Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

„Sześciolatek w szkole”
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Ulotka informacyjna dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna
Gotowość (dojrzałość) szkolna
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
Obniżanie wieku szkolnego Finansowanie zmian, korzyści płynące z wdrożenia reformy, wskazówki i porady Dla organów prowadzących szkoły podstawowe Luty.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
SZEŚCIOLATKI W SZKOLE.
Szkoła Podstawowa nr 138 im. Leopolda Staffa w Łodzi
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
„Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki”
Obniżenie wieku obowiązku szkolnego Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna.
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
„Sześciolatek w przyjaznej szkole”
SZKOŁA PRZYJAZNA SZEŚCIOLATKOM
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Mój sześciolatek idzie do szkoły
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Informacja o oddziałach przedszkolnych zorganizowanych na terenie Szkoły Podstawowej nr 273 w Warszawie ul. Balcerzaka 1.
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 w ZIELONEJ GÓRZE
Szkoła Podstawowa nr uczniów 33 klasy 60 nauczycieli
Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Promniku
J AK SZKOŁY POWIATU LUBAŃSKIEGO PRZYGOTOWAŁY SIĘ NA PRZYJĘCIE SZEŚCIOLATKÓW ? Analiza ankiet dyrektorów szkół podstawowych.
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Zespół Szkół w Nowym Folwarku
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Zespół Administracyjny Oświaty ul. Akademicka Słubice Tel
SZKOŁA PODSTAWOWA NR1 IM. BRONISŁAWA MALINOWSKIEGO W WOLI.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Szkoła Podstawowa nr 18 im. Świętej Anny
Spotkanie z Rodzicami Zespół Placówek Oświatowych w Bieżuniu
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA SZEŚCIOLATEK W SZKOLE.
OFERTA DLA SZEŚCIOLATKÓW.  nauka odbywa się w salach lekcyjnych dostosowanych do potrzeb młodszych dzieci, podzielonych na części: edukacyjną i rekreacyjną,
DZIELNICOWA KAMPANIA „SZEŚCIOLATKI W PIERWSZEJ KLASIE”
Miejskiej Szkoły Podstawowej nr 4 w Knurowie
Mamo, tato chcę już iść do szkoły 1. Potencjał sześciolatka Mózg sześciolatka potrzebuje maksymalnie dużo różnorodnych bodźców i doświadczeń edukacyjnych.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H. Ch. Andersena to szkoła przyjazna Dzieciom i ich Rodzicom Jesteśmy Szkołą Odkrywców Talentów (pierwszą w Radomiu),
Jak zarządzać szkołą, aby sześciolatek odniósł sukces? Konferencja podsumowująca wyniki sprawowanego nadzoru pedagogicznego w zakresie przygotowania lubuskich.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu położona jest w cichym.
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
„Sześciolatek w szkole”
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r Prawo oświatowe
Oddział przedszkolny w Szkole Podstawowej nr 222 im. Jana Brzechwy
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM.
„Sześciolatek w szkole”
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację dzieci w edukacji szkolnej za środków Ministerstwa Edukacji Narodowej Przyjaźnie z przedszkola do szkoły. Adaptacja dziecka sześcioletniego do szkoły Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola.

Rozpoczęcie nauki szkolnej jest ważnym momentem w życiu każdego dziecka. To jak jest przygotowane do tego wyzwania w znacznym stopniu decyduje o przebiegu i wynikach nauki w szkole, a w odległej perspektywie o jakości Jego życia. Sukces dziecka będzie zależeć nie tylko od przygotowania dziecka ale także od przygotowania szkoły i rodziców. Gotowość dziecka do wejścia w rolę ucznia Gotowość rodziców !

Szkoła dba o harmonijny rozwój intelektualny, etyczny, emocjonalny, społeczny i fizyczny ucznia. Najważniejsze umiejętności jakie zdobywa uczeń w szkole podstawowej: czytanie Myślenie matematyczne Myślenie naukowe Umiejętność komunikowania się w języku ojczystym i w języku obcym w mowie i piśmie Umiejętność posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjnymi i komunikacyjnymi Umiejętność uczenia się Umiejętność pracy zespołowej

Adaptacja dziecka do warunków szkolnych Należy zadbać o adaptację dzieci do warunków szkolnych, w tym o ich poczucie bezpieczeństwa Czas trwania okresu adaptacyjnego określa nauczyciel, biorąc pod uwagę potrzeby dzieci.

Sala lekcyjna składa się z dwóch części: edukacyjnej i rekreacyjnej. sala wyposażona jest w odpowiednie pomoce dydaktyczne i przedmioty potrzebne do zajęć, sprzęt audiowizualny, komputery z dostępem do internetu, gry i zabawki, kąciki tematyczne, biblioteczkę. uczeń ma możliwość pozostawienia w szkole częsci swoich podręczników i przyborów szkolnych.

