- Hradek-Zittau Mechatronika-Kształcenie Zittau 17 kwietnia 2008 r. Związek Miast Bogatynia- Hradek-Zittau.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Kształcenie praktyczne
Program Leonardo da Vinci
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W ZSP NR 1 W ŁĘCZYCY A RYNEK PRACY REGIONU
J. Krzesiński & L. Żukowski & P. Zejer Typ: Warsztaty edukacyjne Produkt (output): Cykl szkoleń połączonych z warsztatami pt. Dobra praktyka w przygotowaniu.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Szkoła - pracodawca.
Szkoła partnerska jest szkołą katolicką, w której uczy się 420 uczniów w klasach 1-4 Wymiana odbędzie się 23 września i trwać będzie do 2 pażdziernika.
Projekt DE3-COM pod nazwą Kształcenie dla Europy oraz z Europą został dofinansowany w wysokości Partnerzy w projekcie: -Powiat.
Dolnośląski Zakład Doskonalenia Zawodowego Zespół Szkół al
Współpraca szkoły z przedsiębiorstwem
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego UDA-POKL /10 Szyte na miarę kwalifikacje przyszłością
Zdruzena Stredna Skola Hotelowych Siuzieb a Obchodu Centre Consulaire de Formation Professionnelle/ CECOF/ de LAin w Amberieu en Bugey CEDEX Euro Train.
Klub nauczyciela przedmiotów gastronomicznych
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
ZZDZ jest pozarządową organizacją oświatową skupiającą aż 24 Zakłady Doskonalenia Zawodowego.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Szkolenie praktyczne obejmuje : Zajęcia praktyczne Praktykę zawodową i jest realizowane poza terenem szkoły w renomowanych warszawskich hotelach np.:
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
SEMINARIUM UPOWSZECHNIAJĄCE REZULTATY PROJEKTU „Praktyki w Hiszpanii - szansa dla uczniów rzemieślniczych szkół zawodowych z Tarnowa i Pilzna” Beata Rzepiela.
Praktyczna nauka zawodu Zajęcia praktyczne Pion budowlany Pion gastronomiczny Praktyka zawodowa Firmy zewnętrzne.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
MONITOROWANIE LOSÓW ABSOLWENTÓW SZKÓŁ ZAWODOWYCH
5. Kształcenie praktyczne zawodowe
Projekt "Praktyki zagraniczne moją szansą na rozwój zawodowy" realizowany w Zespole Szkół w Gorzowie Śląskim Zmienia życie. Otwiera umysły.
Zmienia życie. Otwiera umysły.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Innowacyjne podręczniki do kształcenia zawodowego System.
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Prezentacja przygotowana w ramach projektu: „POLSKO - ROSYJSKA WYMIANA MŁODZIEŻY 2015” realizowanego na rzecz dialogu i porozumienia w stosunkach polsko-rosyjskich,
Współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ RZEMIOSŁA IM. JANA KILIŃSKIEGO ŁÓDŹ, UL. ŻUBARDZKA 2 ZESPÓŁ SZKÓŁ RZEMIOSŁA IM. JANA KILIŃSKIEGO ŁÓDŹ, UL. ŻUBARDZKA 2 Technikum.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Noblistów Polskich Szkoła praktycznych umiejętności Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 dla absolwentów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ RZEMIOSŁA IM. JANA KILIŃSKIEGO ŁÓDŹ, UL. ŻUBARDZKA 2 ZESPÓŁ SZKÓŁ RZEMIOSŁA IM. JANA KILIŃSKIEGO ŁÓDŹ, UL. ŻUBARDZKA 2 Technikum.
Zespół Szkół Rolniczych w Kijanach Współpraca z pracodawcami w zakresie kształcenia zawodowego - realizacja praktycznej nauki zawodu: zajęcia praktyczne.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
PROJEKT: NAUKA, PRAKTYKA, PRACA
Spotkanie dyrektorów szkół zawodowych
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Przebieg, efekty i ocena I etapu projektu
Pedagogika, studia II stopnia
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
KOMPETENCJE I PERSPEKTYWY ZAWODOWE
OŚRODKI DOKSZTAŁCANIA I DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
„Zagraniczne praktyki impulsem do rozwoju kwalifikacji”
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Niemiecka przygoda w Düsseldorfie
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
BRANŻOWA SZKOŁA I STOPNIA
Zapis prezentacji:

EDUKACJA – PRACA - KARIERA Problematyka kształcenia zawodowego dla potrzeb rynku pracy w aspekcie współpracy transgranicznej Bogusława Pęciak Zespół Szkół nr 6 w Szczecinie

Oczekiwania szkół zawodowych dotyczące praktyk zawodowych poprzez wymianę transgraniczną Bogusława Peciak Zespół Szkół nr 6 w Szczecinie

Wyczerpujące uzasadnienie potrzeby prowadzenia współpracy transgranicznej zawarto w preambule do Europejskiej Karty Regionów Granicznych i Transgranicznych: „Granice są „bliznami historii”. Współpraca transgraniczna pomaga w łagodzeniu niekorzystnych skutków istnienia owych granic, a także w przezwyciężaniu skutków położenia terenów przygranicznych na narodowych obrzeżach państw oraz służy poprawie warunków życiowych osiadłej tam ludności. Bogusława Peciak Zespół Szkół nr 6 w Szczecinie

