Audity i certyfikacja systemu zarządzania jakością

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Juan Pablo Concari Anzuola
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
CERTYFIKACJA SYSTEMÓW
MENEDŻER JAKOŚCI.
Studenci na START Program stażowy dla studentów Grupa Bureau Veritas w Polsce.
System Zarządzania Jakością w Ministerstwie Sprawiedliwości
AUTODESK promuje Legalnych Użytkowników Oprogramowania.
PRZEPROWADZANIE OCENY
Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna ISO
JAKOŚĆ & Metody Jej Pomiaru
Hotel Courtyard – Warszawa
Zatrudnienie Fair Play Promocja kultury przedsiębiorczości i etyki rynku pracy.
Wdrażanie i certyfikacja, systemu zarządzania jakością
Audity Opracował: Tomasz Greber
Norma modelowa ISO 9001.
Skuteczność systemu - kryteria oceny Jacek Węglarczyk
ZASADY AUDITOWANIA PLANOWANIE AUDITU
10 błędów / wg E. Cochran’a /
ZASADY AUDITOWANIA ZARZĄDZANIE PROGRAMEM AUDITÓW
Jakość pracy laboratoriów wg PN-EN ISO/IEC Jacek WĘGLARCZYK
Kształtowanie motywacji pracowników
Jarosław Kuchta Dokumentacja i Jakość Oprogramowania
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
Geneza norm ISO serii 9000 ISO 9000:2005 – Systemy Zarządzania Jakością. Podstawy i terminologia ISO 9001:2008 – Systemy zarządzania jakością. Wymagania.
Jednostka Certyfikująca UDT- CERT
CENTRUM TECHNOLOGII PRÓŻNI
ZINTEGROWANY SYSTEM ZARZĄDZANIA
Temat: ,,Audyt według ISO jako narządzie weryfikacji skuteczności i efektywności funkcjonowania urzędów administracji publicznej” dr Tomasz Papaj -
AKREDYTACJA LABORATORIUM Czy warto
Politechnika Łódzka Instytut Chemicznej Technologii Żywności
System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Urzędzie Miasta Bielsk Podlaski.
System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Starostwie Powiatowym w Hajnówce.
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska
Politechnika Łódzka Instytut Chemicznej Technologii Żywności
Zarządzanie jakością projektu
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
SYSTEM JAKOŚCI Audit wewnętrzny
Wzmocnienie potencjału instytucjonalno – kadrowego Urzędu Gminy w Nowem Harmonogram realizacji projektu.
opracowała: Dominika Jach-Adamczewska
OD KONTROLI DO AUDITU HACCP
Justyna Gryz Jacek Losiak Michał Borsuk Adam Dargacz
Praktyczne informacje o sposobie funkcjonowania systemu ISCC EU
Niezbędne działania dostosowujące organizacje do planowanych zmian wynikających z nowej wersji normy ISO14001 Maciej Kostrzanowski - PFISO14000-INEM Polska.
dr hab. inż. Alina Matuszak-Flejszman, prof. nadzw. UEP
Przewidywany harmonogram dostosowania do zmian akredytowanej certyfikacji wg ISO 14001:2015 Barbara Zengel Warszawa, r.
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Audit wewnętrzny – proces oceny zgodności systemu z wymaganiami normy PN-EN ISO 9001:2009.
Droga Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej – Książnicy Kopernikańskiej w Toruniu do Certyfikatu Systemu Zarządzania Jakością ISO Wojewódzka Biblioteka.
„WPŁYW SYSTEMU HACCP NA FUNKCJONOWANIE
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
WDRAŻANIE SYSTEMÓW Grażyna Szydłowska.
SYSTEM ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI- wymagania normy ISO 27001:2007 Grażyna Szydłowska.
Standard świadczenia usług za pośrednictwem Rejestru Usług Rozwojowych
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
2015 Koncepcja weryfikacji wymagań dotyczących jakości usług świadczonych za pośrednictwem Rejestru Usług Rozwojowych.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
PODZIAŁ KONTROLI W SK I ISWK, ICH CECHY CHARAKTERYSTYCZNE I PLANOWANIE KONTROLI Marek Gall Wydział Inspekcji WIOŚ w Warszawie Październik 2013r. 1.
1 © copyright by Piotr Bigosiński DOKUMENTACJA SYSTEMU HACCP. USTANOWIENIE, PROWADZENIE I UTRZYMANIE DOKUMENTACJI. Piotr Bigosiński 1 czerwiec 2004 r.
2015 Warunki wpisu podmiotu świadczącego usługi rozwojowe do Rejestru Usług Rozwojowych.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Al. Gen. Józefa Hallera 126, Gdańsk, tel Pomorska Nagroda Jakości 2010 Michał Gałecki.
Metoda weryfikacji zakresu wdrożenia standardu ISO w przedsiębiorstwach Prowadzący: Krzysztof Janicki, Auditor Wiodący PRS Certyfikacja Termin i.
Konkurs „Biznes z Sercem” - Dlaczego warto
TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY
T 10. Metodologia Rapid Re - wprowadzenie
CERTYFIKACJA W ROLNICTWIE EKOLOGICZNYM
ISO 9001:2008 SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ w SP ZOZ WSPR w BIAŁYMSTOKU.
Stowarzyszenie Klubu Polskie Forum ISO – INEM Polska, istnieje od 1996
Zapis prezentacji:

