Międzynarodowy Program Edukacyjny

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE
„Uczenie się przez całe życie”
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS konkurs 2010 Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ.
Program MŁODZIEŻ Akcje Programu.
Program Uczenie się przez całe życie COMENIUS edukacja szkolna Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Oferta programu Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
PROGRAM COMENIUS Dobre Szkoły dla Młodych Europejczyków/Edukacja Społeczna i Uczenie się Metodą Projektów Good Schools for European Juniors/Social.
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
PROJEKT COMENIUS THE FUTURE IS IN THE HANDS OF THE EUROPEAN YOUTH - LETS STRUGGLE FOR A BETTER WORLD TOGETHER.
Projekt Partnerski Grundtviga
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Uwaga!!! Nowy kierunek. Jeżeli chcesz: zdobyć wykształcenie w przyszłościowym zawodzie mieć pewną i ciekawą pracę zbudować własny kolektor słoneczny poznać
Zainicjowany przez prof. Łucję Rogowską Realizowany w ramach programu Comenius w latach Partnerzy znalezienie w trakcie stażu kontaktowego.
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
1.
WIELOSTRONNE PROJEKTY SZKÓŁ w Zespole Szkół w Siedliskach Bogusz
PROGRAM COMENIUS.
Comenius… … Czyli co i jak.. Comenius… … Czyli co i jak.
compulsory full-time education
Debata Zespół Szkół im. Ignacego Łukasiewicza w Cieszacinie Wielkim
O MÓWIENIE WYNIKÓW ANKIETY EWALUACYJNEJ PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD UCZESTNIKÓW PROJEKTU „E CHA E UROPY ” ORAZ OSÓB ZAINTERESOWANYCH DZIAŁANIAMI PROJEKTOWYMI.
ZESPÓŁ SZKÓL SPECJALNYCH nr 8 w TYCHACH
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Szkolnictwo wyższe w krajach Unii Europejskiej
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Unia Europejska Jak wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Autorzy: Sebastian Piątkowski i Eryk Pawełczyk Gimnazjum nr 4 im.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Unia Europejska Wykonało: ETI IV rok.
Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu im. por. Józefa Sarny
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Zasady uczestnictwa w mobilności. ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 1288/2013 z dnia 11 grudnia 2013 r. ustanawiające „Erasmus+”:
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Erasmus Day 2015 Katarzyna Jezierska. ERASMUS+ Program Erasmus+ oferuje wsparcie finansowe dla instytucji i organizacji działających w obszarze edukacji.
WIELOSTRONNY PROJEKT PARTNERSKI SZKÓŁ „Sport And Nature A Great And Healthy Adventure” [Sporture] Publiczne Gimnazjum w Boratynie.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Zespół Szkół Technicznych w Mikołowie Podsumowanie realizacji projektów w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Projekty zrealizowane przy wsparciu.
Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 14 im. Jana Gutenberga Fundacji Szkolnej w Warszawie Comenius Peaceful Horizons – C.O.M.P.A.S.S. Come.
WIELOSTRONNY PARTNERSKI PROJEKT SZKÓŁ „Understanding and celebrating European Folklore” Gimnazjum im. H. Sienkiewicza w Święcanach Niniejszy projekt został.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich a rozwój regionów wiejskich Janusz Rowiński Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Terra Community and Ethics for the future Projekt Unii Europejskiej w którym udział bierze nasza szkoła. Projekt jest skierowany dla uczniów klas gimnazjum.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Administracja Programu Erasmus: mgr Joanna Siwiec, pokój 010C,
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Erasmus + Anna Kaminska-Abram.
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Dzień Języków Obcych w ZSP 15
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Zapis prezentacji:

Międzynarodowy Program Edukacyjny Comenius

Europejskie Programy Edukacyjne Leonardo da Vinci -projekty wymian i staży międzynarodowych Comenius- Program wspiera międzynarodową współpracę szkół, uczniów i nauczycieli Młodzież w działaniu- Program umożliwia nawiązywanie kontaktów międzynarodowych i wymianę doświadczeń

Edukacja i Kultura

Program Comenius jest skierowany do : uczniów korzystających z edukacji szkolnej do końca szkoły średniej; nauczycieli i pozostałego personelu tych szkół

Cele szczegółowe Programu Comenius: rozwijanie wśród młodzieży i kadry nauczycielskiej wiedzy o różnorodności kultur i języków europejskich oraz zrozumienia jej wartości; pomaganie młodym ludziom w nabyciu podstawowych umiejętności i kompetencji życiowych niezbędnych dla rozwoju osobistego, przyszłego zatrudnienia i aktywnego obywatelstwa europejskiego

Cele operacyjne Programu Comenius: poprawa pod względem jakościowym i ilościowym mobilności, w której uczestniczą uczniowie i kadra nauczycielska z różnych państw członkowskich; zachęcanie do nauki nowożytnych języków obcych; wspieranie tworzenia innowacyjnych i opartych na technologiach informacyjnych treści, usług, metodologii uczenia oraz praktyk w zakresie uczenia się przez całe życie;

Kraje uczestniczące: 27 krajów członkowskich Unii Europejskiej: Austria, Belgia, Bułgaria, Czechy, Cypr, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Węgry, Włochy, Wielka Brytania kraje EFTA : Islandia, Liechtenstein, Norwegia kraj kandydujący do członkostwa w Unii Europejskiej: Turcja

Wyniki selekcji Agencja Narodowa Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji- Program Comenius, opublikowała wyniki selekcji dla Projektów Wielostronnych w ramach Programu Comenius. Szkolny projekt pt „Energetyczna przyszłość mojej miejscowości” uzyskał wysoką lokatę merytoryczną. Na możliwych 100, przyznano 93 punkty. Na 1980 projektów, nasz projekt znalazł się gronie 433 zakwalifikowanych projektów na 117 miejscu. .

