Aktywizacja dzieci i młodzieży poprzez działania twórcze

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Twórczość nie jest: • wielka i odległa • artystyczna czy „śliczna”'
Advertisements

Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Teoria harmonii prof. Marii Braun –Gałkowskiej
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Program wychowawczy szkoły
„Wszyscy zacznijmy wychowywać”
Opracowanie: Danuta Turłaj doradca metodyczny ds
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Stowarzyszenie Sportowe Niepełnosprawnych „EUROINTEGRACJA”
Anna Gluba Katarzyna Ruszkowska Maciej Szatanek
Jak projekt eTwinning pomaga nauczycielowi w jego awansie zawodowym
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
TAK ŻYJ ABYŚ BYŁ CHWAŁĄ PANA KTÓRY CIĘ STWORZYŁ.
Copywriter.
ZESPÓŁ DOWNA, czyli edukacja 20 lat później
ul. Kolejowa 17/25 Ostrów Wielkopolski tel Łączymy naukę z zabawą. Zapamiętujemy 10% z tego, co usłyszeliśmy, 20% z tego, co zobaczyliśmy.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. J. Korczaka w Kluczborku
Wyzwalamy twórczość zamiast odtwórczości w SCE: otworzysz się na nowe doświadczenia w dziedzinie teatru, muzyki i sztuki spotkasz się
STOP pornografii!!!.
Od maja 2002 r. do października 2003 r. trwała I edycja akcji "Szkoły z klasą". Wzięło w niej udział ponad 4,3 tys. szkół, z których 3118 zrealizowało.
Pytania 1 Czy dziecko rodzi się jako jednostka wybitnie uzdolniona? Czym jest wrodzony potencjał intelektualny człowieka? Czym jest inteligencja - poziomy.
Kreatywna szkoła, to twórczy uczeń
KOŁO PLASTYCZNE.
Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny Aleksandra Klimza
Twórcza aktywność dziecka
TWÓRCZA AKTYWNOŚĆ… nie tylko DZIECI
Dbaj o zdrowie, jak bogowie.
MOTYWACJA - OSIĄGANIE SUKCESU W PRACY
KLASA TWÓRCZA MŁODZI ODKRYWCY.
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
Możesz być najlepszym przyjacielem jednego dnia
WAŻNE CECHY LIDERA: Umiejętność wyznaczania kierunku – lider musi umieć pociągać i zachęcać innych do pójścia za nim. Dobry lider jest człowiekiem wizji,
Motywowanie do nauki – rola rodzica
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
Zajęcia Integracyjne. Aktywność jest warunkiem prawidłowego rozwoju każdego człowieka, ponadto umożliwia prowadzenie twórczego życia.
Zatrzymaj się na chwilę, i rozważ: -szczęście – dar losu -szczęście – rezultat ciężkiej pracy.
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Będę obok JJ.
60. „Zobaczyć w nich człowieka” – piękno ludzi upośledzonych
Ślepi przy Tobie znów widzą Któż jest jak Ty Tylko Ty
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Ref. Chleba z nieba Panie Boże daj I już z nami bądź, nie opuszczaj nas Chleba z nieba Panie daj./2x 1.W wieczerniku apostołów tłum Jadł kolację i zobaczył.
Godność ucznia a postawa nauczyciela
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
Kiedy nikogo nie będzie i pomyślisz, że nikomu nie zależy
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie Opracowały Hanna Ojcewicz i Alina Witkowska MAJ 2014.
Środowiskowy Dom Samopomocy
Projekt „Rozwój Kompetencji – doskonalenie zawodowe nauczycieli szansą na lepsze jutro dla oświaty” Będzin, 12 marca 2014 r. T WÓRCZA AKTYWNOŚĆ DZIECI.
Samodzielność dziecka w wieku przedszkolnym
„Bóg pragnie ustanowić na świecie nabożeństwo do Mego Niepokalanego Serca”.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Wraz z wstąpieniem do Unii Europejskiej, w Polsce coraz więcej dotacji jest przeznaczanych na szkolnictwo. Te pieniądze są wykorzystywane m.in. na zakup.
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Praca ze stopniami czyli jak stymulować wszechstronny rozwój
Sposoby radzenia sobie ze stresem
Rozwijanie Twórczości i Kreatywności Uczniów
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Warsztaty PODN Wodzisław Śląski
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
Zapis prezentacji:

Aktywizacja dzieci i młodzieży poprzez działania twórcze

Twórczość to wielostronne ludzkie działanie, polegające na tworzeniu nowych i oryginalnych wytworów ocenianych jako wartościowe.

Niepełnosprawność czy dysfunkcja rozwojowa utrudnia normalne funkcjonowanie, ale nie przekreśla możliwości realizacji marzeń, pragnień, rozwijania potencjału twórczego.

Cztery aspekty (wymiary) twórczości: twórczość jako wytwór osoba twórcy proces twórczy czynności zewnętrzne warunkujące proces tworzenia (społeczny klimat jako warunek aktu twórczego)

Jak kreować twórczość?

Stwórz warunki do kształtowania się poczucia ,,ja”. Ucz koncentracji. Rozwijaj procesy poznawcze. Otocz dziecko życzliwą uwagą.

Daj dziecku tyle czasu, ile ono potrzebuje. Nie wyręczaj w działaniu. Pozwól na dowolność w doborze tworzywa i sposobu tworzenia.

Nie oceniaj, nie krytykuj, nie ingeruj w proces twórczy, nie poprawiaj Nie oceniaj, nie krytykuj, nie ingeruj w proces twórczy, nie poprawiaj. Motywuj stojąc obok. Eksponuj wytwory pracy twórczej zaczynając od tych najbardziej nieśmiałych i pierwotnych, a kończąc na dojrzałych.

Pamiętaj, że wiele można uczynić w codziennych kontaktach nauczycieli z uczniami. Jeśli ci się wydaje, że z każdego człowieka i zawsze można uczynić twórcę, to przyjmij, że możesz się mylić… Człowiek z niepełnosprawnością ma prawo do decydowania o rozwoju swojej twórczości i o kształcie tego procesu.

Mogę przydać się jeszcze. Pragnę z siebie coś dać. Wrak Spojrzeli, Osłuchali, Osądzili: Wrak! A w nim coś się tłucze, Skarży, Łka i prosi: Mogę przydać się jeszcze. Pragnę z siebie coś dać. Pozwólcie mi się potoczyć Po wybojach życia. Jeszcze mnie szkoda Na złom. Tadeusz Geniusz

Niech rodzi się twórczość!