Dr Mirosław Nalazek Polska Organizacja Turystyki

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna LOTur
Advertisements

innowacyjna wielkopolska
AGROTURYSTYKA: ELASTYCZNY I BEZPIECZNY MODEL ZATRUDNIANIA
27 lipiec 2012 r. Tykocin „Wzmocnienie krajowego systemu promocji
Podstawy Turystyki Wykład
Śląski System Informacji Turystycznej
Znaczenie agroturystyki dla rozwoju regionu
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Wsparcie dla sieci Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)
Certyfikacja Punktów i Centrów Informacji Turystycznej
1 Projekt System 7/24. Białystok, 9 lipiec 2007 System 7/24 - jako przykład współpracy BIZNES - SAMORZĄD Warszawa,
PREZENTACJA ZASOBÓW INFORMACYJNYCH BAZY GŁÓWNEGO URZĘDU STATYSTYCZNEGO URZĄD STATYSTYCZNY W ŁODZI Łódź, 10 grudnia 2010 r.
Światowy Dzień Turystyki
1 Ankietowe badania innowacyjności Community Innovation Survey mgr Izabela Kijeńska Ośrodek Przetwarzania Informacji mgr Izabela Kijeńska Ośrodek Przetwarzania.
PRZESŁANKI KONKURENCYJNOŚCI
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
J. Krzesiński & L. Żukowski & P. Zejer Typ: System Informacji Turystycznej Produkt (output): Centrum Informacji Turystycznej Wskaźniki: uruchomienie wielojęzycznej.
J. Krzesiński & L. Żukowski & P. Zejer Typ: Transgraniczny informator gospodarczy Produkt (output): Katalog gospodarczy- Oferty handlowe MŚP w Euroregionie.
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
AUTORSKI PROJEKT Redakcji TTG Poland WIRTUALNE BIURO PRASOWE Poli sh Press Center.
5 grudzień styczeń 2010 PROJEKT MARKETINGOWY.
Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu Wydział Ekonomiczno-Społeczny kierunek: Ekonomia specjalność: Ekonomika Gospodarki Żywnościowej Kamila Kobusińska ROLA.
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Tytuł Projektu: Absolwent na wagę złota Analiza rynku pracy pod kątem wymagań pracodawców względem potencjalnych pracowników.
Województwo pomorskie –
-Rok założenia – Lokalizacja – w centrum miasta, naprzeciwko Domu Rodzinnego Jana Pawła II, w budynku Muzeum Miejskiego - Godziny pracy: w sezonie.
Rola promocji w kształtowaniu wizerunku gospodarstwa agroturystycznego
Prawne aspekty tworzenia i sprzedaży zintegrowanych produktów turystycznych „Turystyka wiejska na drodze do komercjalizacji” Kielce 9-10 kwietnia 2010.
Przygotowała: Iuliia Posternak 6LTD(45486)
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Gospodarka Powiatu Sieradzkiego. Firmy ogółem zarejestrowane w rejestrze Źródło: Bank Danych Lokalnych GUS.
Rozwój turystyki wiejskiej i agroturystyki Doświadczenia XX - lecia
Polska Organizacja Turystyczna
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Prezentacja inicjatyw Śląskiego Klastra ICT
Technik Turystyki Wiejskiej
System informacji logistycznej Sieć Dystrybucji Elektrotechnicznej.
Doświadczenia z wdrażania systemu
Instytut Rynku Hotelarskiego Popyt na usługi hotelowe w 2006 oraz tendencje na najbliższe lata.
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
Małe projekty Szkolenie beneficjentów 28 marca 2014 r. Zakres realizacji Małych projektów.
Instytut na rzecz Ekorozwoju
2013 Polska Federacja Turystyki Wiejskiej ,,Gospodarstwa Gościnne’’
Copyright Universum 2009 Zatrudniamy ok. 200 osób na 5 kontynentach. Siedziba główna Universum znajduje się w Sztokholmie. Zaufało nam ponad klientów,
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
Wdrożenie i promocja sytemu kategoryzacji Wiejskiej Bazy Noclegowej
1 Ankietowe badania innowacyjności Community Innovation Survey mgr Izabela Kijeńska Ośrodek Przetwarzania Informacji mgr Izabela Kijeńska Ośrodek Przetwarzania.
Marketing usług agroturystycznych
1 Targi Zarządzania Zasobami Ludzkimi 8-9 kwiecień 2008 r. Warszawa Wanda Powałka Zespół Wdrażania Instrumentów Instytucjonalnych PARP „Punkty Konsultacyjne.
Sprawozdanie z realizacji Planu działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata Grupa robocza ds. KSOW Warszawa, r. „Europejski.
Projekty na rzecz rozwoju świętokrzyskiej kultury i turystyki w kontekście współpracy LGD - ENKOLPION Fundacja Enkolpion Instytut Kultury Regionalnej i.
Innowacyjna platforma pomagająca zaplanować podróż i umożliwiająca porównywanie cen usług turystycznych.
Konferencja Gdańsk - PODR
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Zintegrowane systemy informatyczne
Ekoturystyka i jej przyszłość - podsumowanie
Polski System Informacji Turystycznej Stan realizacji i plany do końca roku września 2012 Mirosław Nalazek Departament Systemów Informacyjnych.
Krzysztof Margol. Cele projektu: -zbudowanie modelowego systemu uzyskiwania przychodów przez wiejskie organizacje pozarządowe; - zwiększenie potencjału.
Ruch turystyczny w Krakowie w 2014 roku Kraków grudzień 2003 dr Krzysztof Borkowski Kraków, listopad 2014.
Spotkanie z Komisją Polityki Społecznej i Prorodzinnej Sejmiku Województwa Mazowieckiego.
Proces standaryzacji Informacji Turystycznej w Polsce.
Michał Brzeszkiewicz Departament Nowych Technologii Polska Organizacja Turystyczna Nowe technologie w Informacji Turystycznej.
OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
Adam Pawlicz Uniwersytet Szczeciński
„Skonsolidowany rachunek wydatków na turystykę w Polsce”
Zapis prezentacji:

