Projekt Wyp ł y ń na g łę bi ę - staż zagraniczny szansą na karierę zawodową

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podsumowanie projektu „W drodze po sukces zawodowy – staże w Wielkiej Brytanii” Ostróda, 22 stycznia 2009 r.
Advertisements

Wymiana Polska-Holandia
w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Sokółce
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
Wyk. Bartosz Szymak Pod kier. Anny Kalinowskiej.
PROJEKT COMENIUS PARTNERZY : Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących nr 1, Chorzów Lycée professionnel JULES VERNE, Grandvilliers Iskitler Teknik.
W pierwszym tygodniu pobytu w Wielkiej Brytanii uczestniczyliśmy w kursie komputerowym obejmującym wiadomości z zakresu rachunkowości i księgowości.
Zabytki Wielkiej Brytanii
Dokumentacja realizacji projektu w ramach konkursu „Granty dla Szkół”
P ROJEKT L EONARDO DA V INCI U CZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Frankfurt nad Odrą
Kurs księgowości komputerowej, w którym uczestniczyliśmy przez 2 tygodnie odbywał się w biurze rachunkowym w Londynie. Prowadziła go pani Nina z firmy.
Postaw z nami swoje pierwsze kroki w karierze zawodowej.
Staż zagraniczny szansą na karierę zawodową. Przed wyjazdem i rozpoczęciem stażu w Wielkiej Brytanii każdy z uczestników projektu musiał odbyć szkolenie.
Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 w Katowicach Granada, 2013
Praktyka zawodowa w Niemczech Magdalena Bartulewicz
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
Szkolenie dla opiekunów Centów
Leonardo da Vinci Projekt Kreowanie mobilnosci na europejskim rynku pracy Plymouth r.
ANGLIA – PORTSMOUTH Program LEONARDO da VINCI
Realizacja unijnego Programu Leonardo da Vinci. Projekt realizowany jest z funduszy pozyskanych przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji w ramach programu.
Staż w Stafford r..
Projekt Leonardo da Vinci nr PL1-LEO Chcemy być lepsi na rynku pracy CZECHY 2013.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Zagraniczny staż szansą na europejskie kwalifikacje.
Staż w Plymouth.
Czyli, czego dowiedzieliśmy się o Londynie.
SPOTKANIE INFORMACYJNE 7 MAJA 2014
Praktyka w Niemczech w ramach programu: Leonardo da Vinci
„Praktyki zagraniczne szansą dla uczniów Zespołu Szkół w Gorzowie Śląskim” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Środków Europejskiego.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Projekty mobilności polegają na organizowaniu wyjazdów zagranicznych dla uczniów, pracowników, absolwentów i bezrobotnych, a także szkoleniowców. Celem.
Karolina Iciek „Podniesienie umiejętności zawodowych technika obsługi turystycznej na europejskim rynku pracy” realizowanego przez FRSE w ramach Europejskiego.
NASZA SZKOŁA W PROJEKCIE „MŁODZI-KREATYWNI”
ANGLIA. My jako druga grupa Druga grupa licząca 16 osób dostała szansę na wyjazd so Wielkiej Brytanii. Każdy z nas czekał z niecierpliwością kiedy wylecimy.
Praktyki fryzjerskie Londyn 2014
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
ZAWÓD SUKCES AWANS EUROPEJSKOŚĆ ZSAE WITA
LONDYN  Praktyka zawodowa trwała od r do r  W praktykach w Anglii uczestniczyło 15 uczniów oraz 2 opiekunów.
Podsumowanie projektu Prezentacja: Michalina Mościszko Projekt: „Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo”, realizowany.
Łączność pokoleń w sieci. Tylko z TIK!. Początek – szkolna debata Podczas debaty szkolnej uczniowie zaproponowali jeden z punktów kodeksu, który brzmiał:
Wpisz swoje imię oraz nazwisko
S TAŻ W W IELKIEJ B RYTANII. Główne cele stażu : - zdobycie doświadczenia zawodowego w kierunku technik ekonomista, - doskonalenie języka, - poznanie.
UCZESTNICY PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 W ROKU SZKOLNYM 2013/14 Dyrektor szkoły: p. Joanna Bieńko Koordynator programu: p. Beata Niziołek Nauczyciele:
PORTFOLIO GIMNAZJALISTY
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Spotkanie informacyjne. Młodzi i Samodzielni – Program na rzecz aktywizacji społeczno-zawodowej.
Zapraszamy!.  Nauczysz się pisać profesjonalne dokumenty aplikacyjne.  Przygotujesz się do rozmowy kwalifikacyjnej z pracodawcą.  Rozwiniesz umiejętności.
Wielka Brytania jest krajem nie tylko z atrakcyjnymi turystycznie terenami, zapierającymi dech w piersiach widokami, ale także krajem, który posiada ogromną.
Project COMENIUS - realizowany przy wsparciu finansowym Wspólnoty Europejskiej.
Projekt pt: „Zdobywamy Europejski Rynek Pracy – staże zawodowe dla absolwentów” został zrealizowany przez Szkołę Językową „4 Languages” Nicolas E.T. Weatherill,
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH IM.KS. ADAMA BARGIELSKIEGO W MYSZYŃCU ERASMUS+ HISZPANIA 2015.
Londyn 2015/2016.
Przebieg, efekty i ocena I etapu projektu
Szkoła Nauczycielem stoi
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Mobilność kadry Projekt Erasmus +.
„Od Technika do Europejczyka. Nowe doświadczenia- większe możliwości”
„Od Technika do Europejczyka. Nowe doświadczenia- większe możliwości”
Daniel Pasternak Projekt Erasmus+.
„Staże zagraniczne uczniów Kopernika”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
„Od Technika do Europejczyka. Nowe doświadczenia- większe możliwości”
Eurologis. Staże dla uczniów w zagranicznych przedsiębiorstwach 1. 06
„Ja dla Europy – Europa dla mnie –zagraniczne staże zawodowe uczniów Kopernika” Staż w Stafford w Wielkiej Brytanii realizowany przez Zespół Szkół Ekonomicznych.
Zapis prezentacji:

Projekt Wyp ł y ń na g łę bi ę - staż zagraniczny szansą na karierę zawodową

W projekcie brało udział 16 osób z 3 klas: pierwszej, drugiej i trzeciej kształcących się w zawodzie technik ekonomista: Kosek Sylwia Kozak Sylwia Pakłos Agnieszka Szczepanek Paulina Magda Anna Mazur Małgorzata Marszałek Barbara Gazda Przemysław Drżał Kamil Rzeszutek Krzysztof Ozga Magdalena Konefał Agata Paśko Joanna Wojdyło Monika Ziętek Bernadetta Skiba Agnieszka.

Kurs i staż odbył się w jednym z biur rachunkowych znajdujących się w Londynie. Zajęcia trwały 6 godz. od do Kurs księgowości komputerowej prowadziła pani Nina. W pierwszym tygodniu kursu zajmowaliśmy się między innymi poznawaniem: roli rachunkowości w środowisku biznesowym, systemu podatkowego w Wielkiej Brytanii, zasad zakładania własnej firmy, dokumentacji finansowej związanej ze sprzedażą i zakupem, systemu wynagrodzeń dla pracowników, zasad sporządzania bilansu oraz rachunku zysków i strat, analizy wyników firmy.

Na początku drugiego tygodnia kursu pisaliśmy test sprawdzający zdobytą wiedzę. Wraz z doradcą zawodowym prowadziliśmy rozmowy na temat swoich umiejętności, doświadczenia oraz planów na przyszłość.

Podczas zajęć z doradcą zawodowym miała miejsce rozmowa kwalifikacyjna, w czasie której każda osoba miała wcielić się w jedną z trzech postaci: potencjalnego kandydata na pracownika, pracodawcę oraz obserwatora. Kurs zakończył się egzaminem na programie komputerowym polegającym na bezbłędnym wprowadzeniu danych personalnych i liczbowych klientów i dostawców oraz sporządzeniem m.in. faktur.

W ramach kursu mięliśmy możliwość poznania i zobaczenia na własne oczy miejsc związanych ze środowiskiem biznesowym m.in.. Londyńską Giełdę Papierów Wartościowych (London Stock Exchange)

Londyńską Giełdę Metali (London Metal Exchange) Bank Centralny (Bank of England)

Po dwutygodniowym kursie przyszedł czas na tygodniowy staż w biurze rachunkowym w Ilford. Cała grupa została podzielona na mniejsze podgrupy dwu lub trzy osobowe. Każdego dnia mięliśmy przydzielone nowe zadania, które musieliśmy rzetelnie wykonywać z odpowiednią precyzją.

Do zada ń wykonywanych podczas sta ż u wchodzi ł y m.in. Praca w recepcji (poznanie stanowiska pracy, odbieranie telefonów, rozmowa z klientami) Tworzenie stron internetowych, Segregacja dokumentów, a następnie wprowadzanie danych do programu komputerowego

Niezapomniane wra ż enia dostarczy ł y nam wycieczki. Jedną z nich był weekend spędzony w Walii. Mogliśmy zobaczyć: Ocean Atlantycki, spacerować po jego brzegu, robić pamiątkowe zdjęcia,

Ruiny zamku w Walii

W czasie pobytu w Londynie mieli ś my okazj ę zobaczy ć : Brytyjski Parlament wraz z Big Benem

Rezydencję brytyjskich monarchów (Buckingham Palace)

Tower of London Tower Bright

Właśnie tam mogliśmy wykonać zdjęcia ze swoimi ulubionymi gwiazdami filmu, przeżyć chwile grozy w pokoju strachów oraz oglądnąć film w kinie 4D. Czas wolny sp ę dzali ś my w:

Mogliśmy w nim zarówno odpoczywać jak również spotykać się z przyjaciółmi, rozmawiać, robić pamiątkowe zdjęcia jak i poznawać nowych ludzi.

Staż zakończył się uroczystą kolacją pożegnalną w angielskiej restauracji, w czasie której otrzymaliśmy certyfikaty. Oprócz certyfikatu otrzymaliśmy również referencje.

Według mnie cały wyjazd był bardzo dobrze zorganizowany. Dał mi możliwość poznania Wielkiej Brytanii, odmiennych kultur, religii, zdobycia doświadczenia oraz udoskonalenia języka angielskiego. Tego typu projekty są szansą dla młodzieży w rozwijaniu swojego doświadczenia. Dlatego też uważam, że warto się uczyć i korzystać z tego typu projektów. Dziekuje za uwage! Sylwia Kosek