Koncepcja pracy szkoły na lata

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
ku lepszej przyszłości”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Raport o stanie szkoły Zespół Szkół w Bratkowicach.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Oferta edukacyjna Gimnazjum Sportowe 2010/2011. W nowoczesnych społeczeństwach ery globalizacji sport jest jedną z ważnych wartości kulturowych, wpływających.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
ale (a może przede wszystkim)
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
PROGRAM ROZWOJU SZKOŁY NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU GIMNAZJUM W DOBRYM.
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
WSPÓŁPRACA W NASZEJ SZKOLE
WITAMY. WALORY NASZEJ SZKOŁY Nauka w kameralnych klasach – indywidualizacja procesu nauczania, co jest szczególnie ważne w klasach najmłodszych Jednozmianowość.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
NOWY WYMIAR NAUKI Gimnazjum Informatyczne pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
XVI Liceum Profilowane CXIII Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 11
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Organizacja pobytu Studentów podczas realizacji praktyki pedagogicznej
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H. Ch. Andersena to szkoła przyjazna Dzieciom i ich Rodzicom Jesteśmy Szkołą Odkrywców Talentów (pierwszą w Radomiu),
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
MAŁGORZATA STEFANIAK KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. WIOSNY LUDÓW W KSIĄŻU WIELKOPOLSKIM
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Henryka Sienkiewicza w Przasnyszu
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Nauka to wielka przygoda! Przeżyj ją z nami!
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Zapis prezentacji:

Koncepcja pracy szkoły na lata 2012-2016 PRZEDSZKOLNY ODDZIAŁ GIMNAZIUM Nr 1 PODSTAWOWA Nr 2 SZKOŁA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 W STRYKOWIE

Koncepcja pracy szkoły to spójna całość składająca się z kilku elementów, którym podwaliny daje: Bezpieczeństwo Dyscyplina Podłoże pracy z dziećmi Szacunek Godność Podstawa współistnienia Kreatywność Innowacyjność Fundament nauczania i doskonalenia Współpraca Współdziałanie Cokół dobrej organizacji Rozwój Motor każdej ewolucji Konsekwencja Jasność sytuacji

DYDAKTYKA Podniesienie poziomu dydaktycznego poprzez: Kierunki rozwoju placówki Podniesienie poziomu dydaktycznego poprzez: Indywidualizację pracy Zachęcenie i motywowanie uczniów do udziału w konkursach, olimpiadach oraz zawodach; Promocję uczniów wyróżniających się; Wprowadzenie zajęć konwersacyjnych z języków obcych dla ucznia zdolnego; Stypendia dla najlepszych; Rozwijanie umiejętności uczniów poprzez zajęcia specjalistyczne; DYDAKTYKA

DYDAKTYKA Zaktywizowanie i zmotywowanie nauczycieli Zapewnienie stałej kadry dydaktycznej dla podniesienia efektywności nauczania oraz ciągłości procesów edukacyjnych; Podnoszenie kwalifikacji kadry pedagogicznej od strony merytorycznej i metodycznej; Zainicjowanie banku prezentacji pedagogicznych w celu rozpowszechniania i dzielenia się wiedzą czyli tzw. „Dobre praktyki”; Zaktywizowanie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego w postaci szkoleń dla nauczyciel; Wypracowanie systemu wymiany doświadczeń zawodowych poprzez wewnątrzszkolne doskonalenie, lekcje koleżeńskie i kluby dyskusyjne; Inspirowanie nauczycieli do kreatywnych działań; DYDAKTYKA Kierunki rozwoju placówki

Zmodyfikowanie organizacji zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych   Zorganizowanie czynności uczenia się w sposób, który uwzględnia w swoim założeniu fakt występowania różnic  pod względem zainteresowań i predyspozycji uczniów; Wprowadzanie nowych i powstających technologii sprzyjających nauczaniu i uczeniu się; Wyposażenie w dziennik elektroniczny; Odnowienie pracowni komputerowej; Laboratorium językowe (Multimedialna pracownia językowa); Promowanie nauczania przez działanie; Dążenie do ograniczenia pisemnych prac domowych; Wprowadzenie w świetlicy szkolnej godzin obowiązkowych na odrabianie prac domowych pod opieką nauczyciela; Zmniejszenie liczebności uczniów w grupie odbywającej lekcje wychowania fizycznego; DYDAKTYKA Kierunki rozwoju placówki

DYDAKTYKA Nawiązanie więzi i współpracy z rodzicami uczniów szkoły: Współorganizowanie uroczystości i spotkań integrujących nauczycieli i rodziców dla stworzenia poczucia rzeczywistego współgospodarowania szkołą; Zaktywizowanie rodziców do większej aktywności i odpowiedzialności za losy szkoły; Wspólne znajdywanie mocnych i słabych stron placówki; Wsparcie Rodziców poprzez spotkania z pedagogiem i psychologiem szkolnym; Utworzenie zakładki na stronie internetowej szkoły dla wyłącznej informacji rodziców (z kodem dostępu) z informacjami, poradami oraz szkoleniami e-learningowymi; DYDAKTYKA Kierunki rozwoju placówki

Identyfikacja ze szkołą oraz poczucie odpowiedzialności za szkołę: Zaktywizowanie Samorządu Uczniowskiego; Powołanie sądu koleżeńskiego; Stawianie uczniów w autentycznych sytuacjach, ograniczenie werbalizmu i moralizowania na rzecz autentycznych przeżyć- „Uczenie życia przez życie”; Wprowadzenie programu „FAIR-PLAY PRZY TABLICY”- czysta gra na boisku, w życiu, przy odpowiedzi i na kartkówce; Stymulowanie do współpracy, dawnie prawa do błędu, wskazywanie dróg poprawy; Stałe doskonalenie strategii postępowania w sytuacjach trudnych- patologie, uzależnienia, konflikty; Tworzenie wizerunku ucznia, absolwenta przez podmiot czyli samych zainteresowanych; Dyscyplina i konsekwencja dla bezpieczeństwa i jasności zachowań oraz postaw akceptowanych w naszej szkole; Reprezentowanie szkoły i uczestnictwo w szkolnej drużynie sportowej; Wypracowanie szkolnej tradycji i ceremoniału związanego z patronami szkoły; WYCHOWANIE OPIEKA I Kierunki rozwoju placówki

WYCHOWANIE OPIEKA I Dbanie o przyjazną atmosferę w szkole: Kierunki rozwoju placówki Dbanie o przyjazną atmosferę w szkole: Budowanie dobrych relacji pomiędzy uczniem- nauczycielem (mentor, przewodnik) nauczycielem-nauczycielem, nauczycielem –rodzicem, pracownikami – dyrekcją szkoły; Poszanowanie idei samorządności uczniowskiej; Współdziałanie w inicjatywach uczniowskich; Powołanie Szkolnego Rzecznika Praw Ucznia; 

WYCHOWANIE OPIEKA I Działania integrujące społeczność szkolną , absolwentów, nauczycieli emerytów i sympatyków szkoły: Śledzenie losów absolwentów- stworzenie Klubu Absolwenta; Powołanie stowarzyszenia szkolnego i zaktywizowanie nauczycieli emerytów, absolwentów oraz sympatyków szkoły w pracy na rzecz uczniów szkoły oraz dobrego wizerunku placówki poprzez działalność w stowarzyszeniu; Wspólne uroczystości i spotkania wpływające na pogłębianie pozytywnych relacji; Kierunki rozwoju placówki

ORGANI ZACJA Funkcjonowanie szkoły w środowisku lokalnym Zainicjowanie współpracy z organizacjami kulturalnymi i sportowymi w celu rozpowszechnienia identyfikacji lokalnej; Współdziałanie z władzami oświatowymi i samorządowymi; Współdziałanie z Ośrodkiem Kultury i Rekreacji w Strykowie; Współpraca z Miejskim klubem sportowym Zjednoczeni Stryków, Ludowym Uczniowskim Klubem Sportowym „Dwójka” Stryków; Dążenie do uzyskania statusu organizacji użyteczności publicznej przez powstałe przy szkole stowarzyszenie i ubieganie się o uzyskanie 1% podatku od sympatyków Zespołu Szkół nr 1 w Strykowie; ORGANI ZACJA Kierunki rozwoju placówki