Dr Mirosław Nalazek Polska Organizacja Turystyki Rola Polskiego Systemu Informacji Turystycznej w promocji agroturystyki Dr Mirosław Nalazek Polska Organizacja Turystyki

Źródła informacji o agroturystyce Strony internetowe gospodarstw, Katalogi stowarzyszeń agroturystycznych, Strony internetowe stowarzyszeń agroturystycznych www.agroturystyka.pl, Polski System Informacji Turystycznej

Podstawowe elementy PSIT Repozytorium Informacji Turystycznej - system zarządzania informacją turystyczną oparty na: Regionalnych Organizacjach Turystycznych Punktach i Centrach IT, Innych podmiotach dysponujących potrzebnymi danymi System dystrybucji informacji turystycznej obejmujący różne kanały: Witryny krajowe ( polska.travel) Witryny regionalne współpracujące (ROT-y i inni partnerzy), Platforma mobilna, Infokioski

System zbierania i aktualizacji danych - agroturystyka Federacja „Gospodarstwa Gościnne” Repozytorium Informacji Turystycznej Regionalne systemy informacji turystycznej Centrum IT Lokalne organizacje agroturytyczne Punkt IT Stowarzy-szenia regionalne CIT-y, PIT-y

Wielkość bazy danych RIT – baza noclegowa Hotele, motele, pensjonaty obecnie ok. 1200 obiektów, docelowo ok. 2000 obiektów, Pozostałe obiekty zbiorowego zakwaterowania (środki wypoczynkowe, domy wycieczkowe, schroniska itd.) obecnie ok. 1200, docelowo ok. 4000, Gospodarstwa agroturystyczne, kwatery agroturystyczne), obecnie ok. 1000, docelowo ok. 5000.

Wielkość bazy danych RIT – pozostałe kategorie Atrakcje turystyczne (3 poziomy) – ok. 6000 obiektów, obecnie ok. 3500, Imprezy (3 poziomy) - docelowo 1000, obecnie ok. 600, Oferty – docelowo 500, obecnie ok. 350 Informacja turystyczna – ok. 400, obecnie ok. 180, Ponadto: Biura podróży, restauracje itd.

Dystrybucja informacji turystycznej z zasobów PSIT

Witryny WWW Krajowe, Regionalne, Lokalne, Inne (zewnętrzne portale horyzontalne i wertykalne) Wzajemne „podlinkowanie” (crosslinking)

Repozytorium Informacji Turystycznej System dystrybucji informacji – Polska.travel Witryna Polska.travel Repozytorium Informacji Turystycznej

Witryna Polska.travel Wersje językowo-rynkowe: 14 wersji językowych, 20 rynków Część promocyjno-informacyjna (14 wersji językowych) Opisy obiektów z bazy danych PSIT: 4 wersje językowe (polski, angielski, niemiecki, francuski), Docelowy zakres informacyjny: Baza noclegowa (ok. 5000 obiektów w tym ok. 500 agroturystyka), Wybrane atrakcje (ok. 300), Wybrane imprezy (ok. 200), Certyfikowane produkty (ok. 100) Certyfikowane CIT (ok. 250), Broszury POT (PDF),

Repozytorium Informacji Turystycznej PSIT – Dystrybucja informacji turystycznej Strony WWW Aplikacja dla CIT i PIT Repozytorium Informacji Turystycznej

Moduł informatora Wsparcie dla informatorów turystycznych w CIT i PIT, Dostęp do wszystkich informacji w RIT Możliwość konfigurowania potrzebnej informacji,

Zaawansowany cyfrowy systemem telekomunikacyjny. 2010-12-01 Contact Center Zaawansowany cyfrowy systemem telekomunikacyjny. Turysta za pośrednictwem telefonu będzie miał możliwość uzyskania w PIT informacji dzwoniąc na jeden krajowy numer infolinii. Powiązany z systemem CRM.

