WdŻwR Wychowanie do Życia w Rodzinie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program nauczania wg: Teresa Król Maria Ryś
Advertisements

WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE
BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
program profilaktyki uzależnień
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Program wychowawczy szkoły
W GIMNAZJUM SPECJALNYM
WYCHOWANIE WSPÓLNĄ TROSKĄ RODZINY I SZKOŁY
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
CZŁOWIEK MIŁOŚĆ RODZINA
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego na poziomie GIMNAZJUM
Edukacja seksualna w opiniach licealistów
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
„Czym skorupka za młodu...”
WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE
WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE
Uzależnienia a rozwój dziecka
Opracował J. Stryjkowski
WYCHOWANIE DO DOJRZAŁEJ POSTAWY SEKSUALNEJ W KONTEKŚCIE ZAGROŻENIA EPIDEMIĄ CHORÓB PRZENOSZONYCH DROGĄ PŁCIOWĄ.
FUNKCJA WYCHOWAWCZA RODZINY
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
OBOWIĄZKI UCZNIA.
Życie nastolatka.
Etapy budowania więzi w rodzinie
Rola matki i ojca w wychowaniu dziecka.
Konferencja naukowa pt.: Edukacja seksualna, ale jaka?
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Human Life International- Europa należy do sieci organizacji Human Life International, z siedzibą główną w USA, którą założył w 1978 r. o. Paul Marx OSB.
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Rodzice jako sprzymierzeńcy w działaniach profilaktycznych szkoły
Problemy wychowawcze szkoły
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
w praktyce pedagogicznej
PROBLEM PALENIA TYTONIU W POLSCE
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
Prawa dziecka.
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
,,Rodzina- źródłem życia, szacunku i miłości’’
WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
9. Być ojcem, być matką – odpowiedzialne rodzicielstwo
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Kształcenie Blokowe Prezentacja na radę szkoleniową obejmująca tematykę kształcenia blokowego, wykonana w programie MS Power Point. Wykonał : mgr Roman.
STATUTSZKOŁYPODSTAWOWEJ NR 2 W ROGOŹNIE.. CO TO JEST STATUT SZKOŁY? Statut szkoły, dokument dotyczący organizacji i funkcjonowania szkoły. Statut szkoły.
PROGRAM WYCHOWAWCZY KATOLICKIEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. ŚW. STANISŁAWA KOSTKI W KIELCACH.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
EDUKACJA SEKSUALNA DLACZEGO WYRAZIĆ ZGODĘ NA UDZIAŁ DZIECKA W ZAJĘCIACH Z WYCHOWANIA DO ŻYCIA W RODZINIE Izabela Topińska.
W YCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE NSP Nasza Szkoła im. J. Korczaka.
ŁÓDŹ, AL. WYSZYŃSKIEGO 86 (Pałac Młodzieży) tel. (42) ; fax (42)
środowisko wychowawcze
WIĘZI W RODZINIE JAKO CZYNNIK CHRONIĄCY
Dr Dominika Łęcka SZANSĄ LUB ZAGROŻENIEM DLA WYCHOWANIA SUBKULTURY MŁODZIEŻOWE.
: Zachowania seksualne młodzieży- uświadomienie i przygotowanie do rozpoczęcia życia seksualnego. Trener: Małgorzata Rzymyszkiewicz Projekt pn „Równi w.
ZDROWIE I PRAWA REPRODUKCYJNE FEDERACJA NA RZECZ KOBIET I PLANOWANIA RODZINY
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
„ Rodzina , Twój przyjazny świat ”
Doskonalenie nauczycieli granty
Wychowanie do życia w rodzinie (w skrócie WDŻWR albo WDŻR) – przedmiot dla uczniów szkoły podstawowej, gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych.
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2017/
...dlatego mężczyzna opuszcza ojca swego i matkę swoją...
Prawa, które każdy uczeń powinien znać…
Kodeks etyczny nauczyciela
Wychowanie do życia w rodzinie
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

WdŻwR Wychowanie do Życia w Rodzinie

Cele kształcenia – wymagania ogólne Okazywanie szacunku innym ludziom, docenianie ich wysiłku i pracy, przyjęcie postawy szacunku wobec siebie. Wnoszenie pozytywnego wkładu w życie swojej rodziny. Przyjęcie integralnej wizji osoby; wybór i urzeczywistnianie wartości służących osobowemu rozwojowi. Kierowanie własnym rozwojem, podejmowanie wysiłku samowychowawczego zgodnie z uznawanymi normami i wartościami. Poznawanie, analizowanie i wyrażanie uczuć. Rozwiązywanie problemów i pokonywanie trudności okresu dorastania. Znajomość organizmu ludzkiego i zachodzących w nim zmian oraz akceptacja własnej płciowości. Przyjęcie integralnej wizji ludzkiej seksualności. Umiejętność obrony własnej intymności i nietykalności seksualnej oraz szacunek dla ciała innej osoby. Korzystanie ze środków przekazu w sposób selektywny, umożliwiający obronę przed ich destrukcyjnym oddziaływaniem. Umiejętność korzystania z systemu poradnictwa dla dzieci i młodzieży.

