Nadleśnictwo Świeradów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty psychologiczne
Advertisements

NAUCZANIE INDYWIDUALNE ODN SŁUPSK Władysława Hanuszewicz
Vademecum zawodu - „Nauczyciel”.
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
Otwarte formy nauczania
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Działania PPPP w Tarnowie
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
KSZTAŁCENIE I DOSKONALENIE NAUCZYCIELI W ZAKRESIE EDUKACJI LEŚNEJ
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
WARSZTATY GRUNDTVIG „Improvement of the Environmental Communication of Migrants” Oerlinghausen września 2009 r.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Zespół Szkół w Nowym Folwarku
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
RODZICE W SZKOLE.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
System edukacji w Polsce
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Czym jest samorząd uczniowski? Samorząd uczniowski to jeden z organów szkoły obok dyrektora, rady pedagogicznej i rady szkoły. Organizacja uczniów danej.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Doradztwo zawodowe w szkołach
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Lokalizacja… Osoby prowadzące placówkę… Zbigniew Hołówko Sabina Hołówko-Rusin Uniwersytet Rzeszowski,  kierunek: pedagogika, specjalizacja: resocjalizacja.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR UL. BAŁTYCKA 59
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Przykłady dobrych praktyk
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna.
Zapis prezentacji:

Nadleśnictwo Świeradów

Górą nasi, czyli rowerkiem przez las.

Edukacja jest: sposobem patrzenie na świat drogą odkrywania ekologicznego porządku życia poprzez bogactwo i różnorodność doświadczeń, odkrywanie lepszego świata

Aby wymagać od innych, należy dokładnie wiedzieć jak to się robi! ( ? )

Niepostrzeżenie w edukacji przechodzimy: od słuchania do próbowania od patrzenia do tworzenia od słów do działania

Zielony rower, to nie tylko dobra i pożyteczna zabawa, ale raczej praca badawcza określająca: jaki jest poziom edukacji w LP analizę edukacji leśnej kierunki rozwoju edukacji leśnej poziom zapotrzebowania społecznego na ten rodzaj edukacji predyspozycje edukatorów

kto może być odbiorcą edukacji leśnej? jak nawiązać kontakt ze swoim odbiorcą? jakie zastosować metody do osiągnięcia zamierzonego celu? jakie jest zapotrzebowanie na taki rodzaj edukacji?

Rok 2004 - 3,5 tysiąca osób czy osiągnięto właściwy cel? w jakim stopniu zdołaliśmy zadowolić swoich odbiorców? jaki będzie dalszy ciąg naszej edukacji?

emocje trema stres będę oceniany jak wypadnę? jak ocenią mnie uczniowie? czy się uda? czy treści nauczania znajdą swoich odbiorców?

Czy od nauczania są tylko nauczyciele? Takie doświadczenie było potrzebne – jak stwierdziło wielu uczestników „Zielonego Roweru”

Edukacji leśnej nie można prowadzić bez podstaw metodyki i dydaktyki.

Co z tego wyszło: edukatorzy leśni są taktowni, uśmiechnięci i przyjacielscy – 5,68 trafnie dobrali treści nauczania do wieku odbiorcy nawiązali właściwy kontakt uczeń-edukator udzielali dodatkowych wyjaśnień na prośbę ucznia zachęcali do samodzielnego myślenia zajęcia pobudziły wyobraźnię uczniów zastosowali skuteczne działania pobudzające aktywność

Czy można otrzymać lepszy wynik?

99 % 1 % IMIĘ I NAZWISKO: RDLP: JEDNOSTKA: SZKOŁA: KLASA: LICZBA UCZNIÓW: LICZBA PUNKTÓW: 99 % 1 %

Leśnicy ocenili się na 4,60 TAK TRZYMAĆ LEŚNICY !

Mocne strony edukacji leśnej: przygotowanie się do zajęć nawiązanie kontaktu z uczniami zainteresowanie tematem atrakcyjne formy pracy leśnik przyjacielem dzieci i młodzieży

5,3 i więcej. Można realizować poważne tematy, całkiem sympatycznie i przyjaźnie dla odbiorcy

Aby nawiązać kontakt ze swoim odbiorcą trzeba znać jego sposób myślenia i zachowywania się. Dopóki nie odnajdziemy z odbiorcą wspólnej płaszczyzny porozumienia, nie możemy liczyć na wysoką efektywność swojej pracy

Nie można realizować tematu bez określenia założonego celu i metod jakimi chcemy osiągnąć wyznaczony w edukacji cel.

Wnioski leśników: zachodzi potrzeba organizowania warsztatów edukacji leśnej należy łączyć warsztaty z czynnym wypoczynkiem należy dzielić się swoimi doświadczeniami integracja środowiska edukatorów słabe przygotowanie metodyczne leśników do prowadzenia zajęć

Program edukacyjno-warsztatowy „Zielony Rower” to: uświadomienie czym jest edukacja leśna integracja środowiska edukatorów wymiana doświadczeń budowanie zaufania społecznego i wizerunku leśnika wyjście leśnika i leśnictwa do społeczeństwa zainteresowanie lasem i leśnictwem uczniów i dorosłych

współpraca leśników ze szkołami, metodykami, administracją samorządową ,itp. doskonalenie warsztatu zawodowego leśników i nauczycieli wprowadzenie innowacji zawodowej leśników i nauczycieli otworzenie ścieżek międzyprzedmiotowych w szkołach analiza poziomu edukacji leśnej możliwość wykorzystania gotowych scenariuszy dobra i pożyteczna zabawa

Nadleśnictwa nie mogą realizować same zadań edukacyjnych, bez zaproszenia do nich partnerów. Poziom prowadzonej edukacji leśnej zależy tylko i wyłącznie od świadomości, kreatywności, spontaniczności samych leśników. Warto bazować już na sprawdzonych formach pracy. Edukacji leśnej nie można prowadzić bez podstaw metodyki i dydaktyki. EDUKACJA JEST PROCESEM CIĄGŁYM

Cel „Zielonego Roweru” został osiągnięty z wynikiem 4,78! W szkole jest to świadectwo z barwami narodowymi i nagrodą (?)

Zadanie domowe: Jakie będą dalsze losy edukacji leśnej? Czy Zielony Rower może być eventem, które będzie realizowane przez poszczególne RDLP?

referat : Zbigniew Kamiński Organizatorzy „Zielonego Roweru”: Zbigniew Kamiński Radomir Bałazy referat : Zbigniew Kamiński DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ zbigniew.kaminski@wroclaw.lasy.gov.pl ( 075 ) 78 16 333 wew. 25