LIPSS Prezentacja - Bad Goisern 2002 Dorcan Catchment Area Mentoring Project Prezentowane przez Bryan Jackson (Wicedyrektor, Dorcan Technology College)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Organizacja diagnozy uzupełniającej dla uczniów klas IV szkoły podstawowej w ramach projektu DiAMEnT kwiecień   Projekt współfinansowany przez.
Advertisements

KODEKS 2.0.
dr Dariusz Kajewski Instytut Fizyki Uniwersytet Śląski w Katowicach
Przyszłością edukacji. W dniu 10 stycznia 2012 r. odbyła się II debata szkolna pt. "Interaktywna szkoła - przyszłością edukacji". Debata zrealizowana.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
„Przyjaźnie z przedszkola do szkoły”
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Szkoła Podstawowa Nr 3 w Słupcy Uczniowie klas III
Elementary School Vaterstetten, Gluckstraße Integracja ucznów osiągających słabe wyniki w nauce 1.Pomysł 1.Pomoce Pomoce naukowe Materiały instruktażowe.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
Bezpieczna szkoła- Bezpieczny uczeń
Mag. Heidi Sequenz - Bad Goisern - April LIPSS Comenius 1 Projekt rozwoju szkòł. L.I.P.S.S. Link between Primary and Secondary Stage.
TRANSFER W WIEDNIU Bad Goisern, Kwiecień Sonda – przeprowadzona przez PI WIEN Przegl ą d ponad 56 szk ół Jakie dzia ł ania s ą zwykle podejmowane.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
W dniach 1 – 7 maja delegacja Szkoły Podstawowej nr 7 w Ełku, w składzie: Leszek Sobczak – dyrektor, Bożena Piskorska, Urszula Wysocka i Edyta Krasnowska,
Szkoła z klasą 2.0 Martyna Pietrowicz.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
PROGRAM ELS EVALUACJA ŁĄCZY SZKOŁY. CELE PROGRAMU Wymiana do ś wiadczenia i wiedzy na temat oceny student ó w we wszystkich uczestnicz ą cych krajach.
TRANSFER ZE SZKOŁY PODSTAWOWEJ DO PONADPODSTAWOWEJ REZULTATY BADAŃ LIPSS 2002 ATHENA MICHAELIDOU.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Narad a z dyrektorami przedszkoli ogólnodostępnych i specjalnych, zespołów szkolno-przedszkolnych oraz szkół podstawowych z oddziałami przedszkolnymi prowadzonymi.
 ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli.
Milicz, ul. Trzebnicka 4. prowadzenie działalności na rzecz rozwoju oświatowego i kulturalnego regionu i kraju, działanie na rzecz wyrównywania szans.
Jak osiągnąć sukces?! Jak osiągnąć dobry wynik ze sprawdzianu, testu?! Na przykładzie małej szkoły wiejskiej, której wyszło!!!
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Zaproszenie do Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Dyrektor kluczem do sukcesu szkoły Kielce, wrzesień 2014.
PROJEKT L.I.P.S.S Sprawa na Cyprze. Szkoła zaczyna się w wieku 5 lat i 8 miesięcy – ukończenie szkoły podstawowej po 6 latach Promocja do Gimnazjum (12.
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Podsumowanie ankiety przeprowadzonej w kwietniu 2012 r. wśród rodziców uczniów klas IV - VI na temat przestrzegania norm społecznych w naszej szkole. W.
Comenius 1 projekt. Kim jesteśmy? AustriaFinlandiaNiemcy Brigitte Ursula Christine PolskaUK Mariusz Iza Jorma Satu Aki Helga Max Bryan Tim Simon.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Co to jest spacer edukacyjny?
DEBATA SZKOLNA WITAMY SERDECZNIE!!! CHCEMY STAĆ SIĘ SZKOŁĄ Z KLASĄ.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Szkoła z klasą 2.0. Co to Szkoła z klasą 2.0? Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Szkoła z Klasą 2.0 Gimnazjum Miejskie nr 1. Kodeks W naszej szkole w trakcie długich przerw udostępnione są komputery z dostępem do Internetu w.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Odznaka jakości "Schule im Wandel – Zmieniająca się szkoła"
Mamo, tato chcę już iść do szkoły 1. Potencjał sześciolatka Mózg sześciolatka potrzebuje maksymalnie dużo różnorodnych bodźców i doświadczeń edukacyjnych.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE SUPER JEDYNKA. RAPORT Z EWALUACJI.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
m.in.: dlatego, że szkoła posiada:  monitoring wewnętrzny w szatni i na korytarzach,  monitoring zewnętrzny na dziedzińcu szkolnym,  imienne identyfikatory.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
ROK 2016/2017. Motywowanie uczniów do uczenia się - kompleksowy program szkolenia RP Zajęcia PDE Kształcenie kompetencji kluczowych wdrożenie wniosków.
czwarte spotkanie Zespołu
Przyszłością edukacji
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA I ZACHOWANIA UCZNIÓW W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
Imię i nazwisko nauczyciela
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Imię i nazwisko nauczyciela
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

