„Po co nam samorząd ? Czyli jak zorganizować pracę samorządu , żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów i powołać rzecznika praw ucznia”.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Działalność Samorządu Szkolnego Gimnazjum nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi im. K. Wielkiego w Częstochowie.
Bezstronność moderacji. Rzetelność i rzeczowość wypowiedzi. Możliwość odebrania głosu przez prowadzące (niezgodności z regulaminem debaty) Zakaz ataków.
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
- Kandydatka na przewodniczącą szkoły.
Wybory do samorządu uczniowskiego 2013/2014
Samorząd Uczniowski Zespołu Szkół im. Ks
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie
„Moja szkoła jest atrakcyjna dla uczniów”
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Samorząd Uczniowski Waszymi oczami.
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Sejm Dzieci i Młodzieży
Debata na temat demokracji w życiu szkoły i uczniów
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Szkoła Współpracy.
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Debata I LO w Zielonej Górze Jak wyglądają wybory dziś? Są świętem demokracji czy pustą tradycją? Dlaczego? Teraz.
- potrzeba czy balast w naszej szkole?
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
XVIII DEBATA SU PG7 W O POLU „Szkolna demokracja w naszych rękach”
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ŁOPUCHOWIE
 Aleksandra Mordzak i Klaudia Safianowska ZPO im. hm. Janka Bytara „Rudego” w Lubieniu Kujawskim.
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
Wybory do Samorządu Uczniowskiego w Szkole Podstawowej im. gen
Czym jest MOZK? Międzyszkolny Ochotniczy Zespół Korepetytorów to organizacja zrzeszająca dobrych uczniów, którzy za pośrednictwem Internetu oraz spotkań.
Samorządy Szkolne Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów?
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
W ramach „Sejmu Dzieci i Młodzieży”. Plan debaty: 1.Powitanie i przedstawienie gości. 2.Wprowadzenie i przedstawienie głównego tematu debaty. 3.Przedstawienie.
Władze samorządowe w naszej szkole
„WOLONTARIAT NA RZECZ AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ” EST LIBERALE OFFCIUM SERERE BENEFICIUM UT METERE POSSIS FRUCTUM. - JEST TO SZLACHETNE ZAJĘCIE SIAĆ DOBRODZIEJSTWO,
Lokalny Ekorozwój Debata Gimnazjum nr
DEBATA SZKOLNA.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Jak działa demokracja w szkole?
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Wyniki badań "Idea samorządności a rzeczywistość".
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Badanie oczekiwań i potrzeb kulturalnych młodzieży powiatu żarskiego.
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Celem niniejszej procedury jest określenie zasad nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Kruczu.
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Liceum Ogólnokształcącego im. Tomasza Zana w Pruszkowie
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
Liceum Ogólnokształcącego im. Tomasza Zana w Pruszkowie
Zapis prezentacji:

„Po co nam samorząd ? Czyli jak zorganizować pracę samorządu , żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów i powołać rzecznika praw ucznia”. Krzysztof Suliga Martyna Samek Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Koniecpolu

Data: 19. III. 2012r. Miejsce: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Koniecpolu ,sala konferencyjna – sala nr29 Tytuł debaty : „ Po co nam samorząd? Czyli jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów i powołać rzecznika praw ucznia ” Zaproszeni goście: 1.Pani Dyrektor ZSP w Koniecpolu Pani Małgorzata Migalska 2.Radny Rady Miasta i Gminy Koniecpol Pan Mirosław Gałwiaczek 3. Po 3. przedstawicieli z każdej klasy ZSP w Koniecpolu 4.Przewodnicząca Zespołu Wychowawczego ZSP w Koniecpolu Pani Anna Suliga 5.Przedstawiciel Rady Rodziców 6.Opiekun Samorządu Szkolnego Pani Agnieszka Wójcik 7.Prezydium Samorządu Szkolnego 8.Przewodniczący do zmian statutu w ZSP w Koniecpolu Pani Małgorzata Antoń 9.Obserwator z Zespołu Szkół nr.1 w Koniecpolu oraz z Zespołu Szkół nr.2 w Koniecpolu 10.Fotograf

Plan przebiegu debaty! 1. Przywitanie zaproszonych gości 2. Objaśnienie celu naszego spotkania i przedstawienie głównego tematu debaty oraz poszczególnych zagadnień 3. Zabranie głosu przez zaproszonych gości : - Dyrektor Zespołu Szkół w Koniecpolu Pani Małgorzata Migalska - Radny Rady Miasta i Gminy Koniecpol Pan Mirosław Gałwiaczek - Przewodniczący Zespołu Wychowawczego Pani Anna Suliga - Przewodnicząca do spraw zmian Statutu Szkoły Pani Małgorzata Antoń - Opiekun Samorządu Szkolnego Pani Agnieszka Wójcik Przedstawiciel Rady Rodziców Pani Iwona Samek Zastępca Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Pani Edyta Młyńska Nauczyciele Pani Beata Słupczyńska i Pani Wanda Kotela

5. Przejście do głównych zagadnień debaty 4. Projekcja filmu „Prawa Człowieka i Prawa Dziecka” wydawnictwo Operon 5. Przejście do głównych zagadnień debaty 6. Burzliwa dyskusja na podane zagadnienia 7. Przerwa na kawę i herbatę 8. Powrót do zagadnień debatowych 9. Pytania do zaproszonych gości 10. Podsumowanie debaty oraz przedstawienie wstępnych wniosków wynikających z burzliwej i jednakże owocnej dyskusji 11.Podziękowanie zaproszonym gościom za czynny udział w debacie oraz zaproszenie na kolejną . 12. Podziękowania płynące od zaproszonych gości, za perfekcyjne przygotowanie debaty oraz gratulacje od Dyrekcji Szkoły za pomysły i plany ,które będzie można wdrążyć w życie szkoły. Udoskonalą one życie szkoły

Główne zagadnienia debaty: Zarząd czy parlament (np. wielu uczniów którzy chcą zabrać głos podczas zebrania samorządu uczniowskiego w naszej szkole są wyproszeni z Sali. Dlaczego tak się dzieje? Mało efektywne działania samorządu! Co zrobić, żeby się to zmieniło? Po co przedstawiciele klas udają się na radę samorządu? Żeby zabrać głos czy wolą siedzieć biernie? Dlaczego ? Czy samorząd powinien wprowadzać zmiany i nowe postanowienia w życie szkoły i uczniów Czy warto powołać rzecznika praw ucznia Uczniowie nie są uświadomieni o swoich prawach co wolno, a co jest zabronione zgodnie ze statutem naszej szkoły

Czy nauczyciel zawsze zrozumie ucznia, czyli kwestia bytu rzecznika praw ucznia Kto powinien być rzecznikiem praw ucznia? Nauczyciel czy uczeń? Kwestia ilości kartkówek i sprawdzianów? Czyli spór nauczyciel – uczeń. Kto ma racje, czyli zapis statutu szkoły! Plany samorządu na przyszłość i działania wykonane do tej pory Gazetka szkolna „Teraz My!” w jakim celu jest wydawana? Piszą co chcą powiedzieć, czy to co chcemy usłyszeć? Na jakiej zasadzie wybierane jest prezydium samorządu szkolnego? Popularność czy plany na działania? Szkoła przyszłości! Czy chcemy stworzyć funpage naszej szkoły na Facebook’u?  

KONKRETNE WNIOSKI , KTÓRE UDAŁO SIĘ WYSUNĄĆ DZIĘKI DEBACIE. -ustalenie harmonogramu spotkań samorządu szkolnego -zmiany w statucie szkoły - wprowadzenie Rzecznika Praw Ucznia; -ustalenie daty wyborów na Rzecznika Praw Ucznia; -zmiany tematów artykułów w gazecie szkolnej "Teraz My!"; -wykorzystywanie szkolnego radiowęzła do wygłaszania komunikatów związanych z życiem szkoły( tzn. w szczególności mamy tutaj na myśli ogłaszanie informacji o konkursach , gdyż w taki sposób bardziej uda się ich zmotywować uczniów do wzięcia udziału w nim , gdyż obok ogłoszeń ,które wiszą na tablicach przechodzimy obojętnie , wpływa na to wiele czynników , jednym z nich może być brak czasu). - Utworzenie sekcji sztuki samoobrony w naszej szkole, która zaczyna działalność 03.04.2012r. -ustalenie daty kolejnej debaty – dotyczącej utworzenia kół zainteresowań (areobik, sekcja artystyczna itp.);

-modyfikacja w sposobie wyboru i plebiscytu na nowych członków samorządu szkolnego (Osoby kandydujące nie będą wybierane za zasadzie popularności jak to się odbywało do tej pory , lecz muszą wykazać się kreatywnością i silną osobowością .Każdy z kandydatów musi przedstawić konkretne plany działania na swoją kadencję , co chce zmienić w szkole i co nowego wprowadzić . Następnie musi go tak zaprezentować ,by skupić wokół niego jak największą liczbę zwolenników. Plany wyborcze będą wygłaszane na debacie , tak by każdy mógł wyrazić zdanie na ich temat). -założenie specjalnej zakładki "Samorząd Szkolny" na stronie internetowej Szkoły ( dostaliśmy pozwolenie na założenie specjalnej zakładki „Samorząd szkolny” na stronie http://www.zszkol.pl/ ). -zamontowanie anonimowej skrzynki wniosków i skarg ( na razie skrzynka ta nie rzuca się w oczy ,gdyż jest taką zwykłą skrzynką i dlatego ogłosiliśmy konkurs na zaprojektowanie „NASZEJ SZKRZYNKI SKARG I WNIOSKÓW”, najciekawsze projekt zostanie zrealizowany). - Trwa organizacja zajęć fitness