Czas, pieniądze, ludzie Okres realizacji projektu-2 lata wrzesień-2010- czerwiec 2012 Dofinansowanie projektu-20.000 euro Koordynator-Anna Hekkert Z-ca koordynatora przy ZDZ -Kornel Dobrzański Ośrodek decyzyjny-Dyrekcja Szkoły

Szkoły partnerskie W projekcie udział wezmą uczniowie Zespołu Szkół Zawodowych ZDZ i Liceum Ogólnokształcącego oraz szkoły partnerskie z Turcji, Rumunii i Litwy

Nasi Partnerzy w Projekcie

Litwa - Veisiejai

Szkoła w Veisiejai

Szkoła w Veisiejai

Szkoła w Veisiejai

Rumunia- Botosani

Szkoła w Botosani

Szkoła w Botosani

Szkoła w Botosani

Szkoła w Botosani

Turcja- Eregli

Szkoła w Eregli

Szkoła w Eregli

Szkoła w Eregli

Szkoła w Eregli

Idea projektu Istotą problemu, który uczniowie i nauczyciele będą rozwiązywać, jest pokazanie możliwości wytwarzania energii elektrycznej z alternatywnych źródeł energii, a przede wszystkim przetwarzaniu energii słonecznej w elektryczną /fotowoltaika/, oraz ich   oddziaływaniu  na  środowisko naturalne oraz  postęp w tej dziedzinie w przedziale historycznym, geograficznym i kulturowym. Intencją uczestników projektu, mieszkających w   zróżnicowanych   geograficznie  częściach Europy i Azji, będzie wykazanie potencjałów, sprzyjających wprowadzaniu nowych, technologicznych rozwiązań.

Kontekst i uzasadnienie projektu Podjęcie wspólnych działań dotyczy zagadnień, które w krajach partnerskich znajdujących się na obszarze wschodniej Europy i Azji, należą do mało znanych lub rozwijających się. Dziedzina, zwana fotowoltaiką, będzie przedmiotem zainteresowań wszystkich partnerów. Chcemy podzielić się tą wiedzą z szerokim kręgiem lokalnych odbiorców. Chcemy rozszerzyć wiedzę o alternatywnych źródłach energii. .

Kontekst i uzasadnienie projektu Będziemy spotykać się, opowiadać o sobie, swoich rodzinach, kulturze i tradycjach. Z ciekawością przyjrzymy się obrzędom religijnym, choć nie jest to przedmiotem projektu. Chcemy poznać swoje umiejętności językowe.

Cele ogólne projektu: Uczniowie przygotują prezentacje dotyczące poszczególnych rodzajów źródeł energii odnawialnej: słonecznej, fotowoltaicznej, geotermalnej, wiatru, wody i biomasy, a także emisji zanieczyszczeń w krajach partnerskich. Będą wspólnie dokonywać pomiarów modułów fotowoltaicznych oraz konstruować mierniki mocy promieniowania słonecznego.

Cele projektu „Energetyczna przyszłość mojej miejscowości” -poszerzenie ogólnej wiedzy na temat zmian klimatycznych oraz stanu środowiska naturalnego i sposobów jego ochrony, a także zabezpieczenia energetycznego świata, -integracja uczniów polskich, litewskich, tureckich i rumuńskich poprzez wzajemne poznanie się, naukę języków, wspólną pracę i spędzanie czasu wolnego

Cele projektu „Energetyczna przyszłość mojej miejscowości” przygotowanie wystaw ekologicznych, na których uczniowie szkół partnerskich będą promować odnawialne źródła energii,

Cele projektu „Energetyczna przyszłość mojej miejscowości” integracja uczniów polskich, litewskich, tureckich i rumuńskich poprzez wzajemne poznanie się, naukę języków, wspólną pracę i spędzanie czasu wolnego

Spodziewany wpływ korzyści i współpracy europejskiej Uczniowie rozszerzą wiedzę z zakresu nauk ścisłych, ochrony środowiska, rodzajów wytwarzanych energii dla potrzeb gospodarstw domowych i gospodarki, poznają nowe technologie wytwarzania energii ”czystej”. Zdobędą wiedzę, która w niedalekiej przyszłości zaowocuje korzystnymi zmianami w bezpośrednim otoczeniu .

