Piotr Karpiński 0,5 min. “Dzień dobry, nazywam się Piotr Karpiński

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
Katedra Informatyki w Zarządzaniu
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Technologia informacyjna według MENiS
Autor pakietu Alicja Kwaśny Szkoła Podstawowa w Okonku 2006 rok
(na podstawie badań ankietowych)
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Zespół Szkół nr 7 Gimnazjum nr 3 im. Emilii Zawidzkiej
Wprowadzenie do prezentacji multimedialnych
Seminarium Dyplomowe Prezentacja pracy
„Komputer w pracy nauczyciela”
Lider projektu - Wyższa Szkoła Pedagogiczna Związku Nauczycielstwa Polskiego Partner projektu – Związek Nauczycielstwa Polskiego PREZENTACJA PROJEKTU.
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
Zajęcia pozalekcyjne oraz dla inicjatyw społeczności lokalnej w szkolnej pracowni informatycznej Szkoła Podstawowa nr 21 im. Królowej Jadwigi w Lublinie.
Systemy zarządzania treścią Wykład 1
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
e-learning – Jak włączyć go w proces dydaktyczny
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ABC e-learningu.
Co to jest TIK?.
Zdalne Nauczanie w Praktyce Nowoczesne Metody Nauczania (NMN)
15 czerwca 2012 r. Gimnazjum nr 132 z Oddziałami Integracyjnymi
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Szkolenia dla rozproszonych zespołów realizowane za pomocą webinarów i warsztatów online Marta Eichstaedt 9 maja.
KOMUNIKACJA MULTIMEDIALNA ĆWICZENIA
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Lokalne Akademie Informatyczne Moduł Apple Magorzata Char´ziƒska Apple IMC Polska.
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
ZAKŁAD SYSTEMÓW KOMPUTEROWYCH
Program kursu zakłada:
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
LICEUM PROFILOWANE O PROFILU ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ
E-learning (kurs dla uczniów)
„A man who works with his hands is a laborer, a man who works with his hands and his brain is a craftsman but a man who.
Metoda Teach-IT.net … od „Multimediów w dydaktyce”
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Zapraszamy na nowy kierunek
Agnieszka Tamul Maria Otuszewska Klasa 1d
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Tworzenie prezentacji multimedialnej
5. Kształcenie praktyczne zawodowe
Technologia kształcenia zawodowego
Lekcje z komputerem, 2006.
Zaawansowane metody wykorzystania platformy e-learningowej w prowadzeniu szkoleń on-line PODSUMOWANIE.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
GRAFIKA KOMPUTEROWA Agnieszka Labak Kl. 4 TF. GRAFIK KOMPUTEROWY To osoba odpowiedzialna za tworzenie i przygotowywanie różnego rodzaju materiałów reklamowych.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
1 Instytut Techniczny Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim Konferencja: Lubuskie Centrum Innowacji, styczeń
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Technik cyfrowych procesów graficznych
 12 września 2011 r. – godz spotkanie z Mentorem w szkole (sekretariat)  Praktyki ciągłe: – r.  Praktyki śródroczne: w trakcie.
PROJEKT Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego WSL LIDEREM W EFEKTYWNYM KSZTAŁCENIU NAUCZYCIELI.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
Konferencja współfinansowana z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa na terenie Powiatu.
Animacja samopomocowego środowiska społecznego. Opis programu
Projekt Kim będziesz?.
NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE WSZYSTKIE ETAPY PROJEKTU
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Zawody nauczane we wrocławskich uczelniach
Wykładowcy: dr inż. Mariusz Stawowski, CISSP
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Program i metody nauczania szkolenia Mentor Multimedialny – Zawód Przyszłości Piotr Karpiński piotr.karpinski@zeto.olsztyn.pl 0,5 min. “Dzień dobry, nazywam się Piotr Karpiński Chciałbym zaprezentować Państwu program i metody nauczania szkolenia Mentor Multimedialny Zawód Przyszłości

Agenda Wprowadzenie Program szkolenia Metodyka nauczania Ewaluacja i kontrola Podsumowanie 0,5 min. “W prezentacji przewidziane są następujące punkty” Przeczytać Wprowadzenie | Program | Metodyka | Ewaluacja | Podsumowanie

Wprowadzenie: Cele projektu i cele szkolenia Zdobycie nowego zawodu Nauka stosowania e-learningu w praktyce Poznanie narzędzi multimedialnych Poznanie zastosowań poszczególnych narzędzi dla osiągnięcia określonych rezultatów - umiejętności E–learning oznacza wspomaganie dydaktyki za pomocą komputerów osobistych, CDROM i Internetu. Pozwala na ukończenie kursu, szkolenia, a nawet studiów bez konieczności fizycznej obecności w sali wykładowej. (Wikipedia) 1 min. “cele projektu nawiązują bezpośrednio do sytuacji w jakiej znajdują się beneficjenci ostateczni projektu - czyli uczestniczący w szkoleniu nauczyciele. Posiadają oni doświadczenie pedagogiczne cenione w nowo-powstających dziedzinach takich jak np. Zdalne nauczanie. Z drugiej strony demografia w najbliższej przyszłości spowoduje zwolnienia w szkolnictwie. ” “głównym celem szkolenia jest zdobycie nowego zawodu przez jego uczestników i w efekcie znalezienie pracy nauczaniu za pomocą komputera” “ zawód mentora jest związany bezpośrednio z e-learningiem” wytłumaczyć e-learning – przeczytać “e-learning stosuje się przy wykorzystaniu narzędzi multimedialnych” “celem szkolenia jest nauczenie zastosowań narzędzi multimedialnych” -> “są to określone umiejętności” Wprowadzenie | Program | Metodyka | Ewaluacja | Podsumowanie

Wprowadzenie: Nowe umiejętności Mentora Multimedialnego Przygotowywanie multimedialnych materiałów szkoleniowych, w tym: Pozyskiwanie i obróbka grafiki na potrzeby materiałów szkoleniowych Tworzenie materiałów szkoleniowych do druku Tworzenie materiałów szkoleniowych online i ich umieszczanie w Internecie Tworzenie animacji i gier szkoleniowych Obróbka wideo i dźwięku dla celów szkoleniowych 0,5 min. “Umiejętności mentora multimedialnego będą polegały na “ Przeczytać Wprowadzenie | Program | Metodyka | Ewaluacja | Podsumowanie

Program: podstawowe informacje 3 miesiące - czas trwania jednego szkolenia 150 godzin szkolenia w pracowni 140 godzin szkolenia online (e-learning) 25 godzin konsultacji online 10 os. Grupy 3 spotkania w tygodniu 1 min. “zanim przejdziemy do szczegółowych opisów programu, na początek chciałbym przedstawić kilka danych liczbowych charakteryzujących program” Wprowadzenie | Program | Metodyka | Ewaluacja | Podsumowanie

Program: przegląd modułów nauczania Moduły nauczania: Grafika WWW Animacje (technologia Flash) Audio i video 0,5 min. - Nawiązać do slajdu #4 “We wprowadzeniu mówiliśmy o określonych umiejętnościach nowego zawodu - Mentora; w programie szkolenia odpowiadają im moduły.” - wymienić moduły Wprowadzenie | Program | Metodyka | Ewaluacja | Podsumowanie

Program: moduł Grafika Wybrane punkty programu: Wyszukiwanie obrazów w internetowych galeriach zdjęć Poprawa jasności i kontrastu zdjęć Tworzenie fotomontaży Tworzenie projektów do wydruku w profesjonalnej drukarni Zastosowanie w edukacji: Tworzenie prezentacji, oraz projektów do druku: skryptów, książek i innych materiałów szkoleniowych 3 min. Przeczytać punkty opowiedzieć o dwóch rodzajach zastosowań “BO zdobędą nie tylko wiedzę która ma zastosowanie w edukacji; moga oni wykorzystać ją także w innych dziedzinach życia, np. W marketingu czy reklamie” przeczytać zastosowanie w edukacji przeczytać inne zastosowania Pokazać przykład grafiki Inne zastosowania: Tworzenie projektów folderów, ulotek, plakatów Wprowadzenie | Program | Metodyka | Ewaluacja | Podsumowanie

Zastosowanie w edukacji: Program: moduł WWW Wybrane punkty programu: Tworzenie dokumentów HTML Umieszczanie obrazów/zdjęć w pliku HTML Zapis strony WWW na serwerze Tworzenie rozwiązań do dynamicznego zarządzania treścią Zastosowanie w edukacji: Tworzenie materiałów szkoleniowych online, tworzenie stron interneto- wych dla szkolenia z możliwością np. zapisywania się na zajęcia przez uczestników 2,5 min. Nawiązać do poprzedniego slajdu (“tu też omówimy umiejętności i ich przydatność w edukacji i w innych dziedzinach”) Przeczytać punkty programu – wyjaśnić HTML Przeczytać do końca Pokazać przykład strony WWW Inne zastosowania: Tworzenie komercyjnych stron WWW Wprowadzenie | Program | Metodyka | Ewaluacja | Podsumowanie

Program: moduł Animacje Szkoleniowe Wybrane punkty programu: Tworzenie prostych animacji Tworzenie animowanych elementów stron WWW Tworzenie animowanych gier Zastosowanie w edukacji: Tworzenie animowanych materiałów szkoleniowych dla WWW lub multimedialnych szkoleń na płytach CD 2,5 min. Przeczytać Pokazać przykład animacji (biodiesel) Inne zastosowania: Wzbogacanie komercyjnych stron WWW (tworzenie banerów), tworzenie multimedialnych prezentacji na płytach CD Wprowadzenie | Program | Metodyka | Ewaluacja | Podsumowanie

