Media i edukacja Opracowała: Małgorzata Kuder Nauczyciel – bibliotekarz Zespół Szkół Mechanicznych Nr 2 w Krakowie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYPOSAŻENIE ŚWIETLICY SZKOLNEJ
Advertisements

Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
Wydarzenie, jakiego jeszcze nie było!
D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
1 / 17 Komercyjne aspekty webcastingu z punktu widzenia nadawcy publicznego Warszawa 8 grudnia 2005 r. Warszawa, 8 grudnia 2005 r.
Budowa i funkcje elektronicznego katalogu biblioteki szkolnej
KODEKS 2.0.
Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Górze
E-learning w kształceniu technicznym
Biblioteka jako szkolne centrum informacji multimedialnej jest miejscem gromadzenia i udostępniania różnych materiałów/mediów dydaktycznych uczniom, ich.
Przyszłością edukacji. W dniu 10 stycznia 2012 r. odbyła się II debata szkolna pt. "Interaktywna szkoła - przyszłością edukacji". Debata zrealizowana.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Debata Szkolna w Gimnazjum Myśliszewice,
MEDIA CYFROWE W EDUKACJI
WSPÓŁCZESNE TECHNIKI INFORMACYJNE I ICH WPŁYW NA SPOSÓB KOMUNIKOWANIA
KORZYSTANIE Z TIK. KORZYSTAMY Z TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH NA PRZERWACH MIĘDZYLEKCYJNYCH.
Technologia informacyjna
Co to jest TIK?.
Opracowała Romana Stąsiek Wnętrze naszej biblioteki:
Znaczenie Internetu w doradztwie zawodowym dla młodzieży
Autorzy: Dorota Chmiel Karolina Hinca
Wykład I Media, Internet, społeczeństwo
ŚRODKI TECHNICZNE I POMOCNICZE W PRACY BIUROWEJ
Kryzys w edukacji Na podstawie ankiet przeprowadzonych przez ETUCE wśród europejskich związków zawodowych.
Technologia informacyjna
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
Gimnazjum Nr 1 im. Orląt Przemyskich w Przemyślu.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE OPRACOWAŁA PATRYCJA FRANCZAK.
Z Mobilną Tablicą Interaktywną wkraczamy w nowy wymiar kształcenia Ryzyk Fizyk.
ROK SZKOLNY 2011/2012. W klasie realizowany będzie program liceum ogólnokształcącego z przedmiotami rozszerzonymi: język polski wiedza o kulturze język.
Witamy w nowej sali multimedialnej Centrum Multimedialnego X LO Witamy w nowej sali multimedialnej Centrum Multimedialnego X LO Zdjęcia sali multimedialnej.
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
Autorzy:Ania Szczubełek Kasia Sul
STARE I NOWE MEDIA W BIBLIOTECE
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
W bibliotece SP 2.0 (SP 20).  TIK-Technologia Informacyjno Komunikacyjna  Kiedy korzystamy z TIK?  Z TIK korzystamy na lekcjach i prywatnie w domu-korzystając.
The Grid 2 szkolenie 20 kwietnia 2013, Warszawa
Agnieszka Tamul Maria Otuszewska Klasa 1d
Podział i funkcje mass mediów
KORZYSTANIE Z TIK. 1.Korzystamy z telefonów komórkowych na przerwach międzylekcyjnych.
Zagrożenia niesione przez współczesne środki przekazu (massmedia)
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
Stowarzyszenie Przyjazna Szkoła ma na celu: Wprowadzenie i promowanie kształcenia innowacyjnego Równanie szans edukacyjnych Kształcenie i promowanie.
Multimedia To media, które wykorzystują różne formy informacji oraz różne formy ich przekazu (np. tekst, dźwięk, grafikę, animację, wideo) w celu dostarczania.
Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
Komunikacja.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
METODY KOMUNIKACJI NA ODLEGŁOŚĆ BLISKĄ I DALEKĄ
Obsługa informatyczna w turystyce.. Urządzenia techniki biurowej. Kopiarko-drukarka SHARP AR-5516N Nowy model AR-5516N to w pełni funkcjonalne urządzenie.
Komunikacja.
Metody komunikacji.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
D EBATA SZKOLNA KODEKS 2.0 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Systemy operacyjne W projekcie brali udział Rabiniak Mateusz, Marek Mycek Damian Kostecki, Piotr Dojlido.
Projekt „Dziecko – mały uczeń w świecie współczesnym”
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
20 LUTY 2016 GIMNAZJUM NR UCZ I UCZ SIĘ Z TIK – WYKORZYSTUJEMY TECHNOLOGIĘ NA LEKCJACH 2. PRZESTRZEGAMY ZASAD NETYKIETY 3. RESPEKTUJEMY PRAWA AUTORSKIE.
Światowy Tydzień Pieniądza
materiały dla uczestników
PRASA.
Metoda WebQuest.
Przyszłością edukacji
Sopocka Akademia Tenisowa
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Świetlica Szkoły Podstawowej nr 257 im prof
Zapis prezentacji:

Media i edukacja Opracowała: Małgorzata Kuder Nauczyciel – bibliotekarz Zespół Szkół Mechanicznych Nr 2 w Krakowie

Media Małe Tzw. szkolne będące bezpośrednio w zasięgu nauczyciela Duże Czyli mass media: prasa, radio, telewizja

Media Proste Są stosowane bez udziału urządzeń i energii elektrycznej. Są to m.in.: modele, układanki, plansze, tablice. Złożone (techniczne, elektroniczne) To te, których elementami są zawsze określone urządzenia, a stosowanie wymaga energii elektrycznej: projektoskopy, magnetofony, radio, filmy, wideo, telewizja, komputery, internet, multimedia.

Media Drukowane słownesłowne obrazoweobrazoweElektroniczne wizualnewizualne dźwiękowedźwiękowe komputerowekomputerowe

Media Wg McLuhana Gorące (hot) Im większa liczba elementów informacji tym gorętszy komunikat. Np. zdjęcie fotograficzne i obraz filmowy. Aktywność uczniów w procesie kształcenia jest słaba (wszystko jest podane przez nadawcę). Zimne (cool) Im mniej dostarcza informacji tym zimniejszy komunikat (lub mniej gorący). Np. karykatura. Uczeń musi w pewnym stopniu współtworzyć ów komunikat (jest pełniej włączony w proces komunikacji).