Robotyka przykłady.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Video DR-S Cyfrowy rejestrator wideo
Advertisements

URZĄDZENIA PERYFERYJNE - WEJŚCIA
ŚRODKI ŁĄCZNOŚCI PRZEWODOWEJ I BEZPRZEWODOWEJ .
Środki łączności przewodowej i bezprzewodowej.
ŚRODKI ŁĄCZNOŚCI PRZEWODOWEJ I BEZPRZEWODOWEJ
Pracownie informatyczne
Bezpieczne poruszanie się po internecie.
Budowa zestawu komputerowego
Systemy dynamiczne 2010/2011Systemy i sygnały - klasyfikacje Kazimierz Duzinkiewicz, dr hab. inż.Katedra Inżynierii Systemów Sterowania 1 Dlaczego taki.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
w nauczaniu zintegrowanym
Czyli robotyka dla każdego
Jak bezpiecznie korzystać
PODSTAWOWY ZESTAW KOMPUTEROWY
ZESTAW KOMPUTEROWY.
Szkiełkiem i Okiem Fascynujący Świat Doświadczeń.
System Video do radiowozu policyjnego
ROBOTYKA.
Tylko w naszej szkole otrzymujecie Państwo 2 x więcej!
Budowa Komputera Co powinieneś znać !.
Koło Naukowe Stery.
PODSTAWOWE ELEMENTY KOMPUTERA
Rozwiązania w oparciu o system TELETASK DOMOTICS
Czy Twoje dziecko dobrze słyszy?
Sala 205. System sprawdzania obecności Sprawdzanie obecności za pomocą legitymacji. W momencie przejścia przez pole czujnika, legitymacja zostałaby wykryta.
Jak obrabiać zdjęcia na komputerze w programie Picasa
Autor: Justyna Radomska
Elementy zestawu komputerowego
Budowa komputera.
KILKA SŁÓW NA POCZĄTEK Zapewne niejednokrotnie miałeś możliwość zasiąść przy komputerze, używać klawiatury, myszki, grać w gry komputerowe. Ale mając dostęp.
Produkty interaktywne Qomo. Informacje o producencie Nazwa Qomo pochodzi od słowa Qomolangma, jest to tybetańska nazwa góry Mount Everest. Misją firmy.
Prezentacja i szkolenie
a przekonamy się w jak wielu miejscach są wykorzystywane
Lego Mindstorm NXT Grzegorz Cyganiuk.
Biofizyka Aparatura analityczna
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Urządzenia oparte na technologii komputerowej
Przemoc i agresja wśród dzieci
Co to jest GPS? Dawid Dziedzic Kl. III „D”.
Sieć komputerowa – grupa komputerów lub innych urządzeń połączonych ze sobą w celu wymiany danych lub współdzielenia różnych zasobów, na przykład: korzystania.
Budowa i funkcje mózgu Złudzenia optyczne
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Zintegrowany sterownik przycisków. Informacje podstawowe Każdy przycisk jest podłączony do sterownika za pośrednictwem dwóch przewodów, oraz dwóch linii.
Siły, zasady dynamiki Newtona
Bezpieczny Internet Prezentacja przygotowana z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 10 lutego 2015 r. Przygotowanie we współpracy nauczycieli: Renata Majewska.
Bezpieczeństwo w sieci
Komputer w naszym życiu
Andrzej Majkowski 1 informatyka +. 2 Telefon komórkowy „uczy się”. Metoda słownikowa T9 Paweł Perekietka.
Informatyka – szkoła podstawowa – Scholaris - © DC Edukacja OnetSkype, czyli komunikator Internetowy Informatyka.
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim.
Leszek Rybicki Filip Piękniewski
METODY KOMUNIKACJI.
8 LUTY 2011 – DZIAŁANIA TOWARZYSZĄCE ODBYWAJĄ SIĘ PRZEZ CAŁY MIESIĄC LUTY.
HISTORIA Ludzie od dawnych czasów próbowali się ze sobą porozumiewać. Nauczyli oni się komunikować ze sobą za pomocą przeróżnych środków: od wyrazu twarzy,
Metody komunikacji ludzi
Użycie języka w procesie porozumiewania się. GEST to dowolny ruch wykonywany przez kogoś świadomie lub nie. MIMIKA to ruchy mięśni twarzy wyrażające.
Metody komunikacji.
Lepszy internet zależy od Ciebie!
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim Rok szkolny 2013/2014.
II część szkolnej elektronicznej „gazetki” przedstawiającej najnowsze osiągnięcia techniki zapraszamy… Mateusz Gaździcki i Kamil Kremer z klasy III B.
mysz drukarka Jednostka centralna monitor klawiatura.
1. Nie ufaj osobie poznanej przez Internet. Nigdy nie możesz być pewien, kim ona naprawdę jest. Mówi, że ma 8 lat, ale może mieć 40! 2. Włączaj komputer.
Internet Zagrożenia związane z Internetem Autor: Damian Urbańczyk.
Jakub Skonieczny Animacja ruchu twarzy i postaci.
Elementy aktywne - omówienie
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
Zapis prezentacji:

Robotyka przykłady

Japoński robot humanoidalny Qrio QRIO – humanoidalny robot firmy Sony, o wysokości 58,5 cm, masie 7,5 kg, wyposażony w stereoskopowe widzenie oraz szerokokątną kamerę, nazwaną okiem kameleona, dzięki czemu potrafi rozpoznać kilka twarzy naraz[1]. Potrafi śpiewać, tańczyć, grać w golfa i dyrygować. Rozpoznaje kilkadziesiąt tysięcy słów, głos, pamięta rozmowy; wykonuje wiele złożonych ruchów po zrozumieniu poleceń głosowych. Ręce i dłonie, wyposażone w sześcioosiowe czujniki siły, pozwalają mu na podnoszenie i układanie klocków o objętości 15 cm3. Rozpoznaje kolor i wymiary klocków. Ten android przez pewien czas był najszybszym robotem poruszającym się na dwóch nogach. Jako pierwszy robot potrafi oderwać obie nogi od podłoża co pozwala mu na bieganie (raczej trucht) i skakanie. 26 stycznia 2006 roku ogłoszono zaprzestanie dalszej pracy nad rozwojem robota QRIO.

Japoński robot humanoidalny Qrio Qrio - japoński humanoidalny robot, który wykorzystuje "chód dynamiczny", a więc taki, w którym środek ciężkości w kontrolowany sposób przesuwa się poza obszar stabilności. Cztery sensory w każdej z nóg umożliwiają dopasowanie się do nierówności rzędu 1 cm. Potrafi poruszać się po pochylni, posiada mechanizm utrzymywania równowagi w przypadku popchnięcia oraz optyczną detekcję przeszkód. Kiedy QRIO oceni, że w wyniku kolejnej akcji mógłby stracić równowagę, pokonuje przeszkodę na czworakach. Do tego rozpoznaje twarze i głosy, a także rozumie niektóre słowa, śpiewa i tańczy (w tym zespołowo), gra w piłkę nożną i używa języka ciała do wyrażenia swoich emocji.

Robot Reborg-Q Robot - strażnik Reborg-Q jest kolejnym wcieleniem robota Guardrobo D1 firmy Sohgo Security Services. Wchodzi w skład systemu ochrony opierającego się na współdziałaniu kilku robotów i ludzkiego personelu. waży  90 kg i ma wymiary 130 x 65 x 70 cm. Może być zaprogramowany aby automatycznie patrolował wyznaczony obszar lub może być sterowany zdalnie za pomocą dżojstika. Dodatkowo robot może być wyposażony w funkcję kontroli wind, dzięki której maszyna potrafi poruszać się pomiędzy piętrami ochranianych budynków. Podczas patrolu, cztery kamery zamontowane na głowie i ramionach robota nagrywają obraz wideo, a czujniki wykrywają obecność ludzi, przecieki wody i ogień. Kiedy robot wykryje coś podejrzanego, natychmiast przesyła informację do komputera centralnego znajdującego się głównym pokoju ochrony, wraz z obrazem wideo. Ochroniarz odbierający zgłoszenie ogląda przesłany oraz wideo i decyduje o formie reakcji jaką należy podjąć.