EDUKACJA PRZEDSZKOLNA – daje wsparcie na starcie Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację dzieci w edukacji szkolnej za środków Ministerstwa Edukacji Narodowej EDUKACJA PRZEDSZKOLNA – daje wsparcie na starcie 5 6 12 15 18 SZKOŁA PODSTAWOWA – opiekuje się i jest bezpieczna

zajęć dydaktyczno - wychowawczych, zajęć opiekuńczych Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację dzieci w edukacji szkolnej za środków Ministerstwa Edukacji Narodowej Nowa podstawa programowa dba o zaspokojenie istniejących potrzeb rozwojowych poprzez organizowanie zajęć dydaktyczno - wychowawczych, zajęć opiekuńczych zajęć zwiększających szanse edukacyjne. Duży nacisk kładzie się na adaptację dziecka do warunków szkolnych, w tym zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa.

Przedszkole Szkoła Podstawa programowa wychowania przedszkolnego Program modyfikowany pod dziecko sześcioletnie / często 2x to samo / Pakiety edukacyjne Przygotowanie do nauki czytania, pisania Liczenie Zabawa, nauka Diagnoza, opinia Uczeń, postawa pracy Ocena Podstawa programowa kształcenia ogólnego opracowana dla dziecka sześcioletniego Program dostosowany do możliwości dziecka sześcioletniego Pakiety edukacyjne Uczy się czytania, pisania , liczenia ¼ edukacja matematyczna ½ edukacja polonistyczna Diagnoza , opinia Uczeń, postawa pracy Ocena

Możliwość korzystania ze świetlicy szkolnej od 7.00- 16.30 Zaprezentowane zostaną także rodzicom korzyści wynikające z zapisania dziecka sześcioletniego do szkoły: Zapewnienie uczniom lepszych szans edukacyjnych. Indywidualizacja pracy w zależności od potrzeb i możliwości dziecka. Rozpoczynanie przez uczniów sześcioletnich zajęć lekcyjnych każdego dnia od godz.8.00. (w przypadku utworzenia co najmniej jednego oddziału składającego się z dzieci 6 letnich). Możliwość korzystania ze świetlicy szkolnej od 7.00- 16.30 Możliwość korzystania ze stołówki szkolnej – dwudaniowe obiady. Dodatkowe zajęcia zwiększające szanse edukacyjne i rozwijające uzdolnienia dziecka Zapewnienie zajęć specjalistycznych: - zajęcia logopedyczne - zajęcia gimnastyki korekcyjnej.

18.03.-19.03 2013r. „Dni otwarte szkoły” Działania podejmowane w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 1 im. Karola Miarki w Lędzinach 18.03.-19.03 2013r. „Dni otwarte szkoły” Przygotowanie tablicy ogłoszeń w szkole i w  przedszkolu „Sześciolatek w szkole”. Zamieszczenie informacji na stronie internetowej przedszkola i szkoły na temat przyjęcia sześciolatka do szkoły Organizowanie konsultacji indywidualnych dla rodziców dzieci sześcioletnich. Organizowanie szkoleń dla nauczycieli z zakresu metod i form pracy z uczniem sześcioletnim. Spotkanie nauczycieli Miejskiego Przedszkola nr 1 w Lędzinach prowadzącymi grupy dzieci 5 i 6 letnich z nauczycielami klas I.- wymiana doświadczeń. Współpraca z Miejskim Przedszkolem nr1 w Lędzinach organizacja zajęć dzieci 6 letnich na terenie szkoły w bibliotece szkolnej i świetlicy, organizacja wspólnych imprez z udziałem dzieci 6 letnich i uczniów klas I: „Baw się bezpiecznie, działaj rozsądnie”, piknik z okazji Dnia Ziemi i Dnia Dziecka.

Warto podkreślić: Wszelkie działania wymagają szczególnej delikatności i rozwagi – zarówno ze strony kadry dyrektorskiej, pedagogów, jak i rodziców. Cechą (i przyszłą zaletą) nowego systemu powinno stać się minimalizowanie różnic istniejących między przedszkolem i szkołą. Podstawowym celem instytucji i osób zaangażowanych w przyjęcie dziecka sześcioletniego do szkoły jest wdrażanie zmian w taki sposób, by zarówno rodzice, jak i dzieci rozpoczynające naukę odbierały je jako jak najbardziej przyjazne i otwarte. Wspieranie rodziców i ich dzieci w nowej sytuacji jest tym bardziej istotne, że system nie znalazł jeszcze pełnej akceptacji w środowisku pedagogów i rodziców, a wszelkie wątpliwości mogą rozwiać jedynie szybkie i pozytywne efekty wprowadzanych zmian.