LIPSS Prezentacja - Bad Goisern 2002 Dorcan Catchment Area Mentoring Project Prezentowane przez Bryan Jackson (Wicedyrektor, Dorcan Technology College)

Swindon Gdzie jesteśmy?

Dorcan Technology College

Szkoły

Dorcan Technology College

O Dorcan: otwarty w 1970 służy południowo zachodniemu Swindon 1350 studentòw 270 uczniòw na roku średnia wielkość klasy 28 (24 w praktycznych przedmiotach) Szkoła specjalizująca się w technologii

Szkoa specjalistyczna: Szkoła specjalistyczna: Dorcan Technology College od wrzenia 1999 Dorcan Technology College od września 1999 Centrum doskonalenia/specjalistyczne Swindon Matematyka Nauki Technologia projektowania Information Communications Technology (ICT) Lucent Technologies Centre dla KS2 Swindon Pressings (BMW) Partnership Centre dla inżynierw i wytwrcw Swindon Pressings (BMW) Partnership Centre dla inżynieròw i wytwòrcòw

Covingham Park Junior School

Otwarta w p óź nych latach 60 5 nauczycieli wspomagajacych 2 uczniw uczni ó w ze swiadectwem specjalnych potrzeb potrzeb. 62 uczniw uczni ó w w szkolnym rejestrze specjalnych potrzeb. Przedszkole przylegle do budynku

Cele Projektu Ulatwić Ulatwić fazy transferu pomiędzy pomiędzy szkołą szkołą podstawową podstawową i ponadpodstawową ć Zapewnić rzetelne informacje uczniom ą zmierzającym do transferu Promować Promować spojność spojność między między fazami szkoły szkoły podstawowej i ponadpodstawowej

Projekt Uczniowie 6 roku szkoły szkoły podstawowej (11lat) są są są są mentorowani przez rok 8 (13lat) ponadpodstawowej. Jeden uczeń uczeń roku 8 mentoruje 2-3 uczniòw uczniòw roku 6, skupiając się się na życiu życiu w szkole ponadpodstawowej. Podobny projekt dla uczniòw uczniòw roku 11 (16lat) i roku 13(18+) ma miejsce w lokalnym collegu. Wszyscy mentorowie to ochotnicy ze wszystkich 5 szkòł partnerskich.

Projekt w dzialaniu Mentorowie spotykaja sie z uczniami 3-5 razy miedzy kwietniem a lipcem w szkole podstawowej podstawowej. Caly jeden dzien spedzaja na DTC w lipcu, kiedy personel DTC prowadzi lekcje dla uczniow roku 6 po zwiedzaniu szkoly z mentorami. Mentorowie laczeni sa z uczniami na podstawie informacji udostepnionych przez nauczycieli ze szkoly podstawowej.

Czasem mentor dostaje tylko jednego ucznia.

Spotkania moga miec miejsce na korytarzu lub w klasie.