Program: moduł Audio i Video Wybrane punkty programu: Nagrywanie dźwięku lub video Obróbka ścieżek dźwięku lub video Umieszczanie dźwięku lub video w Internecie Zastosowanie w edukacji: Tworzenie / wzbogacanie wykładów w Internecie 2 min. Przeczytać Pokazać przykład video Inne zastosowania: Montaże video lub dźwięku Wprowadzenie | Program | Metodyka | Ewaluacja | Podsumowanie

Program: przegląd modułów nauczania Tworzenie animacji Animacje Obróbka grafiki dla animacji Grafika Audio i video Tworzenie projektów do druku Tworzenie wykładów AV Umieszczanie animacji na stronach WWW 2 min. Nawiązać do poprzednich slajdów “ w poprzednich punktach omówiliśmy poszczególne moduły nauczania “ -> Pokazać moduły “omówiliśmy również poznawane umiejętności, które możemy również określić jako końcowe. Będą to: ” -> pokazać umiejętności “ważnym pozytywnym efektem ubocznym jest fakt, że umiejętności można wykorzystywać razem, np. Potrafiąc obrabiać zdjęcia można urozmaicić stronę WWW konkluzja “umiejętności zdobywane podczas szkolenia można wykorzystywać w różnych kombinacjach co pozwala na osiągnięcie bogatych efektów multimedialnych ” WWW Obróbka grafiki dla stron WWW Umieszczanie wykładów AV na stronach WWW Tworzenie stron WWW Wprowadzenie | Program | Metodyka | Ewaluacja | Podsumowanie

Metodyka: Skuteczna realizacja programu Zastosowanie e-learningu Właściwy dobór materiałów i pomocy szkoleniowych Orientacja na efektywność 0,5 min. Nawiązać do programu (“W programie przewidziano 4 moduły szkoleniowe. Żeby zagwarantować przyswojenie dużej ilości wiedzy w dość krótkim czasie, konieczne będzie zastosowanie kilku sposobów” ) Przeczytać sposoby Wprowadzenie | Program | Metodyka | Ewaluacja | Podsumowanie

Metodyka: Skuteczna realizacja programu Zastosowanie e-learningu Praktyczne pokazanie wykorzystania technik multimedialnych do nauki Możliwość samodzielnej nauki w dowolnym czasie Możliwość samodzielnego określenia ścieżki nauki 1 min. Nawiązać do tego że “najlepszym sposobem na nauczenie tworzenia e-learningu jest jego wykorzystanie w samym szkoleniu” Przeczytać Wprowadzenie | Program | Metodyka | Ewaluacja | Podsumowanie

Metodyka: Skuteczna realizacja programu Właściwy dobór materiałów i pomocy szkoleniowych Wykorzystanie interesujących materiałów do obróbki w trakcie zajęć Zastosowanie skryptu szkoleniowego Uzyskanie efektu kojarzenia Wytworzenie podręcznego vademecum Zastosowanie opisu przebiegu lekcji dla trenera Kontrola prawidłowego przebiegu lekcji Ułatwienie ewaluacji i oceny skuteczności treningu 3 min. Powiedzieć że omawiamy sposób 1 Przeczytać pkt 1 Przeczytać pkt 2 - pokazać skrypt Przeczytać pkt 3 – pokazać opis lekcji Wprowadzenie | Program | Metodyka | Ewaluacja | Podsumowanie

Metodyka: Skuteczna realizacja programu Orientacja na efektywność Wybór najważniejszych funkcji omawianych aplikacji Stosowanie licznych przykładów nawiązujących do rzeczywistości Odniesienia do celu lekcji, w trakcie prowadzenia zajęć 1,5 min. “nie chcemy nauczyć BO wszystkiego!” Wprowadzenie | Program | Metodyka | Ewaluacja | Podsumowanie

Ewaluacja: metody oceny skuteczności szkolenia Szkoleniowcy Raportowanie aktualnych postępów w realizacji programu Sygnalizowanie ew. trudności w realizacji programu Uczestnicy szkolenia Okresowe badanie umiejętności uczestników szkolenia (testy) Badanie opinii uczestników o szkoleniu i analiza uwag 1 min. “Żeby zagwarantować powodzenie projektu ważne jest jego monitorowanie i przeprowadzanie okresowych ocen” “monitorowanie będzie przebiegało na dwóch poziomach – szkoleniowcy i uczestnicy” Przeczytać Wprowadzenie | Program | Metodyka | Ewaluacja | Podsumowanie

Podsumowanie Program szkolenia Metody nauczania Ewaluacja i kontrola 0,5 min. “Podsumowując liczymy na to że właściwie ukształtowany program nauki skuteczne metody nauczania i systematyczna ewaluacja i kontrola pozwolą na przeprowadzenie ciekawego i wartościowego szkolenia a w efekcie na wykształcenie cennych pracowników – mentorów multimedialnych “ Wprowadzenie | Program | Metodyka | Ewaluacja | Podsumowanie

Dziękuję za uwagę! piotr.karpinski@zeto.olsztyn.pl Wprowadzenie | Program | Metodyka | Ewaluacja | Podsumowanie