Media i edukacja Opracowała: Małgorzata Kuder Nauczyciel – bibliotekarz Zespół Szkół Mechanicznych Nr 2 w Krakowie
Media Małe Tzw. szkolne będące bezpośrednio w zasięgu nauczyciela Duże Czyli mass media: prasa, radio, telewizja
Media Proste Są stosowane bez udziału urządzeń i energii elektrycznej. Są to m.in.: modele, układanki, plansze, tablice. Złożone (techniczne, elektroniczne) To te, których elementami są zawsze określone urządzenia, a stosowanie wymaga energii elektrycznej: projektoskopy, magnetofony, radio, filmy, wideo, telewizja, komputery, internet, multimedia.
Media Drukowane słownesłowne obrazoweobrazoweElektroniczne wizualnewizualne dźwiękowedźwiękowe komputerowekomputerowe
Media Wg McLuhana Gorące (hot) Im większa liczba elementów informacji tym gorętszy komunikat. Np. zdjęcie fotograficzne i obraz filmowy. Aktywność uczniów w procesie kształcenia jest słaba (wszystko jest podane przez nadawcę). Zimne (cool) Im mniej dostarcza informacji tym zimniejszy komunikat (lub mniej gorący). Np. karykatura. Uczeń musi w pewnym stopniu współtworzyć ów komunikat (jest pełniej włączony w proces komunikacji).