Repozytorium Informacji Turystycznej PSIT – Dystrybucja informacji turystycznej Strony WWW CIT, PIT Strony WWW Sieć infokiosków Repozytorium Informacji Turystycznej

Repozytorium Informacji Turystycznej PSIT – Dystrybucja informacji turystycznej Strony WWW CIT, PIT Strony WWW Aplikacje mobilne GSM Sieć infokiosków Repozytorium Informacji Turystycznej

Repozytorium Informacji Turystycznej PSIT – Dystrybucja informacji turystycznej Aplikacje mobilne GSM Strony WWW Sieć infokiosków Repozytorium Informacji Turystycznej Informacje GPS Kanały dystrybucji

Promocja agroturystyki - główne wyzwania Duża liczba obiektów, Duża zmienność Duże zróżnicowanie jakości produktu, Ograniczone możliwości promocji Jakość informacji i przekazów promocyjnych,

Obiekty indywidualnego zakwaterowania w tym kwatery agroturystyczne % udział kwater w obiektach indywidualnych Obiekty noclegowe 14 361 5 473 38,11 Miejsca noclegowe 154 499 57 095 36,95 Stan na 31.12.2009 r. Opracowanie własne na podstawie danych GUS i Instytutu Turystyki

Baza agroturystyczna w Polsce w okresie 2000-2009 Lata Kwatery agroturystyczne obiekty miejsca noclegowe w tys. 2000 5 790 51,6 2002 6 060 53,2 2005 6 550 64,1 2006 7 450 72,2 2007 8 790 87,1 2009* 5 473 57,1 31.10.2010* 7 640 81,8 Oprac. na podstawie danych GUS, Instytutu Turystyki i innych źródeł. *Dane te dotyczą tylko kwater zarejestrowanych w prowadzonej przez gminy ewidencji tzw. innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie, przy czym należy zaznaczyć, że dane te mogą być zaniżone dla niektórych województw z powodu niekompletności dokumentacji gminnej.

Baza agroturystyczna w Polsce wg stanu na dzień 31 października 2010 r. Województwo Gospodarstwa agroturystyczne* Liczba miejsc noclegowych* Liczba turystów korzystających Liczba udzielonych noclegów Dolnośląskie 612 7 207 3 026 10 986 Kujawsko-pomorskie 257 3 041 1 254 3 370 Lubelskie 412 3 519 495 794 Lubuskie 92 943 1 339 4 410 Łódzkie 172 1 993 677 1 616 Małopolskie 1 283 15 480 1 383 3 665 Mazowieckie 344 3 488 2 439 7 886 Opolskie 111 1 178 192 358 Podkarpackie 1 014 8 659 1 607 7 382 Podlaskie 587 5 542 1 593 4 858 Pomorskie 6 909 1 867 5 861 Śląskie 377 4 776 1 972 8 774 Świętokrzyskie 290 2 630 687 3 542 Warmińsko-mazurskie 721 7 580 2 077 4 788 Wielkopolskie 399 4 596 3 468 13 049 Zachodniopomorskie 382 4 226 467 1 896 Polska 7 640 81 767 24 543 83 235 *Dane GUS wg stanu w dniu 31 października 2010 r. - EOT (Ewidencja Obiektów Turystycznych)

Gradacja wartości agroturystyki na różnych rynkach RYNEK Wartość marketingowa i planowana aktywność województw na rynku jako priorytet drugorzędna kategoria ważności niewielka kategoria ważności brak działalności marketingowej Niemcy 4 6 3 W. Brytania 7 5 USA 9 11 Włochy 1 10 Francja Belgia Hiszpania 2 Holandia Austria Czechy Węgry Rosja Japonia 14 Szwecja Norwegia 8 Dania Ukraina Chiny Indie POLSKA Źródło: na podstawie Potencjał i gradacja wartości produktów turystycznych Województw, Polska Organizacja Turystyczna, Warszawa, wrzesień 2008 r.

Jakość informacji Bardzo zróżnicowana, Wersje obcojęzyczne bardzo często na niskim poziomie. Bardzo zróżnicowane opisy.

Wnioski Polski System Informacji Turystycznej może być istotnym elementem w promocji agroturystyki w Polsce zarówno za granicą jak i w kraju wspierającym działalność organizacji agroturystycznych. Szczególnie ważne jest stworzenie systemu stałej aktualizacji oferty,

Zasilanie danymi Współpraca w ramach PSIT Repozytorium Informacji Turystycznej Regionalne systemy informacji turystycznej Centrum IT Punkt IT Zasilanie danymi

Dziękuję za uwagę! Mirosław Nalazek miroslaw.nalazek@pot.gov.pl