Projektor multimedialny; Laptop; Materiały pomocnicze. - Artykuły papiernicze; - Ankiety; - Film wideo; Kawa, herbata, woda i mały poczęstunek kawowy dla uczestników i zaproszonych gości; Projektor multimedialny; Laptop;

Plakaty promujące debatę; Radiowęzeł; Statut szkoły; Gazeta szkolna „Teraz My!”; Szkolna tablica ogłoszeń; Scenariusz debaty; Winietki;

Wyniki przeprowadzonej ankiety 1. Jak oceniasz działalność Samorządu Uczniowskiego w naszej szkole? □jestem bardzo zadowolony/-na – 30 % odpowiedzi □jestem zadowolony/-na – 40 % odpowiedzi □jestem niezadowolony/-na – 20 % odpowiedzi □jestem bardzo niezadowolony/-na – brak odpowiedzi □nie mam zdania – 10 % odpowiedzi

2. Które projekty/inicjatywy zrealizowane w tym roku przez Samorząd Uczniowski podobały Ci się? □konkurs „Nasza Szkoła Bez Tajemnic” – 8% □akcja „Walentynki” (umieszczanie anonimowych życzeń w gazetce szkolnej „Teraz My!”) – 15% □uroczyste akademie – 15% □gazetki w szkolnych gablotach – 12% □akcja „Góra grosza” – 5 % □akcje wolontariatu – 8% □„Szczęśliwe numerki” (umieszczanie numerków z dziennika w gazecie szkolnej jako dzień bez pytania) – 27%

3.Wskaż kto jest przewodniczącym Samorządu Uczniowskiego w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Koniecpolu. – 60% ankietowanych udzieliło poprawnej odpowiedzi

8. Jakie ewentualne działania Samorząd Uczniowski mógłby zrealizować w kolejnym roku: □ zorganizować rajd integracyjny dla pierwszoklasistów – 22% □ zorganizować spotkanie ze znaną osobistością – 23% □ zorganizować koncert np.: rockowy – 12% □ zorganizować tematyczne zajęcia mające na celu pomoc w nauce koleżankom i kolegom – 8% □ zorganizować zajęcia aerobiku, wokalne, teatralne itp. - 30% □ przeprowadzić w klasach rozmowy z uczniami o planach na przyszłe wydarzenia w szkole – 2% □ zapraszać przedstawicieli władz lokalnych i administracji państwowej na spotkania z uczniami – 3%

5. Jak oceniasz działalność Samorządu Uczniowskiego pod względem reprezentowania wizerunku szkoły ? □ bardzo dobrze – 34% □ dobrze – 30% □ przeciętnie – 26% □ źle – 5% □ bardzo źle – 5%

6. Czy Twoim zdaniem Samorząd Uczniowski ma realny wpływ na życie naszej szkoły? □ tak – 15% □ częściowo – 36% □ nie wiem – 45% □ nie – 4%

7. Co sądzisz o wyborach prezydium Samorządu Szkolnego w naszej szkole? □ Nie mam żadnych zastrzeżeń - 15% □ Chciałbym/ chciałabym lepiej poznać kandydatów i ich programy – 17% □ Wybory są nudne, za bardzo mnie nie interesują – 68%

8. Jak myślisz, jaką rolę w naszej szkole pełni Samorząd uczniowski, czy w ogóle jest potrzebny? Uzasadnij swoją wypowiedź. 30% ankietowanych odpowiedziało, że samorząd jest potrzebny w naszej szkole. 50% ankietowanych uważa, że samorząd nie wnosi nic nowego w życie szkoły 20% ankietowanych nie ma zdania w tej kwestii.

9. Czy chciałbyś/ chciałabyś zmienić sposób powoływania kandydatów oraz tok wyborczy do Prezydium Samorządu szkolnego? □ Tak – 74% □ Nie – 26%

11. Czy chciałbyś/chciałabyś powołać w naszej 11. Czy chciałbyś/chciałabyś powołać w naszej szkole Rzecznika Praw Ucznia? □ Tak – 89% □ Nie – 11%

Dziękujemy serdecznie za obejrzenie prezentacji podsumowującej naszą debatę . A także zapraszamy na obejrzenie zdjęć : https://plus.google.com/photos/111257802129344093886/albums/5726115382791027729 https://plus.google.com/photos/111257802129344093886/albums/5727452286029639985?authkey=CMfFktiS 6MTq_AE#photos/111257802129344093886/albums/5727452286029639985