Współpraca ta obejmować powinna wszystkie dziedziny życia kulturalnego, społecznego i gospodarczego, a także rozwoju związanej z nimi infrastruktury. Zasadniczym celem współpracy transgranicznej jest zniesienie barier wynikających z istnienia granic państwowych. Bogusława Peciak Zespół Szkół nr 6 w Szczecinie

Zespół Szkół Nr 6 im. Mikołaja Reja w Szczecinie od wielu lat współpracuje z partnerami niemieckimi, oferując naszym uczniom możliwość wyjazdu na praktykę zawodową do Niemiec. Gościmy również uczniów ze szkół niemieckich w naszej szkole. Bogusława Peciak Zespół Szkół nr 6 w Szczecinie

Nasi niemieccy partnerzy to: sieć hoteli Travel Charme Hotels, szkoła zawodowa w Egessin-Pasewalk (Berufliche Schule in Egessin-Pasewalk), szkoła zawodowa powiatu Ostvorpommern w Wolgaście (Berufliche Schule des Landkreises Ostvorpommern in Wolgast), Inab Europejskie Warsztaty Młodzieżowe (Inab Ausbildungs- und Beschäftigungsgesellschaft Rothenklempenow). Bogusława Peciak Zespół Szkół nr 6 w Szczecinie

praktyki zawodowe, wymianę młodzieży Współpraca z partnerami niemieckimi realizowana jest poprzez: pracę uczniów w czasie wakacji, praktyki zawodowe, wymianę młodzieży kształcącej się w zawodach gastronomicznych, hotelarstwie i cukiernictwie. Bogusława Peciak Zespół Szkół nr 6 w Szczecinie

Celem współpracy tego rodzaju jest: podnoszenie i doskonalenie umiejętności zawodowych polskich i niemieckich uczniów kształcących się w zawodzie kucharza, cukiernika, hotelarza i innych zawodach o profilu gastronomicznym doskonalenie umiejętności językowych, pogłębienie wiedzy o kraju sąsiada, poznanie tradycji i kultury obu narodów. Bogusława Peciak Zespół Szkół nr 6 w Szczecinie

Na podstawie wieloletnich doświadczeń możemy stwierdzić, że najlepsze efekty dla szkoły i ucznia przynosi wieloletnia, prowadzona na wielu płaszczyznach współpraca między szkołami. Bogusława Peciak Zespół Szkół nr 6 w Szczecinie

i priorytety związane z wymianą transgraniczną ? Jakie są nasze oczekiwania i priorytety związane z wymianą transgraniczną ? Bogusława Peciak Zespół Szkół nr 6 w Szczecinie

Cel najważniejszy: rozwijać kwalifikacje potrzebne na europejskim rynku pracy – dotyczy to szczególnie kwalifikacji polskich uczniów, którzy częściej wybierają jako miejsce pracy kraje zachodnie. Bogusława Peciak Zespół Szkół nr 6 w Szczecinie

Realizacja krótkich modułów, które kończyć się będą zdobyciem określonych, potwierdzonych formalnie umiejętności . Moduły powinny być prowadzone przez najwyższej klasy specjalistów, mistrzów w zawodzie – praktyków w danej branży. Bogusława Peciak Zespół Szkół nr 6 w Szczecinie

Praktykanci powinni mieć możliwość zdobycia podczas praktyk innych umiejętności niż te, które zdobywają w szkole Udział pracodawców i Izb Rzemieślniczych z obu stron w realizacji projektów poprzez wspieranie szkół zawodowych w realizacji praktyk- kształcimy przyszłych pracowników Bogusława Peciak Zespół Szkół nr 6 w Szczecinie

Ciągłe doskonalenia umiejętności językowych Dobre efekty przynosi praktyka ( praca) indywidualna: 1 -2 uczniów realizuje praktykę w zakładzie – zmusza to uczniów do intensywnej pracy nad sobą przed wyjazdem na praktykę, nauki języka, radzenia sobie w kontaktach ze współpracownikami, w nowej rzeczywistości , ale bardzo często owocuje szansą na zdobycie dobrej pracy. Ciągłe doskonalenia umiejętności językowych Bogusława Peciak Zespół Szkół nr 6 w Szczecinie

metodyki nauczania przedmiotów zawodowych Wymiana doświadczeń między nauczycielami powinna być prowadzona systematycznie i dotyczyć: metodyki nauczania przedmiotów zawodowych doskonalenia umiejętności praktycznych – bardzo istotny element ! realizacji procesu kształcenia stosowanych środków i materiałów dydaktycznych Bogusława Peciak Zespół Szkół nr 6 w Szczecinie

Położyć nacisk na sferę pozazawodową - kulturę, sport, bo wtedy najszybciej „ łamią” się bariery i znikają „ blizny” historii. Bogusława Peciak Zespół Szkół nr 6 w Szczecinie

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ   Bogusława Peciak Zespół Szkół nr 6 w Szczecinie