Robot Aibo Aibo jest nowym rodzajem robota: autonomiczny, odczuwający swoje środowisko, oraz będący w stanie uczyć się podobnie jak dojrzewający pies. Dla każdego egzemplarza Aibo doświadczanie przez niego świata przebiega inaczej, każdy odkrywa swoją własną niepowtarzalną „osobowość”. Robot posiada kilkadziesiąt interaktywnych obszarów, umożliwiających mu poruszanie się. Posiada kilka sensorycznych zmysłów: dotyku (głowa, podbródek i plecy), słuchu (stereo mikrofony), wzroku (kamera w jego głowie), oraz zmysł równowagi. Ponadto, dzięki sensorowi na podczerwień, dysponuje możliwością określania dystansu, regulacji szybkości poruszania się i ma zmysł odpowiedzialny za temperaturę. Cała ta aparatura pozwala zaadoptować się do otoczenia oraz nabywać nowe, wygenerowane w interakcji ze środowiskiem, psie zachowania. Oprogramowanie pozwala Aibo rozpoznawać twarz i głos właściciela oraz reagować na własne imię. Żeby zachować coś z charakteru prawdziwego psa, projektanci i programiści odpowiedzialni za Aibo postarali się, by... nie zawsze wypełniał polecenia.

Robot Aibo To, że Aibo potrafi odróżniać twarz właściciela od innych, wiąże się z wyposażeniem go w swego rodzaju narząd wzroku. Bardzo skomplikowany jest system rozpoznawania głosu – nie chodzi tylko o elementarne rozumienie języka, ale także dostosowanie zachowania robota do tonu wypowiedzi – „piesek” reaguje inaczej na krzyk, złość czy spokojną mowę. Aibo potrafi sam znaleźć ładowarkę, podłączyć się i odłączyć po naładowaniu akumulatorów. Może być także wyposażony w aparat cyfrowy i robić niespodziewanie zdjęcie osobie, z która się bawi, a dodatkowo – dzięki łączności bezprzewodowej – natychmiast wysłać je mailem. – Wielu właścicieli Aibo traktuje go jak żywą istotę. Czują się dziwnie, gdy muszą go podłączyć do prądu, by naładować akumulatory – mówi Jon Piazza, rzecznik Entertainment Robot America, działu Sony Electonics, który wprowadzał Aibo na amerykański rynek. W niektórych osobach te cechy elektronicznego psa budzą pewien niepokój. Ludzie nie są bowiem jeszcze przygotowani na współistnienie z niezależnymi i coraz inteligentniejszymi maszynami.

iRobi iRobi jest robotem domowym z takimi zastosowaniami jak: edukacja, pilnowanie gospodarstwa domowego, zabawianie ludzi, rozrywka i dostarczanie wiadomości. Może być sterowany poprzez sieć Internet, posiada także kamerę, która służy do nawigacji. Może także uczyć dzieci wykorzystując do tego swój duży, zintegrowany wyświetlacz. Oczy i usta iRobi'ego mogą pokazywać różne nastroje. iRobi jest zintegrowany z siecią internetową, dzięki czemu właściciel z dowolnego miejsca może dokonywać monitoringu gospodarstwa domowego. W przypadku włączenia trybu nadzoru, robot prześle na maila zdjęcia w przypadku wykrycia obecności człowieka w domu. Umiejętność robienia i edytowania zdjęć pozwala używać robota do celów rozrywkowych. iRobi może także wspomagać harmonogramowanie układu zajęć człowieka. Jest także wyposażony w możliwość odbywania telekonferencji, np. z rodziną czy znajomymi (robot - robot lub robot - komputer PC). Za jego pośrednictwem można pozostawić wiadomość video.