Wykorzystanie lokalizacji szkoły na terenie specjalnej strefy ekonomicznej Nawiązanie współpracy z przedsiębiorstwami, firmami i osobami fizycznymi gminy i miasta Stryków. „Gala biznesu” –spotkania przedsiębiorców strykowskich na neutralnym biznesowo gruncie; Zajęcia doradztwa zawodowego wzbogacić o bezpośredni kontakt z pracodawcami; Patronat szkoły przez firmę; Stypendia dla uczniów szkoły; Ubieganie się o wsparcie finansowe na rzecz stowarzyszenia szkolnego. ORGANI ZACJA Kierunki rozwoju placówki

Zarządzanie bazą placówki Podział świetlicy – oddzielna opieka dla szkoły podstawowej i gimnazjum; Zabieganie o zapewnienie odpowiednich warunków dla dobrego funkcjonowania szkoły; Wprowadzanie nowych i powstających technologii sprzyjających organizacji pracy; ORGANI ZACJA Kierunki rozwoju placówki

ORGANI ZACJA Zarządzanie bazą placówki Podział świetlicy – oddzielna opieka dla szkoły podstawowej i gimnazjum; Zabieganie o zapewnienie odpowiednich warunków dla dobrego funkcjonowania szkoły; Wprowadzanie nowych i powstających technologii sprzyjających organizacji pracy; Założenie żaluzji okiennych w sali gimnastycznej co pozwoli na projekcje multimedialne- edukacyjne, rozrywkowe, nowoczesne formy prezentacji podczas uroczystości szkolnych; Zmodernizowanie przyszkolnego placu- kostka, częściowe zadaszenie dzięki czemu uczniowie mogliby spędzać przerwy na świeżym powietrzu oraz mogłyby się odbywać uroczystości szkolne; Poprawa orynnowania; Odnowienie sali gimnastycznej; Remont klatek schodowych;   ORGANI ZACJA Kierunki rozwoju placówki

  Działania, które pozwolą oszczędzać energię co wpłynie na dbałość o środowisko, edukację młodzieży, zmniejszenie opłat za zużycie energii oraz emisję CO2 poprzez: docieplenie dachu na budynku głównym (źle izolowany dach to straty do 20% energii); docieplenie ścian zewnętrznych; instalacja odnawialnych źródeł ciepła (systemu solarnego lub fotowoltaiki, rekuperacji) wentylacja z odzyskiem ciepła w sali gimnastycznej; ORGANI ZACJA Kierunki rozwoju placówki

REKOMENDACJA Koncepcja zawiera główne zamierzenia i kierunki pracy. Sądzę, że moja koncepcja szkoły demokratycznej, samorządnej, otwartej, a jednocześnie o wysokim poziomie nauczania, w oparciu o uczniów, radę pedagogiczną i rodziców – sprawdzi się! Mam świadomość, że realizacja moich zamierzeń może odbywać się wtedy i tylko wtedy, kiedy będzie działaniem zamierzonym, planowym i monitorowanym, gdy otrzymam poparcie wszystkich zainteresowanych dobrem tej szkoły instytucji i osób: organu prowadzącego i nadzorującego, rodziców, uczniów i pracowników szkoły. REKOMENDACJA Zamierzam konsekwentnie dążyć do rozwoju placówki oraz kontynuować wszystkie dotychczasowe pozytywne działania. Postaram się stworzyć szkołę mądrą, nowoczesną i przyjazną uczniowi oraz otwartą na inicjatywy rodziców i kadry pedagogicznej. mgr Katarzyna Cymera Koncepcja zawiera główne zamierzenia i kierunki pracy.