Przykladowe prace moga pobudzac dyskusje.

Czasem dwie grupy mentorskie spotykaja sie Czasem dwie grupy mentorskie spotykaja sie.

To bylo ich drugie spotkanie – wdali sie prosto w dyskusje bez zadnej pomocy nauczyciela.

Nasz mentor nie ma krawata – jest on teraz na szyi ucznia! Mentor

Dziennik mentora pomaga w notowaniu pytan.

W tle pokaz wiazania krawata!

Chlopcy mentoruja dwie grupy dziewczynek.

Mentor Na korytarzu. W klasie.

Wazne czynniki Poczatkowe spotkania odbywaly sie zawsze w swojskich warunkach – w szkole podstawowej Oprocz powitania na pierwszym spotkaniu nie bral udzialu nauczyciel, choc byl zawsze w klasie. Mentorowie zostali poinstruowani co do tematow rozmowy, mieli takze dostep do listy tematow awaryjnych (wiekszosc nie uzyla tej listy).

Powiedziano mentorom, by skupili sie na zyciu w szkole ponadpodstawowej, jednak zezwolono na rozmowy na jakikolwiek temat w celu zawiazania wspolpracy. Sesje trwaly okolo 30 minut. Prawdziwe zmartwienia pojawily sie na 2 lub 3 spotkaniu – wiazanie krawata, agresja, wymagajacy nauczyciele, zagubienie, praca domowa, wymagajacy nauczyciele,….. Wszyscy mentorowie byli ochotnikami z najwyzszych grup matematycznych – oferte przedstawiono 64 – 60 podjelo wyzwanie.

Sukcesy Wewnetrzne i zewnetrzne wplywy zlagodzily niepewnosc co do transferu. Mentorowie stali sie bardziej swiadomi i umotywowani, niesmiale osoby ukazaly wiecej poswiecenia. Korelacje miedzy szkolami zaciesnily sie jeszcze bardziej. Mniej przestraszonych uczniow przed transferem. Rodzice mentorow i uczniow byli zadowoleni z poprawy stosunkow.

Rozbudowa Konferencje wideo beda przeprowadzane na wyznaczonym komputerze w kazdej szkole. To ulatwi kontakt w trakcie przerw na lunch itp. Mentorowie z tego roku to uczniowie mentorowani w zeszlym, beda wiec mieli wiecej doswiadczenia z pierwszej reki. Covingham rozciagnelo projekt miedzy uczniami roku 2 i roku 5 ktorzy stana sie teraz Play Agents. Covingham rozciagnelo projekt miedzy uczniami roku 2 i roku 5 ktorzy stana sie teraz Play Agents.

1.Przedyskutuj 1.Przedyskutuj twoj pomysl z dyrektorem i zanotuj jego/jej spostrzezenia. (Podziel sie swoim pomyslem i popros dyrektora by skontaktowal sie z dyrektorem ze szkoly partnerskiej oraz zanotuj jego/jej spostrzezenia. Popros o nauczyciela by dzialal jako koordynator projektu w szkole partnerskiej.) 2. Skontaktuj sie z tym nauczycielem w celu przedyskutowania pomyslu. 3. Ustal daty i zakres odpowiedzialnosci. (Zaplanuj poziomy kooperacji oraz zrob liste niezbednych srodkow. Naloz date koncowa na kazde zadanie jakie dana osoba ma wypelnic. )

4. 4. Wybierz grupe docelowa. (Zacznij od malej grupy mentorow.) 5. Przeszkol uczestnikow oraz poinformuj ich rodzicow.. (Mentorowie (Mentorowie beda potrzebowac treningu, uczniom nalezy wyjasnic system, rodzice obu stron musza zostac poinformowani.) 6. Zacznij projekt.

7. 7. Przemysl efekty. (Stworz kwestionariusz by sprawdzic osiagniecia mentorow I uczniow.) 8. Wprowadz niezbedne zmiany i rozszerz dzialalnosc.