Spodziewany wpływ korzyści i współpracy europejskiej W naszej szkole rozważane są możliwości uruchomienia technicznego kierunku nauczania o specjalności technik urządzeń solarnych. Fotowoltaika, jako dziedzina nauki zajmująca się przetwarzaniem energii słonecznej w elektryczną, jest mało rozpoznawalną dziedziną elektroenergii w Polsce i pozostałych krajach. Praktyczne możliwości pozyskiwania energii, przy stosunkowo niewielkich kosztach, to pomysły, których realizacja przyniesie wymierne efekty wszystkim uczestnikom projektu.

Przewidywane rezultaty projektu pisemne opracowania tematów, albumy fotograficzne, piosenki tematyczne, filmy, prezentacje multimedialne, gry planszowe, prace plastyczne, modele zabawek napędzanych energią słoneczną, makiety sytuacyjne, plansze poglądowe, opracowania ćwiczeń warsztatowych i laboratoryjnych, plakaty, relacje z happeningów, foldery, interaktywna strona internetowa,

Zaangażowanie Uczestników Projekt przewiduje aktywny udział całej społeczności szkolnej- uczniów i nauczycieli.

Zaangażowanie Uczestników Każda uczniowska grupa tematyczna realizująca projekt, będzie miała nauczyciela- opiekuna, czuwającego i motywującego uczniów do realizacji zadań. Powołany zostanie 7 –osobowy zespół analityczno-ewaluacyjny, organizujący badania każdego zadania projektowego. W skład tego zespołu wejdzie 2 nauczycieli i 5 uczniów

Upowszechnienie i wykorzystanie rezultatów W celu wypromowania projektu, w każdej szkole zostanie zorganizowana wystawa, którą obejrzą uczniowie, rodzice, władze oświatowe, przedstawiciele lokalnych władz, przedsiębiorców oraz mieszkańcy miejscowości. Szefem zespołu promocyjnego jest: Pani Monika Nawrot

Działania projektowe na okres sierpień- październik 2010 Wideokonferencja- „Poznajmy się” moderacja i prowadzenie-Szkoła litewska Przygotowanie formy prezentacji, miejsca, osób prezentujących, dobrego i szybkiego łącza internetowego, przetestowania kamery i komunikatora Skype. Planowane spotkanie-wrzesień 2010 Kto jest zainteresowany? Wybór prezenterów.

Działania projektowe na okres sierpień- październik 2010 Zespołowe opracowania promujące region, szkołę i lokalną społeczność. W danej szkole może funkcjonować kilka lub kilkanaście zespołów. Forma dowolna: opis, recenzja, prezentacja multimedialna, film. Materiały w języku komunikacyjnym i polskim. Przynajmniej w każdej klasie powinien powstać zespół tematyczny/ok.5-7 osób/. Nie wykluczone zespoły ponadklasowe

Wizyta szkół partnerskich w Lubsku 1.Spotkanie organizacyjne i zapoznawczo-informacyjne 2. Spotkanie z młodzieżą i nauczycielami szkoły koordynującej. „Poznajemy swoich partnerów”. 3.Zapoznanie uczestników z bazą dydaktyczną szkoły, zwiedzanie miasta i okolic 4.Poznajemy kulturę i tradycje kraju i regionu. Prezentacje promujące kraje partnerskie 5.Happening-alternatywne źródła energii 6.Zajęcia dydaktyczno-projektowe. Źródła energii dawniej i dziś w mojej miejscowości”.

Wizyta szkół partnerskich w Lubsku 7.Zwiedzanie elektrowni wodnej w Dychowie i mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków w Lubsku. 8.Spotkanie z władzami miasta 9. Spotkanie z przedstawicielami Stowarzyszenia ŁWSH 10.Omówienie procedur przebiegu informacji 11.Ewaluacja I etapu projektu

Mobilność-wyjazdy W ciągu 2 lat projektowych minimalna ilość wyjazdów zagranicznych przedstawia się następująco: 14 uczniów i 10 nauczycieli. Liczba wyjeżdżających może się zwiększyć w sposób znaczący

Mobilność W wyjazdach wezmą udział uczniowie, aktywnie uczestniczący w kolejnych fazach projektu, realizujący poszczególne działania i zagadnienia projektowe. W trakcie wizyt zagranicznych uczniowie zakwaterowani będą domach rodzinnych rówieśników a nauczyciele w hotelach.

Zastosowanie modułów fotowoltaicznych Zasilanie nadajników radiowych, telewizyjnych, telekomunikacyjnych, instalacje oświetleniowe, w tym w oświetlenie pasów startowych na lotniskach, instalacje alarmowe i TV przemysłowej – jako pewne i niezależne źródło zasilania, reklamy świetlne i oświetleniu billboardów

Zastosowanie modułów fotowoltaicznych Zasilanie urządzeń na łodziach i statkach, jako niezależne źródło energii dla pomp, przepompowni i linii produkcyjnych, jako jedyne źródło energii dla stacji meteorologicznych i innej aparatury badawczo - pomiarowej, w miejscach trudnodostępnych, gdzie nie ma sieci energetycznej.  

Modele zabawek napędzanych energią słoneczną