Audity i certyfikacja systemu zarządzania jakością

Audity w ISO 9000 Audit to systematyczny, niezależny i udokumentowany proces uzyskiwania dowodu z auditu oraz jego obiektywnej oceny w celu określenia stopnia spełnienia kryteriów auditu.   Audity wewnętrzne (audity strony pierwszej) są przeprowadzane w celach wewnętrzych przez samą organizację lub w jej imieniu i mogą stanowić dla organizacji podstawę do zadeklarowania przez nią zgodności.

Audity zewnętrzne obejmują: Audity strony drugiej – przeprowadzane są przez strony zainteresowane organizacją, takie jak klienci, lub inne osoby występujące w ich imieniu. Audity strony trzeciej – przeprowadzane są przez niezależne organizacje zewnętrzne. Organizacje takie prowadzą certfikację lub rejestrację na zgodność z wymaganiami, takimi jak podano w ISO 9001 i ISO 14001:2003.   Audit połączony – razem przeprowadzona certfikacja ISO 9001 oraz ISO 14001:2003. Audit wspólny - przeprowadzenie auditu przez dwie lub więcej organizacje.

Przygotowanie do certyfikacji 1. Analiza aktualnego stanu organizacji; 2. Analiza misji, celów i strategii firmy; 3. Podjęcie decyzji o wdrożeniu systemu; 4. Przeszkolenie menedżerów. 5. Zatrudnienie lub przeszkolenie pełnomocnika ds. ZJ 6. Ogólne szkolenie personelu. 7. Opracowanie procedur. 8. Szkolenie auditorów. 9. Wdrożenie rozwiązań. 10. Audit wewnętrzny – ocena stanu systemu. 11. Stwierdzenie gotowości systemu.

Certyfikacja Ma na celu weryfikację i potwierdzenie spełnienia przez organizację oczekiwań sformułowanych w określonych normach. Certyfikacja nie jest obowiązkowa, ale: - pozwala zweryfikować podjęty wysiłek; - przynosi korzyści marketingowe; - zwiększa motywację menedżerów i pracowników; - poprawia wizerunek firmy; - pozwala firmie wejść do rodziny ISO; - przynosi korzyści ekonomiczne.

Audit certyfikujący 1. Zgłoszenie organizacji do procedury certyfikującej. 2. Negocjacje warunków i przyjęcie zlecenia. 3. Przegląd dokumentacji. 3. Ustalenie zakresu, czasu i terminów auditu. 4. Audit certyfikujący. 5. Opracowanie raportu. 6. Działania korygujące. 7. Przyznanie i wręczenie certyfikatu. 8. Nadzór.

Jednostki certyfikujące Certyfikatów nie wydaje ISO lecz jednostki certyfikujące, które z punktu widzenia organizacyjno-prawnego są firmami. Nadzór nad jednostkami certyfikującymi mają: - organizacje zrzeszające – Iqnet. - państwowe i Unijne jednostki akredytujące;