PODRÓŻE KULINARNE Z LEONARDO DA VINCI WYNIKI KONKURSU Finansowanie współpracy polskich zakładów gastronomicznych z partnerami z krajów Unii Europejskiej FPMS – DORADZTWOUNIJNE JOANNA OCHNIAK FPMS – DORADZTWO www. fpms.republika. pl
IDEA EXPOGAST-CULINARY WORLD CUP 2006 EXPOGAST-CULINARY WORLD CUP 2006 – Kulinarne Mistrzostwa Świata (KMS) są imprezą branży gastronomicznej o najwyższej randze w świecie. W Mistrzostwach mogą wziąć udział jedynie profesjonalni kucharze, odnoszący sukcesy na konkursach kulinarnych we własnych krajach i za granicą. W poprzednich mistrzostwach (2002 r.) udział wzięło ok kucharzy z pięciu kontynentów i 46 tysięcy zwiedzających. EXPOGAST 2006 jest organizowany przez Vatel-Club Luxembourg, pod patronatem WACS (Światowa Organizacja Szefów Kuchni). Mistrzostwa organizowane są co cztery lata i startują w niej drużyny: Narodowa (25 Drużyny), Wojskowa (10 Drużyn), Narodowa Juniorzy (10 Drużyny). W mistrzostwach weźmie udział także około regionalnych drużyn oraz 400 indywidualnych wystawców. Wszyscy oceniani będą przez międzynarodowe jury złożone z sędziów stowarzyszonych w WACS. Na dzień dzisiejszy udział w Mistrzostwach zgłosiły drużyny z następujących krajów: Czechy, Niemcy, Finlandia, Francja, Wielka Brytania, Węgry, Izrael, Luksemburg, Meksyk, Norwegia, Polska, Portugalia, Szwecja, Szwajcaria, U.S.A i regionów: Jersey, Walia, Szkocja.
The Culinary World Cup 2006 – ogólnoświatowa wymiana doświadczeń trenerów sztuki kulinarnej Beneficjenci 60 osób (członkowie OSSKiC, trenerzy sztuki kulinarnej, sponsorzy, przedstawiciele mediów kulinarnych) Czas trwania1 tydzień KrajLuksemburg Termin17 – 23 listopad 2006 Dofinansowanie obejmuje: dojazd, nocleg, wyżywienie i ubezpieczenie
CELE PROJEKTU 1. Ogólnoświatowa wymiana doświadczeń trenerów sztuki kulinarnej 2.Identyfikacja nowych trendów w gastronomii w skali globalnej. Zapoznanie się z innowacyjnymi produktami, urządzeniami i akcesoriami gastronomicznymi, technikami pracy w kuchni, zarządzania jakością, organizacji pracy, 3.Możliwość nawiązania kontaktów ze światowej sławy autorytetami branży gastronomicznej, 4.Poprawa jakości i dostępności ustawicznego kształcenia i szkolenia zawodowego kucharzy umożliwiającego zdobywanie umiejętności oraz kwalifikacji przez całe życie,
Promocja polskiej kuchni na The Culinary World Cup 2006 Beneficjenci 30 osób (członkowie OSSKiC, trenerzy, sponsorzy, przedstawiciele mediów kulinarnych) Czas trwania1 tydzień KrajLuksemburg Termin17 – 23 listopad 2006 Dofinansowanie obejmuje: dojazd, nocleg, wyżywienie i ubezpieczenie
CELE PROJEKTU 1.Promocja polskiej kuchni na światowej arenie kulinarnej, 2.Ogólnoświatowa wymiana doświadczeń profesjonalnych trenerów z branży kulinarnej, 3.Identyfikacja nowych trendów w gastronomii w skali globalnej. 4. Podwyższenie i certyfikacja (zajęcie punktowanego miejsca w konkursie) umiejętności kulinarnych kadry gastronomicznej, 5.Wypromowanie polskich specjalistów kulinarnych - zwiększenie ich szans na globalnym rynku pracy, 6. Możliwość nawiązania kontaktów ze światowej sławy autorytetami z branży gastronomiczne,
ZGŁOSZENIA DO UCZESTNICTWA W PROJEKCIE LUB W SIEDZIBIE OSSKiC
KOLEJNY TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW KONKURSOWYCH ROK