WdŻwR Program nauczania Podręcznik KLASA 1 KLASA 2 KLASA 3

Tematyka klasa I 1. Wychowanie do życia w rodzinie (WdŻwR) w nauczaniu szkolnym 2. O sprawną komunikację w rodzinie 3. Moje potrzeby i uczucia 4. Więzi rodzinne i konflikty międzypokoleniowe 5. Rodzina niepełna. Poradnictwo młodzieżowe i rodzinne 6. Kryteria dojrzałości człowieka 7. Przejawy dojrzewania biologicznego dziewcząt (dla grupy dziewcząt) 8. Przejawy dojrzewania biologicznego chłopców (dla grupy chłopców) 9. Problemy okresu dojrzewania (dla grupy dziewcząt) 10. Problemy okresu dojrzewania (dla grupy chłopców) 11. Rozwój psychoseksualny człowieka (dla grupy dziewcząt) 12. Rozwój psychoseksualny człowieka (dla grupy chłopców) 13. Pierwsza miłość 14. Zagrożenia okresu dojrzewania; presja seksualna (dla grupy dziewcząt) 15. Zagrożenia okresu dojrzewania; NIE dla presji seksualnej (dla grupy chłopców) 16. Przedwczesna inicjacja seksualna (dla grupy dziewcząt) 17. Przedwczesna inicjacja seksualna (dla grupy chłopców) 18. O kulturze wolnego czasu: Internet, prasa młodzieżowa, TV, reklama 19. Koleżeństwo, ale jakie? Asertywność, uzależnienia DALEJ

Tematyka klasa II DALEJ 1. WdŻwR w drugiej klasie. O potrzebie godności i szacunku człowieka 2. Przyjaźń – szkołą miłości 3. Miłość. Etapy jej rozwoju 4. Spotkania i rozstania 5. Seksualność człowieka. Homoseksualizm (dla grupy dziewcząt) 6. Seksualność człowieka. Homoseksualizm (dla grupy chłopców) 7. Ona i On – tacy sami, czy zupełnie różni? 8. Miłość i szacunek; kolejność więzi (dla grupy dziewcząt) 9. Miłość i szacunek; kolejność więzi (dla grupy chłopców) 10. Czy warto czekać? (dla grupy dziewcząt) 11. Czy warto czekać? (dla grupy chłopców) 12. Uwaga! AIDS 13. Choroby przenoszone drogą płciową 14. Płodność kobiety i mężczyzny – co warto wiedzieć? (dla grupy dziewcząt) 15. Płodność kobiety i mężczyzny – co warto wiedzieć? (dla grupy chłopców) 16. Antykoncepcja i środki wczesnoporonne (dla grupy dziewcząt) 17. Antykoncepcja i środki wczesnoporonne (dla grupy chłopców) 18. Planowanie rodziny – wybrać mądrze i odpowiedzialnie 19. Rola autorytetów w życiu człowieka DALEJ

Tematyka klasa III DALEJ 1. WdŻwR w klasie trzeciej. Fazy rozwoju człowieka 2. Miłość i jej rodzaje 3. Wartości związane z płciowością człowieka: budowanie więzi, małżeństwo i rodzicielstwo 4. Jak rozpoznać płodność i niepłodność w cyklu kobiety? (dla grupy dziewcząt) 5. Jak rozpoznać płodność i niepłodność w cyklu kobiety? (dla grupy chłopców) 6. Korzyści z obserwacji cyklu. Aparaty w metodach naturalnego planowania rodziny (MNPR) (dla grupy dziewcząt) 7. Korzyści z obserwacji cyklu. Aparaty w metodach naturalnego planowania rodziny (MNPR) (dla grupy chłopców) 8. Początek życia ludzkiego, czyli o jednym z cudów przyrody 9. W oczekiwaniu na dziecko 10. Być matką (dla grupy dziewcząt) 11. Być ojcem (dla grupy chłopców) 12. Ciąża nastolatków. Gdzie szukać pomocy? 13. Aborcja 14. Życie jako fundamentalna wartość 15. Pornografia a kobieta (dla grupy dziewcząt) 16. Pornografia (dla grupy chłopców) 17. Prostytucja nieletnich (dla grupy dziewcząt) 18. Prostytucja nieletnich (dla grupy chłopców) 19. A jednak rodzina. Podsumowanie zajęć w gimnazjum DALEJ

Uczeń ma obowiązek Punktualnie przychodzić na zajęcia (udział w zajęciach jest dla ucznia obowiązkowy (chyba że rodzic zdecyduje inaczej) Aktywnie uczestniczyć w zajęciach Zachowywać się zgodnie z przyjętymi w szkole zasadami (zachowania niezgodne z obowiązującymi w szkole, mają wpływ na ocenę z zachowania) Usprawiedliwiać nieobecności Informować nauczyciela o wszelkich zwolnieniach

Uczeń ma prawo Znać tematykę zajęć Wyrażać swoje zdanie Prowadzić dyskusję zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami ?